Розробка містить сценарій інтелектуально-розважальної гри з інформатики та комп'ютерну презентацію до нього. Даний сценарій був реалізований учителем в рамках Тижня інформатики у школі.
Бродівська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2
з вивченням англійської мови з 1 класу Львівської області
Сценарій інтелектуально-розважальної гри
з інформатики для учнів 8-х класів
у рамках Тижня інформатики
Підготувала і провела вчитель інформатики та фізики ВК,
“Старший вчитель”
Власік Руслана Богданівна
Мета:
Навчальна
1. Забезпечити в ході конкурсу повторення, закріплення та контроль засвоєння тем розділів: “Інформаційні технології”, “Будова комп’ютера”, “Інформація та інформаційні процеси”.
Розвиваюча
1. Розвивати в учнів самостійність у прийнятті рішень, плануванні діяльності, логічне мислення.
2. Розвивати пізнавальний інтерес учнів, використовуючи елемент змазання.
Виховна
1. Виховувати уважність та цілеспрямованість учнів.
Дидактичне та технічне забезпечення:
Картки із завданнями.
Порядок проведення:
1. Організаційний момент. 5 хв
Звернення ведучого до учнів із привітанням.
Сьогодні ми побачимо –
Хто швидший і спритніший,
А також всі дізнаємось
Хто тут найрозумніший!
Нехай усім командам
Удача посміхається,
Сідайте всі зручненько,
Змагання починається!
Знайомство із умовами змагань. Кожна команда повинна набрати для перемоги якомога більше балів, глядачам неможна підказувати, неможна радитись із суперниками. На кожне завдання видається картка, за відведений час учасники повинні заповнити картки та здати їх суддям.
Представлення суддів.
Побажання успіхів.
Перший гейм. "Лінивому не розгадати, кмітливому на роздуми – секунди"
Ведуча: Вам потрібно відповісти на питання.
Команда 1
1. З яких знаків складається алфавіт двійкової системи? (0 і 1)
2. Які види пам’яті має комп’ютер? (Зовнішня і внутрішня)
3. Друкуючий пристрій, який призначено для виведення текстових і графічних даних на папір чи плівку? (Принтер)
4. Як називалась перша рахівниця? (Абак)
5. Назва найпоширенішої операційної системи? (WINDOWS)
6. Яка клавіша використовується для переключення режимів вставки та заміни у MS Word? (Insert)
7. Засновник фірми Microsoft. Найбагатша людина в світі? (Біл Гейтс)
8. Комп’ютерний гризун? (Миша)
9. Впорядкований набір певних вказівок, які може виконувати комп'ютер, тобто вони для нього "зрозумілі"? (Програма)
10. За допомогою яких клавіш клавіатури можна закрити вікно? (Alt+F4)
Команда 2
1. Як називається оптичний диск великої ємності (DVD)
2. Як в народі називають величину мегабайт? (Метр)
3. Якщо текст набирається великими літерами, що сталося з кмп’ютером? (CAPS LOCK)
4 Людина яка в зламує комп’ютерні системи? (Хакер)
5. Найменший елемент зображення на екрані монітора? (Піксель)
6. Посилання на об'єкти, за допомогою яких можна швидко запустити програму для виконання або відкрити електронний документ у відповідному середовищі? (Ярлик)
7. Клавіші F1 ... F12. (Функціональні)
8. Режим роботи монітора. (Графічний)
9. Пристрій виведення графічної інформації. (Плоттер)
10. Всесвітня павутина. (Інтернет)
Команда 3
1. Які основні пристрої комп'ютера? (системний блок, клавіатура, монітор)
2. Скільком байтам дорівнює 1 Кб? (1024 байт)
3. Призначення клавіші ESC? (Вихід з програми)
4. Комбінація клавіш для переключення мови? (Ctrl+Shift, Shift+Alt зліва)
5. Розширення документів Word? (doc)
6. Як називається маленька позначка на екрані, що вказує місце введення інформації? (курсор)
7. Яка ємність оптичного диска CD-R ? (700 Мбайт)
8. Програми, що здатні само розповсюджуватися та заражати інші програми? (віруси)
9. Програма для введення даних до комірок та обробки їх за формулами? (Excel)
10. Головне меню відкривається кнопкою ...? (Пуск)
Другий гейм “Для кмітливих”
1. Не відриваючи олівця, з’єднай всі точки трьома прямими лініями і повернись в початкову точку.
2. З’єднай всі точки чотирма прямими лініями.
Третій гейм “Реставрація”
Команди отримують картки з окремими складами і матеріали. Потрібно скласти вислів.
Команда А: ком, з, не, спр, п’ю. ро, яка, стра, те, ш, лю, зум, ром, на, ава. ній, ди. будь. ні.
Відповідь. Розумній людині будь-яка справа не страшна з комп’ютером.
Команда В: роз, на, від, ком, впр, май, би, від. а, п’ю, рай, стра, ся, ав, но, уму, сті, тера.
Відповідь. Від майстра набирайся вправності, а від комп’ютера – розуму.
Четвертий гейм «Вгадай слова»
(максимально – 3 бали) – 5 хв
Відгадай слова, які містять абревіатуру ДОС (Дискова Операційна Система)
(дослід, досконалість, підосичник)
Відгадай слова, які містять абревіатуру ПК (Персональний Комп’ютер).
(Ріпка, Алупка, Ступка)
П’ятий гейм. «ГОЛОВОЛОМКА»
Ваше завдання: за 2 хвилини в таблиці знайти
10 слів, що заховалися. Читати слова можна в будь-якому напрямку, крім діагонального.
Шостий гейм «П’ятнадцятка»
Умови: Перед вами таблиця з буквами. Потрібно побачити, прочитати і записати чим побільше термінів, що стосуються інформатики. Можна читати у різних напрямках по горизонталі і по вертикалі, але не по діагоналі.
Сьомий гейм « Спробуй прочитати»
Спробуйте якомога швидше прочитати групу слів, зашифрованих з використанням клавіш, команд ОС, розширень файлів, операторів мов програмування. Службових слів. Виграє найуважніший та швидкий.
<Alt> ТАЙ
Б <Alt> ТИКА
МО <Del> Ь
КАН <Del> ЯБР
С & ВІЧ
Д & .RAR ІЙ
<Tab>УЛЯТОР
<Tab>УРЕТ
@ ИКЕТ
ПО @
(Алтай, Балтика, модель, канделябр, сендвіч, дендрарій, табулятор, табурет, етикет, поет)
Восьмий гейм «СКЛАДИ СЛОВО»
За 1 хвилину потрібно скласти якомога більше слів із слова ІНФОРМАТИКА.
Дев’ятий гейм «Знавці інформатики»
Перед вами завдання: на кожну літеру в слові «інформатика» придумати
слово, пов'язане з цією наукою.
І Н Ф О Р М А Т И К А
Інформація
Носій інформації
Файл
Операційна система
Розархівація
Миша
Адаптер
Тюнер
Клавіатура
Архіватор
Ведучий: Що ж, подивимось. (читаються та перевіряються слова кожного капітана, рахується їх кількість та визначається команда-переможець.)
Молодці, ви гарно попрацювали сьогодні усією командою, ви справді гідні називатись «Розумниками та розумницями». Привітаємо команду-переможця.
На все добре. Побачимось!!!