Юркевич Анна Миколаївна
Комунальний заклад «Середня загальноосвітня школа №35» Кам’янської міської ради
Інтегрований урок з «Я пізнаю світ» та математики в 1- А класі.
Тема тижня: «Активність – важлива риса успішної людини».
Тема: Правила виконання письмових робіт. Число та цифра 9. Склад числа 9.
Мета: розвивати математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу, розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту ; вивчення та застосування лічби; закріплення складу числа 9; компетентність спілкування державною мовою для розвитку вміння, навички презентувати власні думки, ідеї, аргументуючи їх; загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Перебіг уроку
І. Організація класу.
- Дітки, до нас на урок завітали гості. Давайте їх привітаємо.
Ми вам раді, любі гості,
І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
На урок у 1-й клас.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Повідомлення теми, цілей та завдань уроку.
Переконайте Незнайка, що записи в зошиті слід робити охайно.
- Дякую, молодці.
- Прошу вас переглянути презентацію про «Правила виконання письмових робіт».
1. Записи на сторінці потрібно починати з першого рядка.
2. Кожен рядок слід дописувати до кінця.
3. Не можна виходити за поля.
ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Вправа «Фотоапарат»
- Дітки, а яка функція фотоапарата? Зараз ваші оченята будуть як маленькі фото апаратики. Ану налаштуйте свої фото апаратики. Вам необхідно запам’ятати те, що ви побачите на екрані та розказати з пам’яті.
Кожен рядок слід дописувати до кінця . Це друге правило виконання письмових робіт.
Фізкультхвилинка
Щоб знайти наступне число для поданого числа, потрібно до поданого числа додати 1.
- Давайте пограємо в гру «наступне число». Я називаю число, а ви мені називаєте наступнє. Тільки не забувайте про правило піднятої руки.
-Тепер ви готові виконати завдання від Знайка. Знайдіть наступне число для числа 8 та числа 5. (Два учні біля дошки, інші в зошиті)
- Хвалько почав писати цифри але не встиг їх дописати. Допоможемо йому дописати цифри? Але спочатку треба пригадати написання цифри 9. (Перегляд презентації)
- Діти, а хто може сказати, що таке Сонячна система? (Це система планет, у центрі якої розташована яскрава зірка - Сонце)
Поспішайко вирішив злітати на одну з планет Сонячної системи – Меркурій. Але в нього зламалася ракета і він не може повернутися додому. Допомогти її полагодити можемо тільки ми. Допоможемо? Тоді вирушаємо на допомогу.
Нам необхідно заповнити порожні віконечка. Числа до 6 ви показуєте за допомогою лего. Все, що більше 6 за допомогою карток із цифрами.
Молодці. Поспішайко вам дуже вдячний.
V. Узагальнення та систематизація знань.
Тема: Рослини – живі організми.
Мета: Ознайомити учнів з рослиною як частиною живої природи. Формувати уявлення про будову рослини і значення її органів; Формувати групи компетентностей: спілкування державною мовою, компетентність в природничих науках, інформаційну, загальнокультурну, екологічну грамотність і здорове життя, уміння вчитися. Розвивати вміння аналізувати, спостережливість, пам'ять. Виховувати любов до природи, гуманне ставлення до всього живого. Виготовити вітальну листівку до свята Нового року.
Тип уроку: інтегрований.
Обладнання: проектор, плакати, малюнки рослин, відеоматеріал, презентація, картон, кольоровий папір, клей, ножиці.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1.Привітання.
-Привітайте гостей, що до нас завітали.
Хочу чути, чого б ви усім побажали.
Діти:-Всім присутнім здоров”я ми зичим й добра.
-А тепер до роботи приступати пора.
2. Вправа “Очікування”
Сьогодні у нас цікавий урок
В природу ми з вами зробимо крок.
Із нею ми зустрічались не раз
І знову вона завітала до нас.
-Яким ви хотіли бачити наш урок?
ІІ. Актуалізація знань.
1. Підсумок фенологічних спостереженнь.
-Настав час спостережень за погодою.
Дівчинка-синоптик:
-Земля моя рідна, чарівна краса...
Вінком над полями веселка звиса
Весь тиждень похмура погода була
Розглянем детально, як сталась вона...
! (із записом у зошит)
-Сьогодні на території України очікується хмарна з опадами у вигляді дощу(снігу) погода. Сильний(слабкий) вітер. Температура повітря ......В наступні дні погода істотно не зміниться.
II. Актуалізація знань і повідомлення теми уроку .
Відгадайте загадку
Тільки вийдеш з хати,
То зустрінеш нас.
Ми – це сад зелений,
Ми – гаї й діброви,
Ми – це трави й квіти.
Хто такі ми, діти ? ( Рослини )
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні ми подорожуємо в Царство Рослин. Поговоримо про їх будову, спробуємо довести, що рослини-живі організми, а також виготовимо вітальну листівку.
- Скільки є царств живих організмів? Назвіть їх (рослини, тварини, гриби, віруси)
- Пригадайте з попередніх уроків, чому ми відносимо рослини до живої природи ? ( Асоціативний кущ )
Рослини – Живляться Відмирають Дихають Розвиваються Розмножуються .Відкрийте зошити на ст. та заповніть схему ознаками, що властиві рослинам як живим організмам.
- Яку користь приносять рослини ? ( Виділяють кисень у повітря, вони їжа для людей і тварин, ліки, прикрашають наше життя. )
- Зараз ви переглянете відео про розвиток рослини (від насінини до рослини) і дасте відповідь на запитання: «Що необхідно рослинам для росту» (світло, тепло, повітря, вода, поживні речовини)
ІV. Вивчення нового матеріалу.
З яких же частин складається рослина?
Перш ніж відповісти на дане питання, я пропоную вам переглянути відео про будову рослин.
Я буду читати ознаку , а ви повинні сказати про яку частину рослини йде мова.
- Корінь знаходиться в ґрунті, за його допомогою рослинка живиться поживними речовинами, водою, корінь буває різний за довжиною і формою.
- Стебло. На ньому листки, квіти, плоди. По стеблу поживні речовини рухаються до листків, квітів, плодів. Ці речовини підтримують життя рослин.
- Листки найчастіше зеленого кольору, гладенькі, шорсткі, округлі, зазубрені.
- Квіти – різні за кольором, формою, величиною. За допомогою кольору квіти приваблюють комах до себе, які запліднюють їх і квітка перетворюється на плід.
- Плоди – також різного кольору і розміру. (Горіхи, яблука, сливи – це плоди.)
- Насіння, яке є в плодах служить для розмноження рослин.
Пояснення дихання і живлення рослин
Як і все живе на Землі, рослини дихають і живляться. Дихають рослини всіма органами вдень і вночі. Під час дихання вони вбирають з повітря кисень, а виділяють вуглекислий газ
Корінь поглинає з грунту воду. Разом з водою до рослини надходять розчинені в ній мінеральні речовини. Зелене листя поглинають з повітря вуглекислий газ. Під дією сонячного світла з вуглекислого газу і води в листках утворюються органічні речовини цукор і крохмаль і виділяється кисень. ! Поживні речовини та кисень утворюються тільки на світлі. З листя органічні речовини надходять у всі органи рослини.
4.Сценка “Який орган головніший?”
- Який орган у рослин найголовніший?
- Погляньте сценку, може вона вам допоможе відповісти на це питання.
Корінь.-Я тут найголовніший! Я укріпляю рослину в грунті. Я напуваю її водою і годую мінеральними солями.
Листя. - Подумаєш! Ти, корене, живеш у темряві, та ще й за мій рахунок. Це я готую рослині поживні речовини, вміло використовую сонячну енергію. Та й дихається поруч зі мною легко.
Стебло. -Ой, які ж ви важливі! А щоб ви без мене робили? Ані кореню без мене не жити, ані листям. Це ж мої тоненькі трубочки-волокна пересилають поживні речовини і воду по всій рослині.
Квітка. -Які ж ви наївні, сперечаючись, хто з вас найголовніший. Усе, що ви робите, це все для мене. Не буде мене-не буде насіння, а не буде насіння-не буде й рослини.
Плід.-Ваші сперечання марні. Я найголовніший! Усе, що ви взяли з грунту-повітря, воду-все для мене, щоб я дозрів, дав життя новій рослині.
-Так який орган рослини найголовніший?
(всі органи рослини є головними, тому що кожен орган виконує певну функцію)
-Ой, щось втомились ви, давайте трішки відпочинемо. Встали.
фізкультхвилинка
VІ. Закріплення і усвідомлення матеріалу.
1. Дидактична гра “Так чи ні”. Якщо так то плескаємо в долоні, якщо відповідь ні – то мовчимо.
* Корінь вбирає із грунту воду?
Так
Ні
* У плоді утворюються поживні речовини.
Так
Ні
* Насіння захищає плід від пошкоджень.
Так
Ні
* Стебло проводить воду від кореня до всіх органів
Так
Ні
* З листя утворюється плід
Так
Ні
Творча робота. Виготовлення вітальної листівки.
Послідовне пояснення виготовлення роботи.
Візьміть із конвертів заготівки для нашої листівки. Ялинку слід розмістити по центру аркуша. Починаємо приклеювати зверху вниз, починаючи з найменшого ярусу, залишаючи місце для верхівки.
Виставка листівок.
V. Підведення підсумків.
-Як ви вважаєте, чи виправдались ваші очікування щодо уроку?
Висновки
Рослини – це організми. Для росту рослинам не- обхідні поживні речовини, світло, тепло, повітря, вода. Під час дихання рослини вбирають з повітря кисень, а виділяють вуглекислий газ. У листках рослин на світлі з води і вуглекислого газу утворюються поживні речовини. Киснем, який виділяють рослини під час живлення, дихають інші організми.
Дарування подарунків гостям.
Тема : Інтегрований урок з природознавства і математики. Подорож просторами Всесвіту. Обчислення багатозначних чисел. Створення лепбука.
