Інтегрований урок "Життя і творчість Марко Вовчок. Краса літнього вечора. Опис вечора. « Надійшов теплий тихий рожевий літній вечір…».

Про матеріал
Інтегрований урок з літературного читання та української мови. Містить завдання для організації індивідуальної, групової та колективної роботи з учнями 4 класу.
Перегляд файлу

           Інтегрований урок з літературного читання та мови  4 клас

Тема. Життя і творчість Марко Вовчок. Краса літнього вечора. Опис вечора.                  « Надійшов теплий тихий рожевий літній вечір…».                                             Спостереження за службовими словами, до яких не можна поставити питання.

Мета. Ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Марка Вовчок; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; зясувати роль службових слів у реченні; розвивати зв'язне мовлення учнів, творчу уяву; виховувати любов до рідного слова.

Обладнання. Портрет письменниці, ноутбук, шкала оцінювання, карта світу, карта України, відіозапис руханки, картки для парної, групової  роботи, ілюстрації літнього вечора,

Хід уроку

  1. Організаційний момент. Психологічна настанова на урок.

Якщо посміхнутися гостям – вони посміхнуться у відповідь.                                       Якщо посміхнутися  небу і сонцю – розійдуться хмари.                                                 Якщо посміхнутися Всесвіту – трапиться щось казкове.                                           Давайте посміхнемося губами, долонями, очима, серцем.                                                 

Ми починаємо урок, а на уроці ми… У важні   Р озумні  О рганізовані   К мітливі

Сьогодні   13  листОпада. (відеоролик О. Авраменко). Записуємо у зошити число, класна робота ( учень на дошці).

II. Мовленнєва розминка

  1. Вправа для розвитку артикуляії дихання
  • «Цокання « язиком у ротовій порожнині.
  • Набравши повітря, якнайдовше вимовляємо слова   ні.
  • Вправа «Звуки  природи»

Вітерець у лісі – ш-ш-ш.

Повзе вуж у траві – с-с-с.

Прилетів жук – ж-ж-ж

Заспівав комарик – з-з-з.

Пролетів птах – шух-шух-шух.

Запихкав їжачок – пих-пих-пих.

Дзюркоче вода у струмку – дз-дз-дз.

Забриніла бджілка – дж-дж-дж.

Тепер прочитайте звуки, які створила природа. На вашу думку, яка пора року?     Дякую.

  • Скоромовка. Читаємо «Дощиком».

 Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.       Дякую

III. Повідомлення теми та мети уроку.

1. Вправа «Разом  ми  зможемо»                             - Що найцінніше у людини? життя       доказую     і творчість  показую на портрет   Марко Вовчок.   Показую малюнок   вечора                                                        -  Як називаються слова і, та, на, від та інші  службові    (озвучую тему урока)  

 2. Вправа «Шкала 0 – 10» оцініть свої знання з даної теми.

IV. Вивчення нового матеріалу. 

 1. Презентація «Марко Вовчок» ( один учень працює біля карти).

  2.  Робота в групах. Вправа «Пошук інформації»   Читаєте уважно і знаходите ту інформацію про письменницю, яку ми ще не чули   ( один читає, разом шукаєте, другий відповідає, третій доповнює)                                                                                                                                — Справжнє ім'я — Марія Олександрівна Вілінська. Народилася 22 грудня 1833 році  в с. Єкатерининське Орловської губернії в родині російського поміщика, в минулому офіцера царської армії. Виховувалася у своєї тітки в родині Писаревих (і батьків відомого російського критика Дмитра Писарєва). Навчалася в Харківському пансіонаті, після закінчення якого оселилася у тітки в Орлі.                               

  -------- Одружилася у 1851 р. з Панасом Марковичем і виїхала із ним до України. Мали сина Богдана. Родина жила в Чернігові. Тут Марія Олександрівна зацікавилася українською культурою, записувала і вивчала фольклор, долучилася до культурно-освітньої роботи.

----- Декілька років перебувала на лікуванні за кордоном у Німеччині, Англії, Італії, деякий час жила в Парижі. У 1867 р. повернулася до Росії, жила в Петербурзі, Саратові, потім на Північному Кавказі, в Україні. У 1857 р. вийшла друком перша збірка творів „Народні оповідання”, що принесла письменниці велику популярність У 1867 р. у Петербурзі виходить друга книга „Народних оповідань».  Померла Марія Олександрівна в 1907 році і  похована в м. Нальчик на Кавказі.

  1. Робота у зошитах – пишемо каліграфічну хвилинку: праця                               Усно складаємо речення . Праця чоловіка годує, а лінь марнує. (назвіть службові частину мови)                                                        

3. Висновок  із почутого вправа «Сенкан» Вовчок    записуємо у зошит                Популярна, наполеглива.                                                                                                         Працює, виховує, подорожує.                                                                                                  Я поважаю творчість Вілінської.                                                                               Знаменитість.

4. Робота в парах. На партах лежать картки. Самостійно прочитати речення, записати у зошит, підкреслити службові слова. (взаємоперевірка). Перевіряємо: один учень читає речення, другий – службові слова.

- Місяць ледве легенько світив і зорі вже помаленьку блискали, коли діти зачули пісню козацьку. («Ведмідь»)

- У одній хатці, к полю, жила удова і у неї був син, і звали його Іван, а на прозвання Кармель. («Кармелюк»).

- Приїхав за мною батько та й до себе взяв, а чоловічу хату продали. («Сестра»).

- Дивиться мій Яків на село і я дивлюся на хати, на садки.(«Сестра»).

- А в маленької Меласі оченята  блищали  й сяяли , як зірочки.(«Ведмідь»).

Один учень зачитує речення, другий – підкреслені службові слова.

Для роль виконують службові слова у реченні?

5. Руханка. ( Метелик  Петрик працьовитий, і тільки з настанням вечора відпочиває. Давайте дізнаємось, як описує літній вечір Марко Вовчок)                                                      

6. Робота за підручником с. 50    

  Проблемне питання. Про що мріє письменниця?  

а) Читання ланцюжком     б)   Релакс.  Звучить музика спів соловя.                          -Діти, заплющіть очі і відчуйте цей вечір.                                                                      

 в) Робота в групах.  Поділіться своїми враженнями (на партах картки: вухо, очі, ніс, рука, рот.)                                                                                                                         

г) Віднови послідовність подій за ілюстраціями .   

V.  Підсумок уроку . Рефлексія. Вправа « Шкала 0-10»

Домашнє завдання с. 50-51 читати, переказувати, намалювати малюнок до оповідання.

docx
Додано
16 березня 2020
Переглядів
1037
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку