Інтерактивна бесіда на тему "Планета старість"

Про матеріал
"Планета старість" - виховна година про повагу до літніх людей. Рекомендовую для проведення виховної години у 7-9 класах.
Перегляд файлу

Інтерактивна бесіда «Планета старість»

Мета: виховувати повагу до людей похилого віку, любов і шану до бабусь і дідусів, увагу до одиноких, самотніх жителів, почуття доброти та милосердя.

Завдання:

  • сприяти пробудженню в душах дітей різноманітних емоцій;
  • прививати позитивні якості;
  • дати можливість виразити власну думку.

Матеріали та реквізити: відео та аудіо матеріали( відео №1, №2, №3, №4; фонова музика, відеопрезентація, як супровід), роздатковий матеріал( ватмани, ручки, олівці, фломастери), наочність та оформлення( планета, тематичні малюнки, назва, дерево, зображене на ватмані, листочки).

Сценарій

Грає тихо музика, виходить старець.

(Відео № 1)

Старець:На картах небесних тіл ця планета непозначена, але вона існує. Називається ця планета Старість. Там час не можливо спинити. Секунди, години, роки. Цей потік вабить кожного від дитинства до зрілих років, а потім до старості. Плин життя на цій планеті схожий на зміну пір року.

Весна прекрасна. Хто не любить її, як і дитинство людське. Як серцю солодко згадувати цей час, повний яскравих надій свіжості відчуттів і блаженної безтурботності.

Літо. Час дозрівання. Як би не склалося життя людини але середина його - це пора розквіту сил і пошуку сенсу життя, це пора, коли у поті чола свого добуває людина хліб насущний.

Рання осінь прекрасна. Осінь життя людського також буває прекрасна і багатоплідна, та нехай осінь серце зустріла, або душа як лід застигла хай сохне спекою або квітне, я знаю точно все минеться.

Старість сувора і так схожа на зиму. Під покривом якої життя в людині повільно згасає.

В1: Доброго дня всім присутнім!

В2: Сьогодні ми пропонуємо поговорити про досить актуальну проблему сьогодення, про старість.

В1: Давайте розберемось, що таке старість? За енциклопедичним  словником  старість – це «віковий період  від  75 до  90 років. Міжнародна класифікація виокремлює такі періоди геронтогенезу:

— похилий вік (для чоловіків 60—74 роки, для жінок 55—74 роки);

— старечий вік (75—90 років);

— вік довгожительства (90 років і старші). 

В2: На цьому етапі життя людина помітно втрачає фізичну силу, енергійність, погіршуються її здоров'я та психофізіологічні показники.

В1:Людей  похилого віку  в  Україні  приблизно  2 мільйони…..

В2: Така вже доля літніх людей – залишалися у чотирьох стінах зі своїми проблемами,хворобами, переживанням. Знали б Ви як вони чекають,щоб хто-небудь завітав до них.

В1: Ось послухайтесь одну сумну історію про байдужість до найрідніших людей, яку переповідає Василь Сухомлинський у своєму оповіданні.

В2: Дерев’яний лелека

 В одному селі жили собі чоловік і жінка. Був у них маленький син Сергійко. Був у чоловіка і батько – Сергійків дідусь. Жив він у комірчині, яку йому відвели. Наближались Сергійкові іменини: йому сповнювалось п’ять років. Батько і матір вирішили влаштувати вечір. Запросили багатьох гостей. Голову колгоспу й бригадира. Сусідів запросили.

 Тільки Сергійкового дідуся забули запросити. А він же давно готував онукові подарунок. Вирізав із дерева лелеку.

 Ось уже й вечір почався, сходяться гості, подарунки приносять. Тільки дідусь сидить на ліжку і своїй комірчині. Перед ним на столі стоїть дерев’яний лелека, підняв голову і дивився у вікно своїм чорним оком, немовби прислухається до музики, що лунає із сусідської кімнати.

 Так і знайшли його вранці… Схилився на подушки, задивлений на лелеку, сумний, непорушний, а в очах – захололі краплини сліз.

 А на столі стояв дерев’яний лелека і дивився у вікно.

В1: Хто з вас хотів би висловитися з приводу даної розповіді? Які почуття вона викликала? Як би повели себе ви?

В2: Дякуємо!

В2: Пам'ятаєте, як добре було у бабусі? Пиріжки з яблуками, чарівні казки на ніч, колюче тепло светри грубої в'язки. Все було особливе, смачніше і солодше, ніж у батьків. Але сьогодні батьки біжать від бабусь, як чорт від ладану, ледве мова заходить про власну дитину.

В1: Зверніть увагу на екран.

(Демонстрація відео фрагменту Відео № 2)

В2: Перед вами постає завдання: ті з вас, хто вважає, що онука права станьте, будь ласка, біля першої позначки, ті хто вважає, що онука не права, станьте біля позначки номер два, хто хоче зайняти нейтральну позицію, тобто запропонувати альтернативу у вирішенні даного питання, займіть місце поруч з третьою позначкою.

(Всі розміщуються згідно власної думки)

В1: З однодумцями обговоріть ситуацію та доведіть свою думку, на це вам дається 3 хвилини, після чого оберіть декількох учасників, які обґрунтують вашу загальну позицію.

(Виступ учасників)

В2:  Коли людина самотня і за нею нікому доглянути ,це одна справа. Коли ж  діти відмовляються  від  своїх стареньких  батьків – це жах, але є багато шляхів, для вирішення даної проблеми. В Україні існує велика кількість соціальних служб, волонтерських організацій по догляду за людьми похилого віку, окрім того спеціально створені будинки пристарілих.

В1:Чи не змінив хтось з вас своєї думки? Обґрунтуйте вашу думку.

В2:Давайте підіб’ємо підсумки нашої роботи.

В1: Кожного з нас чекає старість, невідомо що попереду, але ми повинні підтримувати і допомагати людям похилого віку, не забувати про своїх близьких і рідних.

В2: В народі говорять: «Як голова сивіє, то чоловік мудріє.». Дійсно, з роками людина стає більш мудрішою, самостверджується, досягає визнання, до неї приходять радитися. І в цьому народ правий. І зараз ми перевіримо на скільки ви знаєте народну мудрість.

В2:Ваше завдання полягає в тому, що на екрані з’являться  народні вислови про старість, але слова в них переплутані. Вам необхідно за 4 хвилини виставити слова у правильному порядку і обґрунтувати даний вислів. Чи зрозуміло завдання?

В2: Тож приступимо до виконання.

(Грає музика, всі збирають елементи прислів’я)

В1: Час вийшов, надаємо слово першій творчій групі. Зачитайте вислів….

В2: Ви непогано справились з цим завданням, а отже добре знайомі з народною мудрістю, та ми маємо надію, що ви не тільки в теорії знайомі з прислів’ями та приказками, але і застосовуєте їх в житті.

В1: Тепер ми пропонуємо вам переглянути соціальну рекламу, яку підготували учні однієї з Київських шкіл і зробити для себе висновки.

(Перегляд відео № 3)

В2: Які почуття у вас викликає це відео?

В1: Ми хочемо запропонувати вам також доучитися до такої корисної справи і створити свою соціальну рекламу.

В2: На ваших столах є чистий ватман, вирізки, картинки, олівці.

В1: Ваше завдання-створити соціальну рекламу у вигляді плакату, який закликатиме шанувати людей похилого віку, допомагати їм, налаштовуватиме на благородні діла молодше покоління.

В2: Не забудьте й про те, що ви обов’язково повинні захистити свою роботу усно.

В1: Розпочнемо роботу.

(Діти працюють на рекламою)

В2: Усі вже справились з завданням, приступимо до захисту ваших проектів.

В1: Слово надається першій команді.

В1: Пригадалась  бабуся  Їленка,

І  хатинка  старенька,  мала.

На  бабусі  темненька  сукенка,

А  в  очах  -  синь  безмежна  тепла.

 

Два  віконця  схилились  докупи,

Двері,  врослі  в  дощатий  поріг.

Пересохлі  свої  шкаралупи

Розкидає  крислатий  горіх.

 

Хоч  вітрець  повіває  лиш  трішки,

З  тихим  стукотом  на  моріжок

Обпадають  біленькі  горішки

І  ховаються  в  сіна  стіжок.

 

Промайнула  картинка  в  уяві,

Забриніла  сльоза...  Далебі,

Маю  очі  зелені,  мов  трави,

А  в  бабусі  були  голубі...

В2: На жаль, час невпинний, і наші рідні,доживши до певного віку, повільно ідуть із життя, заповідаючи нам жити по совісті.

В1: І навіть, якщо наші бабусі й дідусі померли, ми неодмінно повинні їх пам’ятати, мабуть, саме тому зараз багато людей стали цікавитися своїм корінням, походженням сім'ї. Але знання більшості обмежуються короткою інформацією про прадідусів або прабабусь. Отже, як же дізнатися свій родовід?

В2: У світі відома наука генеалогія - це допоміжна історична дисципліна, що вивчає історію родів, або  походження однієї людини.

В1: В Україні діє така система архівних установ: Центральні архівні установи, місцеві архівні установи, галузеві архівні установи, інші архівні установи, архіви органів РАКС. Також для цього слугують великі генеалогічні сайти.  Скажіть, чи можете ви навести приклади таких сайтів?

 В2: Нам відомі такі джерела: Генеалогія.ру – комерційний проект: професійне оформлення родоводів древ, інформація з генеалогії. Також сьогодні існують on-line сервіси для створення сімейних дерев, де можна створити своє генеалогічне древо в Інтернеті і знайти людей:

 familyspace.ru – сімейна соціальна мережа; пошук людей, прізвища та родичів, створення генеалогічного древа;

 semyaonline.ru – на сервісі можна побудувати своє родове дерево і знайти родичів, зареєстрованих на сайті і запросити приєднатися до загального сімейному дереву. Необхідна реєстрація. На сервісі 10 мільйонів користувачів (на вересень 2009 р.);

 myheritage.com – одна з найбільших в світі сімейних мереж, де можна створити своє генеалогічне древо, знайти людей і предків, створити свій власний сімейний вебсайт для сімейних зустрічей в Інтернеті;

 mykin.ru – сервіс для створення сімейних дерев;

 genway.ru – на сайті можна скласти генеалогічне древо, шукати людей, родичів, однофамільців;

 rodoslovnik.ru – складання древа роду, генеалогічне дерево, пошук родичів, далеких і близьких.

В1: Зараз, на жаль,  ми не можемо, користуючись інтернет ресурсами, відтворити родовід кожного з вас, але ми можемо створити геніологічне дерево нашого загону, а оскільки всі ви з різних куточків нашої великої країни, ми створимо генеалогічне дерево України.

В2: Зараз кожен з вас отримає такий листочок(показує), на якому ви зможете відобразити відомості про свій рід, Напишіть імена своїх родичів і своє імя, пізніше ми складемо це у одне велике дерево.

В1: Приступимо до виконання.

(Всі  заповнюють листочки і прикріпляють на дерево)

В2: Нехай це наштовхне вас на дослідження вашого генеалогічного дерева.

 В1: На нашому екрані ви бачите перелік понять, які невідривно пов’язані зі старістю, вам необхідно вибрати лише позитивні аспекти і детальніше розповісти про них.

(Демонстрація з обговоренням)

В2:Французький письменник Андре Моруа в одному з своїх оповідань написав, що самотній не той, хто живе сам, а той, хто почувається самотнім.

В1: Людина від старості стає зовсім безпомічною. Не може прибрати своє помешкання, випрати білизну, приготувати їжу. Не може вийти з дому за продуктами, бо не повернеться назад через круті сходи ганку і не дістанеться на 4-й поверх без ліфта.

В2: Навіть помитися їй важко, бо процедура потрапляння у ванну — це фізична вправа на кшталт бігу з бар'єрами, і вона не кожному під силу. І у такої безпомічної людини немає нікого, хто б міг їй допомогти. Вона самотня.

В1:  А якщо, хоча б половину досвіду та знань, набутих старшим поколінням ми б використовували  то на багато питань можна було б знайти відповіді. Але чомусь цей досвід підростаюче покоління ховає в будинках пристарілих.

В2: Хочеться вірити, що ніхто з вас не забуде своїх батьків, бабусь, дідусів тоді, коли до них прийде старість.

В1: А на завершення прислухаймось до слів, і нехай вони назавжди закарбуються у наших душах.

В1:   Є закони природи нетлінні

  Для людей, для птахів, для трави.

  Ви простіть нас байдужих, ми винні,

  Будем ми ще старими, як ви.

В1: Наша загонова справа підходить до завершення, наостанок ми пропонуємо вам ще раз переглянути відео.

(Відео № 4)

В1: Онуки - це ті хто красить старість, ті на кого покладають надії бабусі й дусі. Тож все у ваших руках.

В2: Дякуємо за увагу!

1

 

docx
Додано
18 лютого
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку