Інтелектуально-розважальна гра
«Цікава математика»
Однією з форм позакласної роботи з математики є інтелектуальна гра. Вона дає можливість задовольнити інтереси та запити учнів, що виходять за межі навчальної програми. Інтелектуальна гра направлена на розвиток пізнавального інтересу, тісно пов’язаного з навчальним процесом. Гра активізує діяльність дітей і допомагає краще засвоїти навчальний матеріал.
Виходячи з цього можна виділити наступні цілі і завдання:
Мета: активізувати і розвивати логічне мислення учнів, творчі здібності;
розвивати в школярів інтерес до вивчення математики, керуватися набутими знаннями у своїй життєвій практиці;
виховувати позитивні емоції від спілкування з математикою, уміння бачити цікаве, стимулювати учнів до творчих пошуків, сприяти підвищенню загальної культури.
Форма проведення: гра-змагання.
Обладнання: назви команд «Кмітливі», «Допитливі», «Знайки»; таблиця результатів для кожної команди; слова для конкурсу «Вгадай математичний термін»; картки з написами «додай», «помнож», «відніми»; 3 набора цифр (0-9); ватмани та маркери; головоломки.
Структура гри:
- Вгадай математичний термін
- Челенж «Додай, відніми, помнож»
- Ланцюжок
- Конкурс «Продовж ряд»
- Конкурс «Малюнок»
- Математичні головоломки
- Задачі-жарти
-Ребуси
Тим, хто вчить математику,
Тим, хто любить математику,
Тим, хто знає математику,
Тим, хто ще не знає, що він любить математику,
Присвячується…
Вітаю вас на інтелектуально-розважальній грі з математики. Сьогодні ми поділимося на три команди, за рядами. Вам потрібно навмання вибрати назву команди («Кмітливі», «Допитливі», «Знавці»). В кінці нашої гри дізнаємося хто з команд був найактивніший, найкмітливіший та найрозумніший.
Кожна команда отримує таблицю результатів для фіксації балів.
Нашу гру почнемо з «Розминки».
Варить чудово твоя голова: п’ять плюс один – отримаєшь… два (не два, а шість)
Вийшов зайчик пострибать, лап у зайця рівно… п’ять (не пять, а чотири)
Ходить в народі чутка така: шість мінус три – отримаєм… два (не два, а три)
Повторяв учитель Іри, що два більше, ніж… чотири (не чотири, а один)
Менше в десять раз чим метр, всім відомо… (дециметр)
Біля дошки ти кажи, що кінців у палиці… три (два, а не три)
Ось п’ять ягідок в траві. З’їв одну, лишилось… дві (не дві, а чотири)
Миш рахує дірки в сирі: три плюс два – всього… чотири (не чотири, а пять)
(поза позавчора, позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра, після післязавтра)
З команди запрошується один учасник. Йому ведучий по черзі показує слова. Команді він повинен пояснити значення слова не називаючи його. Наприклад: слово «лінійка». Учасник може сказати команді: «Інструмент, яким можна виміряти відрізок, є у кожного учня, буває дерев’яна та пластмасова» та ін. Час – 1 хвилина. Команда отримує стільки балів, скільки вгадає слів за 1 хв.)
Приклади математичних термінів: Сума Рівняння Дріб Чисельник Знаменник Математика Доданок Дорівнює Віднімання Додавання Різниця Коло Квадрат Прямокутник Периметр Один Площа Трикутник Множення Нуль Ділення Частка Добуток Від’ємник Зменшуване Відповідь Задача Умова Куб Паралелепіпед Піраміда Відрізок Промінь Пряма Кут Градус Сантиметр Транспортир Точка
З кожної команди запрошується по 1 учаснику. Ведучий тримає три картки з написами «додай», «відніми», «помнож». Учасники не бачать написів, навмання вибирають картку. Ведучий показує пару чисел, учасник повинен виконати саме ту дію, яка випала йому. Відповіді записують на дошці. Перший, хто виконає правильно свою дію отримує 3 бали, другий – 2 бали, третій – 1 бал.
Пари чисел: 10 і 23, 0 і 45, 15 і 9, 11 і 11.
4. «Продовжи ряд». Цей тур письмовий. Команди отримують по 20 послідовностей слів, до кожного з яких необхідно дописати ще одне слово, яке підходить за змістом і є узагальнюючим.
1. Доба, година, хвилина …
2. Квадрат, трапеція, прямокутник …
3. 25, 36, 49 …
4. Дробові, цілі, дійсні, …
5. Тонна, кілограм, грам …
6. Лінійка, косинець, циркуль …
7. Гострий, тупий, прямий …
8. Діаметр, радіус, центр …
9. Арифметика, геометрія, алгебра …
10. Клавіатура, мікрофон, миша …
11. Гострокутний, прямокутний, рівнобедрений…
12. Додавання, віднімання, ділення, множення …
13. Переставна, сполучна, розподільна …
14. Понеділок, вівторок, середа …
15. Альбом, олівці, фарби…
16. Класна кімната , спортзал, актовий зал…
17. Борщ, котлета, каша, компот…
18. Батько, мати, брат, бабуся…
19. Села, міста, райони, області…
20. Директор, завуч, класний керівник…
Відповіді
1. Час
2. Чотирикутники
3. Квадрати чисел
4. Числа
5. Маса тіла
6. Креслярський набір (прилади для вимірювання)
7. Кут
8. Коло
9. Математика
10. Комп’ютер
11. Трикутник
12. Математичні дії
13. Властивості
14. Дні тижня
15. Малювання
16. Школа
17. Обід
18. Сім’я
19. Країна
20. Учителі
5. «Хто швидше?»
У грі беруть участь усі члени команди. На команду дають набір цифр від 0 до 9. Ведучий голосно називає багатоцифрове число з різних цифр. Гравці повинні швидко стати в такому порядку, щоб утворити це число. Виграє команда, яка швидше «запише» правильно число.
За 3 хвилини капітанам команд необхідно намалювати п’ятикласника, використавши при цьому якомога більше геометричних фігур.
В цей час продовжуються загадки для болільників.
Задачі-жарти (за правильну відповідь команда отримає 1 бал)
(Один дідусь, бо інші йшли в протилежному напрямку)
Вдягся сам, вдяглася квочка,
Сiм синів вдяглись, три дочки.
Решту кептариків одягли журавлики.
Скiльки ж кептариків одягли журавлики? (38)
7. Конкурс «Відгадай ребус»
Відповіді
Підведемо підсумки і дізнаємось, хто з команд набрав найбільшу кількість балів. Нагородження.
Рефлексія. У вас на парті лежать смайлики, в яких не вистачає ротика. Вам необхідно домалювати його, щоб зобразити всій настрій на нашій грі.
Таблиця результатів Команда «_______________»
|
Назва конкурсу |
Кількість балів |
Всього |
1 |
Розминка
|
|
|
2 |
Вгадай математичний термін |
|
|
3 |
Челенж «додай, відніми, помнож» |
|
|
4 |
Гра «Ланцюжок»
|
|
|
5 |
Гра «Хто швидше?»
|
|
|
6 |
Конкурс «Малюнок»
|
|
|
7 |
Задачі-жарти
|
|
|
8 |
Відгадай ребус |
|
|
|
Всього |
|
|