Інтегрований урок
«Збережемо країну разом»
в рамках шкільного STEM- проєкту «Екологія»
2 клас
Похтель Олена Іванівна
вчитель початкових класів,
вчитель вищої категорії,
старший учитель
комунальної організації
«Шосткинська спеціалізована
школа І ступеня №13
Шосткинської міської ради
Сумської області»
Шостка - 2021
Тема уроку: «Збережемо країну разом»
Очікувані результати:
I.Організаційний момент.
1.Вітання
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, в небі пташино!
Доброго ранку, маленькі дубки!
Доброго ранку, добрії люди.
Я вас вітаю, люблю, пізнаю,
Бо живемо
В однім ріднім краю.
2. Вправа «Сонечко побажань»
- У мене в руках Сонечко. (До нього прикріплено жовті стрічки-промінчики.)
Промовте побажання рідній Землі.
II.Повідомлення теми і мети уроку.
III.Вивчення нового матеріалу.
3)Гра «Павутинка»
(Кожній дитині дається малюнок. Учні утворюють коло, один із них тримає клубок ниток і розпочинає гру: «Я липа, мені потрібне Сонце»…. Інші продовжують по черзі: «Сонце нагріваає повітря», «Повітрям дихає білочка», «Білочка їсть горішки ліщини». Перший гравець тримає кінець нитки, а клубок кидає «Сонцю», від нього він мандрує до «Повітря», «Білочки»… І так, поки всі гравці не будуть взаємопов’язані між собою клубком ниток.)
4) Вправа «Можна – не можна»
- Уявіть, що ви знаходитесь у лісі й пригадайте, як слід поводитися і чого не можна робити.
Можна: милуватися красою природи, саджати квіти, дерева, охороняти рідкісні рослини, берегти молоді рослини, підгодовувати птахів.
Не можна: рвати квіти, ламати гілочки дерев, кущів, ловити метеликів, руйнувати гнізда, мурашники, ловити жаб.
5) Фізкультхвилинка
- Уявіть, що ви перетворилися на тигрів, які пробираються джунглями
- Орлів, які літають у небі над скелями.
6) Перегляд відео «Збережімо природу Землі разом» (https://youtu.be/olg4uilJvFc)
- Який висновок можна зробити з переглянутого?
7) Робота в групах.
-Діти, попрацюйте в групах. Складіть листи-прохання для людей від рослин, кі зникають. Почніть словами, які записані у вас на листочках.
- Я дерево. Хочу сказати…
-Я квітка. Хочу прохати…
-Я кущ. Хочу благати…
-Я підсніжник. Хочу закликати…
- Я сон-трава. Хочу просити…
-Я пролісок ніжний. Хочу сказати…
8) Робота в парах.
- Із запропонованих частин відновіть слова, складіть з них речення. Утворене речення запишіть.
Спра- -рони
Охо- -ва
Дов- -кілля
Обов’ -дянина
Кож- -ного
Грома- -язок
(Справа охорони довкілля – обов’язок кожного громадянина).
9) Гра «Роби так»
- Зараз перевіримо, як ви любите свою землю, її природу.
-Діти, якщо ви не смітите на вулиці, сплесніть у долоні.
- Якщо ви не спалюєте у дворі листя, дим якого забруднює повітря шкідливими речовинами, почухайте свої носики!
- Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки, не кидаєте їх на землю, у травичку, в річку, погладьте себе по голівці!
- Якщо ви обговорюєте з батрьками екологічні проблеми міста, підніміть дві руки!
-Якщо болить душа, коли бачите понівечене дерево, зрубану ялинку, забруднену річку, покладіть руку на серце!
- Якщо хочете дружити з природою, жити з нею у злагоді, красі, мирі, візьміть одне одного за руки і підніміть їх угору!
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Технологія «Коло ідей»
Проблемне питання – забруднення навколишнього середовища.
Намальовано 3 кола.
1 коло – Чому люди забруднюють довкілля? (Записати коротку відповідь на стікерах, зачитати і приклеїти)
2 коло – Пошук рішень. ( Записати ідеї, озвучити, приклеїти)
3 коло – Індивідуалізація ідей.
(Що особисто я зроблю впродовж цього року, щоб змінити екологічну ситуацію на краще?) Записати, приклеїти.
2.Практична робота.
- Намалюй лісову квіточку, яку ти знаєш, у вазі й на галявині. Розфарбуй ту квіточку, яка буде почуватися краще.
- Людина – частина природи. Для нашого здоров’важливо, яку воду ми п’ємо, яким повітрям дихаємо, на якому грунті вирощуємо рослини, як користуємося природою для зміцнення здоров’я. У хворій природі не можна залишатися здоровим!