Інтелектуальна гра-змагання "Розумники й розумниці"

Про матеріал
Розробка інтелектуальної гри для учнів початкових класів розвиває логічне мислення, кмітливість. Гуртує дитячий колектив - добре бути і хлопчиком, і дівчинкою.
Перегляд файлу

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА-ЗМАГАННЯ

 

«РОЗУМНИКИ Й РОЗУМНИЦІ»

 

ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

 

 

 

 

  МЕТА. Розвивати логічне мислення, кмітливість, старанність. Виховувати

              повагу до товаришів, почуття відповідальності, згуртовувати учнів у

              колектив.

 

                                                        ЗМІСТ ГРИ

     У грі беруть участь дві команди . Перша команда – хлоп чиків, друга – дівчаток. Кожна команда сидить за своїм  столом.

                                                        ВЕДУЧИЙ.

     Здавна між дівчатками та хлопчиками триває суперечка: хто розумніший – хлопчики чи дівчатка? Хто з них кмітливіший та спритніший? Ким краще бути:хлопчиком чи дівчинкою? Звичайно, ким би ти хотів бути, залежить не від тебе, бо ти вже є тим, ким є –хлопчиком або дівчинкою. У цю давню суперечку підключалися й вчені. Ось що вони довели після довгих роздумів та експериментів.

  • У хлопців мозок важчий та більший, аніж у дівчат.
  • Зате дівчата починають говорити раніше за хлопців.
  • Хлопці менше бояться болю, ніж дівчата.
  • Зате дівчата легше, ніж хлопці, терплять біль.
  • У хлопців краще працюють легені та серце.
  • Зате у дівчат набагато кращий музичний слух.
  • У хлопців яскравіше виявлені творчі здібності.
  • Зате дівчата швидше засвоюють іноземні мови.

     Ця суперечка триває й досі. Але, любі друзі, ви пересвідчилися, що гарно бути і хлопчиком, і дівчинкою. Сьогодні ми проведемо змагання «Розумники й розумниці». Я сподіваюся, що, виконуючи завдання, діти доведуть, що такі риси, як розум, кмітливість, винахідливість у людини залежать не від статі, а від її характеру. Отже, розпочинаємо нашу гру-змагання.

                                    Дві команди тут присутні, у кожної емблема.

                                    Ця команда зветься «Розумниці»,

                                    У ній квітоньки-дівчата.

                                    Цю команду звати «Розумники»,

                                    Тут мужні хлопята.

                                           Щоб змагання нам почати,

                                           Треба привітатися,

                                           Про команду-суперницю

                                           Цікаве дізнатися.

                         (Команди вітають одна одну).

                              ДІВЧАТКА. Ми команда «Розумниці»,

                                                    Завдання виконуватимемо швидко.

                                                    У чеснім змаганні більше балів,

                                                     Ніж хлопці здобудемо.

 

                            ХЛОПЧИКИ. Команда «Розумники».

                                                      Ми спритніші за дівчат,

                                                      Але їх поважаємо.

                                                      Перемогу у змаганні здобути бажаємо.

                                                    ВЕДУЧИЙ.

     На виконання завдань дається 1-2 хв. Кожне завдання оцінюється в 3 бали.

                                                   ЗАВДАННЯ 1.

 

    Дітям подарували гарні іграшки. Тарасику дістався тигр, а Катрусі – кошеня. А що подарували іншим дітям? Подумайте!!! (Перша літера імені збігається з першою літерою слова назви іграшок.)

                                   Тарас                                Хомячок

                                    Павлик                            Тигр

                                    Христина                         Кошеня

                                    Світлана                          Папужка

                                    Катя                                  Єнот

                                    Микола                            Лисичка

                                    Богдан                              Собака

                                    Люба                                 Мишка

                                    Євгенія                             Оленятко

                                    Оксана                              Білка

       (Уболівальники розказують усмішки.)

                                Заходять двоє хлопчиків.

  • Привіт!
  • Давно не бачилися!
  • Слухай, а ти на прикметах знаєшся?
  • Та трохи!
  • Тоді скажи, що означає, коли ліве око свербить?
  • Кажуть, плакатимеш!
  • А коли праве?
  • Будеш радіти!
  • А коли права рука свербить?
  • Це до хвороби!
  • А ліва?
  • Гроші одержиш чи подарунок!
  • А коли права нога?
  • Слухай, а ти не пробував помитися?

                              - Треба спробувати.

                                                 ЗАВДАННЯ 2.

                            Зєднайте попарно видове і родове поняття.

                                 Сосна                                     кущ

                                 Бузок                                      ягода

                                 Полуниця                              фрукт

                                 Помідор                                  дерево

                                 Яблуко                                    овоч

                                 Африка                                   озеро

                                 Франція                                  місто

                                 Одеса                                       країна

                                 Филенкове                             гори

                                 Дніпро                                     материк

                                 Сиваш                                     річка

                                 Карпати                                  село

                              БЛІЦ-КОНКУРС ДЛЯ ВБОЛІВАЛЬНИКІВ.

     (Уболівальники швидко відповідають на запитання, а свій бал дарують команді, за яку вболівають).

  1. Кожне з чотирьох коліс автомобіля проїхало 10км. Скільки кілометрів проїхав автомобіль? (10 км.)
  2. Мене звати Денис. У моєї рідної сестри лише один брат. Як його звати? (Денис.)
  3. В отарі – 100 овець. Усі, крім семи, втекли. Скільки залишилося? (7.)
  4. Вимкнули електроенергію. Людина заходить до темної кімнати. На столі стоїть свічка й лампа. Що  вона спершу запалить? (Сірник.)
  5. Чи може йти дощ два дні підряд? (Ні.)
  6. Стіл має чотири кути. Один кут спиляли. Скільки кутів залишилося? (5.)

     7. Електропоїзд заїхав у тунель. У який бік димітиме, коли електропоїзд вийде з тунелю, якщо вітер дме на південь? (Ні в який, оскільки це електропоїзд.)

                                                  ЗАВДАННЯ 3.

                                       Розшифруйте і відгадайте загадку.

      їх

       3

     ків,

       8

    ку

    11

      шу

        2

     зна

      14

      то

       6

      їм

      12

    ба

     4

       не

       13

      га

       5

      лі

      10

      Но

        1

    ро

     7

         а

         9

       ю

      15  

        (Ношу їх багато років, а ліку їм не знаю. (Волосся.)

        А

        1

      гряд

        10

   всі

    13

   рей

     9

      на

       3

       бі

       14

      дядь

         6

     в

     2

     го

      5

      лі

      15

       шо

         4

        та

        12

     ку

      8

      ка,

      11

      ка

       7

         (А в нашого дядька курей грядка, та всі білі. (Зуби.)

                                          ЗАВДАННЯ 4. «СЛОВА-КРУЧЕНИКИ».

                              Поміняйте місцями склади і утворіть слова:

                                   валого –

                                   савармо –

                                   силиця –

                                   налика –

                                   закагад –

                                   нійліка –

                                   лиросна -

          (Голова, самовар, лисиця, калина, загадка, лінійка, рослина.)

                                  ЗАВДАННЯ ДЛЯ ВБОЛІВАЛЬНИКІВ.

  1. Пригадайте найменшу дівчинку з казки Г.-К.Андерсена. (Дюймовочка)
  2. Як звати тата Буратіно? (Карло.)
  3. Який герой казки зробив свого господаря багатим, а сам був радий лише чоботам? (Кіт.)
  4. Плід якої рослини допоміг перевірити, що дівчинка – справжня принцеса? (Горошина.)
  5. Яка рослина допомогла позбутися чар злої відьми й перетворити лебедів на принців? (Кропива.)

    6. Пригадайте, який богатир послухався дітей і звільнив князівну від змія. (Котигорошко.)

    7. Героїня якої казки мітко ловила стріли? (Жаба.

    8. Як звали казкового деревяного хлопчика? (Буратіно)

    9. Назвіть знахідку Алладіна. (Лампа.)

  1. Що зробила маленька, чого не могли зробити двоє великих? (Мишка розбила золоте яйце.)

                                                            ЗАВДАННЯ 5.

     Проаналізуйте звязок між словом однієї частини рівняння й доберіть та впишіть пропущене слово за зразком.

            Зразок.

     Підлога – килим = стіл – скатертина.

                                       Обличчя – портрет = природа - ....... (пейзаж).

                                       Кіт – 4 = людина - ......... (2).

                                       Машина - ...... (мотор) = людина – серце.

                                       Собака - 6 = підручник - ..... (9).

                                       Ніч – місяць = день - ......... (сонце).

                                       Звірі – шерсть = птахи - ........ (піря).

                                       Голова – шапка = ноги - ......... (черевики).

                                       Меблі – посуд = диван - ........ (чашка).

   (Підбиваються підсумки змагань. Оголошується команда-переможниця конкурсів.)

                                                               ВЕДУЧИЙ.

     Наша гра-змагання ще раз довела, що добре бути і хлопчиком, і дівчинкою. Тому я б радила вам не сперечатися, хто з вас краще, а дружити й допомагати один одному. Хлопчики на знак дружби хочуть подарувати дівчаткам компліменти.

                          ХЛОПЧИКИ. – Наші дівчатка, як бджілки-трудівниці,

                                                        Мами вірні помічниці.

                                                        Наші дівчатка, як тополі, стрункі.

                                                  Очі – як жаринки, ручки – як стеблинки,

                                                  Коси – як льоночок, сміх – як дзвіночок.

                                                  Дівчатка – подруги наші.

                                                         - Якщо дражнили ми вас невдало,

                                                         Чесне слово, нам соромно стало.

                                                         Дуже просимо – ви нас вибачайте

                                                         І привітання наше приймайте.

       (Хлопчики виконують пісню «Дівчатка-подруги». Дівчатка у відповідь дарують хлопчикам побажання.)

                            ДІВЧАТА. – Дорогі наші хлопчики,

                                                   Будьте, як дубок, міцні.

                                                   Як сокіл у небі, зіркі.

                                                          Будьте здорові, будьте щасливі.

                                                          Будьте, як сонце, красиві.

                                                          Будьте, як соловейко, дзвінкі.

                                                          Будьте, як стурмочок, гомінкі.

                                                  - На сварці ставлю крапку. Нема: твоє, моє.

                                                Нехай хлопя й дівчатко один одному руку подає.

                                                  Згода, хлопці?

       (Учні співають пісню «Справжній друг».)

 

docx
Додано
16 квітня 2019
Переглядів
1544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку