Мета заходу: розширювати уявлення учнів про причини виникнення пожежі; учити передбачати наслідки своїх дій; спонукати до виконання правил протипожежної безпеки; навчати правильно діяти під час пожежі, зберігаючи здоров'я й життя; розвивати пам'ять, мислення, зв'язне мовлення, театральні здібності; виховувати співчутливе ставлення до людей, бажання прийти на допомогу, вміння працювати в групах, прислухатись до думки інших.
Інтерактивна гра: «Я пожежний - рятівник»
Мета: розширювати уявлення учнів про причини виникнення пожежі; учити передбачати наслідки своїх дій; спонукати до виконання правил протипожежної безпеки; навчати правильно діяти під час пожежі, зберігаючи здоров'я й життя; розвивати пам'ять, мислення, зв’язне мовлення, театральні здібності; виховувати співчутливе ставлення до людей, бажання прийти на допомогу, вміння працювати в групах, прислухатись до думки інших.
Обладнання: презентація, картки із завданнями (для кожної групи); пам’ятка «Правила протипожежної безпеки»; предметні малюнки; таблиці із зображенням пожежних, видів пожежного транспорту, картки з прислів’ями.
Хід проведення гри
І. Організаційна частина.
1. Налаштування на успіх.
Клас поділено на дві команди( хлопців і дівчат), кожна команда має свій девіз.
Назва І команди: «Спалах»
Девіз:«Багато знаємо,багато вміємо, оригінальною думкою володіємо»
Назва ІІ команди: «Іскорка»
Девіз:«Працюємо самостійно, міркуємо швидко, відповідаємо правильно»
Вчитель загадує загадку для команд.
Він може зігріти, зварити обід.
Він плавить метал і розтоплює лід.
А може і ліс велетенський спалити,
Майно і будинок – усе спопелити. (Вогонь.)
Вправа «Асоціативний кущ».
- Ваші асоціації до слова «Вогонь».
Вчитель: Ви, мабуть, зрозуміли, про що піде мова на нашому заході. А у нас не простий захід – у нас гра на тему: «Я пожежний - рятівник». Отже, сьогодні будуть змагатись дві команди: команда «Спалах» та команда «Іскорка». Кожна команда буде отримувати різні завдання, відповідати на питання, складати вірші, розв’язувати тести, складати прислів’я, відгадувати загадки, показувати інсценізацію, складати пам’ятку «Як поводитися під час пожежі?» Також проведемо практичну роботу «Як викликати пожежну команду?». Проведемо літературну гру, яка полягає у створенні віршів на задану риму: «Буріме».
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.« Мозковий штурм».
- Коли вогонь із вірного друга та помічника перетворюється на небезпечного ворога та руйнівника, що за лічені хвилини знищує все, створене впродовж років наполегливої праці? (Під час пожежі, війни.)
2.Гра «Добрий і злий вогник».
Вчитель зачитує вірші,члени команд відповідно до змісту реагують сигнальними картками (зеленою або червоною): вогонь «добрий» чи «злий».
1) Вогник - наш товариш, друг,
Ми без нього як без рук.
Мама їсти нам готує
І за ним весь час пильнує.
2) А в печі велетенській,у домні,
Плавлять сталь сталевари невтомні.
3) Ще вогонь смачний хліб випікає,
Він від голоду нас захищає.
4) Вічний вогонь біля пам’ятника горить,
Так не забудь перед ним голову схилить!
5) А цей вогонь зі спортом дружить,
Спортсменам-олімпійцям служить.
6) Діти біля краси-ялини
Бенгальські вогні запалили -
Вмить згоріла прикраса і вата,
Чадним димом наповнилась хата.
3.Перегляд мультфільму https://www.youtube.com/watch?v=bRezik8LHtA - Мультфільм « Пожежа»
4. Змагання команд. Гра-драматизація.
Для виконання завдання командам необхідно підготувати ролі: «Турботливої Праски» та «Гостинного Чайника».
Завдання для першої команди «Турботлива Праска»
Підготуйте виступ. Почніть його словами: «Я - Турботлива Праска». Погляньте уважно одне на одного. Уявіть, що мене не стало. Яким був би ваш одяг? Як треба поводитись з праскою? Чи можна залишати її ввімкненою без нагляду або неохолодженою на тканині? Заборонено ставити праску біля легкозаймистих матеріалів, щоб не сталося пожежі.
Завдання для другої команди «Гостинний Чайник»
Підготуйте виступ. Почніть його словами «Я-Гостинний Чайник». Згадайте, що чайник буває звичайним, а буває електричним. Зверніть увагу, що він стає небезпечним, якщо його вмикати без води або залишати діючим без нагляду. Зверніть увагу на те, що чайник необхідно своєчасно вимикати. Що може статись, якщо чайник своєчасно не вимкнути?
ІІІ. Основна частина. Змагання команд.
1.Тестування.
Командам пропонуються питання про порядок дій людини, яка опинилася у небезпечній ситуації і три варіанта відповіді. Максимальна оцінка за відповідь — 3 бали, за помилкову відповідь — 0 балів.
1. Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти?
а) зателефоную -101;
б) покличу на допомогу сусіда;
в) втечу, нікому нічого не сказавши.
2. Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете робити?
а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;
б) буду просуватися до виходу;
в) закрию рот і ніс вологою ганчіркою і буду просуватися до виходу.
3. Загорілася електромережа, ваші дії?
а) буду гасити її водою;
б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;
в) буду кликати на допомогу.
4. Що робити, якщо на вас загорівся одяг?
а) буду бігати, зриваючи одяг;
б) впаду, буду кататися, збиваючи полум’я;
в) завернуся у ковдру.
5. Що треба робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді?
а) вимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;
б) буду гасити водою;
в) спробую винести сковороду на сходи до сміттєпроводу і вилити туди олію.
6. Якими будуть ваші дії, якщо вас відрізало вогнем у квартирі на п’ятому поверсі?
а) вологими рушниками та простирадлами закрию щілини по периметру дверей, скоротивши приток диму;
б) відкрию вікно і покличу на допомогу;
в) зроблю мотузку з простирадл, прив’яжу до батареї опалення і стану спускатися;
г) стану голосно кричати.
2.Робота з деформованими віршованими рядками.
1) Не ховайся у куточок (3)
Якщо виникла пожежа(1)
А вогонь гаси ти(4)
Що тоді робити?(2)
2) Скористайтесь відром води(4)
Треба діяти швиденько(3)
Якщо вогник ще маленький(1)
Не лякайся-навпаки(2)
3) Щоб вогонь цей загасить(4)
Або ковдрою накрить(2)
Швидше кликати дорослих(3)
Ще піском засипать можна(1)
4) Не забудь по телефону(3)
Всіх,хто є у домі,(1)
Викликати пожежну охорону(4)
Хутко клич на поміч(2)
3. Практична робота «Викличемо пожежну команду»
Завдання: дати оцінку діям дітей, які спілкуються з оператором служби «101»
1. Дарина схвильовано кричить у трубку:
-Алло, пожежна охороно! Негайно приїздіть сюди. У нас пожежа!
2. Сашко набирає номер «101» і швидко повідомляє:
-Алло, виникла пожежа на вулиці Мирній, будинок14
Повідомив: Денис Корлотяну.
Виправити помилки. Додаток 1
6. Математичне завдання.
Найкращий пожежний одягає бойове спорядження за 18 секунд. За скільки секунд мають одягтися 2 пожежних?(За 18 с.)
Вчитель Щоб зберегти своє життя, потрібно добре знати правила протипожежної безпеки.
Утвори і запиши речення, з’єднавши правильно ліву та праву частини.
Для розваги і для гри |
а не в лісі, а ні в хаті. |
Не розпалюй сам багаття, |
умикати нам не слід. |
З грубки жару не беріть |
то вимкни всі електроприлади. |
Плитку, праску |
це небезпечно. |
Коли йдеш з квартири, |
користуйся ліхтариком. |
Не грайся з вогнем - |
жар в собі вогонь таїть. |
Не грайся запальничкою, |
сірників ти не бери. |
ІV. Підсумок .
Опрацювати разом з батьками пам’ятку «Безпека при пожежі»
Безпека при пожежі
- сповісти сусідів та інших людей, які знаходяться в приміщенні
- зателефонуй за номером 101 та обов'язково назви адресу пожежі й своє прізвище
- залиши приміщення
- накинути на себе шматок тканини, добре змочений водою
- прикрити органи дихання зволоженою пов'язкою
- ніколи не можна бігти наздогад та баритися на виході
- рятувати в першу чергу необхідно людей, а не речі
Підведення підсумків гри. Нагородження.
Додаток 1
Виправ помилку Грайся з сірниками та запальничками;
|
Якщо виникла пожежа, роби так: Не лякайся, піддавайся паніці Ховайся від вогню у шафі чи під ліжком
|
Не виходь з приміщення
|
Вмикай електричні прилади без дозволу дорослих. Забувай вимикати їх.
|
Погукай на допомогу дітей
|
телефонуй за номером 104
|