Інтелектуальна гра з фізики "Найрозумніший"

Про матеріал

Мета: Повторити теоретичний та практичний матеріал курсу фізики; сформувати вміння пояснювати явища оточуючого світу на основі отриманих знань з фізики; виховувати інтерес до вивчення предмету.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

для учнів 11 класу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Мета: Повторити теоретичний та практичний матеріал курсу фізики; сформувати вміння пояснювати явища оточуючого світу на основі отриманих знань з фізики; виховувати інтерес до вивчення предмету.

Структура  гри:

Вступне слово

Шановні, діти! Сьогодні ми з вами пограємо в незвичайну і цікаву гру та визначимо «найрозумнішого» фізика вашого класу. У вас буде змога проявити свою ерудицію і знання та довести всім, що саме ви гідні звання найрозумнішого.  Отож, уперед! Мандруємо чарівною країною «Фізика».

І. Розминка

Завдання: Назвати якомога більше фізичних величин без повторень.

Учні розпочинають обирати категорії відповідно до результатів «Розминки».

ІІ. Основна частина

Учні по черзі обирають категорію та номер запитання та відповідають на запитання. Якщо учень правильно відповідає на запитання, то отримує 1 зірочку. Якщо учень не знає відповідь на запитання або дає неправильну відповідь, то не отримує жодної зірочки. Учні класу можуть дати відповідь на запитання, яке викликало труднощі та отримати додаткові бали (зірочки). У кого вкінці гри набереться найбільша кількість балів (зірочок) – переможець гри.

Категорія «Загальна фізика»

  1. Який розділ фізики вивчає звукові явища? (Акустика)
  2. Що є носієм електричного струму в металах? (Електрони)
  3. Як називається явище перетворення газу в рідину? (Конденсація)
  4. Який приблизно радіус Землі? (6400 км)
  5. В яких одиницях вимірюється тиск? (В Паскалях)
  6. Встанови відповідність між записом формули та її назвою.
  7. В яких одиницях вимірюється оптична сила лінзи? (В діоптріях)

Категорія «Фізичні винаходи»

  1. Відгадай, що знаходиться в чорній скриньці за описом винаходу. (Електрична лампа)

Чорна скринька. У чорній скриньці знаходиться прилад без якого ми не уявляємо свого життя, він і зараз присутній в нашому класі. Цей прилад дуже швидко підкорив весь світ, йому близько 139 років. Відкриття цього приладу належить відомому винахіднику Томасу Едісону, хоча вважається, що він лише вдосконалив чужий винахід.

Під час вдосконалення винаходу були виконані десятки тисяч дослідів, знайдений оптимальний матеріал для вугільної нитки — різновид японського бамбука, застосовано глибоке вакуумування скляних колб.

Одночасно було продемонстровано небачений на той час термін життя даного приладу — 1200 годин.

Якраз тоді Едісон сказав: «Ми зробимо електричне освітлення настільки дешевим, що лише багатії будуть палити свічки». Що ж за прилад знаходиться в чорній скриньці?

  1. Прилад для вимірювання температури через перетворення тепла в покази або в сигнали. (Термометр)
  2. Прилад для вимірювання атмосферного тиску. Також може застосовуватися як альтиметр, для вимірювання висоти над рівнем моря. (Барометр)
  3. Назвати винахід за фото. (Трансформатор)
  4. Назвати винахід за фото. (Радіоприймач)
  5. Назвати винахід за фото. (Дизельний двигун)
  6. Назвати винахід за фото. (Радар)

Категорія «Відомі фізики»

  1. Іменем якого вченого названа виштовхувальна сила? (Архімеда)
  2. В якій країні жив та працював відомий вчений Паскаль?
    (У Франції)
  3. Хто відкрив закон взаємодії електричних зарядів? (Кулон)
  4. Хто відкрив закон інерції? (Галілео Галілей)
  5. Хто вперше виміряв атмосферний тиск? (Торрічеллі)
  6. Хто вперше отримав особливо проникаючі промені, названі ним Х-променями? (Рентген)
  7. Перегляньте відео. Якому вченому належить даний винахід? (Корольову)

Категорія «Фізика навколо нас»

  1. Спирт чи вода має більшу температуру кипіння? (Вода)
  2. Перегляньте відео. Назвіть фізичне явище. (Дифузія)
  3. Мідь чи залізо є кращим провідником електричного струму?  (Мідь)
  4. Золото чи срібло має більшу пластичність? (Золото)
  5. Інфрачервоні чи ультрафіолетові промені викликають нагрівання тіла? (Інфрачервоні)
  6. Як взаємодіють однойменні магнітні полючи? (Відштовхуються)
  7. Порох чи вугілля має більшу теплоту згорання? (Вугілля)

 

 

Категорія «Секрет»

  1. Що важче у вакуумі тонна заліза чи тонна дерева? (Тонна дерева)
  2. Під час якої пори року сильніше провисають телефонні дроти? (Влітку)
  3. Якого кольору здається червоний прапор при синьому освітленні? (Чорним)
  4. Перегляньте відео. Назвіть фізичне явище. (Дисперсія світла)
  5. В ліс зі мною заберешся, зі шляху ти не зіб’єшся. (Компас)
  6. Що йде, але не рухається з місця? (Час)
  7. Цей пристрій знаходиться в астрономічних обсерваторіях. Його використовують, щоб побачити космічні тіла. (Телескоп)

ІІІ. Підсумки гри

Підведення підсумків. Нагородження переможців.

 

1

 

docx
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кірюхін М.М.)
Додано
5 липня 2018
Переглядів
1273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку