Інтелектуальна гра ""Біологічний калейдоскоп"

Про матеріал

Гра дозволяє розширити знання учнів про будову і різноманітність рослин; формувати вміння працювати в колективі, приймати спільні рішення; стимулювати інтерес до вивчення біології; розвивати інтуїцію, творчі здібності. Гра актуальна під час проведення тижня біології.

Перегляд файлу

6 клас

«Біологічний калейдоскоп»

(інтелектуальна гра)

Мета: розширити знання учнів про будову і різноманітність рослин; формувати вміння працювати в колективі, приймати спільні рішення; стимулювати інтерес до вивчення біології; розвивати інтуїцію, творчі здібності.

Хід заходу


Добрий день вам, любі учні —

І дівчата, і хлоп'ята!

Ви прийшли на нашу зустріч,

І ми раді вас вітати.

Є науки природничі —

І цікаві, й таємничі,

З ними будеш йти готовий

У природу - світ чудовий.

Пропонуємо сьогодні

Вам, залишивши уроки,

На шляхах біологічних

Теж нові зробити кроки.

Від мікроба до людини,

Від амеби до тварини —

Нас веде і там, і тут

Біології маршрут.

Приготуйтесь мандрувати

І нові знання дістати.

Хто із двох команд сильніший —

Це покажуть нам змагання.

Побажаємо вам, діти,

Правильно відповідати.

Є питання і серйозні,

Є питання й жартівливі,

Тому будьте ви уважні,

Тому будьте ви кмітливі.


 

Гра є гра, і, як у кожній грі, є переможці і переможені. І не має значення, кому сьогодні більше поталанить. Головне, щоб у цьому залі панувала атмосфера доброти, взаємопідтримки. Хай усім вам щастить!

 

Гейм 1 «Візитна картка команди»

Представлення команд (5 б.).

Жеребкування (1 б.).

Батько систематики.

(Карл Лінней)

Гейм 2 «Далі, далі …»

Правила конкурсу

  •   кожній команді по черзі буде задано 10 запитань, на які необхідно відповісти за 1 хвилину;
  •   виграє та команда, котра відповість на більшу кількість запитань;
  •   кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

 

І команда

  1. Наука, що вивчає водорості. (Альгологія)
  2. Одноклітинна зелена водорість видовженої грушоподібної форми. (Хламідомонада)
  3. Органи нестатевого розмноження вищих спорових рослин. (Спорангії)
  4. Мул, утворений рештками цих водоростей, дістав назву «діатоміт»? Назвати водорості. (Діатомові)
  5. Драглиста речовина, яку одержують із філофори. (Агар-агар)
  6. Яке покоління домінує у життєвому циклі мохоподібних? (Статеве або гаметофіт)
  7. Білий мох. (Сфагнум)
  8. Спори цієї рослини використовують при виготовленні ракет для феєрверків або як компонент дитячої присипки. (Плаун булавовидний)
  9. Листки сосни. (Хвоя)
  10.  Назва рослин, які мають квітку, насінину з оплоднем.  (Покритонасінні)

 

ІІ команда

  1. Тіло водоростей. (Слань або талом)
  2. Космічна водорість. (Хлорела)
  3. Яка речовина необхідна для запліднення вищих спорових рослин? (Вода)
  4. Водорість, у якій міститься дуже багато поживних та корисних речовин, зокрема сполук йоду. (Ламінарія)
  5. Масове розмноження водоростей у грунті викликає … («Цвітіння грунту»)
  6. Яке покоління домінує у життєвому циклі покритонасінних? (Нестатеве або спорофіт)
  7. Дводомний зелений мох. (Зозулин льон)
  8. Ця рослина має весняні та літні пагони. (Хвощ польовий)
  9. Орган голонасінних, де формуються пилкові зерна та насіння. (Шишка)
  10.  Леткі речовини, які пригнічують діяльність мікроорганізмів. Їх виділяють голонасінні рослини. (Фітонциди)

 

Гейм 3 «Заморочки з бочки»

Правила конкурсу:

  • капітани команд виймають з мішечка номер запитання для своєї команди;
  • вірна відповідь оцінюється в 2 бали.
  • на роздуми дається 30 с.

 

  1. Рослини, листя яких слід зривати в кінці дня. (Шпинат, щавель, салат)

 

  1. За стародавніми переказами ластівка вилікувала своїх осліплених пташенят соком цієї рослини. Тому одна із її назв ластівчине зілля. Широко використовуються її лікувальні властивості. До речі, це єдина на Україні рослина із соком оранжевого кольору. Назвіть її. (Чистотіл)
  2. Порошок з насіння цієї рослини застосовують при простудних захворюваннях дихальних шляхів, легенів, а також у кулінарії як приправу до м’ясних та рибних страв для збудження апетиту. (Гірчиця)

 

  1. Ця рослина багато разів згадується в Біблії та Корані як символ краси і ніжності. За кілька тисячоліть до нашої ери її зображали на монетах і настінних фресках палаців Вавилона та Ассирії. (Троянда)

 

  1. Назвіть рослину, яка завдяки високому вмісту сполук калію, сприяє виведенню із організму надмірної кількості рідини, тому її рекомендують вживати при набряках, спричинених порушенням функцій нирок і серцево-судинної системи, захворюваннях суглобів. Вона дуже корисна дітям, учням, студентам, адже в ній багато сполук фосфору, необхідних для розумової діяльності. (Квасоля)

 

  1. Італійці називають їх золотими яблуками, імовірно тому, що до них потрапив різновид рослини із жовтими плодами. Довгий час європейці не вживали плоди цієї рослини в їжу, вважаючи їх отруйними. Тепер жодна кухня не обходить увагою цей овоч. Високий вміст заліза в них сприяє кровотворенню. (Помідори, томати)

 

Гейм 4 «Німе відео»

Правила конкурсу:

  • Команда переглядає  відео та після обговорення – коментує;
  • вірна відповідь оцінюється в 5 балів;
  • на роздуми дається 30 с.

а) цикл розвитку папороті;

б) цикл розвитку зозулиного льону.

 

Гейм 5  «Ти –мені, я - тобі»

Правила конкурсу

  • команди по черзі один одному задають запитання, які підготували вдома.
  • за вірну відповідь команда отримує 2 бали.

 

Гейм 6 «Конкурс капітанів»

Правила гри

  •   Капітани по черзі відповідають на питання;
  •   за вірну відповідь команда отримує 1 бал.
  1. Без рослин у складі повітря не було б ….. (Кисню).
  2. Основа життя на Землі ….. (Біорізноманіття).
  3. Елементарна одиниця систематики. (Вид).
  4. Наука про рослини. (Ботаніка).
  5. Який газ утилізують рослини? (Вуглекислий).
  6. Відділ квіткових рослин. (Покритонасінні).
  7. Квіткові поділяються на 2 класи. (Дводольні та однодольні).
  8. З урахуванням вимог рослин до освітленості їх поділяють …(тіньовитривалі та світлолюбні).
  9. З урахуванням вимог рослин до температури їх поділяють … (теплолюбні, холодостійкі).
  10.  Найвища систематична категорія? (Царство)
  11.  Репродуктивний орган рослини, що висівається в ґрунт? (Насіння).
  12.  Годувальники рослин? (Листя й корінь).

 

Гейм 7 «Музичний»

Правила гри

  •   назвати або проспівати пісні, в яких звучить назва рослин;
  •   за вірну відповідь команда отримує 1 бал.

 

Підведення підсумків

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
1746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку