2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Інтелектуальна гра "Щасливий випадок"

Про матеріал
Гра — діяльність людини з моделювання іншого виду діяльності з розважальною чи навчальною метою. Гра відрізняється від роботи тим, що не ставить перед собою безпосередньо корисної мети (хоча сама гра може мати свою власну корисність), а також тісно межує з мистецтвом, хоч зазвичай не створює художніх цінностей.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( для учнів 8 –9 класів )

 

 

BD05015_

    Шпотюк Оксана Йосипівна

Вчитель біології та хімії

Білявецького НВК

                                                                                                                     Бродівського району

Львівської області

 

Гра проводиться у відповідно оформленому класі в рамках тижня навчальних предметів чи на гуртку.

Всі конкурси гри мають назви, аналогічні до телевізійного “Щасливого випадку”. Зміст завдань складено відповідно до чинних програм з навчальних предметів. Для уникнення пауз бажано роздати членам журі аркуші з відповідями до кожного конкурсу. Учасникам заздалегідь дається завдання підготувати невеличку, на 2-3 хвилини, оригінальну візитку – знайомство зі своєю командою.

1.Конкурс “Візитка”- знайомство команд

   Журі оцінює конкурс за 5-бальною системою.

2.Конкурс “ Далі...далі...”

   Кожній команді ставиться серія запитань, на які треба відповісти за одну хвилину. Виграє та команда, котра за цей час встигне відповісти на більшу кількість запитань; кожна правильна відповідь – 1 бал.

3.Конкурс “ Заморочки з капелюхів”

   Гравцям даються завдання, відповіді на які потребують вміння логічно мислити, швидкості реакції, знання матеріалу тощо.

Під звуки музики капітани команд по черзі вибирають капелюх із завданням, капелюхів має бути 2. В капелюхах листочки із завданням. Задача оцінюється в 5 балів, перетворення – 4 бали.

4.Конкурс капітанів

    Капітанам видаються ілюстровані листки з малюнками лікарських рослин лугу. Їх завдання написати назви цих лікарських рослин. За кожну правильно підписану рослину 2 бали.

5.Конкурс “ Темна конячка”

     Завдання цього конкурсу зашифровані слова. Гравцям потрібно дуже добре знати  хімічні елементи, їх місцезнаходження, вміння логічно думати, вміти розв’язувати головоломки. За цей конкурс – 10 балів, якщо всі зашифровані слова вказані правильно.

6.Конкурс “ Ти – мені, я – тобі”.

      Капітан чи хтось із команди називає 3 заготовлених заздалегідь питання, на які команда суперників повинна одразу дати відповідь; потім свої запитання ставить команда №2. Кожна правильна відповідь – 3 бали. Якщо суперники не можуть дати відповідь, то відповідь дає, той хто задавав це запитання.

7.Конкурс “ Гонка за лідером”

    Проводиться аналогічно до конкурсу “ Далі...Далі...”

 

Наприкінці гри журі підбиває підсумки, нагороджує переможців.

 

2.Конкурс “ Далі...Далі...”

1.Найпростіший збільшуваний прилад (лупа)

2.Верхня тверда оболонка Землі (літосфера)

3.Рухомі з'єднання кісток (суглоби)

4.Найменший птах (колібрі)

5.Гормон підшлункової залози (інсулін)

6.Область поширення виду (ареал)

7.Які кольори розрізняють бджоли? (білий,жовтий,синій)

8.Придонні організми (бентос)

9.Відповідь організму на різні подразники (рефлекс)

10.Хвойний ліс (тайга)

11.Які птахи не сідають на землю? (стрижі)

12.Африканський дикий кінь (зебра)

13.Рихлий поверхневий шар земної кори (грунт)

14.Зовнішній покрив людини (шкіра)

15.Осьова частина пагона (стебло)

16.Здатність організмів підтримувати постійну температуру тіла (терморегуляція)

17.Головний орган дихальної системи (легені)

18.Масовий розвиток фітопланктону, який викликає зміну кольору води і погіршує кисневу забезпеченість вод (цвітіння води)

19.Парний орган бобовидної форми (нирки)

20.Сукупність видів тварин і мікроорганізмів даної території (фауна)

21.Запалення апендикса (апендицит)

22.Найбільша залоза людини (печінка)

23.Водна оболонка Землі (гідросфера)

24.Поширена хімічна сполука (вода)

25.Тропічний лісостеп (савана)

26.Розширений відділ травної трубки (шлунок)

27.Біологічні каталізатори (ферменти)

28.Відчуття, пов’язане з бажанням їсти (апетит)

29.Простір в озоносфері планети з пониженим вмістом озону ( озонова “дира”)

30.Трубка, яка утворена хрящовими на півкільцями ( трахея)

31.Повітряна оболонка Землі (атмосфера)

32.Знищення організмів одного виду організмами іншого виду (хижацтво)

33.Початкова ланка рефлекторної дуги ( рецептор)

34.В якій судині найвищий тиск крові? (аорті)

35.Сукупність видів рослин даної території ( фауна)

36.Судини, по яких кров тече від серця ( артерія)

37.Ділянка земної поверхні з однотипними біотичними умовами, яку займає певне згрупування організмів ( біотоп)

38.Гетеротрофні організми, які споживають органічні речовини ( конкуренти)

39.Який спосіб життя ведуть садові слимаки? (наземний)

40.Скільки відділів має шлунок рака? (два)

3.Конкурс “ Замороки з капелюхів”

       Капелюх чорного кольору  і капелюх червоного кольору :

Задача.

Обчислити масу солі, що утворюється при взаємодії 3,6 г магній оксиду з бромідною кислотою.

 

Розв’язок:

  3,6г                                    х г

MgO + 2 HBr = MgBr + H O                  3,6/40 = х/184

   40г                                184г                                                х = 16, 56 г

Відповідь: m (MgBr )= 16,56 г

 

Перетворення:

 

                                    Zn (OH)2

                                      1

                     Zn     = ZnO     - ZnCl2

                                       1

                                   ZnSO4   -      Al2 (SO4 )3

 

Розв’язок:

2Zn + O2 = 2ZnO

ZnO + 2HCl = ZnCl2 + H2O

ZnO + H2O = Zn(OH)2

ZnO + H2SO4 = ZnSO4 + H2O

3ZnSO4 + 2AlCl3 = Al2(SO4)3 + 3ZnCl2

ZnO + Ca = Zn + CaO

 

4.Конкурс капітанів ( завдання даються на окремих листочках. Необхідно за одну хвилину записати назви лікарських рослин).

1.Волошка

2.Валер”яна

3.Звіробій

4.Конюшина

5.Мати-й – мачуха

6.Кульбаба

7.Будяк

8.Пижмо

9.Подорожник

10.Полин

11.Пирій

12.Деревій

13Триколірна фіалка

14.Хвощ

15.Цикорій

16.Череда

17.Безсмертник

18.Аір

 

 



6. Конкурс “ Темна конячка “     

 

Що це за хімічний елемент?

Якщо зєднати букви, взяті із назви радіоактивного елемента, в певній послідовності 5, 6,7, 8, 9, 10, 11, то вийде назва елемента, що являє собою небезпечний радіоактивний ряд;

із  4, 8, 7, 5, 9 букв можна скласти слово, яким називають один із елементів періодичної системи Д.І.Менделєєва і людей – міцного духу , таланту, бійців за правду і свободу;

із 10, 4, 2, 10, 11 букв – назва елемента третьої групи системи Д.І.Менделєєва;

із 9, 5, 7, 2, 10, 11 букв – назва лужного металу;

із 6, 2, 8, 1, 7, 3, 9 букв – назва інертного газу;

із 4, 3, 2, 10, 11 букв – назва елемента, що являється першим членом групи актиноїдів, родоначальника радіоактивного ряду;

із 4, 2, 5, 6, 7, 3, 2 букв – сільськогосподарська машина;

із 2, 3, 7 букв – початок травної системи.

Визначити, що це за слова і який хімічний елемент був зашифрований ?

 

Розвязок:

 

ПРОТАКТИНІЙактиній , титан, ітрій, натрій, криптон, торій, трактор, рот.

1 2  3 4 5 6 7 8 91011  

Хімічний елемент, який був зашифрований – протактиній.

 

7.Конкурс “ Гонка за лідером”

 

1.Яка сова полює вдень? (пугач)

2.Де знаходиться орган слуху в коників? (на передніх ногах)

3.Назвати формулу кухонної солі (NaCl)

4.Плід пальми (кокос)

5.Необхідна умова запліднення (запилення)

6.Ядовита жаба (ага)

7.Кількість хромосом в клітині людини (46)

8.Якісні зміни в організмі (розвиток)

9.Наймогутніший ссавець (слон)

10.Перша квітка весни (пролісок)

11.Кількість води в організмі людини (65-70%)

12.Здатність організмів відтворювати собі подібних (розмноження)

13.Найбільший птах світу (африканський страус)

14.Осьова частина пагона (стебло)

15.Процес взаємодії речовин з киснем (окислення)

16.Наука про лікування травами (фітотерапія)

17.Вразливе місце спрута (око)

18.Процес окислення, який супроводжується виділенням тепла і світла (горіння)

19.Який птах рухається вертикальним стовбуром дерева вниз і вгору головою? (повзик)

20.Тип хімічної реакції, коли з однієї складної речовини утворюється дві або більше хімічних речовин (розкладу)

21.Які птахи не літають? (страуси, ківі, пінгвіни)

22.Хто з ссавців найшвидше бігає? (гепард)

23.Важливе і красиве явище в житті квіткових рослин (цвітіння)

24.Група рослин, подібних за будовою і процесами життєдіяльності, які можуть вільно схрещуватися і давати плідне потомство (вид)

25.Орган фотосинтезу (листок)

26.Своєрідні індикатори чистоти повітря (лишайники)

27.Валентність алюмінію (три)

28.Складна речовина, в якої на першому місці метал, а на другому кислотний залишок (сіль)

29.У якого птаха в оперенні є всі кольори райдуги (папуга)

30.Речовини, що змінюють свій колір у розчинах кислот та лугів (індикатор)

31.Коренева система дводольних (стрижнева)

32.Стала Авогадро (6,02* 10  )

33.Організми,які живуть і живляться за рахунок іншого організму (паразити)

34.Наука, що вивчає зв’язки організмів між собою та з навколишнім середовищем (екологія)

35.Група гетеротрофних організмів, які позбавлені хлорофілу (гриби)

36.Протилежний процес фотосинтезу (дихання)

37.Великий довгохвостий американський папуга (ара)

38.Яка злакова рослина росте у воді (рис)

39.Співіснування двох організмів різних видів (симбіоз)

40.Найбільша жаба  (голіаф)

41.Відносна атомна маса Оксигену  (16)

42.Орган розмноження квіткових рослин (плід)

43.Рухи, які є відповідною реакцією органів або частин рослини на дію подразників (настії)

44.Кількісне збільшення обєму і маси живого організму або його частин (ріст)

45.Скільки нирок у людини? (дві)   

 

Список використаної літератури

 

1.Деревенська Л.В.Завдання для поточного оцінювання // Біологія. Книга для вчителя.6 клас. Харків, 2004.

2.Екологія та охорона природи ( конспект лекцій з курсу). Київ, 1990.

3.Ігри періодичної таблиці елементів Д.І.Менделєєва.//Все для вчителя.Інформаційно-практичний бюлетень.Київ,2002.-57с.

4.Методичні рекомендації з питань екологічного виховання ( Пилявський Б.Р. та інші).Тернопіль,1990.

5.Михайлюк Т.О., Попович В.П. Завдання для тематичного оцінювання: Біологія. Книга для вчителя. 8 клас.Харків,2005.

6.Олійник І.В.,Кучер Л.Є. Позакласна робота з біології та хімії: Посібник для вчителя. Навчальна книга – Богдан. Тернопіль,2005.

7.Сапон А.М. Завдання для поточного оцінювання // Хімія. Книга для вчителя.8 клас.Харків,2004.

8.Сафонов Н.Н., Шипиленко А.К. Лікарські рослини лугу. Москва,1993.

9.Універсальні інтелектуальні ігри. Випуск 1 // Упорядник Ю.Є.Бардакова. – Х.: Вид.гр.”Основа”, 2005.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
28 березня 2019
Переглядів
432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку