Інтелектуальна гра " Правила з охорони праці"

Про матеріал
Даний матеріал навчить учнів умінню приймати оптимальне рішення щодо збереження і зміцнення здоров'я під час виконання практичних завдань.
Перегляд файлу

                    Інтелектуальна гра , присвячена Дню охорони праці.

 

Тема: формування вироблення стійкої установки на вивчення  та виконання правил з правил охорони праці.

Мета:  - вироблення вміння приймати оптимальне рішення  щодо збереження

             і зміцнення  здоров'я під час виконання практичних завдань;

  • виховувати допитливість , почуття колективізму, взаємодопомоги;
  • вироблення вміння   концентрувати увагу.

 

Обладнання :  напис « 28 квітня – Всесвітній День охорони праці». На стінах стіннівки кожного класу.

 

                                               Правила гри :

Одночасно грають дві команди з 6 осіб. Перемагає та , яка першою набере 6 балів.

  Якщо жодна команда не дає правильної відповіді, то її оголошує ведучий, а журі робить висновок, чи можна зарахувати один бал одній  з команд. При не зарахуванні правильної відповіді жодній з команд ведучий оголошує наступну категорію та зачитує запитання , яке оцінюється двома балами. Якщо відразу команди не відповідають – дається одна хвилина на обдумування , після чого команди повинні давати відповідь.

  Вибір категорії  може бути випадковий. Категорію можуть обирати команди перед кожним запитанням.

 

                                     Хід гри:

  1. Ведучий запрошує журі, представляючи кожного .
  2. Запрошуються команди. Капітани команд по черзі представляють своїх гравців.
  3. Ведучий оголошує тему і мету гри, знайомить з правилами гри, наголошуючи , що учень, який дає відповідь, повинен бути представлений капітаном команди.
  4.  Капітан будь – якої команди  в будь – який момент може  взяти музичну паузу - номер художньої самодіяльності.
  5. Ведучий знайомить команди з категорією та порядком їх вибору.

 

                                  Категорії запитань:

 

  1. Охорона праці на уроках фізики.
  2. Безпека на уроках фізкультури.
  3. Правила безпеки на уроках хімії.
  4. Безпечне використання електричних приладів.
  5. Користування газовими приладами.
  6. Правила поведінки з вогнем.
  7. Безпека пішохода.
  8. Правила поведінки на водоймах.
  9. Безпечна поведінка людей взимку.
  10. Небезпеки навколо нас.
  11. Законодавчі акти з охорони праці.

  

           Категорія 1: Охорона праці на уроках фізики.

 

  1. Що треба обов’язково  робити перед початком лабораторної роботи?
  2. Чому не можна  ходити по класу  під час лабораторної роботи?
  3. Чому забороняється  заходити до фізкабінету  під час перерви?
  4. Чому не можна користуватися ртутним термометром під час лабораторних робіт?
  5. Чому не можна користуватися несправними фізичними  приладами?
  6. Чому треба маркувати фізичні розетки в кабінеті фізики?
  7. Чому можна починати практичну роботу тільки після того , як учитель перевірив зібрану електричну схему?

 

Категорія 2.    Безпека на уроках фізкультури.

 

  1. Чому не можна займатись в спортивному залі в носках, без взуття?
  2. Яку спортивну форму повинні мати учні на уроці з легкої атлетики?
  3. Які вимоги з техніки безпеки до гімнастичних снарядів?
  4. Чому не можна бігати асфальтом , де нападало листя з дерев?
  5. Як треба готувати яму для стрибків у довжину?
  6. Що повинні робити на уроці фізкультури учні , які звільнені за станом здоров'я ?

 

                Категорія 3:   Правила безпеки на уроці хімії.

 

  1. Скільки потрібно  брати для дослідів сухої речовини, а скільки рідини? Чому ?.
  2. Що потрібно пам’ятати під час нагрівання розчинів?
  3. Коли посудина під час нагрівання рідини може тріснути?
  4. Як потрібно нюхати хімічні речовини?
  5. Що робити при попаданні кислоти або лугу  на руки?
  6. Яке правило існує при розчиненні кислот водою?

 

               Категорія 4:     Правила користування електричними приладами.

 

  1. Чому праску потрібно вмикати сухими руками ?.
  2. Як правильно установити переносний електронагрівач повітря?
  3. Як викрутити лампочку , що перегоріла, лопнула ?
  4. Під час доторкування до  холодильника б'є струм. Твої дії.
  5. Чому не можна користуватися феном в ванній кімнаті?

 

Категорія 5:  Правила користування газовими приладами.

 

1. Чому не можна кидати запальнички в вогонь?

 2. Чому не можна тримати на сонці газові балончики?

3.  Як правильно включати газову колонку?

4.   Що треба робити,  почувши запах газу?

  5. Який запах має природний газ?

 

 

                           Категорія 6: Правила поведінки з вогнем.

 

1.  Як потрібно гасити палаючі дроти?

2. Як гасити палаючий бензин, керосин?

3.  Правила використання бенгальських вогнів на Новорічних святах?

4.  Як гасити палаючий жир на сковороді?

5. Загорівся телевізор. Твої дії.

6.  Як пройти в задимленому приміщенні?

 

 

                             Категорія 7:   Дорожній рух.

 

  1. Якими знаками обладнано  пішохідні переходи біля школи?
  2. Як правильно обійти автобус, який зупинився?
  3. Як правильно перейти вулицю , де немає світлофора?
  4. Ви свідок ДТП. Ваші дії?
  5. Що повинно бути в автомобільній аптечці?
  6. З якого віку можна отримати право на управління мотоциклом?

 

                                  Категорія 8:   Безпека на водоймах.

 

               1.Чому не можна пірнати в незнайомих місцях?

  1. Як використовувати для пиття воду з річок, озер?
  2. Чому не можна купатися в каналі?
  3. Як вибрати безпечне місце для намету?
  4. Як визначити свіжість риби, купленої біля водоймища?
  5. Правила надання домедичної допомоги  людині, що потонула?

 

                              Категорія 9:  Техніка безпеки в зимовий час.

 

      1 .  Що потрібно для  безпечного руху на тротуарі під час ожеледі?

      2. Як врятувати людину, що провалилися під лід?

       3. Що обов’язково потрібно взяти на рибалку в зимовий час?

      4. Як надати допомогу людині, що обморозилася?

     

 

                         Категорія 10:  Небезпека навколо нас.

 

  1. Чому в містах не можна  дітям користуватися петардами?
  2. Чому не можна на АЗС наливати бензин в пластикові каністри?
  3. Чому не можна   розбирати вибухові пристрої, снаряди, міни?
  4. Чому не можна  зберігати в підвалах фарбу, бензин?
  5. Чому каністру з бензином не можна тримати на сонці?
  6. Для чого кожен препарат в кабінеті хімії підписано?

 

                 Категорія 11:     Законодавчі акти з охорони праці.

 

  1. В яких кабінетах потрібно мати інструкцію з техніки безпеки.
  2. Який дозвіл потрібно мати , щоб здійснити туристичну поїздку до м. Слов'янська ?
  3. Коли учень повинен  розписуватись  за знання  правил   з техніки безпеки?
  4. Як забезпечені права працівників підприємства з охорони праці?
  5. Хто здійснює контроль за охороною праці в школі?
  6. Чи оплачується лікарняний. ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                         

    

doc
Додано
28 травня 2020
Переглядів
1183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку