Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу «Біологія та екологія», 10-А,Б клас
70 годин – 2 години на тиждень
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Примітка |
|
||||
Тема 1. Біорізноманіття . Вступ |
||||
|
|
1.Діагностування результатів навчання за попередній рік.. Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. |
§ |
Пар. 1;с.4 |
|
|
2.Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок |
|
Пар.2;с.8 |
|
|
3.Фундаментальні властивості живого. |
|
Пар.3; с.11 |
|
|
4.Стратегія сталого розвитку природи і суспільства |
|
Пар.4; с.15 |
|
|
5.Систематика – наука про різноманітність. Біорізноманіття. |
Лабораторна робота №1: Визначення таксономічного виду в системі органічного світу |
Пар.5;с.19 |
|
|
6.Принципи наукової класифікації організмів. |
|
Пар.6; с.23 |
|
|
7.Сучасні критерії виду.
|
Навчальний проект «Складання характеристики виду за видовими критеріями». |
Пар.6; с.23 |
|
|
8.Віруси, віроїди, пріони. |
|
Пар.7; с.27 |
|
|
9.Роль вірусів уприроді й житті людини. |
|
Пар.8; с.30 |
|
|
10.Прокаріотичні організми: археї. |
|
Пар.9; с.34 |
|
|
11.Прокаріотичні організми: бактерії. |
|
Пар.10; с.38 |
|
|
12.Еукаріоти. |
|
Пар.11;с.42 |
|
|
13.Гриби. Різноманіність грибів. |
|
Пар.12-13 с.46 |
|
|
14. Рослини. Водості. |
|
Пар.14; с. 55 |
|
|
15. Вищі рослини. |
|
Пар 15; с.59 |
|
|
16.Справжні тварини. |
|
Пар16;с.63 |
|
|
17.Багатоклітинні тварини. |
|
Пар17;с.67 |
|
|
18. Сталий розвиток природи та суспільства. Біорізноманіття. Тематичне оцінювання з теми: " Вступ. Біорізноманіття та їх особливості" |
|
|
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії |
||||
|
|
1.Обмін речовин і перетворення енергії- основа функціонування біосистем. |
|
Пар.18; с.71 |
|
|
2.Біоелементи. Біоенергетичні речовини:огляд будови й біологічна роль. |
|
Пар.19; с.75 |
|
|
3.Біоорганічні речовини. Білки, нуклеїнові кислоти: огляд будови і біологічної ролі. |
|
Пар.20; с.79 |
|
|
4.Вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі. |
|
Пар.21; с.83 |
|
|
5.Структури клітин, які забезпечують процеси обміну речовин та енергії. |
|
Пар.22; с.86 |
|
|
6.Особливості обміну речовин в автотрофних організмів. |
|
Пар.23; с.90 |
|
|
7.Особливості обміну речовин у гетеротрофних організмів. |
|
Пар.24; с 94 |
|
|
8.Роль ферментів у забезпеченні метаболізму клітини та цілісного організму. |
|
Пар.25; с.98 |
|
|
9.Вітаміни, їх роль в обміні речовин та енергії.. Контрольна робота №2. |
|
Пар.26; с.101 |
|
|
10. Енергетичне забезпечення процесів метаболізму. |
|
Пар.27; с.105 |
|
|
11. Обмін речовин в організмі людини. |
Практична робота 1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини. |
Пар.28; с.109 |
|
|
12.Порушення обміну біоелементів і біонеорганічних речовин, пов'язані з їх нестачею або надлишком. |
|
Пар.29; с.113 |
|
|
13. Раціональне харчування - основа нормального обміну речовин. |
|
Пар.30; с.117 |
|
|
14. Негативний вплив на обмін речовин чужорідних сполук та їх знешкодження в організмі людини. |
|
Пар.31; с.121 |
|
|
15. Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму в організмі людини. Тематичне оцінювання з теми: "Обмін речовин і перетворення енергії" |
|
Пар.32; с. 125 |
Тема 3. Спадковість і мінливість |
||||
|
|
1.Основні поняття генетики. |
|
Пар.33; с.129 |
|
2.Закономірності спадковості. I-II закони Менделя. |
Практична робота 2(а). Розв'язування типових генетичних задач. |
Пар.34; с.133 |
|
|
|
3.Закономірності спадковості. Закон чистоти гамет. III закон Менделя. |
Практична робота 2 (б) Розв'язування типових генетичних задач. Дигібридне схрещування. |
Пар.35; с.137 |
|
|
4.Гібридологічний аналіз: основні типи схрещувань. |
|
Пар.36; с.141 |
|
|
5.Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини. |
|
Пар.37; с. 145 |
|
|
6.Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. |
|
Пар.38; с. 148 |
|
|
7.Гени. Регуляція активності генів. |
|
Пар 39; с.152 |
|
|
8.Каріотип людини та його особливості. Хромосомний аналіз. |
|
Пар 40; с.156 |
|
|
9.Геном людини. |
|
Пар 41; с. 160 |
|
|
10.Генетика людини. |
|
Пар 42; с. 164 |
|
|
11.Успадкування ознак у людини. |
|
Пар 43; с.168 |
|
|
12.Позахромна (цитоплазматична) спадковість у людини. |
|
Пар 44; с. 172 |
|
|
13.Закономірності мінливості (спадкової, неспадкової) людини
|
Лабораторна робота №2: Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості. |
Пар 45; с.176 |
|
|
14.Мутації та їхні властивості. |
|
Пар.46; с.180 |
|
|
15.Поняття про спонтанні мутації. Біологічні антимутаційні механізми. Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів. |
|
Пар.47; с.184 |
|
|
16. Закономірності спадковості та мінливості. Контрольна робота №3 |
|
|
|
|
17.Генетичний моніторинг в людських спільнотах. |
|
Пар.48; с.188 |
|
|
18. Особливості генофонду людських спільнот та чинники, які впливають на їх формування. |
|
Пар.49; с.191 |
|
|
19. Закономірності розподілу алелів в популяціях. |
|
Пар.50; с. 195 |
|
|
20. Сучасні завдання медичної генетики. |
|
Пар.51; с.199 |
|
|
21.Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю, їхні причини. |
|
Пар.52; с.203 |
|
|
22. Практична робота №2: Розв’язування типових генетичних задач |
|
Пар.52; с.205 |
|
|
23. Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Методико-генетичне консультування та його організація. |
|
Пар 52; с.203 |
|
|
24.Узагальнення знань з теми «Спадковість і мінливість». Проект. Тематичне оцінювання з теми: " Процеси спадковості і мінливості в живих організмах". |
|
|
Тема 4. Репродукція та розвиток |
||||
|
|
1.Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів. |
|
Пар.53; с.207 |
|
|
2.Особливості процесів регенерації організму людини. |
|
Пар.54; с.211 |
|
|
3.Трансплантація тканин та органів у людини. |
|
Пар.55; с.215 |
|
4.Репродукція клітин. |
|
Пар.56; с.219 |
|
|
|
5. Ріст і розвиток клітин та чинники, що на нього впливають. |
|
Пар.57; с.223 |
|
|
6.Старіння та смерть клітин. |
|
Пар.58; с.227 |
|
7. Онкологічні захворювання та онкогенні чинники. |
|
Пар.59;с.231 |
|
|
|
8.Мейоз. Особливості гаметогенезу в людини. Статеві клітини. |
Лабораторна робота 3. Вивчення будови статевих клітин людини. |
Пар.60; с.235 |
|
|
9.Суть та біологічне значення запліднення. |
|
Пар.61; с.239 |
|
|
10. Особливості репродукції людини у зв'язку з її біосоціальною сутністю. |
Лабораторна робота 4. Вивчення етапів ембріогенезу. |
Пар.62; с.243 |
|
|
11. Ембріогенез людини. |
|
Пар.62; с.243 |
|
12. Постембріональний розвиток людини. |
|
Пар 64; с. 251 |
|
|
|
13. Узагальнення знань з теми «Репродукція та розвиток». Тематичне оцінювання з теми: "Репродукція та розвиток живих організмів". |
|
|