Програмовий зміст: дати поняття дітям про те, яку небезпеку таять в собі сірники; продовжувати формувати уявлення дітей про вогонь і небезпеку користування ним; збагатити словник назвами предметів, які є в пожежному куточку, вправляти в умінні добирати рими; удосконалювати вміння вирізняти безпечні та небезпечні ігри для себе; розвивати мислення, мовлення. Виховувати безпечне ставлення до себе та оточуючих людей.
Програмовий зміст: Дати поняття дітям про те, яку небезпеку таять в собі сірники. Продовжувати формувати уявлення дітей про вогонь і небезпеку користування ним. Збагатити словник назвами предметів, які є в пожежному куточку, вправляти в умінні добирати рими. Удосконалювати вміння викладати малюнок з геометричних фігур за схемою. Розвивати мислення, мовлення. Виховувати безпечне ставлення до себе і інших людей.
Підготовча робота: читання казки «Кішкин дім», «Плутанина», «Козенята і вогонь»; перегляд презентації «Пожежники», розгляд пожежного куточка в дитячому садку, екскурсія в пожежну частину.
Матеріал: мікрофон, кубики С, Р, Н, К, сірники, картинки (чого не можна робити), чарівний мішечок в якому: лопата, відерце, пісок, лом, багор, сокира, набір геометричних фігур, схеми будинків, коректурні картки і фішки на кожну дитину.
Очікуваний результат: засвоєння правил поводження під час пожежі та причини її виникнення.
Хід заняття
Вихователь. Сьогодні на занятті у нас присутній казковий гість. Його звати Незнайко. Він живе на сторінках оповідань і з ним завжди трапляються різні пригоди. От і сьогодні Незнайко потрапив у наш садок, він хоче подивитися як ви вчитеся і як граєтеся. А ви любите гратися? От і Незнайко лютить.
Відгадайте, будь ласка, діти, загадку від Незнайки і ви дізнаєтесь чим найбільше любить гратись Незнайко.
Дерев’яні хлопці
Лежать у коробці.
Коли з ними граються,
То вогнем займаються.
(Сірники).
Показую коробку сірників.
Давайте розкажемо Незнайкові, що може трапитись, якщо гратися сірниками.
РОЗГЛЯД ІЛЮСТРАЦІЙ «Пожежа»
Дид. Гра «Безпечні ігри»
Зараз наші діти покажуть тобі, Незнайку які ігри є безпечні. У вас у кожного на столі є картка з різними картинками. Ваше завдання червоним кружечком закрити ті картинки, на яких зображено ігри дітей з вогнем.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ось, бачиш Незнайку, наші діти знають з чим можна гратись, а з чим ні.
У мене є «Чарівний мішечок» і в ньому заховані предмети, які допоможуть при пожежі. Відгадайте загадки і вони вам покажуться.
2 Два вушка, ще й дужка.
Порожнє бринить, а повне – мовчить.
(Відро)
3. Я вмію все робити –
Копати, прикидати.
Невже ви не впізнали
Звичайної …
( Лопати)
5. Коли вогнище палає,
Він гасить його допомагає.
Із піщинок наш дружок,
Здогадались? Це ….
(Пісок)
6. Буває хмаркою вона, сніжинкою буває.
Бува, як скло, крихка й тверда,
Та більше рідкою буває.
Найважливіша в пожежного зброя
З нею завжди іде він до бою.
(Вода)
8. Він завжди на гвіздочку,
Має червону сорочку.
І вогонь блокує вміло
В білій і пухнастій піні.
( Вогнегасник)
Фізкультхвилинка « Пожежники»
Ми в пожежників пограємо,
Швидко шланги розмотаємо,
Ось так, ось так, швидко шланги розмотаєм.
Ось вогонь у нас горить,
Будемо його гасить.
Ось так, ось так, будемо його гасить.
А тепер ми присідаємо,
Під дивани заглядаємо.
Ось так, ось так, під дивани заглядаємо.
Ось вогонь ми загасили,
На стільці швиденько сіли.
Все як треба ми зробили –
3.2. Дидактична вправа «Додай риму». Закріпити правила поведінки під час пожежі.
Відром води його … залий!
2. Можна збити килимком,
Чи засипати … піском.
.
3. А якщо вогонь не згас,
І багато диму,
Вибігай із дому враз
Із дітьми ... малими.
4. Швидше « 101» ти набирай
І пожежних викликай.
Отже давайте ще раз пригадаємо:
- Який предмет несе в собі небезпеку?
- Чому неможна гратись з сірниками?
- Чим вони небезпечні?
Ви всі про це знаєте, а сьогодні навчили і Незнайка. (Прикладаю Незнайка, ніби слухаю). Ви знаєте, діти, що сказав мені Незнайко? Йому дуже соромно. Він більше ніколи не буде гратися з цими предметами. Він все зрозумів. Отже, Незнайко, віддай мені сірники і запам’ятай – ці предмети не для гри. (Діти всі разом повторюють дане правило і піднімають вгору вказівний палець, що є знаком застереження, обережності).
Ми запрошуємо тебе Незнайко приходити частіше в наш дитсадок, де є багато цікавих, а головне безпечних іграшок.
А жодні інші речі ти не бери для гри,
Бо дуже небезпечні всім для життя вони!
Дидактична гра «Чим можна гратися, а чим – ні». Коли я показую іграшку ви плескаєте, а коли показую небезпечні предмети – показуєте знак «обережно».
Життя – цікава штука,
Не проста його наука:
Щоб щасливо проживати,
Про безпеку треба дбати!
Про безпеку треба знати
Та усіх її навчати.
Як прийде незване лихо
З громом, з грюкотом, чи тихо,
В паніку ви не впадайте,
Допомогу надавайте!
І собі, своїм сусідам,
Всім, кого торкнулись біди.