Мета: Формування природничої та математичної компетентностей учнів шляхом засвоєння системи інтегрованих знань, планування і виконання практичних завдань про Всесвіт, уяви про наукову картину світу; дати уявлення про місцезнаходження Сонячної системи у просторах Космосу. Вчити проводити пошукову діяльність, робити висновки. Закріпити знання про почуте на уроці, створити лепбук та плакат Сонячної системи. Розвивати інтерес до астрономії, увагу, мислення, пам’ять, сенсорні здібності. Виховувати бережливе ставлення до природи, повагу один до одного, до історії, до науки.
Обладнання: презентація, плакат, малюнки космосу, відеоматеріал, заготовки для лепбука
I.Організація класу.
II.Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
III.Актуалізація опорних знань.
Слайд 1
-Сьогодні ми з вами вирушаємо у космічну подорож просторами Всесвіту. Під час мандрівки ми створимо плакат сонячної системи та кожна група зробить лепбук.
- Дітки, на чому людина літає у космос? (ракета, космічний корабель)
Щоб наша ракета полетіла, необхідно виконати обчислення прикладів. (на космічних кораблях прикріплені приклади з обчисленнями, де результат буде найбільшим, на тому кораблі і полетимо). Один учень біля дошки, всі інші в зошитах. (перевірка)
5720+69= 5789 6580-22=6558 9838-27=9811
Щоб наші космічні кораблі набрали відповідну швидкість,ми маємо перевірити свою пам'ять – правильно прописати цифри. Але не просто прописати, а очаткспу їх запам'ятати. Прийом «Сфотографуй » Слайд 2
Слайд з числами, які за 10 с -запам'ятати і записати.
102 203 304 405 506 607 708 809
От ми і прилетіли. Слайд 3
МЕРКУРІЙ
ВЕНЕРА
Венера це друга планета від Сонця. Ця планета найяскравіший об'єкт на небі після Сонця і Місяця.
Венера повільніша від Меркурія,бо тільки двічі на рік обертається навколо Сонця. Температура на поверхні Венери найвища в Сонячній системі. За розмірами Венера майже така, як і Земля.
- Яка температура поверхні на Венері, ви дізнаєтесь, виконавши обчислення:
Слайд 6
- Суму чисел 300 і 190 зменшити на 20.(470С)
- Ну що ж, рушаймо далі.
Ой, нас здається чекає перша небезпека - метеоритний дощ. Слайд 7
Земля
Земля має форму кулі і складається з кам'яних порід. Понад 70 відсотків поверхні Землі знаходиться під водою. Атмосфера Землі складається в основному з азоту і кисню. Велика кількість води в рідкому стані робить Землю придатною для існування найрізноманітніших форм життя. Земля - єдине відоме на даний момент тіло Сонячної системи і Всесвіту, населене живими істотами. Температура 15С.
МАРС
Марс – найближча до Землі планета (після Венери ). Його денна температура на поверхні нагадує земну. Це четверта планета від Сонця. Марс називають червоною планетою за його криваво -червоний колір. Марс є найбільш вивченою планетою після Землі. На нього здійснювало посадку більше космічних апаратів,ніж на будь - яку іншу планету. (вивішує на плакат ). В середньому температура на Марсі сягає -63С.
Фізкультхвилинка.
А тут ми можемо відпочити і вийти у відкритий космос
( космічна прогулянка відео)
ЮПІТЕР, слайд 9
Юпітер – найбільша планета Сонячної системи. Її маса удвічі більша за масу всіх планет,разом взятих. Юпітер не має твердої поверхні, на яку міг би сісти космічний корабель. На поверхні планети часто бушують грози з блискавками, спостерігаються завихрені маси червоних,коричневих і жовтих хмар. Тут дуже холодно. (вивішує на плакат )
- Яка ж температура поверхні на Юпітері? Для цього треба виконати обчислення.
Слайд 10
- Різницю чисел 380 і 220 ( -160С)
- Ну, все минулося і ми наближаємося до наступної планети –це планета Сатурн.
САТУРН, слайд 9
Сатурн – друга за розміром планета Сонячної системи, яка у 850 разів більша за Землю. Постійні вітри тут в десятки разів сильніші, ніж на Землі, які ніколи не затихають. Температура – 150С
- Продовжуємо нашу подорож.
УРАН
Уран – сьома планета від Сонця. Уран віддалений від Сонця на відстань 2871млн. км і здійснює повний оберт навколо Сонця за 84 роки. Уран дуже віддалений від Сонця тому на ньому дуже холодно. Влітку на урані Сонце не заходить 20 годин,а взимку ніч триває 20 годин; восени Сонце заходить і сходить кожних 9 годин. Температура (- 220С) (вивішує на плакат )
НЕПТУН
Нептун – восьма планета від Сонця і четверта за розмірами планета Сонячної системи. На Нептуні дмуть найдужчі в Сонячній системі вітри. Як і Уран, Нептун має систему тонких кілець.Там також дуже холодно.Температура на поверхні Нептуна така сама, як і на Урані. Нептун обертається навколо своєї осі за 16 годин. (вивішує на плакат )
-Так яка температура на поверхні Нептуна?(-220С)
Виготовлення лепбука.
Слайд 11
Захист робіт.