Інтегрований урок «Збережемо країну разом» в рамках шкільного STEM- проєкту «Екологія»

Про матеріал
Очікувані результати: - Розширювати знання дітей про значення природи для життя людей; - Ознайомити школярів із заходами щодо відтворення і збереження природи; - Обговорити правила поведінки в природі; - Розширювати кругозір; - Розвивати уміння працювати групами; - Виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

https://docs.google.com/drawings/d/sfbZBzmBT4GkVg_1P6u5eBw/image?w=562&h=108&rev=1&ac=1&parent=1GM0ITPjK4mhL1OH3MewmoGGdQ4A0zy88rMmO8ylPFjg

Інтегрований урок

«Збережемо країну разом»

в рамках шкільного STEM- проєкту «Екологія»

 

2 клас

 

 

                                                                               Похтель Олена Іванівна

                                                                               вчитель початкових класів,

                                                                               вчитель вищої категорії,

старший учитель

                                                                               комунальної організації

                                                                               «Шосткинська спеціалізована

школа І ступеня №13

                                                                              Шосткинської міської ради

                                                                          Сумської області»

 

Шостка - 2021

 

Тема уроку: «Збережемо країну разом»

Очікувані результати:

  • Розширювати знання дітей про значення природи для життя людей;
  • Ознайомити школярів із заходами щодо відтворення і збереження природи;
  • Обговорити правила поведінки в природі;
  • Розширювати кругозір;
  • Розвивати уміння працювати групами;
  • Виховувати бережливе ставлення до природи.

 


https://docs.google.com/drawings/d/sfbZBzmBT4GkVg_1P6u5eBw/image?w=562&h=108&rev=1&ac=1&parent=1GM0ITPjK4mhL1OH3MewmoGGdQ4A0zy88rMmO8ylPFjg 

https://docs.google.com/drawings/d/scFyg0YpvOSpt3H_Wiz-ntQ/image?w=576&h=148&rev=1&ac=1&parent=1GM0ITPjK4mhL1OH3MewmoGGdQ4A0zy88rMmO8ylPFjg

 

 

 

I.Організаційний момент.

1.Вітання

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, в небі пташино!

Доброго ранку, маленькі дубки!

Доброго ранку, добрії люди.

Я вас вітаю, люблю, пізнаю,

Бо живемо

В однім ріднім краю.

2. Вправа «Сонечко побажань»

- У мене в руках Сонечко. (До нього прикріплено жовті стрічки-промінчики.)

Промовте побажання рідній Землі.

II.Повідомлення теми і мети уроку.

  • Усе, що нас оточує і не зроблене руками людини, це природа. Людина теж є її частиною. У природі немає нічого зайвого і все взаємопов’язане. Їй потрібні й хижаки, й отруйні рослини, і красиві птахи, і дощ, і чисте повітря. Аби не завдавати шкоди природі, людина придумала науку про те, як жити з нею в злагоді, не порушуючи її законів. Ця наука дістала назву екологія, що в перекладі з грецької мови означає «наука про дім». Сьогодні ми з вами поговоримо про екологію та взаємозв’язок діяльності людини і природи.

III.Вивчення нового матеріалу.

  1. Читання уривку діалогу короля-лева Муфаси зі своїм сином Сімбою.
  • Дивися, Сімбо, усе, на що падає світло, - це наші володіння…
  • І все це буде моїм?
  • Усе-усе…
  • А король може робити все, що схоче?
  • О! Бути королем – це дещо більше, ніж робити все, що хочеш. Усе, що ти бачиш, пов’е між собою й перебуває в рівновазі. Як король ти повинен підтримувати цю рівновагу й ставитися з повагою до всього живого – від крихітних мурах до швидких антилоп.
  • Але хіба ми не їмо антилоп?
  • Їмо, Сімбо, зараз я поясню: ми вмираємо, і з нашого тіла росте трава, а антилопи їдять траву. Так що всі ми пов’язані в цьому вічному колі життя.
  • Деякі люди вважають себе господарями природи, її королями. Які поради лева Муфаси їм би знадобилися?
  • 2)Гра «Фантазери»
  • - Уявіть, що станеться, якщо зникнуть: вода, Земля, повітря, Сонце.
  • -Якщо зникне певний чинник неживої природи, не існуватиме життя на Землі.

         3)Гра «Павутинка»

(Кожній дитині дається малюнок. Учні утворюють коло, один із них тримає клубок ниток і розпочинає гру: «Я липа, мені потрібне Сонце»…. Інші продовжують по черзі: «Сонце нагріваає повітря», «Повітрям дихає білочка», «Білочка їсть горішки ліщини». Перший гравець тримає кінець нитки, а клубок кидає «Сонцю», від нього він мандрує до «Повітря», «Білочки»… І так, поки всі гравці не будуть взаємопов’язані між собою клубком ниток.)

  • Що трапиться, якщо менше тепла і світла буде надходити від Сонця, бо його закриють хмари диму?
  • Всіх комах знищать за допомогою отрутохімікатів?
  • Нерозумні діти повбивають жаб?

 

4) Вправа «Можна – не можна»

- Уявіть, що ви знаходитесь у лісі й пригадайте, як слід поводитися і чого не можна робити.

Можна: милуватися красою природи, саджати квіти, дерева, охороняти рідкісні рослини, берегти молоді рослини, підгодовувати птахів.

Не можна: рвати квіти, ламати гілочки дерев, кущів, ловити метеликів, руйнувати гнізда, мурашники, ловити жаб.

5) Фізкультхвилинка

- Уявіть, що ви перетворилися на тигрів, які пробираються джунглями
- Орлів, які літають у небі над скелями.

6) Перегляд відео «Збережімо природу Землі разом» (https://youtu.be/olg4uilJvFc)

- Який висновок можна зробити з переглянутого?

 

 

7) Робота в групах.

-Діти, попрацюйте в групах. Складіть листи-прохання для людей від рослин, кі зникають. Почніть словами, які записані у вас на листочках.

- Я дерево. Хочу сказати…

-Я квітка. Хочу прохати…

-Я кущ. Хочу благати…

-Я підсніжник. Хочу закликати…

- Я сон-трава. Хочу просити…

-Я пролісок ніжний. Хочу сказати…

8) Робота в парах.

- Із запропонованих частин відновіть слова, складіть з них речення. Утворене речення запишіть.

Спра-          -рони

Охо-            -ва

Дов-            -кілля

Обов’          -дянина

Кож-           -ного

Грома-        -язок

(Справа охорони довкілля – обов’язок кожного громадянина).

9) Гра «Роби так»

- Зараз перевіримо, як ви любите свою землю, її природу.

-Діти, якщо ви не смітите на вулиці, сплесніть у долоні.

- Якщо ви не спалюєте у дворі листя, дим якого забруднює повітря шкідливими речовинами,  почухайте свої носики!

- Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки, не кидаєте їх на землю, у травичку, в річку, погладьте себе по голівці!

- Якщо ви обговорюєте з батрьками екологічні проблеми міста, підніміть дві руки!

-Якщо болить душа, коли бачите понівечене дерево, зрубану ялинку, забруднену річку, покладіть руку на серце!

- Якщо хочете дружити з природою, жити з нею у злагоді, красі, мирі, візьміть одне одного за руки і підніміть їх угору!

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Технологія «Коло ідей»

Проблемне питання – забруднення навколишнього середовища.

Намальовано 3 кола.

1 коло – Чому люди забруднюють довкілля? (Записати коротку відповідь на стікерах, зачитати і приклеїти)

2 коло – Пошук рішень. ( Записати ідеї, озвучити, приклеїти)

3 коло – Індивідуалізація ідей.

(Що особисто я зроблю впродовж цього року, щоб змінити екологічну ситуацію на краще?) Записати, приклеїти.

2.Практична робота.

- Намалюй лісову квіточку, яку ти знаєш, у вазі й на галявині. Розфарбуй ту квіточку, яка буде почуватися краще.

- Людина – частина природи. Для нашого здоров’важливо, яку воду ми п’ємо, яким повітрям дихаємо, на якому грунті вирощуємо рослини, як користуємося природою для зміцнення здоров’я. У хворій природі не можна залишатися здоровим!

 

https://docs.google.com/drawings/d/sfbZBzmBT4GkVg_1P6u5eBw/image?w=562&h=108&rev=1&ac=1&parent=1GM0ITPjK4mhL1OH3MewmoGGdQ4A0zy88rMmO8ylPFjg

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 травня 2022
Переглядів
209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку