Інтелектуальна гра «Казкова правознавча лотерея»

Про матеріал

Девіз: «Зробимо своє навчання живою грою» (Дейл Карнегі)

Мета: Зацікавити молодших школярів предметом «Основи правознавства», розвивати мислення, пам'ять, увагу, прищеплювати інтерес до правового навчання та виховання за допомогою невимушеної ігрової форми проведення заходу.

Обладнання: Мідна чи алюмінієва посудина з широким отвором, лотерейні фантики із завданнями, дитячий костюм джина або чарівника, чотири маленькі скриньки, волейбольний м'яч

Перегляд файлу

Тема: Інтелектуальна гра «Казкова правознавча лотерея»

ЗАВДАННЯ:

Методичні й навчальні:

  • в інтелектуальній грі беруть участь всі учні;
  • ігрова діяльність робить навчально-виховний процес живим, цікавим і невимушеним;
  • діти вчаться робити правовий аналіз, виробляючи критичне, логічне, аналітичне та творче мислення;

гра впливає на емоційну сферу, розвиває уяву та здатність до нових поглядів;

  • діти вчаться знаходити вихід із нестандартних, нетрадиційних ситуацій;
  • ця захоплива гра вимагає попереднього перегляду, повторення відомих дітям казок.

Пізнавальні:

  • виявляє ерудицію дітей, навчає вміння приймати рішення, що дуже важливо у наш ринковий шлях;
  • розвиває інтерес до правознавства, проводить цікаві юридичні паралелі між світом казок і нашим сучасним життям;
  • викликає бажання прочитати більше, пройти між предметним шляхом від літератури до правознавства;
  • починає ознайомлення дітей з азами  правознавства, що вкрай необхідно ще з  молодшого шкільного віку.

Виховні:

  • виховує майбутніх свідомих громадян – будівничих правової, демократичної, незалежної держави;
  • виробляє почуття гуманізму, законослухняності;
  • формує нетерпимість до правопорушень, анти людських дій та вчинків;
  • вимагає обирати тільки правомірну поведінку в різних життєвих ситуаціях.

 

Девіз: «Зробимо своє навчання живою грою»

                                                                                (Дейл Карнегі)

Мета: Зацікавити молодших школярів предметом «Основи правознавства», розвивати мислення, пам'ять, увагу, прищеплювати інтерес до правового навчання та виховання за допомогою  невимушеної ігрової форми проведення заходу.

Обладнання: Мідна чи алюмінієва посудина з широким отвором, лотерейні фантики з лотерейними завданнями, дитячий костюм джина або чарівника, чотири маленькі скриньки, піднос, волейбольний м’яч

 

І. Вступне слово вчителя.

Сьогодні ми відкриваємо чарівні двері у світ правди і добра, у світ казки. У казках зібрана мудрість народу, краса найкращих людських почуттів; вона навчає нас любити та поважати, бути мудрими, справедливими, розрізняти поняття «добро» і «зло», не відмовлятися від заповідних мрій, бути наполегливими у їх здійсненні.

Герої казок допоможуть нам дізнатися про те, які права має кожна дитина з народження, як їх використати з користю для всіх, як допомогти дитині, яка потрапила у біду, як навчитися захищати власні права.

А ще ми проведемо казкову правознавчу лотерею, у якій будуть брати участь і діти , і дорослі. Адже світ дорослих покликаний захищати ніжний паросток дитинства, дбати про кожну дитину щохвилини, щоб не було заплаканих очей у дітей, щоб сяяла усмішка на їхніх вустах.

ІІ. Про Конвенцію прав дитини. З історії.

Складною проблемою сучасного людства є права дітей, оскільки життя, здоров’я, навчання дітей всього світу недостатньо захищені.

В минулому дітям було нелегко, не було законів, які б оберігали їхнє життя. Лише у 1959 році було прийнято Декларацію прав дитини, а в листопаді 1989 року всі прогресивні країни світу, в тому числі і Україна, підписали Конвенцію прав дитини.

Мета Конвенції: захистити дитинство, надати права на освіту, повноцінне харчування, на любов та піклування з боку сім’ї та держави, на медичне обслуговування, які зроблять всіх дітей світу щасливими.

ІІІ. Парад знаків Конвенції прав дитини.

- Зустрічайте! Права дитини у малюнках. Вітайте! Правові знаки «Конвенції прав дитини»

 Захистимо світ дитини, подаруємо їм казкове життя.

  1. Усі діти мають право на отримання освіти
  2. Усі діти є рівні у правах, ніхто не повинен їх порушувати.
  3. Усі діти мають право вільно висловлювати думку.
  4. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля
  5. Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці
  6. Жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена
  7. Кожна дитина має право на любов і піклування
  8. Особлива турбота  дітям без сім’ї
  9. Усі діти мають право на належне медичне обслуговування
  10.  Усі діти мають право на вільне спілкування
  11. Усі діти мають право на повноцінне харчування

ІV. Інсценізація казок.

Настав дивовижний час!

Ми вирушаємо в казку для того щоб дізнатися:

Чи порушувалися права казкових героїв?

Хто був правий, а хто винен?

Казки: «Троє поросят», «Колобок» -- народні казки;

            «Попелюшка» Ш.Перро, «Золотий ключик» О.Толстой

V. Казкова пізнавальна лотерея.

У нас є чудова можливість зіграти у казкову лотерею.

Учасниками першого туру гри будуть діти 1-5 класів. Є три команди по ___ дітей у кожній.

Учасниками другого туру гри стануть батьки та гості свята

А у третьому турі візьмуть участь наші мудрі вчителі.

Оцінювати гру буде вельмишановне журі.

а) Перший етап

( На столі стоїть чарівна лампа – житло джина)

Гасне світло.

Грає мелодія. З’являється джин.

-Добрий день, любі діти, шановні батьки та гості.  мудрі вчителі! Добрий день, світло моїх очей – вельмишановне журі!

Я прибув до вас  щоб допомогти повести казкову правознавчу лотерею.

Дозвольте відрекомендуватися – я Джин Ахмет-бей. У лампі знаходяться фантики-лотереї з казковими завданнями. Представник кожної команди по черзі підходить до мене, тре рукою лампу, промовляє заклинання «Ахалай-махалай!», бере фантик-лотерею і швиденько повертається до команди, де відразу починається колективне обговорення.

На обдумування даю 1 хвилину. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

А ще я подарую вам «Щасливий випадок»: фантики-лотереї, на запитання якого відповідати не треба.

Казкові запитання:

Завдання 1:  Російська народна казка «Колобок»

Які права встиг використати Колобок у своєму житті?

Завдання 2:  Якого права позбавила лисиця Колобка?

Завдання 3:  О.Толстой «Золотий ключик»

Яким правом не захотів скористатися Буратіно, коли відмовлявся вчитися читати і писати?

Завдання 4:  Яке право використав Буратіно після того, як був знятий з дерева, де був повішений котом Базиліо та Лисицею Алісою?

Завдання 5:  російська народна казка «Троє поросят»

Хто з героїв  казки порушував закон?

Яким правом поросят знехтував вовк?

Завдання 6:  Казка Ш.Перро «Попелюшка»

Яке право Попелюшки порушила мачуха, коли примушувала багато працювати Попелюшку?

Завдання 7,8,9 «Щасливий випадок»

Ваш клас виграв один бал

Другий етап «Юридичний волейбол» (троє батьків – відповідно до команд)

На сцену викликаємо батьків та гостей свята. Я вручаю кожному з вас волейбольний м’яч. Отримавши його потрібно назвати одне з прав дитини і передати м’яч наступному в ланцюжку батьку, котрий у свою чергу назве наступне з прав дитини, повторить ті самі дії що м’ячем. «Юридичний волейбол» продовжуватиметься до тих пір, доки не будуть названі всі права дитини. Повтори заборонені.

За кожне правильно назване право дитини  батьки отримують по одному балу.

Якщо хтось з батьків не може назвати одне з прав, то просто віддає м’яч іншому.

Третій етап: «Нагороди джина»

А зараз на сцену викликаємо вчителів. Є три  скриньки, всередині кожної з яких знаходиться листок із запитаннями для педагога. Вибирайте скриньку, читайте запитання і відповідайте.

Даю 30 секунд на обдумування. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

  1.       Які нормативно-правові документи захищають права дитини в Україні? (назвати не менше 3-х документів)
  2.       Коли була прийнята та скільки статей має Конвенція прав дитини?
  3.       Продовжіть речення «Дитиною вважається….» ст….. Документ «___________________»

Я маю право жити на землі,

Творити, дихати. учитись.

Примножувать багатства всі її, 

Своєю Україною гордитись.

Я маю право Україну восхвалять,

Боротися за неї і за честь стоять.

Безкрайнії поля її любити,

І щовесни журавликів із вирію зустріти.

Я маю право на веселку і весну,

На щедру осінь і на тепле літо,

На зиму, так безмежно чарівну,

І на лани із стиглим житом.

На золотаве сонце в небесах,

Що щедро Україну зігріває.

На соловейка спів в гаях,

І на любов батьків, безмежну і безкраю.

 

 

 

doc
Додано
2 березня 2018
Переглядів
1644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку