ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА-ЗМАГАННЯ
«РОЗУМНИКИ Й РОЗУМНИЦІ»
ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
МЕТА. Розвивати логічне мислення, кмітливість, старанність. Виховувати
повагу до товаришів, почуття відповідальності, згуртовувати учнів у
колектив.
ЗМІСТ ГРИ
У грі беруть участь дві команди . Перша команда – хлоп чиків, друга – дівчаток. Кожна команда сидить за своїм столом.
ВЕДУЧИЙ.
Здавна між дівчатками та хлопчиками триває суперечка: хто розумніший – хлопчики чи дівчатка? Хто з них кмітливіший та спритніший? Ким краще бути:хлопчиком чи дівчинкою? Звичайно, ким би ти хотів бути, залежить не від тебе, бо ти вже є тим, ким є –хлопчиком або дівчинкою. У цю давню суперечку підключалися й вчені. Ось що вони довели після довгих роздумів та експериментів.
Ця суперечка триває й досі. Але, любі друзі, ви пересвідчилися, що гарно бути і хлопчиком, і дівчинкою. Сьогодні ми проведемо змагання «Розумники й розумниці». Я сподіваюся, що, виконуючи завдання, діти доведуть, що такі риси, як розум, кмітливість, винахідливість у людини залежать не від статі, а від її характеру. Отже, розпочинаємо нашу гру-змагання.
Дві команди тут присутні, у кожної емблема.
Ця команда зветься «Розумниці»,
У ній квітоньки-дівчата.
Цю команду звати «Розумники»,
Тут мужні хлоп’ята.
Щоб змагання нам почати,
Треба привітатися,
Про команду-суперницю
Цікаве дізнатися.
(Команди вітають одна одну).
ДІВЧАТКА. Ми команда «Розумниці»,
Завдання виконуватимемо швидко.
У чеснім змаганні більше балів,
Ніж хлопці здобудемо.
ХЛОПЧИКИ. Команда «Розумники».
Ми спритніші за дівчат,
Але їх поважаємо.
Перемогу у змаганні здобути бажаємо.
ВЕДУЧИЙ.
На виконання завдань дається 1-2 хв. Кожне завдання оцінюється в 3 бали.
ЗАВДАННЯ 1.
Дітям подарували гарні іграшки. Тарасику дістався тигр, а Катрусі – кошеня. А що подарували іншим дітям? Подумайте!!! (Перша літера імені збігається з першою літерою слова назви іграшок.)
Тарас Хом’ячок
Павлик Тигр
Христина Кошеня
Світлана Папужка
Катя Єнот
Микола Лисичка
Богдан Собака
Люба Мишка
Євгенія Оленятко
Оксана Білка
(Уболівальники розказують усмішки.)
Заходять двоє хлопчиків.
- Треба спробувати.
ЗАВДАННЯ 2.
З’єднайте попарно видове і родове поняття.
Сосна кущ
Бузок ягода
Полуниця фрукт
Помідор дерево
Яблуко овоч
Африка озеро
Франція місто
Одеса країна
Филенкове гори
Дніпро материк
Сиваш річка
Карпати село
БЛІЦ-КОНКУРС ДЛЯ ВБОЛІВАЛЬНИКІВ.
(Уболівальники швидко відповідають на запитання, а свій бал дарують команді, за яку вболівають).
7. Електропоїзд заїхав у тунель. У який бік димітиме, коли електропоїзд вийде з тунелю, якщо вітер дме на південь? (Ні в який, оскільки це електропоїзд.)
ЗАВДАННЯ 3.
Розшифруйте і відгадайте загадку.
їх 3 |
ків, 8 |
ку 11 |
шу 2 |
зна 14 |
то 6 |
їм 12 |
ба 4 |
не 13 |
га 5 |
лі 10 |
Но 1 |
ро 7 |
а 9 |
ю 15 |
(Ношу їх багато років, а ліку їм не знаю. (Волосся.)
А 1 |
гряд 10 |
всі 13 |
рей 9 |
на 3 |
бі 14 |
дядь 6 |
в 2 |
го 5 |
лі 15 |
шо 4 |
та 12 |
ку 8 |
ка, 11 |
ка 7 |
(А в нашого дядька курей грядка, та всі білі. (Зуби.)
ЗАВДАННЯ 4. «СЛОВА-КРУЧЕНИКИ».
Поміняйте місцями склади і утворіть слова:
валого –
савармо –
силиця –
налика –
закагад –
нійліка –
лиросна -
(Голова, самовар, лисиця, калина, загадка, лінійка, рослина.)
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ВБОЛІВАЛЬНИКІВ.
6. Пригадайте, який богатир послухався дітей і звільнив князівну від змія. (Котигорошко.)
7. Героїня якої казки мітко ловила стріли? (Жаба.
8. Як звали казкового дерев’яного хлопчика? (Буратіно)
9. Назвіть знахідку Алладіна. (Лампа.)
ЗАВДАННЯ 5.
Проаналізуйте зв’язок між словом однієї частини рівняння й доберіть та впишіть пропущене слово за зразком.
Зразок.
Підлога – килим = стіл – скатертина.
Обличчя – портрет = природа - ....... (пейзаж).
Кіт – 4 = людина - ......... (2).
Машина - ...... (мотор) = людина – серце.
Собака - 6 = підручник - ..... (9).
Ніч – місяць = день - ......... (сонце).
Звірі – шерсть = птахи - ........ (пір’я).
Голова – шапка = ноги - ......... (черевики).
Меблі – посуд = диван - ........ (чашка).
(Підбиваються підсумки змагань. Оголошується команда-переможниця конкурсів.)
ВЕДУЧИЙ.
Наша гра-змагання ще раз довела, що добре бути і хлопчиком, і дівчинкою. Тому я б радила вам не сперечатися, хто з вас краще, а дружити й допомагати один одному. Хлопчики на знак дружби хочуть подарувати дівчаткам компліменти.
ХЛОПЧИКИ. – Наші дівчатка, як бджілки-трудівниці,
Мами вірні помічниці.
Наші дівчатка, як тополі, стрункі.
Очі – як жаринки, ручки – як стеблинки,
Коси – як льоночок, сміх – як дзвіночок.
Дівчатка – подруги наші.
- Якщо дражнили ми вас невдало,
Чесне слово, нам соромно стало.
Дуже просимо – ви нас вибачайте
І привітання наше приймайте.
(Хлопчики виконують пісню «Дівчатка-подруги». Дівчатка у відповідь дарують хлопчикам побажання.)
ДІВЧАТА. – Дорогі наші хлопчики,
Будьте, як дубок, міцні.
Як сокіл у небі, зіркі.
Будьте здорові, будьте щасливі.
Будьте, як сонце, красиві.
Будьте, як соловейко, дзвінкі.
Будьте, як стурмочок, гомінкі.
- На сварці ставлю крапку. Нема: твоє, моє.
Нехай хлоп’я й дівчатко один одному руку подає.
Згода, хлопці?
(Учні співають пісню «Справжній друг».)