Гайворонська філія №2
Комунального закладу «Гайворонський ліцей №2
Гайворонської міської ради
Кіровоградської області
Т И Ж Д Е Н Ь
знань безпеки життєдіяльності
Інтерактивний урок
«Здоровим будь!»
Підготувала класний керівник
8 класу
Кушнір Вікторія
02.02.2023
м. Гайворон
Тема: Здоровим будь!
Мета: формувати цілісне ставлення до життя і здоров'я; розвивати уяву дітей про здоров'я та його складові; виховувати бажання берегти життя та здоров'я, створювати дружню атмосферу під час спілкування з однолітками.
«Добути і зберегти своє здоров’я
може тільки сама людина»
(М.М.Амосов)
Обладнання: стікери, маркери, ватмани, презентація. На дошці прикріплені вислови.
Хід уроку
І. Самопризентація
- познайомити учасників один з одним;
- створити позитивну ауру хорошого настрою, сприяти згуртованості групи.
Учасники представляються і говорять комплімент своєму сусідові.
ІІ. Ознайомлення з правилами роботи в групі
- працюємо «тут» і «тепер»;
- сприйняття інших як самого себе;
- нічого не критикувати;
- вміти слухати і чути (один говорить - всі слухають);
- бути активними;
- дотримання регламенту;
- бути щирим.
ІІІ. Притча про здоров'я (розповідає вчитель)
-Почати наш захід я хочу з однієї цікавої історії. Це притча про метелика.
У давнину жив - був один мудрець, до якого люди приходили за порадою. Всім він допомагав, люди йому довіряли і дуже поважали його вік, життєвий досвід і мудрість. І ось одного разу заздрісний чоловік вирішив зганьбити мудреця у присутності багатьох людей. Заздрісник і хитрун придумав цілий план, як це зробити: «Я метелика впіймаю і в закритих долонях принесу мудреця, потім запитаю його, як він думає, жива у мене в руках метелик чи мертвий. Якщо мудрець скаже, що жива, я сомкну щільно долоні, раздавлю метелика і, розкривши руки, скажу, що наш великий мудрець помилився. Якщо мудрець скаже, що метелик мертвий, я распахну долоні, метелик вилетить жива і неушкоджена і скажу, що наш великий мудрець помилився».
Так і зробив заздрісник, піймав метелика і пішов до мудреця. Коли він запитав у мудреця, яка у нього в долонях метелик, мудрець відповів: « Все в твоїх руках».
-Все в наших руках - і здоров'я, і навчання, і повага друзів, і «Твоє здоров'я в твоїх руках» любов у сім'ї...
І майбутня життя! Хочете жити надалі добре? Додайте до цього зусилля вже зараз і ви про це не пошкодуєте в майбутньому. Потрібно лише любити себе, вміти приймати рішення, які вам ж підуть на користь, якими б важкими вони не були для вас. Не завжди те, що потрібно виявляється приємним. Хтось не любить мити посуд, але ж це потрібно! Мамі допомога, чистота в будинку...Хтось не любить вчитися, але ж без професії в житті буде сутужно в наш час енергійне! Хтось завжди грубить, лається як з друзями, так і з усіма іншими, але ж коли - то ця грубість повернеться йому ж. Це доведено часом!
Здоров'я - це головна цінність людини. Здоров'я не купиш ні за які гроші. Будучи хворим, ви не зможете втілити в життя свої мрії, не зможете повністю реалізуватися в сучасному світі ... І саме про здоров'я, про те, як його зберегти, ми і поговоримо сьогодні.
-Здоров'я - багатство на всі часи. А воно закладається в дитинстві. Ваше здоров'я, як скарб, який знаходиться глибоко в землі. Та щоб знайти скарб, потрібно докласти великі зусилля
ІV. Вправа «Асоціації»
Учасники, сидячи із своїм сусідом, підбирають слово на літеру до слова Здоров'я (учасники працюють у парі, підходять до дошки і прикріплюють стікер)
V. Поділ на групи
VІ. Робота в групі
Вправа 1. «Лист господарю» ( 10 хв)
Об`єднання: «фізичне здоров`я», «соціальне здоров`я», «психічне здоров`я», «духовне здоров`я».
Якби наш організм вмів розмовляти… Що сказав би він своєму господарю? Кожна команда на аркуші паперу напише свій лист, відповідно до тієї складової здоров`я, яку вона представляє (один учасник пише одне побажання/вимогу і загортає так, щоб написане не було видно наступному учаснику). Кожен лист прикріплюється до наступного і зачитується повністю.
Вправа –аутотренінг 2. „ Антистрес ".
Оберіть зручну позицію . Заплющить очі, дихайте глибоко і спокійно. Зробить вдих і на 10 секунд затримайте дихання . Повільно видихайте і подумки говорить собі: „ Вдих і видих , як приплив і відплив". Повторить цю процедуру 5 -6 разів . Потім 20 секунд відпочиньте . Розслабтесь , ні про що не думайте . Спробуйте уявити собі відчуття розслаблення , яке проникає в усі куточки вашого тіла знизу в гору: від пальців ніг через живіт , груди , до голови . Повторюйте подумки : „ Я заспокоююсь , мені приємно , мене ніщо не тривожить „. Уявіть , як розслаблення проникає в усі куточки вашого тіла . Ви відчуваєте , що напруга залишає вас: ваші плечі , шия , м'язи , обличчя розслаблені ( рот напіввідкритий). Ви спокійні, подібні до м'якої іграшки - ляльки. Насолоджуйтесь своїм відчуттям ЗО секунд.
Полічить до 10 , подумки повторюючи , що з кожною наступною цифрою ваші м'язи все більше розслаблюються. Ваше завдання - насолоджуйтесь станом розслаблення. Ось настає „пробудження „. Порахуйте до 10 , скажіть собі „ Коли я долічу до двадцяти , мої очі відкриються , я буду відчувати себе бадьорим". Неприємне напруження у кінцівках зникає.
VІІ. Руханка
VІІІ. Презентація «Шкідливізвички».
Ситуація «Ризику»( 2 хв. на обговорення у групах)
Хлопець пропонує знайомій дівчині спробувати зробити ін’єкцію наркотику. Він настійливо доводить, що їй буде приємно без жодних негативних наслідків…
2. Вживання алкоголю.
Хлопець на вечірці настійливо пропонує дівчині спробувати горілки, доводячи, що від 50 гр їй буде веселіше…
3.Куріння.
Старшокласники на перерві у шкільному туалеті пропонують молодшому закурити електронну сигарету, доводячи, що вона зовсім не шкідлива для здоров’я…
4.Недотримання правил особистої гігієни.
Дівчина настійливо пропонує своїй подрузі, яка зламала ніготь, скористатися її ножицями та пилочкою.
ІХ. VIII. Рефлексія
- Піклуватися про своє здоров'я має кожна людина. Головне - захотіти бути здоровим!
Задумайтеся про своє ставлення до свого здоров'я. Давайте висловимо в кольорі, як ви тепер будете ставитися до свого здоров'я.
Червоний - Я буду намагатися вести здоровий спосіб життя.
Зелений - Я не впевнений у своєму виборі.
Блакитний - Я також байдужий до свого здоров'я.
Х. Закінчення уроку
- Ми з вами сьогодні добре попрацювали. Сподіваюся, що здоровий спосіб життя увійде у вас у звичку і не буде викликати труднощів. А починати треба кожен день з посмішки, тоді він буде, як свято.Так що будьте всі здорові!