Інтерактивне заняття в середньо – старшій групі про гуманне та відповідальне ставлення до тварин на тему: «Тварини – наші друзі»

Про матеріал
Ознайомити дітей з професіями людей, які доглядають тварин (ветеринар, кінолог); закріпити знання про особливості догляду за котами та собаками, умови їх існування; формувати навички поведінки при зустрічі з безпритульними та домашніми тваринами на вулиці; розвивати пізнавальну та творчу активність, уяву, логічне мислення; поповнити словниковий запас дітей словами: адресник, притулок для тварин, кінолог, ветеринар, ветеринарна клініка; виховувати чуйне, гуманне та відповідальне ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Охрімівський дошкільний навчальний заклад

«Казка»

Запорізька область, Якимівський район , село Охрімівка

 

 

 

 

 

Інтерактивне заняття  в середньо – старшій групі про гуманне та відповідальне ставлення до тварин

на тему: «Тварини – наші друзі»

 

 

 

 

 Підготувала вихователь                                  

середньо- старшої  групи

ДНЗ « Казка»                                                                                                                               Гаврикова Марина Олексіївна

 

 

 

 

Тема заняття: «Тварини – наші друзі»

Мета заняття: ознайомити дітей з професіями людей, які доглядають тварин (ветеринар, кінолог); закріпити знання про особливості догляду за котами та собаками, умови їх існування; формувати навички поведінки при зустрічі з безпритульними та домашніми тваринами на вулиці; розвивати пізнавальну та творчу активність, уяву, логічне мислення; поповнити словниковий запас дітей словами: адресник, притулок для тварин, кінолог, ветеринар, ветеринарна клініка; виховувати чуйне, гуманне та відповідальне ставлення до тварин. 

Хід заняття

- Доброго дня, діти! Коли я ішла до вас на гостини, то помітила біля дверей нашого садочка сліди, а отже до нас сьогодні хтось завітав в гості. Ви допоможете мені визначити, хто б це міг бути? (Відповіді дітей)

- Подивіться і скажіть, чиї це сліди? (Відповіді дітей)

- Дійсно, до нас сьогодні завітав ось такий чудовий песик.

- Давайте з ним познайомимось?

-  Нашого гостя звуть Сірко. Він веселий, розумний, а головне – дружелюбний песик. Дітки, ви ж дружите з котиками та песиками? А підніміть руки, хто має домашнього друга?

- Я бачу, що у багатьох з вас дома живуть тваринки. А от Сірку цікаво, чи допомагаєте ви вашим батькам доглядати за домашніми улюбленцями? (Відповіді дітей)

- Молодці, дітки! А хто мені скаже, що господарям обов’язково треба робити при догляді за котиками та песиками? Ось, наприклад, Сірко підказав мені, що найголовніше – це нагодувати його. Як ви думаєте, що ще необхідно робити?

- Давайте поглянемо на картинки і за допомогою підказок назвемо правила догляду за собаками.

- Отже, якщо в вашій сім’ї живе домашній улюбленець, то слід:

  •  годувати його, наливати свіжу воду;
  •  вигулювати песика, не забуваючи про поводок та «адресник» – це спеціальна пластинка, яка кріпиться до нашийника тварини та містить ім’я тварини і номер телефону господаря. Він неодмінно знадобиться, якщо собака випадково загубиться;
  • необхідно прибирати за своїм улюбленцем на вулиці, використовуючи спеціальні пакетики;
  • виділити дома місце, де тварину не будуть турбувати та покласти туди лежачок, на якому пухнастик зможе відпочивати;
  • якщо песик живе в будці, то її треба обов’язково утеплити, щоб собака не мерзнув;
  • грати та навчати командам (дресирувати);
  • доглядати за шерстю тваринки (розчісувати, купати).

Давайте подумаємо, які ж речі потрібні, щоб доглядати за домашніми котиками та песиками. Для цього пограймо у гру під  назвою «Зоомагазин»

Дидактична гра «Зоомагазин»

  • Уявіть, що ми завітали до спеціального магазину, де продають все необхідне для тварин – до зоомагазину, тож допоможемо Сірку обрати необхідні речі для його друзів: котика та песика. 
  • Я буду називати по черзі різні предмети, а ви повинні вибрати ті, які необхідні для догляду за тваринкою вдома. Якщо річ потрібна, ви повинні плеснути у долоні, якщо ні – схрестити руки. 

І. Речі для котика

- миска; (так)

- намордник; (ні) 

- корм; (так)

- лоточок; (так)

- шоколад; (ні; шкідливий для тварин)

- чашка; (ні)

- кігтеточка; (так, котикам обов’язково необхідно точити свої кігтики)

- м’ячик; (так)

- морозиво; (ні; шкідливе для тварин)

- олівці. (ні)

ІІ. Речі для песика

- нашийник; (так)

- цукерки; (ні; шкідливі для тварин)

- чай; (ні)

- лежак; (так)

- капелюх;  (ні)

- будка; (так)

- корм; (так)

- спеціальний гребінець для розчісування; (так)

- намордник; (так)

-   адресник; (так)

- телефон. (ні)

- Ось тепер ми маємо все необхідне для наших домашніх улюбленців. Але ж іноді пухнастики хочуть, щоб ми з ними погрались або дали їм щось смачненьке. Як ви вважаєте, як вони можуть дати нам знати про це? (Відповіді дітей)

  • Дійсно, тварини спілкуються з нами за допомогою рухів та звуків. Вони можуть притиснутись до наших ніг та потертися своїм тулубом об них або підняти лапку; котики можуть нявкати, а песики – гавкати.
  •       Давайте і ми трохи порухаємось як котик.

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

  • Прошу всіх встати і виконувати зі мною такі рухи:

Котик рано піднімався,          - потягуються

Добре лапкою вмивався         -  руками вмивають обличчя

Нахилився вправо-вліво,        -  нахили вправ-вліво

Посміхнувся неквапливо.     -  усміхаються

Раптом десь зашаруділо        - руки до обличчя, повороти головою

Лапками процокотіло.            - наляканий вигляд, руки зігнуті в ліктях

                                                     притиснуті до тулуба

Швидко котик наш присів,    -  присідають

Мишку лапками схопив.        -  згинання розгинання пальців

Поруч муха задзижчала,        -  встати, помахи руками

Котика роздратувала.            -  руки в боки, роздратоване лице

Муха всіх відволікла,             - повороти вправо-вліво

Мишка поки утекла!             - руки в сторони, здивоване обличчя

Котик наш засумував             - сумне обличчя

На лежак попрямував.            - сісти на місця.

 

-  Ну ось, котик не встиг впіймати мишеня і засумував.

- Діти, а як ви думаєте, чому ще тваринки бувають сумними? (Відповіді дітей)

- Правильно, можливо на них не звертають уваги, їх хтось образив. Бувають випадки, коли тваринка загубилась, і господарі не можуть її знайти. А бувають і такі безвідповідальні господарі, які навмисно виганяють тваринок жити на вулицю

- Так з’являються тварини, у яких немає домівки та люблячих господарів. Хто знає, як називають таких тваринок? (Відповіді дітей)

- Так, це безпритульні тварини.

- А як ви вважаєте, чи можна виганяти на вулицю домашніх тварин, якщо господарі ними вже награлись або якщо чотирилапі виросли неслухняними?

- Ви праві, ні в якому разі не можна виганяти своїх домашніх тварин на вулицю. Пам’ятайте «ми відповідальні за тих, кого приручили». Тому перед тим, як завести тваринку слід дізнатись, які умови догляду потребує обраний собака чи кіт, та подумати чи зможете ви забезпечити чотирилапому необхідні умови догляду. А для того, щоб собака не бешкетував, коли стане дорослим, слід виховувати його змалечку і обов’язково вигулювати два рази на день.

- Хто з вас бачив як господарі вигулюють своїх тварин? (Відповіді дітей)

- А чи знаєте ви як правильно поводитись при зустрічі з тваринами на вулиці? (Відповіді дітей)

-  Якщо під час прогулянки на вулиці ви зустрічаєте безпритульних або домашніх собак чи котів, то необхідно

  •                      варто просто спокійно пройти повз тварину;
  •                      не боятися (собаки відчувають страх людини, це їх дратує і вони можуть нападати);
  •                      не робити різких рухів, не замахуватись на тваринку, нічого не кидати в її сторону;
  •                      не підходити до собаки чи кота та не гладити його (гладити домашнього собаку можна лише з дозволу господаря тварини, коли він перебуває поруч).

- Сірко, який сьогодні завітав до нас у гості, раніше жив у притулку. Це спеціальне місце, де живуть тварини, які не мають господаря Проживають вони там, поки для них не знайдуть нові сім’ї. В притулках тварин годують та слідкують за їх здоров’ям. Але не зважаючи на це, притулок не замінює котикам та песикам справжньої домівки з турботливими господарями. Нашому песику пощастило, і його забрали в люблячу родину.

- Та уявляєте, цієї зими наш Сірко захворів. Він був млявий, постійно спав та нічого не їв Дбайливі господарі одразу відвели його до спеціального лікаря, який його оглянув та призначив лікування. А хто з вас знає, як називають лікаря, який лікує тварин? (Відповіді дітей)

- Правильно, це – ветеринар. Він працює у ветеринарній клініці.

- А чи пам’ятаєте ви, який казковий герой лікував тварин? (Відповіді дітей) Так, правильно, це був Доктор Айболить. Отже, Доктор Айболить був за професією – ветеринар.

- Поки Сірко хворів господарі його дуже жаліли і все йому дозволяли. Він робив що йому заманеться і став дуже неслухняним та вередливим.

- Щоб Сірко не бешкетував та краще розумів своїх господарів, з ним почав займатися справжній спеціаліст та знавець собак – кінолог Кінолог навчає песиків різним командам, тобто дресирує.

Ось які команди вивчив наш друг:

1) «Сидіти».

2) «Лежати».

3) «Апорт» («Дай»).

- А ви запам’ятали, хто навчив нашого Сірка виконувати ці команди? Як називають людину, яка дресирує собак? (Відповіді дітей). Так, молодці діти, це - кінолог.

А хто запам’ятав як правильно назвати лікаря, який лікує тварин? Хто допоміг нашому гостю одужати? (Відповіді дітей) Так, правильно, це ветеринар.

- Зараз Сірко вже повністю одужав та не бешкетує. Він дуже любить своїх господарів та розуміє їх команди. Ось таке насичене, цікаве та щасливе життя у нашого друга!

- А давайте побажаємо, щоб усі тваринки мали таких люблячих та відповідальних господарів.

- Молодці, діти, тепер ми з Сірком впевнені, що ви знаєте як піклуватись про домашніх улюбленців і ніколи не будете ображати тваринок

- Вам сподобалось сьогоднішнє заняття? Я дуже рада(ий).

Пропоную вам після нашого заняття намалювати тваринку, яка проживає у вас вдома або яку ви мрієте  мати.

 

 

 

doc
Додано
26 січня 2021
Переглядів
1421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку