Девіз: «Зробимо своє навчання живою грою» (Дейл Карнегі)
Мета: Зацікавити молодших школярів предметом «Основи правознавства», розвивати мислення, пам'ять, увагу, прищеплювати інтерес до правового навчання та виховання за допомогою невимушеної ігрової форми проведення заходу.
Обладнання: Мідна чи алюмінієва посудина з широким отвором, лотерейні фантики із завданнями, дитячий костюм джина або чарівника, чотири маленькі скриньки, волейбольний м'яч
Тема: Інтелектуальна гра «Казкова правознавча лотерея»
ЗАВДАННЯ:
Методичні й навчальні:
гра впливає на емоційну сферу, розвиває уяву та здатність до нових поглядів;
Пізнавальні:
Виховні:
Девіз: «Зробимо своє навчання живою грою»
(Дейл Карнегі)
Мета: Зацікавити молодших школярів предметом «Основи правознавства», розвивати мислення, пам'ять, увагу, прищеплювати інтерес до правового навчання та виховання за допомогою невимушеної ігрової форми проведення заходу.
Обладнання: Мідна чи алюмінієва посудина з широким отвором, лотерейні фантики з лотерейними завданнями, дитячий костюм джина або чарівника, чотири маленькі скриньки, піднос, волейбольний м’яч
І. Вступне слово вчителя.
Сьогодні ми відкриваємо чарівні двері у світ правди і добра, у світ казки. У казках зібрана мудрість народу, краса найкращих людських почуттів; вона навчає нас любити та поважати, бути мудрими, справедливими, розрізняти поняття «добро» і «зло», не відмовлятися від заповідних мрій, бути наполегливими у їх здійсненні.
Герої казок допоможуть нам дізнатися про те, які права має кожна дитина з народження, як їх використати з користю для всіх, як допомогти дитині, яка потрапила у біду, як навчитися захищати власні права.
А ще ми проведемо казкову правознавчу лотерею, у якій будуть брати участь і діти , і дорослі. Адже світ дорослих покликаний захищати ніжний паросток дитинства, дбати про кожну дитину щохвилини, щоб не було заплаканих очей у дітей, щоб сяяла усмішка на їхніх вустах.
ІІ. Про Конвенцію прав дитини. З історії.
Складною проблемою сучасного людства є права дітей, оскільки життя, здоров’я, навчання дітей всього світу недостатньо захищені.
В минулому дітям було нелегко, не було законів, які б оберігали їхнє життя. Лише у 1959 році було прийнято Декларацію прав дитини, а в листопаді 1989 року всі прогресивні країни світу, в тому числі і Україна, підписали Конвенцію прав дитини.
Мета Конвенції: захистити дитинство, надати права на освіту, повноцінне харчування, на любов та піклування з боку сім’ї та держави, на медичне обслуговування, які зроблять всіх дітей світу щасливими.
ІІІ. Парад знаків Конвенції прав дитини.
- Зустрічайте! Права дитини у малюнках. Вітайте! Правові знаки «Конвенції прав дитини»
Захистимо світ дитини, подаруємо їм казкове життя.
ІV. Інсценізація казок.
Настав дивовижний час!
Ми вирушаємо в казку для того щоб дізнатися:
Чи порушувалися права казкових героїв?
Хто був правий, а хто винен?
Казки: «Троє поросят», «Колобок» -- народні казки;
«Попелюшка» Ш.Перро, «Золотий ключик» О.Толстой
V. Казкова пізнавальна лотерея.
У нас є чудова можливість зіграти у казкову лотерею.
Учасниками першого туру гри будуть діти 1-5 класів. Є три команди по ___ дітей у кожній.
Учасниками другого туру гри стануть батьки та гості свята
А у третьому турі візьмуть участь наші мудрі вчителі.
Оцінювати гру буде вельмишановне журі.
а) Перший етап
( На столі стоїть чарівна лампа – житло джина)
Гасне світло.
Грає мелодія. З’являється джин.
-Добрий день, любі діти, шановні батьки та гості. мудрі вчителі! Добрий день, світло моїх очей – вельмишановне журі!
Я прибув до вас щоб допомогти повести казкову правознавчу лотерею.
Дозвольте відрекомендуватися – я Джин Ахмет-бей. У лампі знаходяться фантики-лотереї з казковими завданнями. Представник кожної команди по черзі підходить до мене, тре рукою лампу, промовляє заклинання «Ахалай-махалай!», бере фантик-лотерею і швиденько повертається до команди, де відразу починається колективне обговорення.
На обдумування даю 1 хвилину. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
А ще я подарую вам «Щасливий випадок»: фантики-лотереї, на запитання якого відповідати не треба.
Казкові запитання:
Завдання 1: Російська народна казка «Колобок»
Які права встиг використати Колобок у своєму житті?
Завдання 2: Якого права позбавила лисиця Колобка?
Завдання 3: О.Толстой «Золотий ключик»
Яким правом не захотів скористатися Буратіно, коли відмовлявся вчитися читати і писати?
Завдання 4: Яке право використав Буратіно після того, як був знятий з дерева, де був повішений котом Базиліо та Лисицею Алісою?
Завдання 5: російська народна казка «Троє поросят»
Хто з героїв казки порушував закон?
Яким правом поросят знехтував вовк?
Завдання 6: Казка Ш.Перро «Попелюшка»
Яке право Попелюшки порушила мачуха, коли примушувала багато працювати Попелюшку?
Завдання 7,8,9 «Щасливий випадок»
Ваш клас виграв один бал
Другий етап «Юридичний волейбол» (троє батьків – відповідно до команд)
На сцену викликаємо батьків та гостей свята. Я вручаю кожному з вас волейбольний м’яч. Отримавши його потрібно назвати одне з прав дитини і передати м’яч наступному в ланцюжку батьку, котрий у свою чергу назве наступне з прав дитини, повторить ті самі дії що м’ячем. «Юридичний волейбол» продовжуватиметься до тих пір, доки не будуть названі всі права дитини. Повтори заборонені.
За кожне правильно назване право дитини батьки отримують по одному балу.
Якщо хтось з батьків не може назвати одне з прав, то просто віддає м’яч іншому.
Третій етап: «Нагороди джина»
А зараз на сцену викликаємо вчителів. Є три скриньки, всередині кожної з яких знаходиться листок із запитаннями для педагога. Вибирайте скриньку, читайте запитання і відповідайте.
Даю 30 секунд на обдумування. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
Я маю право жити на землі,
Творити, дихати. учитись.
Примножувать багатства всі її,
Своєю Україною гордитись.
Я маю право Україну восхвалять,
Боротися за неї і за честь стоять.
Безкрайнії поля її любити,
І щовесни журавликів із вирію зустріти.
Я маю право на веселку і весну,
На щедру осінь і на тепле літо,
На зиму, так безмежно чарівну,
І на лани із стиглим житом.
На золотаве сонце в небесах,
Що щедро Україну зігріває.
На соловейка спів в гаях,
І на любов батьків, безмежну і безкраю.