Інтелектуально-розважальна гра з математики
Мета: активізувати і розвивати логічне мислення учнів, творчі здібності;
розвивати в школярів інтерес до вивчення математики, керуватися набутими знаннями у своїй життєвій практиці;
виховувати позитивні емоції від спілкування з математикою, уміння бачити цікаве, стимулювати учнів до творчих пошуків, сприяти підвищенню загальної культури.
Форма проведення: гра-змагання.
Обладнання: назви команд «Кмітливі», «Допитливі», «Знайки»; таблиця результатів для кожної команди; слова для конкурсу «Вгадай математичний термін»; картки з написами «додай», «помнож», «відніми»; 3 набора цифр (0-9); 3 гирі з картону; головоломки.
Література:
Хід гри
Вітаєю вас на інтелектуально-розважальній грі з математики. Сьогодні ми поділимося на три команди, за рядами. Вам потрібно навмання вибрати назву команди («Кмітливі», «Допитливі», «Знавці»). В кінці нашої гри дізнаємося хто з команд був найактивніший, найкмітливіший та найрозумніший.
Кожна команда отримує таблицю результатів для фіксації балів.
Нашу гру почнемо з «Розминки».
Варить чудово твоя голова: п’ять плюс один – отримаєшь… два (не два, а шість)
Вийшов зайчик пострибать, лап у зайця рівно… п’ять (не пять, а чотири)
Ходить в народі чутка така: шість мінус три – отримаєм… два (не два, а три)
Повторяв учитель Іри, що два більше, ніж… чотири (не чотири, а один)
Менше в десять раз чим метр, всім відомо… (дециметр)
Біля дошки ти кажи, що кінців у палиці… три (два, а не три)
На уроках будешь спать, за відповідь отримаєш… п’ять (не пять, а два)
Ось п’ять ягідок в траві. З’їв одну, лишилось… дві (не дві, а чотири)
Миш рахує дірки в сирі: три плюс два – всього… чотири (не чотири, а пять)
Командам пропонується математичний кросворд. Протягом 3 хв вони повинні дати найбільше відповідей. Правильна відповідь оцінюється 1 балом.
По горизонталі:
1. Два тотожно рівні вирази, сполучені знаком рівності. 3. Другий степінь числа. 6. Многочлен, який містить два доданки. 9. Наука про рівняння. 10. Два вирази, сполучені знаком рівності. 11. Добуток чисел, змінних та їх степенів. 13. Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється на правильну рівність. 15. Многочлен, який містить три доданки. 16. Перетворення виразу, при якому даний вираз замінюється тотожним йому. 19. Число, яке показує, до якого степеня підноситься основа. 20. Члени многочлена, що відрізняються тільки коефіцієнтами. 21. Добуток кількох рівних множників. 22. Сума кількох одночленів.
По вертикалі:
1. Два вирази, відповідні значення яких рівні при будь-яких значеннях змінних. 2. Вигляд одночлена, що містить тільки один числовий множник, а кожна змінна входить тільки до одного множника. 4. Запис, складений з чисел і букв, сполучених знаками дій. 5. Вираз, що не містить ніяких інших дій, крім додавання, віднімання, множення, піднесення до степеня і ділення. 7. Вираз, що містить лише числа. 8. Рівність, що містить невідоме. 12. Раціональний вираз, який не містить ділення на вираз із змінною. 14. Числовий множник одночлена, записаного в стандартному вигляді. 17. Число, яке підносять до степеня. 18. Третій степінь числа.
Відповідь.
По горизонталі: 1. Тотожність. 3. Квадрат. 6. Двочлен. 9. Алгебра. 10. Рівність. 11. Одночлен. 13. Корінь. 15. Тричлен. 16. Тотожне. 19. Показник. 20. Подібні. 21. Степінь. 22. Многочлен.
По вертикалі: 1. Тотожні. 2. Стандартний. 4. Вираз. 5. Раціональний. 7. Числовий. 8. Рівняння. 12. Цілий. 14. Коефіцієнт. 17. Основа. 18. Куб.
З кожної команди запрошується по 1 учаснику. Ведучий тримає три картки з написами «додай», «відніми», «помнож». Учасники не бачать написів, навмання вибирають картку. Ведучий показує пару чисел, учасник повинен виконати саме ту дію, яка випала йому. Відповіді записують на дошці. Перший, хто виконає правильно свою дію отримує 3 бали, другий – 2 бали, третій – 1 бал.
Пари чисел: 10 і 23, 0 і 45, 15 і 9, 11 і 11.
Команди працюють у повному складі. Потрібно відновити записи на дошці. Час виконання — 10 хв. Правильна відповідь до кожного із записів оцінюється 5 балами.
В цьому конкурсі команди будуть змагатися між собою в силі та кмітливості розуму.
Ведучий викликає по одному учаснику з команд, дає кожному гирі з картону. Учасники стають спиною один до одного.
Ваша задача виконати усно завдання і підняти гирю правильну кількість разів. Виступ кожного важкоатлета оцінюється по 1 балу.
(Один дідусь, бо інші йшли в протилежному напрямку)
Вдягся сам, вдяглася квочка,
Сiм синів вдяглись, три дочки.
Решту кептариків одягли журавлики.
Скiльки ж кептариків одягли журавлики? (38)
Підведемо підсумки і дізнаємось, хто з команд набрав найбільшу кількість балів. Нагородження.
Рефлексія. У вас на парті лежать смайлики, в яких не вистачає ротика. Вам необхідно домалювати його, щоб зобразити всій настрій на нашій грі.
Таблиця результатів Команда «_______________»
|
Назва конкурсу |
Кількість балів |
Всього |
1 |
Розминка
|
|
|
2 |
Кросворд |
|
|
3 |
Челенж «додай, відніми, помнож» |
|
|
4 |
Гра «Ланцюжок»
|
|
|
5 |
Витерті записи
|
|
|
6 |
Конкурс «Важкоатлетів»
|
|
|
7 |
Головоломки
|
|
|
8 |
Задачі-жарти
|
|
|
|
Всього |
|
|