Цікава та пізнавальна гра допоможе дітлахам зрозуміти, за що ж ми так любимо свою державу? Які здобутки представляє нам сучасна Україна, а також - сприяє вихованню почуття патріотизму та поваги до рідного краю.
Інтелектуально-розважальна гра "Я люблю Україну!"
І. Організаційна підготовка.
Ми всміхнемось сонечку:
- Здрастуй, золоте!
Ми всміхнемось квіточці:
- Хай вона цвіте!
Ми всміхнемось дощику:
- Лийся, мов з відра!
Гостям усміхнемось:
- Зичим вам добра!
ІІ. Вступне слово вчителя.
- Діти, відгадайте загадку.
У кожного є рідна мати,
Є своя родина.
А як іншу матір звати, що для всіх єдина?
(Батьківщина)
- Як називається наша Батьківщина?
- Як ви розумієте це слово?
- Від якого слово утворилося слово "Батьківщина"?
- Доберіть слова-синоніми до цього слова.
Прочитайте уважно вірш.
Акростих
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніше їм своя пустиня,
Аніж земний в пустині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас людей, без Батьківщини.
- Яке слово заховалось у цьому вірші?
- Доберіть спільнокореневі слова до слова "Україна".
- Утворіть нові слова, використовуючи букви зі слова "Україна".
У К Р А Ї Н А
(край, рак, кран, рука, рана, кора).
- За що ви любите свою Україну?
- Я люблю Україну за те,…
ІІІ. Оголошення теми
- Сьогодні ми проведемо інтелектуально-розважальну
гру "Я люблю Україну".
- Назвіть державні символи України.
- Якого кольору наш прапор?
- Що означають ці кольори?
(синє небо над золотом пшениці)
- Отже у нашій грі беруть участь дві команди "Сині" і "Жовті".
- Команда "Синіх" ви готові?
У руках в нас прапорці.
Команда "Синіх" – молодці!
- Чи готова "Жовта" команда?
Дуже любим манну кашу.
Перемога буде наша!
ІV. Основна частина.
І конкурс. Пізнай букву на дотик
Свистячі і шиплячі звуки
- Як вимовляються свистячі звуки?
- Як вимовляються шиплячі звуки?
V. конкурс. Надування повітряних кульок.
- Щоб гарно вимовляти звуки необхідно розвивати мовне дихання і в цьому нам допоможе надування повітряних кульок.
VІ конкурс Декламатори. Наша мова колискова.
- Діти, якою мовою ми розмовляємо?
- Ми розмовляємо українською мовою. Вона наша рідна. Цією мовою розмовляєте ви, ваші батьки, батьки ваших батьків – ваші дідусі і бабусі і їх батьки.
Яка ж вона українська мова? Це не просто звуки, це не просто слова.
а)Читання віршів учнями
Бог нам гарну мову дав,
Щоб ми не мовчали,
А всі звуки і слова
Гарно вимовляли.
Кожна літера – це знак,
Кожна загадкова,
Вони з`єднаються так,
Що виходить слово.
Мова – наш душевний код,
Даний нам від роду,
А без мови наш народ
Не був би народом.
Через відстані віків,
Як сила могутня,
Мова наших прабатьків.
Лине у майбутнє.
Батько мені каже: «З книгою дружи, Рідну мову, синку, Завжди бережи.
Мову ту, що люди Рідною зовуть. Ти ніде й ніколи, Дочко, не забудь.
Рідне слово — пісню Завжди серцем чуй. Як Вітчизну й матір, Їх люби, шануй».
б) Давайте прочитаємо, що пишуть про мову наші поети і письменники. Деякі букви у віршах пішли на відпочинок. Поверніть їх.
Л_біть Украї_у у сні й наяву, Буду я на_ча_ись м_ви зол_тої
в_шневу с_ою У__аїну. у трави – в_снянки, у г_ри крутої,
кр_су її в_чно ж_ву і н_ву, в потічка в_с_лого, що постане р_чкою,
і мо_у її солов'_ну. в пагінця з_л_ного, що зро_те смері_кою.
в) - Які слова римуються?
Мово рідна, слово рідне, Мати, мова. ___
Хто вас ___, от і вся моя ___
Той у грудях не серденько, Батьківщина, мати, ___ -
тільки камінь ___. Три цілющих вічних ___.
Як ту мову мож забути, Батьківщина, мова, ___ -
Котрою ___ Нас повік не ___.
Нас всіх ненька говорити
Ненька наша ___.
(забуває, має, учила, мила) (Батьківщина, родина, мова, слова, мати, роз'єднати )
Розважальна пауза.
Гумореска П. Глазового "Кухлик"
- Як ви розумієте вислів «Має корова язика та немає мови?»
- Для чого людині потрібна мова?
ІV конкурс.
Рослини-символи України
-Назвіть рослини-символи України.
- Які прислів’я про них ви знаєте?
Без верби і калини нема України.
VII конкурс. Народ скаже, як зав'яже
Краса мови українського народу вчувається не лише в піснях та віршах.
Які чудові загадки, забавлянки, потішки, прислів’я, приказки складено в народі.
Давайте побачимо, як ви знаєте прислів’я і приказки.
Відгадай прислів’я за малюнком.
Птицю пізнають по пір'ю, а людину по мові.
Слово не стріла, а глибоко ранить.
Слово – не горобець, вилетить – не впіймаєш.
Добре слово і кішці приємне.
Нема друга - шукай , а знайшов – оберігай.
Зробив діло – гуляй сміло.
Хочеш їсти калачі – не лежи на печі.
VIIIІ конкурс. Грамотії. Звуковий ланцюжок.
Буква до букви – слово вродилось,
заусміхалось, заколосилось,
серце зраділо слову як брату,
слово – це щастя, слово – це свято.
Давайте дізнаємось, як ви вмієте слухати і правильно писати слова.
Спілкування Народження
(учні почергово називають по одній букві і утворюють слово).
- Складіть словосполучення і речення з цими словами.
- Як ви розумієте вислів:
Найбільша розкіш на землі –
це розкіш людського спілкування.
IX конкурс Мозаїка.
Відновити розрізний малюнок і скласти за малюнком розповідь.
Розважальна пауза. Танок»Українська полька»
X конкурс. Тлумачі.
Відгадай слово.
прізвище взуття
Серветка – це одяг Шкарпетка - це одяг
виріб із паперу прізвище
або тканини
XІ конкурс. Вправний язичок.
Слово в слово слова ловко
скоро мовить скоромовка.
Давайте побачимо як ви вмієте читати скоромовки. Вони розвивають мовлення людини, роблять його виразним і правильним.
Зайка зілля з'їв у Зіни, Вибіг Грішка на доріжку,
Захотів заїсти сіном. На доріжці сидить кішка.
Зіна зойкнула у сінях: Взяв з доріжки Гришка кішку,
- Де ж узяти зайцю сіна? Хай впіймає кішка мишку.
ХII конкурс. Розумники-кмітливці.
Відгадай слово за описом.
(командир команди словесно описує певний предмет, члени його команди відгадують назву).
Соняшник Чорнобривці
Українець Українка
Герб Гімн
Столиця Рушник
Сорочка Віночок
ХIII конкурс. Хоч вір – хоч перевір.
- Чи вірите ви, що на Україні
є місто Ізюм? є місто Калач?
Визначити переможця нам допоможе статистика.
Скільки учнів навчається в нашій школі?
ХIV. Підсумок. Визначення та оголошення переможців.
Наше свято завершується. Думаю, що сьогодні ви відчули, яка красива та мелодійна наша мова. І як важливо знати її, вміти висловлювати свої думки і гарно говорити, щоб вас зрозуміли інші.
Яка ж багата рідна мова,
Увесь чарівний світ у ній.
Вона барвиста і чудова,
І кривдити її не смій!
Вона про все тобі розкаже,
Чарівних слів тебе начить,
Усе розкриє і покаже,
Як правильно у світі жить.
Тож мову вчи. І прислухайся
До того, як вона звучить,
І розмовляти так старайся,
Щоб всім її хотілось вчить.
Жестова пісня. «Україночка»
Всі виходять. Фінал.