Сергієнко Наталія Анатоліївна, вчитель "Ліцею "Ерудит" Монастирищенської районної ради Черкаської області
Моя стежина у житті (із портфоліо учителя)
Учитель – важлива людина в житті кожного. Він працює з найціннішим – особистістю. І від того, який у Вас учитель, залежить і те, як Ви проведете свої кращі учнівські роки. Тож вчитель не тільки навчає, він допомагає, скеровує, виховує, підказує, шукає… Така доля учителя.
Бути вчителем, значить не просто знати свій предмет, а бути обізнаним у різних сферах життя, бути відкритою, небайдужою, люблячою людиною. Кожна дитина — це маленький всесвіт, і, правильно дібравши ключик, можна виховати особистість. А найбільшою нагородою для вчителя є досягнення його учнів, їхнє життя, і відчуття того, що ти допоміг становленню ЛЮДИНИ. Це прекрасно, коли вчитель може бути порадником, провідником і володарем скарбниці знань.
Так, звичайно, школа вимагає від людини всього її життя. Та це тільки половина правди. Хочете знати, в чому друга половина? Передусім, життя не може бути тільки в школі. Щоб давати потрібно отримувати. І коли я виходжу зі школи – за її стінами теж життя. На мене чекають книги, журнали, газети. Чекає домівка, щоб я до неї доклала рук. Чекає сім’я. Вимогливо дзвонить телефон, стукають у двері друзі.
Важка вчительська праця? Так, звичайно! Зошити. Не найвеселіше заняття в світі. А невдачі? А переробки? І не один раз, а багато-багато? Вчительське життя вимагає швидких реакцій, високої напруги, великої витривалості. Яким все це було б втомливим, якби не було таким різноманітним!
Життя у нас — це школа й дім.
Учитель крутиться між цим.
Як білка в колесі біжить.
І не спиняється й на мить.
Але не меншає проблем,
Ані вночі, ні ясним днем.
Проблеми школи - в дім біжать
І хочуть місце там зайнять.
А час, як той пісок спливає..
Що буде далі? Хто вгадає?
Моє педагогічне кредо
Учень-це не посудина, яку потрібно заповнити, учень - факел, який треба запалити.
Професійне кредо вчителів школи:
"Учитель не той, хто вчить, а той у кого вчаться"
- пізнавати, діяти, спілкуватись, жити;
- будувати роботу на позитивних емоціях вчителя і учня;
- розвивати, навчати, виховувати одночасно;
- максимально враховувати індивідуальні здібності учнів;
- всебічно розвивати творчі здібності дітей;
- не давати готові знання , а вчити добувати їх;
- формувати свідому, активну особистість та громадянина..
Моє творче кредо.
Ідеал у самому тобі. Перешкоди до його досягнення, знову-таки, в тобі. Твій стан - це той матеріал, із якого ти маєш створити цей ідеал.
Моє життєве кредо.
Ніколи не може бути бажання без прагнення його втілити.
Але для цього ви маєте єдине що в нас є,- це час!
Кожен з нас – це те, що він зумів зробити зі своїм часом
Той, хто прагне, зробить більше за того, хто може.
Моя мета.
Виховати людину нового покоління, використовуючи компетентнісно – орієнтовані педтехнології.
Мої цінності.
Незалежність. Повага. Дружність. Розвиток.
Вважаю, що будь–які відносини і сімейні, і професійні, можуть розвиватися лише на їхній основі.
Рецепт вчительської молодості.
Систематично вживай: бальзам мудрості, коктейль творчості, каву бадьорості, відвар пунктуальності, настій терпимості, екстракт людяності. Виконуй все це ретельно і будеш вічно молодим, вчителю.
Рецепт мого вчительського щастя.
Візьміть чашу терпіння,
Налийте туди повне серце любові,
Вкиньте дві пригорщі щедрості,
Хлюпніть туди ж гумору,
Посипте добром,
Додайте якомога більше віри,
І все це добре перемішайте.
Потім намажте на шматок відпущеного вам життя
І пропонуйте всім, кого зустрінете на своєму шляху.
Обіцянка педагога
В ім’я дитини,
в ім’я майбутньої природи та культури,
в ім’я майбутнього людства
як Вчитель та Вихователь:
· Обіцяю поважати особистість дитини, як він би був вже дорослою людиною;
· Обіцяю відповідати за його фізичну та духовну недоторканність;
· Обіцяю розвивати його природжені здібності на благо його, на благо оточуючих його людей, на благо миру;
· Обіцяю не зламати, але укріпити волю дитини, захищати його там, де він слабий, направляти його туди де він сильний;
· Обіцяю відкрити йому шлях до пізнання миру, який він є;
· Обіцяю, що не залишу його в процесі пізнання без надії;
· Обіцяю, що покажу йому, як знайти щастя в малому, і буду спромагатися вкласти в його душу прагнення до кращого.
Я вважаю, що вчитель – це моя стежина в цьому житті. Тільки в цій роботі я бачу себе, і не уявляю як можна жити не бачачи ясних дитячих очей, лагідних усмішок, без радощі перших успіхів. Це моє покликання.
Присвячується усім вчителям:
Свята і праведна твоя дорога.
І ти на ній чимало літ!
Ти справжній вчитель — це від Бога!
І ти не йдеш — летиш у світ!
Натхненна, справедлива, світла
Ти досягаєш висоти.
І ніби зірочка розквітла
Ведеш дітей в нові світи.
Хоч й нелегка твоя дорога,
Та серце вибрало таку.
Ти є учителем від Бога,
Хоч маєш долю нелегку,
Але живеш по правді в світі
І впевнено йдеш до мети.
Живи ж сто літ у мирі й світлі
І ніби зірочка світи!