Інтегрований урок
з математики та ЯДС
2 клас
Підготувала вчитель початкових класів
Орлівщинської гімназії
Синицька Валентина Олексіївна
2024 р.
Тема. Закріплення таблиці множення числа 2. Розв’язування вправ і задач на 2 дії різного ступеня. Звірі восени. Підготовка звірів до зими.
Мета. Формувати навички розв’язування прикладів і задач, які включають дії різного ступеня; перевірити знання учнів із теми «Множення числа 2»; розвивати логічне мислення, самостійність; виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: таблиця усних обчислень, цеглинки LEGO, схеми задач, малюнки тварин, поради для учнів, картки для самостійної роботи.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Будемо працювати старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі
Діти просто молодці.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Діти, сьогодні вранці по дорозі до школи дві синички вручили мені цього листа. Що ж у ньому? Прочитаємо? Ось такий лист.
( Зачитується лист.)
- Але у нас зараз урок математики і нам потрібно повторити все, що ми вивчили про дію множення числа 2.
- Що ж робити? Відмовити Сові?
- Давайте зробимо так: закріпимо наші знання про множення і розв’язування задач і створимо казкову книгу, в яку будемо протягом уроку вкладати сторінки з порадами. Вони допоможуть звірятам вивчати математику в Лісовій школі. А після уроку відішлемо цю казкову книгу Сові.
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.
1. Каліграфічна хвилинка.
- Відкрийте зошити і запишіть дату.
- Діти, подивіться, скільки учнів в Лісовій школі? Скільки учнів в нашому класі?
Завдання: написати рядки цифр 5 і 22.
Зошит свій я відкриваю
І під нахилом кладу.
Ручку правильно тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь,
За роботу я берусь.
– Якого правила ви дотримувались, коли писали цифри?
*Пишіть каліграфічно.
( Прикріплюємо пораду на дошку до «Книги порад».)
- Давайте спробуємо допомогти лісовим школярам і виконаємо нелегкі завдання.
- Від кого перше завдання ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Пір’ям махає,
Хвостом управляє,
А на повітрі помирає (Риба).
Відомо близько 25 тис. видів риб. Вони холоднокровні, температура їх тіла така сама, як температура води. Якщо вода дуже холодна, риба стає млявою і взагалі перестає рухатися. Є риби, які розвивають швидкість до 100 км/год. Найбільша риба – китова акула. Її довжина – від 12 м, а вага – до 20 тон.
( 6, 10, 16, 14, 12, 18, 8, 12.)
- Відгадайте наступного учня Лісової школи.
Що воно у воді водиться,
З хвостом родиться,
А як виростає,
Хвіст відпадає. (Жабка)
« Ланцюжок». 2 8 14 9 9 2 9
( 2 * 8 – 14 * 9 + 9 + 2 – 9 ) (2)
Гра «Склади стіну»
- На дошці записані вирази і розміщені картки з відповідями до виразів, але в хаотичному порядку. Швиденько обчисліть вирази і за результатами побудуйте стіну із цеглинок LEGO у порядку зростання відповідей.
2 х 5 + 15 18 – 2 х 4 34 - 2 х 7
2 х 9 – 16 2 х 3 + 26 2 х 6 + 10
Задачі-вірші.
До зайчати на обід
Завітав дружок-сусід.
На пеньок зайчата сіли
І по 2 морквинки з’їли.
Хто нам скаже одним словом,
Скільки з’їдено морквинок?
Йшли 4 їжаки
І несли по два грибки
А ви їм допоможіть –
ті грибочки полічіть.
- Наступне завдання від цього мешканця лісу.
В мене шубка з колючок,
В мене сіра спинка.
Ніс як чорний п’ятачок,
Очі – намистинки. (Їжак)
Їжак – невелика тваринка ( 20-30 см ), але голок – 6-8 тис. Це нічна тваринка: вдень спить, вночі виходить на пошуки їжі. Має добрий нюх, але поганий зір і слух. Їжаченята народжуються сліпі і голі, але на другий день вже з’являються м’які білі голочки, а через 2 тижні – темні і гострі.
- Порівняння виразів колективно, 1 учень коментує.
- Робота над задачею.
(Учні розглядають малюнок до задачі. Записують розв’язання.)
- Поясніть кожну дію.
- Про що дізнались І дією?
- Чому виконали дію множення?
- Про що дізнались в ІІ дії?
*Уважно вивчайте умову задачі.
(Після аналізу задачі учні самостійно записують розв’язування і відповідь у зошитах).
*Мисліть логічно.
– А тепер відгадайте наступного школярика Лісової школи.
За вікном летить сніжок,
Піднялася віхола, але бачу я пташок,
Що сидять під стріхою!
Чи-чив-чив! Чив-чив-чив!
Хто співати їх навчив?
Сірі пташенята ці
Звуться, діти …(Горобці).
Горобці, як і інші птахи, їдять 6 р. на день, а пташенят годують ще частіше. Великий горобець приносить своїм пташенятам комах у 65 р. частіше, ніж їсть сам. За 2 години польоту горобець долає 112 км. Горобцям стоїть пам’ятник в американському місті Бостоні за врятування людей від нашестя гусені.
Фізкультхвилинка.
– Відгадайте наступну загадку.
Я труд поважаю,
Все літо літаю,
В поле, до гаю,
Збираю медок
Із різних квіток.
Кого не злюблю –
Жалом колю. (Бджола)
Бджоли запилюють культурні рослини і дають мед. Живуть вони сім’ями, що називається рій. Свою «родину» розпізнають по запаху, що притаманний тільки їм. Сім’я – це 60-70 тис. бджіл. У них є своя цариця – матка. Вона відкладає яйця в соти. Спілкуються між собою за допомогою танців.
Чим більше крутяться і махають крилами – тим дальше їжа від вулика. Чайну ложку меду 200 бджіл збирають добу, а 1 бджола повинна облітати 7 мільйонів квіток. За 1 хвилину може облітати 30-40 квіток.
*Рахуйте уважно, без помилок.
І рівень
2 х 9 - 4 2 х 7 + 4
2 х 6 - 8 2 х 5 + 8
2 х 5 … 14
2 х 7 … 7
3. Задача. Скільки крил у 7 ластівок?
ІІ рівень.
2 х 9 + 22 2 х 7 – 13
2 х 6 + 36 2 х 4 + 29
2. Знайти значення виразу 2 х а, якщо а = 7; а = 4
3. Задача. На столі 3 тарілки. На кожну поклали по 2 цукерки. Скільки всього цукерок?
ІІІ рівень.
2 х 7 + 9 … 2 х 9 + 8
2 х 6 + 80 … 2 х 7 + 57
2 х (52 – 48)
2 х (12 – 7)
3.Задача.
8 дівчаток знайшли по 2 грибочка кожна, а хлопці – на 3 грибочки більше, ніж усі дівчатка. Скільки грибочків знайшли хлопці ?
*Не заважайте працювати іншим.
ІV Підсумок уроку.
- Закінчується урок. Що корисного для себе взяли?
- Згадали табличне множення, розв’язування задач.
– Дізнались нове про тварин.
– І на згадку про наш урок я хочу вам подарувати вітальні листівки з побажаннями від вчительки Сови.
Працюйте завжди залюбки,
Діліться радощами з другом.
Ходіть до школи, малюки,
І хай вона вам домом буде.