"Інтерактивні технології на уроці фізичної культури"

Про матеріал
Навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх ланок нвчально-виховного процесу. У цьому сенсі його можна розглядати як співнавчання, взаємонавчання (колективне,групове,навчання у співпраці), деучень і вчитель є рівноправними суб’єктами навчання.
Перегляд файлу

Інтерактивні методи навчання

Навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх ланок нвчально-виховного процесу. У цьому сенсі його можна розглядати як співнавчання, взаємонавчання (колективне,групове,навчання у співпраці), деучень і вчитель є рівноправними суб’єктами навчання.

Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв’язання проблем на основі аналізу обставин відповідної ситуації.

Структура і методика інтерактивного уроку

Особливістю інтерактивних уроків із фізичної культури є підготовка молоді до життя. Це вимагає активізації навчальних можливостей учнів, пов’язаних з їхнім життям і суспільним досвідом. У межах цих уроків учням надаються основні пізнавальні вміння, розвиваються їхні фізичні здібності і рухові навички, учні привчаються до самостійних занять фізичною культурою. У дітей формуються навички здорового способу життя, естетичні навички і зразки поведінки . Уроки мають захоплювати учнів, пробуджувати в них інтерес і мотивацію, навчати самостійного мислення та дій. Застосування інтерактивних технологій висуває певні вимоги до структури уроків, тому, як правило,їхняструктура складається з п’яти елементів: створення мотивації; повідомлення завдань уроку та очікування навчальних результатів; надання необхідної інформації; інтерактивна вправа; підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку.

Технології інтерактивного навчання

Залежно від поставленої мети і завдань уроку добираються варіанти організації роботи класу за допомогою інтерактивних методів навчання.

Дрібногрупову, групову і фронтальну форму роботи організовують як на уроках ознайомлення, так і на уроках закріплення знань, умінь і навичок. Кооперативне навчання (групове, дрібногрупове) -це форма організації навчання в групах учнів, які об’єднані спільною навчальною метою.

Для організації такої роботи необхідно:

  1. Переконатись, що учні володіють знаннями та уміннями,необхідними для виконання навчальних завдань.
  2. Об’єднувати учнів у групи на добровільних засадах, за розрахунком або за рівнем фізичної підгоовленості(різнорівневі).
  3. Діти повинні призначати капітана (командира) групи.
  4. У групах учні повинні добре бачити одне одного.

Капітан (командир) групи;

  • отримує і зачитує завдання групі;
  • забезпечує порядок у групі(правила поведінки на місцях

занять,дотримання правил безпеки, страхування під час виконання вправ);

  • заохочує групу до роботи;
  • підбиває підсумки роботи;
  • забезпечує організовані переходи до інших місць занять.

Варіативні організації роботи в групах

  1. Робота в парах. Використовується для досягнення будь-якої дидактичної мети, що сприяє розвитку навичок спілкування, вміння самостійно виконувати практичні вправи, здійснювати взаємонавчання і надавати взаємодопомогу;

Б) «Роби як ми, роби краще за нас». Використовується для вдосконалювання вмінь учнів виконувати роботу в групах під час повторення вивченого матеріалу. При цьому вчитель повинен організувати роботу у групах таким чином:

  • об’єднати учнів у групи та ознайомити їх із завданнями;
  • запропонувати одній із груп перед класом продемонструвати,як потрібно організувати роботу в групах;
  • подати команду про те, що можна розпочинати виконання вправ.

Завдання учнів полягає у тому, щоб;

  • отримати і прочитати завдання;
  • обговорити його в групі;
  • розпочати виконання вправ
  1. «Учуся навчаючи». Використовується під час вивчення або повторення вивченого. Для забезпечення роботи у такий спосібнеобхідно;
  • підготувати картки-завдання;
  • роздати картки-завдання групам по станціях;
  • запропонувати учням ознайомитися із завданнями;
  • забезпечити допомогу учнів одне одному, з наступним аналізом виконання вправ і роботою над помилками.

Варіанти організації роботи фронтально

а) «Мікрофон». Надання можливості кожному учневі сказати щось швидко, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку.

Організація роботи;

  • повідомити учням класу проблему;
  • дати можливість почергово висловитись;
  • відповіді при цьому не коментуються і не оцінюються;
  • зробити висновок.

б) «Мозковий штурм». Це такий метод розв’язання проблеми, коли всі учасники розмірковують над однією проблемою. Застосовується,коли необхідно розв’язати проблему, наприклад, пояснити причину невдалого виконання вправи.

Для цього методу характерною є така організація роботи:

  • визначити проблему;
  • дати можливість учням висловлювати пропозиції по черзі, конкретно і стисло;
  • підбити підсумок.

в)»Незавершена вправа». Учитель або найбільш підготовлений учень показує вправу або комбінацію вправ і пропонує учням завершити її.

Метод проектів

Метод проектів-спосіб організації педагогічного процесу, основою якого є взаємодія педагога і вихованця між собою. Сутність цього методу полягає в тому, що учні проектують навчальну діяльністьпід час цього застосовуються раніше отримані ними знання. Застосування методу пректів розвиває ініціативу, привчає до планової роботи, до врахування усіх видів труднощів, до самостійної роботи; формує вміння розраховувати свої сили в процесі навчальних занять.

Види проектування роботи вчителя фізичної культури:

  • за характером діяльності школярів—інформаційне і практично

орієнтоване

  • за змістом—монопредметне і міжпредметне;
  • за тривалістю—короткочасне(тиждень), середньої тривалості(місяць),довготривале(розділ програми,семестр або навчальний рік);
  • за метою—підсумкове і поточне;
  • за кількістю учасників—індивідуальне,парне, групове.

Етапи діяльності в процесі створення спільних проектів;

-підготовка й визначення теми та мети проекту (розповідь учням про задум, створення мотивації та допомога у постановці завдань)

  • планування (пропо чуються ідеї, висуваються пропозиції;
  • прийняття рішень (спостереження й керування діяльністю учнів);
  • збирання інформації ( консультування й допомога у добиранні навчального матеріалу);
  • аналіз інформації, формування висновків (спостереження та створення навчального дидактичного матеріалу);
  • захист проектів та колективний аналіз (обговорення спільно з учнями

презентованих проектів навчальної діяльності).

Варіанти проектної діяльності

а) «У світі цікавого». Використовується з метою пожвавлення навчального матеріалу і полягає у добиранні запитань, відповіді на які можна знайти в різних джерелах інформації. Підсумки роботи підбиваються у вигляді коротких повідомлені теоретико — методичні знання, історія фізичного виховання, міжпредметні зв’язки,цікаві факти, засади здорового способу життя ), реклама, оформлення стіннівок.

б) « Я — вчитель «. Використовується для активізації діяльності учнів на уроках фізичної культури, де вони виконують функції вчителя. Застосовується у будь — якій частині уроку залежно від поставленої мети і завдань під час вивчення або повторення навчального матеріалу.

Оцінювання діяльності учнів

Для оцінювання учнів учитель, готуючись до уроків, визначає мету і очікувані результати уроку : які знання учні мають засвоїти і на якому рівні; які знання, вміння і навички вони повинні опанувати; які фізичні здібності повинні розвивати.

Способи оцінювання учнів на уроках із використанням елементів інноваційних технологій здійснюється залежно від поставленої мети:

  • бальне;
  • залежно від досягнутого рівня;
  • за гибиною засвоєння.

Таким чином, застосування елементів інноваційних технологій на уроках фізичної культури дозволяє підвищувати зацікавленість дітей, мотивацію до навчальної діяльності, сприяє засвоєнню теоретичного матеріалу, спонукає до самостійної діяльності в позаурочний час, виховує активну життєву позицію, почуття колективізму, взаємодопомоги, відповідальності, естетичні смаки, привчає до ведення здорового способу життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивні методи навчання на уроках

фізичної культури

 

 

 

                                                                                           Вчитель: Арих В.І.

 

docx
Додано
6 вересня
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку