Всесвітня історія 7 клас на тему "Подорож світом людини Середньовіччя ( історико-літературний рицарський турнір)"

Про матеріал

Ю.Заболотна, учитель історії

С. Костиря, учитель зарубіжної літератури

с. Червона Кам'янка,

Олександрійського району

Кіровоградської області

Подорож світом людини Середньовіччя

( історико-літературний рицарський турнір)

Мета:

-підсумувати набуті знання по темі «Світ людини Середньовіччя»;

- проаналізувати творчі здібності учнів в процесі роботи над темою;

- формувати вміння й навики до самостійної діяльності учнів;

- не забути про зв'язок давніх часів з сьогоденням;

- розвивати вміння характеризувати героїв твору «Айвенго»;

- формувати уявлення про героїчне в житті та літературі;

- вчити відповідати на питання повно, чітко.

Обладнання: карта подорожі, ілюстрації, макети замків, меч.

Тип уроку: узагальнюючий інтегрований урок із виконанням ігрових матеріалів.

Хід уроку.

Клас ділиться на 2 команди, кожна вибирає назву, емблему, девіз, привітання.

Учні готують розповіді про замкове життя, відшукуючи їх у художній та дитячій літературі, роблять макети замків, малюють малюнки.

Вчитель історії Сьогодні у нас незвичайне змагання. Це «Рицарський турнір».

Давно минулися часи справжніх рицарських турнірів. Лише з літератури та фільмів ми можемо дізнатися про те, як вони відбувалися.

Вчитель зарубіжної літератури Послухайте, як про це написав В. Скотт у своєму історичному романі «Айвенго».

(Зачитує уривок, де описано рицарський турнір).

Вчитель історії А ви будете схрещувати свої мечі не в буквальному розумінні, а змагаючись - відповідати на питання. Адже турнір – це змагання. Ви повинні показати, хто з вас краще знає історію і літературу Середньовіччя.

Вчитель зарубіжної літератури Як і належить на турнірі, ми запросили поважних

гостей (журі).

Перш ніж розпочнемо наше змагання, проведемо посвяту в рицарі.

Кодекс чести рыцарей Школьного двора

Во имя процветания школы жалую тебя в рыцари.

Помни, что долг твой отныне – соблюдать все правила

Школьного двора – этого светлого источника знаний,

добра, духовности!

Будь верен учителям, наставникам!

Будь защитой для слабых и обиженных.

Будь добр, справедлив и милосерден к ближнему.

Во всех делах и поступках руководствуйся только долгом чести.

Будь достойным звания рыцаря и приумножай славу Школьного двора!

Вчитель історіїНаш турнір буде відбуватися згідно карти – подорожі:

І зупинка «Знайомство»

У турнірі беруть участь команди «Сакси» і «Нормани».

Запрошуємо команди на сцену. Капітани, представте свої команди.

(Капітани пояснюють назви своїх команд, проголошують девізи, написані на щитах, зачитують привітання команді – супернику, побажання журі).

Вчитель зарубіжної літератури Команди виготовили реквізити . Покажіть їх

глядачам, журі.

(Учні показують макети замків, малюнки).

Команди познайомилися одна з одною і знають своїх суперників.

Уболівальники побажайте своїм командам успіху.

(Уболівальники вітають команди, демонструють свої плакати).

Підтримані вболівальниками продовжуємо нашу подорож.

Вчитель історії

ІІ зупинка «Розминка» (1 запитання – 1 бал)

1.Житло феодалів.

2.Короткий вислів, що пояснює зміст герба рицаря.

3.Рів, стіна, міст, донжон – це складові …

4.Трубадури і міннезінгери – це …

5.Продовжіть логічний ряд: торгівля, купець, товар …

6.Що означає герб?

7.Яка наука займається гербами?

8.Тільки рицарі мали право носити … , сидіти біля …, ставити на дахах своїх будинків…

Вчитель зарубіжної літератури

ІІІ зупинка «Літературна»

(1 запитання – 1 бал)

1. Що вам відомо про літературу Середньовіччя?

2. Що таке героїчний епос?

3. Коли виник цей жанр?

4. Хто такі хуглари, жонглери, шпільмани?

5. Якими були середньовічні рицарі?

6. Що таке рицарський турнір? Що він означав для людини Середньовіччя?

7. Якими були правила рицарського турніру?

8. Кого В. Скотт в романі «Айвенго» виділяє серед лицарів – саксонців?

9. Хто представляє норманське лицарство? Охарактеризуйте.

10. Завдяки яким якостям Лицар Позбавленого Спадку став героєм турніру?

11. Охарактеризуйте Буагільбера як лицаря? Чому він отримав поразку на турнірі в Ешбі?

12. Якого значення, крім основного, набуло слово «рицар» сьогодні?

Вчитель історії

ІV зупинка «Відгадай, де відбувалися події в середньовічному селі чи місті?»

Переставляючи склади утворити нове слово:

КАЗОМ (ЗАМОК)

ТРІНУР (ТУРНІР)

МОРАРЯК (ЯРМАРОК)

ХРАВИЛ (ЛИХВАР)

РАБКІН (БАНКІР)

ЦИРАР (РИЦАР)

Вчитель зарубіжної літератури

V зупинка «Сучасність і людина Середньовіччя»

(Кожна команда показує матеріал, який вони знайшли і озвучують його)

Герольд закликає всіх до тиші зачитує правила турніру. Всі учасники шикувалися у дві лінії. Це було красиве і грізне видовище. Рицарі в залізних латах, верхи на конях, готові будь-якої миті кинутися в бій. Звучать труби, рицарі опускають списи, пришпорюють коней – і поєдинок починається..

Все це ми можемо тільки уявляти. Наш рицарський турнір буде дуже мирним і

команди розгадуватимуть чайнворд «Лицарський шолом.»

Вчитель історії

VІ зупинка «Поєдинок»

Меч здобуде та команда, яка першою розв'яже чайнворд.

1.Лицар, над яким звершився Божий суд.

2.Королева турніру в Ешбі.

3.Головний герой роману В. Скотта.

4.Ім'я кравця Седріка Сакса

5.Ім'я четвертого із шести англійських лицарів,які билися в Палестині на турнірі в д' Акрі.


6.Батько Ребекки.

7.Титул Ричарда.

Відповіді: 1. Буагільбер; 2. Ровена; 3. Айвенго; 4. Освальд; 5. Дойлі; 6. Ісаак; 7. Король.

Узагальнення: Підсумки рицарського турніру. Нагороди переможцям.

Перегляд файлу

Ю.Заболотна, учитель історії

С. Костиря, учитель зарубіжної літератури

с. Червона Кам’янка,

Олександрійського району

Кіровоградської області

                            Подорож світом людини Середньовіччя

( історико-літературний рицарський турнір)

Мета:

  • підсумувати набуті знання по темі «Світ людини Середньовіччя»;
  •  проаналізувати творчі здібності учнів в процесі роботи над темою;
  •  формувати вміння й навики до самостійної діяльності учнів;
  •  не забути про зв'язок давніх часів з сьогоденням;
  •  розвивати вміння характеризувати героїв твору «Айвенго»;
  •  формувати уявлення про героїчне в житті та літературі;
  •  вчити відповідати на питання повно, чітко.

Обладнання: карта подорожі, ілюстрації, макети замків, меч.

Тип уроку: узагальнюючий інтегрований урок із виконанням ігрових матеріалів.

Хід уроку.

                         Клас ділиться на 2 команди, кожна вибирає назву, емблему, девіз, привітання.

                         Учні готують розповіді про замкове життя, відшукуючи їх у художній та дитячій  літературі, роблять макети замків, малюють малюнки.

Вчитель історії Сьогодні у нас незвичайне змагання. Це «Рицарський турнір».

                      Давно минулися часи справжніх рицарських турнірів. Лише з літератури та фільмів ми  можемо дізнатися про те, як вони відбувалися.

Вчитель зарубіжної  літератури Послухайте, як про це написав В. Скотт у своєму    історичному романі «Айвенго».

                     (Зачитує уривок, де описано рицарський турнір).

Вчитель історії А ви будете схрещувати свої мечі не в буквальному розумінні, а змагаючись -   відповідати на питання. Адже турнір – це змагання. Ви повинні показати, хто з вас    краще знає історію і літературу Середньовіччя.

 

 Вчитель зарубіжної  літератури Як і належить на турнірі, ми запросили поважних

                      гостей (журі).

                      Перш ніж розпочнемо наше змагання, проведемо посвяту в рицарі.

                                         Кодекс чести рыцарей Школьного двора

                    Во имя процветания школы жалую тебя в рыцари.

                     Помни, что долг твой отныне – соблюдать все правила

                    Школьного двора – этого светлого источника знаний,

                                                                                          добра, духовности!

                     Будь верен учителям, наставникам!

                     Будь защитой для слабых и обиженных.

                     Будь добр, справедлив и милосерден к ближнему.

                     Во всех делах и поступках руководствуйся только долгом чести.

                     Будь достойным звания рыцаря и приумножай славу Школьного двора!

 

Вчитель історії  Наш турнір буде відбуватися згідно карти – подорожі:

                                         І зупинка  «Знайомство»

                     У турнірі беруть участь команди  «Сакси» і «Нормани».

                     Запрошуємо команди на сцену. Капітани, представте свої команди.

                    (Капітани пояснюють назви своїх команд, проголошують девізи, написані на щитах, зачитують привітання команді – супернику, побажання журі).

Вчитель зарубіжної  літератури Команди виготовили реквізити . Покажіть їх

                      глядачам, журі.

                     (Учні показують макети замків, малюнки).

                        Команди познайомилися одна з одною і знають своїх суперників.

                      Уболівальники побажайте своїм командам успіху.

                      (Уболівальники вітають команди, демонструють свої плакати).

                             Підтримані вболівальниками продовжуємо нашу подорож.

Вчитель історії    

                                              ІІ зупинка  «Розминка»  (1 запитання – 1 бал)

  1. Житло феодалів.
  2. Короткий вислів, що пояснює зміст герба рицаря.
  3. Рів, стіна, міст, донжон – це складові …
  4. Трубадури і міннезінгери – це …
  5. Продовжіть логічний ряд: торгівля, купець, товар …
  6. Що означає герб?
  7. Яка наука займається гербами?
  8. Тільки рицарі мали право носити … , сидіти біля …, ставити на дахах своїх будинків…

Вчитель  зарубіжної  літератури 

                                       ІІІ зупинка  «Літературна»

                               (1 запитання – 1 бал)

1. Що вам відомо про літературу  Середньовіччя?

2. Що таке героїчний епос?

3. Коли виник цей жанр?

4. Хто такі хуглари, жонглери, шпільмани?

5. Якими були середньовічні рицарі?

6. Що таке рицарський турнір? Що він означав для людини Середньовіччя?

7. Якими були правила рицарського турніру?

8. Кого В. Скотт в романі «Айвенго» виділяє серед лицарів – саксонців?

9. Хто представляє норманське лицарство? Охарактеризуйте.

10. Завдяки яким якостям Лицар Позбавленого Спадку став героєм турніру?

11. Охарактеризуйте Буагільбера як лицаря? Чому він отримав поразку на турнірі в  Ешбі?

12. Якого значення, крім основного, набуло слово «рицар»  сьогодні?

Вчитель історії  

                         ІV зупинка     «Відгадай, де відбувалися події в середньовічному селі чи місті?»

                    Переставляючи склади утворити нове слово:

                                         КАЗОМ                    (ЗАМОК)

                                         ТРІНУР                   (ТУРНІР)

                                         МОРАРЯК              (ЯРМАРОК)

                                         ХРАВИЛ                 (ЛИХВАР)

                                         РАБКІН                   (БАНКІР)

                                         ЦИРАР                    (РИЦАР)

 

Вчитель зарубіжної літератури

                                     V зупинка «Сучасність і людина Середньовіччя»

                  (Кожна команда показує матеріал, який вони знайшли і озвучують його)

 Герольд закликає всіх до тиші зачитує правила турніру. Всі учасники шикувалися у дві  лінії. Це було красиве і грізне видовище.  Рицарі в залізних латах, верхи на конях, готові будь-якої миті кинутися в бій. Звучать труби, рицарі опускають списи, пришпорюють коней – і поєдинок починається..

       Все це ми можемо тільки уявляти. Наш рицарський турнір буде дуже мирним і

       команди розгадуватимуть чайнворд «Лицарський шолом.»

 

Вчитель історії     

                                                      VІ зупинка    «Поєдинок»

           Меч здобуде та команда, яка першою розв’яже чайнворд.

  1. Лицар, над яким звершився Божий суд.
  2. Королева турніру в Ешбі.
  3. Головний герой роману В. Скотта.                                                             
  4. Ім’я кравця Седріка Сакса
  5. Ім’я четвертого із шести англійських лицарів,які билися в Палестині на турнірі в д’ Акрі.                                  

 

 

  1. Батько Ребекки.
  2. Титул Ричарда.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді: 1. Буагільбер; 2. Ровена; 3. Айвенго; 4. Освальд; 5. Дойлі; 6. Ісаак; 7. Король.

Узагальнення: Підсумки рицарського турніру. Нагороди переможцям.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сидоренко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
3808
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку