Історична гра «Київська доба»
(розрахована на учнів 7-го класу)
Мета:
І. Організаційний момент: Представлення журі; представлення команд: їх назви та девіз (оцінюється в 1 бал).
ІІ. Проведення гри.
1.Розминка. Гра «Хто останній»: учні називають міста Київської Русі.
Бал отримує команда – переможець.
2.Гра «Ти мені – я тобі». Команди готують 4 питання для суперників із термінологією (ці терміни мають бути в підручнику). За кожну правильну відповідь на питання суперника команда отримає 1 бал.
3.Конкурс «Речові джерела». Учасники отримують зображення гривні, колта, графіті з собору. На підставі отриманих зображень, зробити якомога більше висновків. За кожний правильний висновок – 1 бал.
4. Конкурс «Літописець». Учасники команди мають продовжити розповідь з літопису
- «А деревляни погодились і зібрали від двора по три голуби та три горобці…»
- «І прибули вони до гір київських, і довідався Олег, що тут …»
- «Коли ж почули деревляни, що він знову йде, порадились вони із князем своїм…»
5. Конкурс капітанів. «Магічний квадрат»(бал за пит. або 5 балів за рядок)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
За правильну відповідь учасник гри ставить свою позначку в квадрат. Гра закінчується тоді, коли побудовано рядок знаків або після вичерпання питань.
1.Який князь загинув через те, що вийшов на переговори з начебто купцями?
2.З яким князем Ярослав 17 років поділяв владу над Руссю?
3.За смерть якого князя мстилась Ольга?
4.Який князь почав карбувати монету?
5.Якого князя прозвали тестем Європи?
6.Флот якого князя спалили грецьким вогнем?
7.З черепа якого князя печенізький хан зробив чашу?
8.За якого князя було засновано Печерський монастир?
9.Який князь охрестив киян у річці Почайна?
10. Який князь попереджав ворогів словами «Іду на ви»?
11.Який князь одружився із візантійською принцесою?
12.Який князь за легендою помер від свого коня?
13.Матір’ю якого князя була служниця Малуша?
14.Який князь розгромив Хозарський каганат?
15.Який князь видав «Руську Правду»
16.Який князь збудував Десятинну церкву?
6.Конкурс «Зрозумій без слів». Один учасник команди отримує картку з іменем князя та має жестами показати його команді. Якщо команда вгадує, то отримує 2 бали.
ІІІ. Підбиття підсумків, визначення переможців.