Природознавство
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. 1-4 класи (зі змінами). Сайт МОН http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/pochatkova-shkola.html
Згідно наказу МОН України №948 від 05.08.2016 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»
Програму підготували: Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак, Д.Д.Біда
Навчальні програми для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення
Підручник: Природознавство : підруч. для 4-го кл. загально-освіт. навч. закл. / Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. — 2-ге вид. Київ : Генеза, 2016. — 176 с. : іл.
68 годин (2 години на тиждень)
ІІ семестр
№ |
Тема уроку |
Дата |
|
Природа материків і океанів (продовження) |
|||
31 |
Узагальнення вивченого в І семестрі |
13.01 |
Демонструє уміння читати географічні карти різних видів на основі абстрагуваннясуттєвих ознак природних об’єктів (материків та океанів) та їх співвіднесення з умовними позначеннями (кольором, відповідним знаком). |
32 |
Африка — найспекотливіший материк Землі. Повторення. Уявлення давніх людей про Землю й Всесвіт(с.3, 7-8) |
15.01 |
Розвиток логічного мислення на основі порівняльного аналізу суттєвих та відмінних ознак об’єктів рослинного та тваринного світу материків. |
33 |
Рослинний і тваринний світ Африки. Повторення. Сонячна система, її склад (с.8-10) |
20.01 |
Розвиток лексичної системності на основі лексичних узагальнень вищого порядку |
34 |
Північна Америка. Повторення. Сонце — зоря, центральне тіло Сонячної системи (с. 10-12) |
22.01 |
Формування навичок зв’язного мовлення: розповідь за уявленням про той чи інший материк. |
35 |
Рослинний і тваринний світ Північної Америки Повторення. Планети-гіганти (с.13-14) |
27.01 |
Демонструє уміння читати географічні карти |
36 |
Південна Америка. Повт. Планети земної групи (с.14-16) |
29.01 |
Формулює висновки та умовиводи на основі використання заданого алгоритму повідомлення за аналогією (залежність характеру діяльності людей від природних умов, адаптивні характеристики живих організмів). |
37 |
Рослинний і тваринний світ Південної Америки Повторення. Теплові пояси Землі.(с. 16-18) |
03.02 |
Розвиток логічного мислення на основі порівняльного аналізу суттєвих та відмінних ознак об’єктів рослинного та тваринного світу материків. |
38 |
Австралія — найсухіший материк. Повторення. Вплив Сонця на різноманітність природи Землі (с. 16-18) |
05.02 |
Формування навичок зв’язного мовлення: розповідь за уявленням про той чи інший материк. |
39 |
Рослинний і тваринний світ Австралії. Повторення. Земля. Добовий і річний рух Землі. (с.18-22) |
10.02 |
Розвиток логічного мислення на основі порівняльного аналізу суттєвих та відмінних ознак об’єктів рослинного та тваринного світу материків.
|
40 |
Навчальний проект: «Цікавий світ Австралії» |
12.02 |
Активізація пізнавальної діяльності. |
41 |
Антарктида — найхолодніший материк. Повторення. Зорі. Сузір’я. Велика та Мала Ведмедиця. Полярна зоря (с. 22-24) |
17.02 |
Формування навичок зв’язного мовлення: розповідь за уявленням про той чи інший материк.
|
42 |
Рослинний і тваринний світ Антарктиди. Повторення. Молочний Шлях — наша Галактика (с. 24-25) |
19.02 |
Розвиток логічного мислення на основі порівняльного аналізу суттєвих та відмінних ознак об’єктів рослинного та тваринного світу материків. |
43 |
Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Природа материків і океанів». Повторення. Сучасні уявлення людей про Всесвіт (с.25-26) |
24.02 |
Систематизація знань та уявлень про об’єкти та явища природи на основі абстрагування та узагальнення суттєвих ознак та їх конкретизації. |
44 |
Контрольна робота №4 |
26.02 |
|
Природа України |
|||
45 |
Аналіз контрольної роботи. Україна на карті світу. Карта України. Практична робота: позначення на контурній карті столиці та міст України. Повторення. Горизонт. Сторони горизонту (с.27-29) |
02.03 |
Формування поняття про географічну карту та її види на основіуміння абстрагувати суттєві ознаки природних об’єктів (гори, моря, рівнини тощо) |
46 |
Форми земної поверхні України і свого краю. Практична робота: позначення на контурній карті основних форм земної поверхні. Повторення. Орієнтування на місцевості за допомогою Сонця, компаса та місцевих ознак (с. 29-32) |
04.03 |
Абстрагувати суттєві ознаки природних об’єктів (гори, моря, рівнини тощо) та співвідносити їх з умовними позначеннями (кольором, знаком).
|
47 |
Корисні копалини України, їх види Повторення. План місцевості. (с. 32-35) |
11.03 |
диференціації природничих понять (форми земної поверхні, види корисних копалин, види ґрунтів, водойми,рослини і тварини різних зон). Активізаціяпам’яті слухової модальності на основі опосередкованого запам’ятовування слів (з допомогою знаків), які позначають природні об’єкти. |
48 |
Водойми України. Рівнинні та гірські річки. Практична робота: позначення на контурній карті водойм України Повторення. Масштаб (с.36-38) |
16.03 |
Активізаціяпам’яті слухової модальності на основі опосередкованого запам’ятовування слів (з допомогою знаків), які позначають природні об’єкти. |
49 |
Озера і болота. Штучні водойми. Охорона водойм Повторе-ння. Географічна карта. Умовні знаки на карті. (с. 38-39) |
18.03 |
характеризує та називає: штучні та природні водні об‘єкти;формулюэ висновки
|
50 |
Чорне море. Повторення. Робота з планом і картою.(с. 40) |
30.03 |
Читання карти з використанням умовних знаків .
|
51 |
Рослинний і тваринний світ Чорного моря. Охорона Чорного моря. Повторення. Населення Землі. Умови життя на Землі (с. 41-43) |
01.04 |
Розвиток вербально-логічного мислення на основі класифікації об’єктів |
52 |
Азовське море. Рослинний і тваринний світ Азовського моря. Охорона Азовського моря. Використання і охорона природних багатств водойм. Повторення. Материки і океани на географічних картах (с.43-47) |
06.04 |
Розвиток гуманних та моральних почуттів на основі усвідомлення значення природи для життєдіяльності людини та власної ролі у її збереженні. |
53 |
Ґрунти України, їх стан та охорона Повторення. Атлантичний океан (с. 51-52) |
08.04 |
Розвиток гуманних та моральних почуттів на основі усвідомлення значення природи для життєдіяльності людини та власної ролі у її збереженні. |
54 |
Мішані ліси Повторення. Північний Льодовитий океан (с.52) |
13.04 |
Удосконалення навичок діалогічного мовлення: дає правильні, чіткі, повні відповідіна поставлені запитання, самостійно задає запитання співрозмовнику. |
55 |
Контрольна робота №5 |
15.04 |
Перевірка набутих знань |
56 |
Аналіз контрольної роботи. Природні зони України. Карта природних зони |
22.04 |
Корекція здобутих знань та умінь. |
57 |
Лісостеп. Повторення. Індійський океан (с. 52-55) |
27.04 |
Вміння читати карту, показує на карті Україну і її столицю;найбільші річки України, Чорне та Азовське моря;свою область;найбільші гори, рівнини і височини України; |
58 |
Степ. Повторення.Тихий океан. (с. 55-57) |
29.04 |
показує на карті природні зони; Розвиток гуманних та моральних почуттів на основі усвідомлення значення природи для життєдіяльності людини та власної ролі у її збереженні. |
59 |
Гори Карпати. Кримські гори. Повторення. Євразія — найбільший материк(с. 57-62) |
04.05 |
показує на карті Кримські гори і Карпати; Розвиток симультанного (одночасного) сприйняття зорової модальності на основі порівняльного аналізута установлення взаємовідношень об’єктів у просторі (за планом, на карті). |
60 |
Контрольна робота №6 |
06.05 |
Перевірка набутих знань |
61 |
Аналіз контрольної роботи . Заповідні території та охорона природи в Україні Повторення. Рослинний і тваринний світ Африки (с. 65-71) |
13.05 |
Корекція з Розвиток гуманних та моральних почуттів на основі усвідомлення значення природи для життєдіяльності людини та власної ролі у її збереженні.добутих знань та умінь. |
62 |
Навчальний проект: «Добра справа для природи». |
18.05 |
Активізація пізнавальної діяльності на основі інтелектуальних почуттівцікавості таздивування з приводузробленого відкриття, пізнання невідомого. |
63 |
Урок-екскурсія. Ознайомлення з формами рельєфу, водоймами, рослинним та тваринним світом, ґрунтами рідного краю. |
25.05 |
Розвиток навичок монологічного мовлення: аналізує ситуацію про яку йтиметься у вислові, визначає в ній головне та другорядне, планує вислів, послідовно викладає думку, завершує зв’язний вислів висновком чи міркуванням. |
64 |
Підсумок за рік. |
27.05 |
|