Історичні задачі на розвиток мислення частина 3

Про матеріал
Пропоную до уваги третю частину відкритих історичних задач на розвиток історичного мислення, які можно використовувати як на уроках історії, так і під час проведення різних історичних змагань, наприклад "Що? Де? Коли?" Задачі більш актуальні для середнього шкільного віку.
Перегляд файлу

Історичні задачі на розвиток мислення 3

Пропоную до уваги третю частину збірки відкритих історичних задач  на розвиток мислення, які можно використовувати як на уроках історії, так і під час проведення різних історичних змагань, наприклад «Що? Де? Коли?»

Задача 1

Сила є – розуму не треба

Умова: Одним із способів захоплення фортець в часи Середньовіччя було пробивання воріт замку тараном. Спочатку воїни за допомогою тарану пробивали ворота, потім в місто вривалася кіннота, змітаючи все на своєму шляху. В XVI ст. Єрусалим та оточуюча його територія були захоплені турками-османами. Султан Сулейман наказав укріпити місто, відновити фортечні стіни, побудувати нову великі міцні вхідні ворота.

Запропонуйте, як можно було збудувати вхідні ворота, щоб змальована вище тактика проникнення в місто була обернута проти самих нападників. 

Відповідь: Ворота в Єрусалимі були побудовані у формі букви «Г». Тобто відразу за воротами знаходилася стіна, а ліворуч за ними розташовувалися ще одні ворота. Це було зроблено спеціально, щоб збити темп атакуючих воїнів. Після знищення перших воріт вороже військо опинялося відразу перед другими. Причому простору для використання тарану чи кінноти було зовсім мало.

До речі, крім тарану для взяття міста використовували підкопи, пробиття отвору в фортечному мурі, осушення каналів, заповнення частини рову землею для наступних штурмових дій.

Задача 2

Боротьба з підкопом

Умова: Дуже підступною тактикою захоплення міста був підкоп. Захисники фортеці побоювалися несподіваного вторгнення і намагалися завчасно дізнатися про ймовірні земляні роботи. Взнавши про підкоп, захисники укріплювали стіни і розпочинали рити власні тунелі назустріч ворогові.

Як захисники міста могли довідатися, що під фортечними мурами роблять підкоп?

Відповідь: Щоб визначити чи ведуться під стінами міста земляні роботи, захисники розставляли на фортечних мурах ємності з водою. Коли в певному місці стіни на поверхні води з’являвся бриж, це означало, що тут ведуть підкоп.

 

 

Задача 3

Соромно, у кого видно.

Умова: В європейському суспільстві XVIII – XIX ст. норми моралі не дозволяли людям купатися чи засмагати в присутності осіб протилежної статі. Але в місцях масового відпочинку (наприклад, на пляжі) не завжди вдавалося створити умови для роздільного купання людей. Як можно було організувати купання не порушуючи норми тодішньої моралі?

Відповідь: Були придумані «купальні машини». Вони представляли собою накритий візок, який завозив людину у воду. Людина всередині візка одягала купальний костюм, а потім спускалася із візка у воду. З берега її було не видно.

Задача 4

 «…Ура!!! Я мільйонер! Ось і справдилися мрії дурня.»

Умова:

Перше в історії США пограбування банку сталося в 1798 році, був пограбований банк Пенсильванії. Викрадена сума за сьогоднішнім курсом дорівнювала близько 2 млн. доларів. За підозрою в крадіжці спочатку арештували коваля, який міняв замки на дверях банку. Але затриманий виявився невинуватим. Крадіжка була організована робітником компанії, який орендував приміщення в будівлі банку. Злочин невдовзі був розкритий завдяки великій дурниці, якої припустився грабіжник. Саме завдяки цій дурниці його і «вирахували». Спробуйте відповісти якої дурниці він припустився.

Відповідь: Злочинець намагався покласти викрадену суму на рахунок в пограбованому банку.

Додаткова інформація: Історія зберегла не одну розповідь про відомих шахраїв. Наприклад, Віктор Люстиг відомий тим, що двічі продав Ейфелеву вежу в 20-30-х роках ХХ ст. Обидва рази він представлявся державним службовцем і переконував своїх покупців – торговців металом, що утримання вежі дуже дорого обходиться французькому уряду. Тому її вирішили пустити на металолом. Своє життя цей шахрай закінчив в американській в’язниці. 

 

 

docx
Додано
2 лютого
Переглядів
267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку