Інтелектуально-розважальна гра "Цікава математика" для учнів 5 класу

Про матеріал
Однією з форм позакласної роботи з математики є інтелектуальна гра. Вона дає можливість задовольнити інтереси та запити учнів, що виходять за межі навчальної програми. Інтелектуальна гра направлена на розвиток пізнавального інтересу, тісно пов’язаного з навчальним процесом. Гра активізує діяльність дітей і допомагає краще засвоїти навчальний матеріал. Мета: активізувати і розвивати логічне мислення учнів, творчі здібності.
Перегляд файлу

Інтелектуально-розважальна гра

«Цікава математика»

                   

Однією  з  форм  позакласної  роботи  з  математики  є  інтелектуальна  гра. Вона  дає можливість задовольнити інтереси  та запити учнів, що виходять за межі навчальної  програми. Інтелектуальна гра направлена на розвиток пізнавального інтересу, тісно пов’язаного з навчальним процесом. Гра активізує діяльність дітей і допомагає краще засвоїти навчальний матеріал.

Виходячи з цього можна виділити наступні цілі і завдання:

  •                   розвиток комунікативних здібностей в умовах ігрової ситуації;
  •                   створення інтересу до засвоєння знань в різних сферах життя;
  •                   активізація пізнавальної діяльності;
  •                   розширення кругозору;
  •                   підвищення математичної культуру;
  •                   сприяння вихованню почуття колективізму, розвитку гармонійної життєво компетентної розумної особистості.

Мета: активізувати і розвивати логічне мислення учнів, творчі здібності;

розвивати в школярів інтерес до вивчення математики, керуватися набутими знаннями у своїй життєвій практиці;

виховувати позитивні емоції від спілкування з математикою, уміння бачити цікаве, стимулювати учнів до творчих пошуків, сприяти підвищенню загальної культури.

Форма проведення: гра-змагання.

Обладнання: назви команд «Кмітливі», «Допитливі», «Знайки»; таблиця результатів для кожної команди; слова для конкурсу «Вгадай математичний термін»; картки з написами «додай», «помнож», «відніми»; 3 набора цифр (0-9); ватмани та маркери; головоломки.

Структура гри:

  1. Організаційний етап.
  2. Конкурси
    - Розминка

 - Вгадай математичний термін

 - Челенж «Додай, відніми, помнож»

 - Ланцюжок

 - Конкурс «Продовж ряд»

 - Конкурс «Малюнок»

 - Математичні головоломки

 - Задачі-жарти

 -Ребуси

  1. Підбиття підсумків
  2. Рефлексія

 

 

                                   Тим, хто вчить математику,

                                   Тим, хто любить математику,

                                   Тим, хто знає математику,

                                   Тим, хто ще не знає, що він любить математику,

                                    Присвячується…

 

Вітаю вас на інтелектуально-розважальній грі з математики. Сьогодні ми поділимося на три команди, за рядами. Вам потрібно навмання вибрати назву команди («Кмітливі», «Допитливі», «Знавці»). В кінці нашої гри дізнаємося хто з команд був найактивніший, найкмітливіший та найрозумніший.

Кожна команда отримує таблицю результатів для фіксації балів.

Нашу гру почнемо з «Розминки».

 

  1.               Розминка. (команда, яка швидше відповість на запитання отримує 1 бал)

Варить чудово твоя голова: п’ять плюс один – отримаєшь… два (не два, а шість)

Вийшов зайчик пострибать, лап у зайця рівно… п’ять (не пять, а чотири)

Ходить в народі чутка така: шість мінус три – отримаєм… два (не два, а три)

Повторяв учитель Іри, що два більше, ніж… чотири (не чотири, а один)

Менше в десять раз чим метр, всім відомо… (дециметр)

Біля дошки ти кажи, що кінців у палиці… три (два, а не три)

Ось п’ять ягідок в траві. З’їв одну, лишилось… дві (не дві, а чотири)

Миш рахує дірки в сирі: три плюс два – всього… чотири (не чотири, а пять)

  1. Як називаються числа, що використову­ються для лічби предметів? (натуральні)
  2. Скільки сантиметрів у одному дециметрі? (10)
  3. Яка найменша геометрична фігура? (точка)
  4. Яка градусна міра розгорнутого кута? (1800)
  5. Скільки кольорів має веселка? (7)
  6. Який прилад для вимірювання величини кута ви знаєте? (транспортир)
  7. Скільки годин має доба? (24)
  8. Яка геометрична фігура не має ні початку ні кінця? (пряма)
  9. Скільки повітряних кульок було у П'ятачка з казки про Вінні-Пуха? (2)
  10. За допомогою якого приладу можна по­будувати коло? (циркуль)
  11. Всі знають, що два в квадраті - чотири, три в квадраті - дев'ять. А чому дорівнює кут в квадраті? ( 90)
  12. Кришка столу має 4 кути. Один кут відпиляли. Скільки кутів стало в столі? (5 кутів)
  13. Яким числом починається четвертий десяток? (31)
  14. Що важче 2кг цукру чи 2 кг пір’я? (однакова вага)
  15. Цифра, що звучить як команда? ( 3 (три))
  16. Скільки часу Шахеризада розповідала казки? ( 1001 ніч).
  17. Скільки зубів у людини? (32).
  18. Скільки існує чудес світу? ( 7).
  19. Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (кут)
  20.  Що без кінця? ( кільце).
  21. Як називається цифра в класному журналі? (оцінка)
  22. Що є в кожному слові, рослині та рівнянні? (корінь)
  23. На вивісці якого підприємства можна прочитати цифру «сто»? (станція технічного огляду)
  24. Яка домашня птиця добре знає і постійно повторює одиницю виміру землі рівну 10 000 квадратних метрів? (га, гуси)
  25. Яка цифра красується в центрі кожної вітрини? (три)
  26. Які цифри «пишуть» льотчики в небі? (вісімки)
  27. Яка цифра відома у світовій політиці – та ще з епітетом «велика»? (сімка)
  28. Який математичний закон, відомий всім з молодших класів, став популярною прислів’ям? (від перестановки доданків сума не змінюється)
  29. На який кут повертається солдат за командою «кругом»? (1800)
  30. Ім’я який казкової героїні походить від назви одиниці вимірювання довжини? (дюймовочка)
  31. Назвати 7 днів підряд, не називаючи ні числа, ні дня тижня.

(поза позавчора, позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра, після післязавтра)

  1. Чи може дощ іти 7 днів підряд? (ні, бо між ними ніч)

 

  1.               Вгадай математичний термін.

З команди запрошується один учасник. Йому ведучий по черзі показує слова. Команді він повинен пояснити значення слова не називаючи його. Наприклад: слово «лінійка». Учасник може сказати команді: «Інструмент, яким можна виміряти відрізок, є у кожного учня, буває дерев’яна та пластмасова» та ін. Час – 1 хвилина. Команда отримує стільки балів, скільки вгадає слів за 1 хв.)

Приклади математичних термінів: Сума Рівняння Дріб Чисельник Знаменник Математика Доданок Дорівнює Віднімання Додавання Різниця Коло Квадрат Прямокутник Периметр Один Площа Трикутник Множення Нуль Ділення Частка Добуток Від’ємник Зменшуване Відповідь Задача Умова Куб Паралелепіпед Піраміда Відрізок Промінь Пряма Кут Градус Сантиметр Транспортир Точка

 

 

  1.               Челенж «Додай, відніми, помнож»

З кожної команди запрошується по 1 учаснику. Ведучий тримає три картки з написами «додай», «відніми», «помнож». Учасники не бачать написів, навмання вибирають картку. Ведучий показує пару чисел, учасник повинен виконати саме ту дію, яка випала йому. Відповіді записують на дошці. Перший, хто виконає правильно свою дію отримує 3 бали, другий – 2 бали, третій – 1 бал.

Пари чисел: 10 і 23, 0 і 45, 15 і 9, 11 і 11.

 

4. «Продовжи ряд». Цей тур письмовий. Команди отримують по 20 послідовностей слів, до кожного з яких необхідно дописати ще одне слово, яке підходить за змістом і є узагальнюючим.
1. Доба, година, хвилина … 
2. Квадрат, трапеція, прямокутник … 
3. 25, 36, 49 … 
4. Дробові, цілі, дійсні, … 
5. Тонна, кілограм, грам … 
6. Лінійка, косинець, циркуль … 
7. Гострий, тупий, прямий … 
8. Діаметр, радіус, центр … 
9. Арифметика, геометрія, алгебра … 
10. Клавіатура, мікрофон, миша … 

11. Гострокутний, прямокутний, рівнобедрений…

12. Додавання, віднімання, ділення, множення …

13. Переставна, сполучна, розподільна …

14. Понеділок, вівторок, середа …

15. Альбом, олівці, фарби…

16. Класна кімната , спортзал, актовий зал…

17. Борщ, котлета, каша, компот…

18. Батько, мати, брат, бабуся…

19. Села, міста, райони, області…

20. Директор, завуч, класний керівник…


Відповіді

1. Час

2. Чотирикутники

3. Квадрати чисел

4. Числа

5. Маса тіла

6. Креслярський набір (прилади для вимірювання)

7. Кут

8. Коло

9. Математика

10. Комп’ютер

11. Трикутник

12. Математичні дії

13. Властивості

14. Дні тижня

15. Малювання

16. Школа

17. Обід

18. Сім’я

19. Країна

20. Учителі

 

 

 

5. «Хто швидше?»

У грі беруть участь усі члени команди. На команду дають набір цифр від 0 до 9. Ведучий голосно називає багатоцифрове число з різних цифр. Гравці повинні швидко стати в такому порядку, щоб утворити це число. Виграє команда, яка швидше «запише» правильно число.

  1.               (1 бал) Число 805 642 (вісімсот п’ять тисяч шістсот сорок два)
  2.               (1 бал) Число 2 813 790 (два мільйони вісімсот тринадцять тисяч сімсот дев’яносто)
  3.               ( 1 бал) Число 60 519 347 (шістдесят мільйонів п’ятсот дев’ятнадцять тисяч триста сорок вісім)

 

  1. Конкурс «Малюнок»

 

За 3 хвилини  капітанам команд необхідно намалювати п’ятикласника, використавши при цьому якомога більше геометричних фігур.

  В цей час  продовжуються загадки для болільників.

 

 

 

 

Задачі-жарти (за правильну відповідь команда отримає 1 бал)

  1.               Ішов дідусь до Києва й зустрів трьох бабусь. Кожна з них несла три торби, у кожній торбі – по три кішки. Скільки істот рухалось до Києва?

(Один дідусь, бо інші йшли в протилежному напрямку)

  1.               Двоє пішли – дві гривні знайшли, четверо підуть – скільки грошей знайдуть? (Дві гривні)
  2.               Скільки кінців у трьох олівців? (6)
  3.               Горіло вісім свічок. Одну загасили. Скільки свічок залишилося? (Одна, бо інші згоріли)
  4.               Два лижники вийшли одночасно назустріч одне одному. Перший йшов до зустрічі дві години. Скільки часу йшов до зустрічі другий лижник з першим? (Дві години)
  5.               Один хлопчик проходить за годину 5 км. Яку відстань пройдуть три хлопчики за годину, якщо вони вийдуть одночасно та йтимуть з тією ж швидкістю? (5 км)
  6.               Літак долає відстань від Києва до Одеси за 1 год 10 хв. На зворотній шлях витрачає 70 хв без зміни початкової швидкості. Як це пояснити? (1 год 10 хв=70 хв)
  7.               Який годинник показує правильний час лише двічі на добу? (Зіпсований)
  8.               Вулицею йдуть два батьки і два сини, а всього троє осіб. Як це пояснити? (Дідусь, батько, син)
  9.          Термометр показує три градуси морозу. Яку температуру покажуть два таких термометри? (Три градуси морозу)
  10.          Росло дві верби, на кожній вербі по 2 гілки. На кожній гілці по 3 груші. Скільки всього груш? (Груші на вербі не ростуть)
  11.          На яке дерево сідає ворона під час зливи? (На мокре)
  12.          Півень на базар ходив і 50 кептарикiв купив.

           Вдягся сам, вдяглася квочка,

           Сiм синів вдяглись, три дочки.

           Решту кептариків одягли журавлики.

          Скiльки ж кептариків одягли журавлики? (38)

  1.          .  Назвіть 5 днiв підряд, не називаючи нi чисел мiсяця, нi днів тижня. (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра).

 

7. Конкурс «Відгадай  ребус»

  1.                     http://mim58.ucoz.ru/_tbkp/pifagor.png

 

  1.                     http://ist-matemat.at.ua/reb5klas/figuri/piramida.png

 

  1.                     http://ist-matemat.at.ua/reb5klas/figuri/paralelepiped.png

 

  1.                     Ребуси з математики з відповідями_Страница_14
  2.                     D:\відрізок.png

 

  1.                     D:\ділення 11.png
  2.                     Ребуси%20з%20математики%20з%20відповідями_Страница_07
  3.                     Ребуси%20з%20математики%20з%20відповідями_Страница_09
  4.                     D:\лічба.png
  5.        D:\корінь.png
  6.        D:\квадрат 11.png
  7.        D:\мінус.png
  8.        Ребуси%20з%20математики%20з%20відповідями_Страница_12

 

  1.       

 

 Відповіді


  1. Піфагор
  2. Піраміда
  3. Паралелепіпед
  4. Квадрат
  5. Відрізок
  6. Ділення
  7. Дроби
  8. Задача
  9. Лічба
  10. Корінь
  11. Квадрат
  12. Мінус
  13. Транспортир
  14. Остроградський

 

 

 

Підведемо підсумки і дізнаємось, хто з команд набрав найбільшу кількість балів. Нагородження.

Рефлексія. У вас на парті лежать смайлики, в яких не вистачає ротика. Вам необхідно домалювати його, щоб зобразити всій настрій на нашій грі. Картинки по запросу "смайли для рефлексії"                                  C:\Работа\2020 - 2021\декада 2021\first-graphical-emoticons-smiley-coloring-page.jpg

Таблиця результатів  Команда «_______________»

 

Назва конкурсу

Кількість балів

Всього

1

Розминка

 

 

 

2

Вгадай математичний термін

 

 

3

Челенж «додай, відніми, помнож»

 

 

4

Гра «Ланцюжок»

 

 

 

5

Гра «Хто швидше?»

 

 

 

6

Конкурс «Малюнок»

 

 

 

7

Задачі-жарти

 

 

 

8

Відгадай ребус

 

 

 

Всього

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 11
Оцінки та відгуки
  1. Zaharchuk Ludmila
    Дуже дякую за Вашу працю. Чудова гра.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Zaharchuk Ludmila
    Дуже дякую за Вашу працю. Чудова гра.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Zaharchuk Ludmila
    Дуже дякую за Вашу працю. Чудова гра.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Zaharchuk Ludmila
    Дуже дякую за Вашу працю. Чудова гра.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Zaharchuk Ludmila
    Дуже дякую за Вашу працю. Чудова гра.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Zaharchuk Ludmila
    Дуже дякую за Вашу працю. Чудова гра.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Гелешко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Шмагун Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Пінчук Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Довгаль Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Гончарук Ірина Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 8 відгуків
docx
Додано
31 травня 2021
Переглядів
17106
Оцінка розробки
5.0 (11 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку