Здійснити узагальнення й тематичний контроль знань, умінь і навичок, набутих учнями впродовж вивчення розділу; удосконалювати наявні вміння й навички; виховувати шанобливе ставлення до минулого людства.
Урок зі всесвітньої історії для 7 класу
Тема. Узагальнення і тематичний контроль за розділом «Середньовічний світ Західної Європи».
Мета: здійснити узагальнення й тематичний контроль знань, умінь і навичок, набутих учнями впродовж вивчення розділу; удосконалювати наявні вміння й навички; виховувати шанобливе ставлення до минулого людства.
Тип уроку: узагальнення й оцінювання знань.
Обладнання: підручник, атлас, завдання для перевірки навчальних досягнень учнів.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель оголошує учням тему й основні завдання уроку, інформує про заплановані форми роботи.
II. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ
Дидактична гра «Хто більше»
Для гри учитель пропонує назвати і пояснити якомога більше термінів і понять за темами уроків вивченого розділу.
Складіть запитання до кросворда
І ВАРІАНТ II ВАРІАНТ
Виконайте завдання на індивідуальних картках.
Картка І
1. Поясніть зміст висловлювання: «Городянин — людина нового типу».
2. Складіть план розповіді за темою «Праця і повсякденне життя середньовічного селянина у Європі».
4. Визначте основні характеристики феодалів як стану середньовічного суспільства у Європі.
Картка 2
1. Поясніть зміст висловлювання: «Васал мого васала — не мій васал ».
2. Складіть план розповіді за темою «Торгівля у Середньовічній Європі».
4. Визначте основні характеристики селян як стану середньовічного суспільства у Європі..
3. Назвіть основні стани середньовічного суспільства.
Тестові завдання
1. Укажіть зайве поняття у наведеному переліку.
А раджа Б мер В ремісник Г міська рада
2. Як називався короткий вислів, що пояснював зміст рицарського герба?
А прислів’я Б девіз В афоризм Г епіграф
3. Як називалася сплата грошима чи продуктами селянином феодалу?
А панщина Б оброк В данина Г подать
4. Як називалося користування панським млином, лісом, пасовищем?
А панщина Б васалітет В оброк Г відробіток
5. Як називався тип господарства, за якого продукти вироблялися тільки для задоволення потреб господаря?
А натуральне Б товарне В ринкове Г змішане
6. Праця на панському полі, ремонтування мосту, заготівля дров для сеньйора належать до:
А оброку Б панщини
7. Головна башта замку називається:
А ратуша Б донжон В дзвіниця Г магістрат
8. Найчисленнішим прошарком середньовічного суспільства у Європі були:
А вільні селяни Б залежні селяни
9. Розташуйте назви представників знаті відповідно до їхнього місця у феодальній драбині (згори донизу): А рицар Б король В граф Г барон Д герцог Е маркіз
10. Рів, стіна, підйомний міст, донжон — це елементи:
А замку Б монастиря В міста Г села
11. Вулиці в середньовічному місті були: А широкими Б вузькими
12. На першому місці серед трьох станів середньовічного суспільства у Європі перебували:
А герцоги та маркізи Б ченці та священики В купці та ремісники
III. ПІДСУМКИ УРОКУ
Учитель підбиває підсумки роботи учнів на уроці, оголошує та обґрунтовує оцінки.
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Учитель об’єднує учнів у малі групи і доручає підготувати повідомлення за однією з тем: «Хто такі нормани, вікінги, варяги? Як вони жили?», «Походи вікінгів», «Виникнення скандинавських держав», «Країни Скандинавії у XII—XV ст.», «Духовний світ народів Північної Європи».