Інтелектуальна гра «ЩО? ДЕ? КОЛИ?»

Про матеріал
Мета: Підвищити рівень знань учнів з інформатики; розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість
Перегляд файлу

Бориславський ЗЗСО І-ІІІ ст. №8

 

 

 

Інтелектуальна гра

«ЩО? ДЕ? КОЛИ?»

 

 

 

Підготувала

Вчитель інформатики

Лисик Мар’яна Степанівна

 

 

 

 

 

 

 


Мета: Підвищити рівень знань учнів з інформатики; розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість; виховувати вміння працювати в групах, почуття відповідальності.

Обладнання: проектор, ПК, інтерактивна презентація гри «ЩО? Де? Коли?», ігровий стіл.

І. Ознайомлення з правилами гри та представлення учасників гри

Шановні друзі! Ми сьогодні зібралися на інтелектуальній грі  «ЩО? Де? Коли?», у якій свої знання з інформатики продемонструє команда учнів 10-го класу.

Основні правила гри.

  1. У грі беруть участь дві команди – команда телеглядачів і команда знавців. Команда знавців складається з шести учасників.
  2. Телеглядачі ставлять знавцям запитання, а знавці за 1 хвилину обговорення намагаються знайти відповідь на нього. Обговорення ведеться одну хвилину. Наприкінці обговорення капітан команди повинен назвати знавця, який дасть відповідь. Як правило, слово надається автору версії. Якщо під час оголошення ведучим питання знавець зрозумів відповідь на нього, він може подати знак, після чого капітан команди може сказати до початку безпосередньо обговорення питання, що відповідь готова. Якщо відповідь виявляється вірною, на додачу до балу на користь знавців, у команди з'являється можливість взяти додаткову хвилину обговорення. Кількість хвилин залежить від кількості достроково даних вірних відповідей, і команда може взяти більше однієї додаткової хвилини поспіль.
  3. Якщо знавці правильно відповідають на запитання, вони заробляють бал. Якщо знавці неправильно відповідають на запитання, бал одержують телеглядачі.
  4. Ігровий стіл поділено на 12 секторів, на яких лежать конверти із запитаннями.
  5. Яке запитання буде поставлене знавцям, визначає стрілка барабана. Якщо стрілка вказує на сектор, що вже грав, то пропонується запитання  з наступного за годинниковою стрілкою сектора.
  6. Знавці мають право відповідати на запитання без хвилини обговорення. Якщо ця відповідь буде визнана правильною, знавці одержують додаткову хвилину, яку можуть використати для пошуку правильної відповіді на інше запитання гри.
  7. Гра триває до 6 балів. Гра вимагає значної освіченості й широкої ерудиції в галузі сучасної науки, здатності швидко, оригінально й не ординарно мислити.
  8. Якщо за рахунком знавці програють то вони можуть взяти «допомогу клубу», протягом 20 секунд глядачі, присутні можуть давати свої версії відповіді на питання.

Види запитань.

  1. Бліц. Крім звичайних запитань, для відповіді на які дається 1 хвилина, пропонується бліц-питання. Таке запитання складається з трьох більш простих запитань, але на кожне з них команда має лише 20 секунд. Команда одержує бал за умови трьох правильних відповідей.
  2. Супербліц – запитання, подібне до бліц, відмінність полягає в тому, що в ньому бере участь один гравець від команди.
  3. Мультимедійні запитання. Це запитання, що ставлять за допомогою відео- або аудіо запису чи з використанням малюнків.
  4. Запитання з чорною скринькою. Потрібно відповісти, що знаходиться в чорній скриньці.
  5. Вирішальний раунд. У тому випадку, якщо команда знавців набрала 5 очок, але хотіла б підвищити результат рахунку гри до рахунку 6:0 на свою користь, вона може взяти вирішальний раунд. У цьому випадку за столом залишається найбільш сильний, на думку команди, знавець, після чого стандартно за допомогою барабана вибирають запитання, на яке знавець повинен відповісти без сторонньої допомоги. При цьому обов’язковою умовою є абсолютна тиша в залі й повна відсутність обговорення запитання.

-         Запрошуємо команду знавців зайняти місця за ігровим столом. Сьогодні з телеглядачами грають…

  1. Вледяну Вероніка

Має високий рівень знань,  інтелектуально  розвинена.

  1. Оліяр Христина

Має високий рівень знань,  інтелектуально  розвинена.

Відповідає  впевнено.

  1. Фрол Максим

Максим багато  говорити не любить.  Сприймає  на  льоту.

  1. Білик Тарас

Тарас має гарні знання, інтелектуально  розвинений. Відповідає  впевнено. Андрію просто пояснення вчителя   не влаштовують. Він сам повинен у  всьому розібратися.

  1. Богенчук Марія

Марія має гарні знання, інтелектуально  розвинений.

Відповідає  впевнено.

  1. Гоцуляк Любов

Люба знає  все, тому і капітан  команди.

Має  високий рівень знань,  добре  розвинену  пам’ять, звикла  постійно 

працювати. Вона  постійна учасниця  конкурсів.

-         Капітан команди Гоцуляк Любов.

-         Тож   побажаємо  капітану  і  її  команді  успіху  і  в  цій грі!

-         Розпочинаємо гру!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Запитання гри «Що? Де? Коли?»

Скажіть будь-ласка, ви полюбляєте свята? Які ваші улюблені і чому? А чи знаєте ви історію цього свята? Дякую пані.....

Увага запитання!

Запитання 1.

З 1998 р. до числа свят додалося і свято, яке заснував Папа Римський Іоанн Павло ІІ та призначив покровителем святого Ісидора Севільського. Цей іспанський єпископ був автором першої у християнському світі 20-томної енциклопедії всіх галузей знань “Етимології”. Святкують його 4 квітня. Про яке свято йдеться?

Відповідь. Всесвітній день Інтернету.

 

Запитання 2 (чорна скринька)

Увага – чорна скринька!

Предмет, який лежить у скриньці, пов’язаний із комп’ютером.

    Нещодавно у місті Тарту відбувся перший чемпіонат світу з нового виду спорту – на кінець фінальної хвилини в переможця зводило судомою не тільки руки, а й усе тіло. Авторство світового рекорду – 508 разів на хвилину – належить відомому естонському комп’ютерному дизайнеру Ардо Мяртін. Спеціальний приз отримала найменша учасниця – трирічна дівчинка, яка показала результат  236 разів на хвилину. Назвіть пристрій, за допомогою якого змагалися учасники і який знаходиться в чорній скриньці.

Що лежить в чорній скриньці?

Відповідь. Комп’ютерна миша.

 

Запитання 3. (бліц)

Маємо три прості запитання, на обговорення кожного дається 20 секунд.

  1.                        Як називається поштова кореспонденція переважно рекламного характеру, що надходить на е-maile користувача без його запиту?

Відповідь. Спам.

  1.                        Як називають користувача, який намагається здобути незаконний доступ до інформації?

Відповідь. Хакер.

  1.                        Вона буває і комп’ютерна, і жива.

Відповідь. Миша.

 

Запитання 4. (мультимедійне).

Коли ви йдете на день народження чи на стилізовану вечірку ви якось по особливому стараєтесь виглядати?....

Увага запитання!

Усім відома одна з найпопулярніших пошукових систем Google. Залежно від якихось визначних подій чи свят її логотип набуває різного вигляду.

Наприклад, на відзначення 50 років з дня польоту людини в космос логотип Google мав такий вигляд:

H:\Відкритий урок Інтернет\Що Де Коли\50 річчя з дня полоту людини в космос.jpg

 

На День Землі:

H:\Відкритий урок Інтернет\Що Де Коли\день землі12.jpg

 

Увага – запитання! Як ви вважаєте, у зв’язку з якою подією логотип Google набув такого вигляду?

Логотип на день Незалежності 2020.jpg

Відповідь: Логотип на день Незалежності 2020

 

Запитання 5. (супербліц).

Капітан команди має вирішити, хто з гравців залишається за ігровим столом. Маємо три прості запитання, на обговорення кожного дається 20 секунд.

  1.                        Як називається мінімальна одиниця вимірювання (кодування) інформації?

Відповідь. Біт.

  1.                        Програми, що здатні самовідтворюватися.

Відповідь. Віруси.

  1.                        Як називається програма для перегляду гіпертекстових документів.

Відповідь. Браузер.

 

Запитання 6.

Ви володієте сліпим методом набору тексту? А ви знаєте значення усіх знаків на клавіатурі?, ну наприклад що означає клавіша end, home?

Увага запитання?

Ще в Середньовіччі, коли ченці – хранителі стародавніх знань і рукописів – перекладали і переписували трактати, у тому числі й написані латиною, уживали сполучення “ad”, що в перекладі сучасною англійською означає “at” (“на”, “в”, “до”) і вказує на приналежність, напрямок і наближення. В епоху Відродження цей знак використовували для позначення ціни, а в епоху індустріальної революції він почав незмінно зустрічатися у бухгалтерських звітах. Так цей знак разом з іншими “рахівницькими” знаками з майже забутою симантикою перекочував на клавіатуру.

Увага – запитання! Про який знак ідеться? Назвіть його та зобразіть на папері.

Відповідь. «Собачка», зображення @.

 

Запитання 7.

Вона є в аргумента, оператора, команди, параметра, регістра, числа, комірки і в кожного з вас, та ще, напевно, і не одна.

Відповідь. Адреса.

 

Запитання 8. (мультимедійне).

…. Вам подобається поезія, а хто ваш улюблений  поет, іноземний…? А який твір подобається найбільше?

Увага запитання!

Що об'єднує ці дві особи? Ада Лавлейс – перша в історії жінка-програмістка. Джордж Байрон – відомий англійський поет.

H:\Відкритий урок Інтернет\Що Де Коли\ада.jpgH:\Відкритий урок Інтернет\Що Де Коли\байрон.jpg

 

Відповідь. Ада Лавлейс – дочка відомого англійського поета Джорджа Байрона.

 

Запитання 9.

Завантажте текстовий редактор Microsoft Word. Намалюйте ялинку та прикрасіть її за допомогою автофігур.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитання 10.

Від імені визначного персидського математика, географа, історика та астронома Абу Абдулла Абу Жжафар Мухаммада ібн Муса аль-Хорезмі походить один із базових термінів інформатики.

Відповідь. Алгоритм

 

 

Запитання 11.

Ким ви мріяли стати в дитинстві? Чому? Як ви думаєте ця мрія ще може здійснитися?

Увага запитання!

В Америці в грудні 1963 року художник Харві Белл, який з дитинства мріяв стати послом щастя на землі, з нагоди злиття двох страхових компаній в одну корпорацію State Mutual Life Assurance Cos. of America намалював зображення, яке розмістили на значках співробітників компанії. У 70-х роках воно придбало величезну популярність: його почали друкувати на марках, футболках, рюкзаках, олівцях… Продукція із зображенням приносила величезні доходи всім, окрім свого творця. Однак першим запатентував його як торгову марку якийсь француз Франклін Лоуфрані в 1971 році. Йому вдалося запатентувати свій торговий знак в 80 країнах світу. За 25 з гаком років свого існування це зображення стало незмінним атрибутом електронного спілкування, і багато хто вже не може уявити, як можна було б без нього обходитися.

Відповідь. Смайлик

 

Запитання 12.

Одного разу гарвардський студент зламав базу даних університету і почав виставляти на свій сайт фотографії студентів. Протягом кількох годин ресурс відвідало півтисячі людей. Так народилася вона.

Відповідь. Соціальна мережа Facebook

 

ІІІ. Підбиття підсумків гри.

Вітання переможцям.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Калініна Лариса Михайлівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
15 червня
Переглядів
390
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку