Виховний захід: "Осінь, що подарувала великого учителя"

Про матеріал

Розробка даного виховного заходу допоможе вчителю у цікавій формі познайомити учнів з творчістю та життєвим шляхом великого педагога та письменника В.О.Сухомлинського. В ході проведення учні ознайомляться з деякими оповіданнми письменника, а також приймуть участь у конкурсні програмі з творчості В.О.Сухомлинськго.

Перегляд файлу

Тема. Осінь, що подарувала великого учителя.

Мета: вшанувати  пам'ять великого педагога і письменника В.О. Сухомлинського; вчити дітей бачити красу рідної землі, вміти милуватися нею; розвивати спостережливість, увагу, пам'ять; виховувати  любов і поважне ставлення до творчості письменника, любов до природи.

Обладнання: наочний та дидактичний матеріал, предмети для конкурсів.

Форма проведення: конкурсна програма

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Слово вчителя

    Доброго ранку бажаю вам я,

 Дітки кмітливі, ви - дружна сім 'я.

Бачу, ви працювати охочі,

Тому і сяють допитливі очі,

Один одному посміхнемося

І мерщій до роботи берімося.

ІІ. Основна частина

1. Слово вчителя

- Діти скажіть, з творчістю якого письменника ви ознайомлювались  протягом цього тижня?

- А, що ви запам’ятали про В.О.Сухомлинського?

2. Прослуховування оповідання В.О.Сухомлинського? «Осінь принесла золотисті стрічки».

- Я пропоную вам, послухати ще одне цікаве оповідання цього великого письменника «Осінь принесла золотисті стрічки».

  • Послухайте і скажіть, що принесла осінь берізкам?

Осінь принесла золотисті стрічки

(оповідання)

 

Ростуть над ставком дві берези. Стрункі, високі, білокорі. Опустили берези зелені коси. Віє вітер, розчісує їх. Тихо шелестять листям берези. То вони про щось розмовляють.

Однієї ночі стало холодно. На траві заблищали білі кристалики льоду. Прийшла до беріз осінь. Принесла їм золотисті стрічки. Вплели берези стрічки в зелені коси. Зійшло сонце. Розтопило кристалики льоду. Подивилося сонце на берези й не впізнало їх – у зелених косах золоті стрічки. Сміється сонечко, а берези сумують.

 

3. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Скажіть, що принесла осінь берізкам?
  • Подумайте і скажіть, а кого нам з вами подарувала осінь?
  • А ще вона подарувала нам великого письменника й учителя В.О.Сухомлинського.
  • Тому наше сьогоднішнє свято має назву «Осінь,що подарувала великого учителя».

 

  • Саме цій золотій порі присвячений наш свято. Осінь хазяйнує скрізь, куди не глянь. Подивіться, які за вікном красиві, одягнені в золото дерева, до чого б це? Правильно, все тому, що настала ОСІНЬ! Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте листя. В кожній порі року є щось цікаве.

 

  • А хочете дізнатися про осінь більше?
  • Для того,  щоб дізнатися багато цікавого про таку щедру й чарівну пору року,  треба бути  вам  активними й уважними та спостережливими . Адже  осінь приготувала для вас багато захоплюючих конкурсів. Тож  вперед за новими знаннями!

 

  • Поділіться на дві команди: хлопчики     «Винахідливі»

                                                          дівчатка    -  «Кмітливі»

3. Конкурсна програма

 

1. «Конкурс загадок».

За кожну правильно відгадану загадку команда отримує 1 бал.

Без пензлика, без олівця

Розфарбувала деревця. (Осінь)

 

          Печуть мене, смажать і варять,

 Їдять мене і дуже хвалять. (Картопля)

 

Золоті метелики з дерева летять,

Крильцями своїми сумно шарудять. (Листопад)

 

На городі восени

Лежать жовті кабани,

Привязані за хвости,

Щоб не здумали втекти. (Гарбузи)

 

         Що то за голова,

         Що лиш зуби й борода? (Часник)

 

         Кличуть нас ліси, поля, сади

Дозбирати осені плоди.

Із дерев спадає листя жовте

То землею ходить місяць…(Жовтень)

 

 

 

         Сидить Марушка і семи кожушках.

         Хто її  роздягає, той сльози проливає.(Цибуля)

 

          Лампочка вгорі висіла,

          Стала смачна, пожовтіла.

          Діти лампочку зірвали,

          З апетитом скуштували. (Груша)

 

          Прохолодно. Жовкле листя.

Горобина у намисті.

Птах у вирій відлітає.

В яку пору це буває?  (Восени)

2. Конкурс «Осіннє листя».

(намалювати з закритими очима листя  ДУБА, КЛЕНА, БЕРЕЗИ, ГОРОБИНИ, КАШТАНУ)

3. Конкурс «Чарівний мішок».

(в мішку лежать овочі фрукти, на дотик їх треба визначити і назвати)

4. Конкурс «Збери урожай» 

(на підлозі (в обручі) розкиданий картопля, наввипередки треба зібрати картоплю в відерце, але не рукою, а ложкою)

5. Конкурс «Допиши прислів’я» 

Завдання учасників об'єднати частини прислів'я.

 

Літо дає коріння, а осінь                               багатий.

          Листопад зимі ворота                                        одчиняє.

Восени і горобець …                               ….  насіння.

Весна з’їдає, а осінь ….                                     плодами.

Весна красна квітами, а осінь — …..                      збирає.

Весною горшки порожніють, а восени –               капустою.

Вересень пахне яблуками, а жовтень               повніють.

У листопаді зима з                                                   рум’янець року.

Жовтень ходить по краю                                       осінню бореться.         

    Листопадовий день, як                                         та виганяє птахів з гаю.  

             

6. Конкурс « Картопля, тримайся!»

(У конкурсі беруть участь кілька пар. Потрібно виконати танець, затиснувши між лобами картоплину. Хто найдовше протримається, той і переміг. Використовується кілька мелодій, швидко змінюють один одного. Для учасників важливо швидко орієнтуватися в зміні музики і при цьому не упустити картоплю.)

 

ІІІ. Заключна частина

1. Слово вчителя

-  Діти, наше свято підійшло до свого завершення.  Ви виконали багато завдань, дізналися  дещо нове для себе. Та найголовніше ми з вами повинні запам’ятати  , що саме ця пора року : красива, щедра, добра подарувала нам  великого письменника та учителя. Бо Він Учитель з великої букви.

-  Отож, дорогі діти, читаймо казки В.О. Сухомлинського, вивчаймо його творчу спадщину.

docx
Додано
2 березня 2018
Переглядів
753
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку