Календарне планування

Про матеріал
Календарне планування для 2 класу. 1 та 2 семестр. Для дітей з вадами зору та незрячі.
Перегляд файлу

 

 

 

Календарне планування

Корекція розвитку

(для дітей з вадами зору)

2 клас

I II семестр

 

Вступ (4 год)

Оптичні засоби корекції (окуляри, лупи, збільшувальні системи). Правила догляду за ними. Охорона зору.

 

Обстеження дітей (спільно з психологом та логопедом). Діагностика сприйняття пам’яті, мислення, уваги.

 

Корекція сприйняття властивостей речей і явищ. Розвиток навичок предметно-практичної діяльності (74 год)

 

Сприйняття простору.

Місце проживання. Місто. Село. Вулиця.

 

Екскурсії. Вулиця. Район.

 

Сприйняття форми.

Повторення вивченого в 1 класі про геометричні фігури, їх форму, розмір. Упізнавання геометричних фігур у площинних зображеннях.

 

Упорядкування орнаментів із геометричних фігур за зразком, напам’ять, за словесною інструкцією.

 

Знаходження заданих геометричних фігур у складних зображеннях. Упізнавання об’єктів, подібних за формою з геометричними фігурами в реальному житті.

 

Знайомство з об’ємними геометричними фігурами (конус, піраміда, циліндр). Упізнавання геометричних тіл та співвіднесення їх форми із формою предметів на  зображеннях.

 

Порівняння плоских і  об’ємних геометричних фігур.

Контурне, силуетне, об’ємне зображення предметів різної форми. Схематичне зображення предметів.

 

Конструювання предметів різної форми з деталей конструктора, паперу, дроту. Розподіл геометричних фігур на частини.

 

Спостереження за змінами в природі: «Осінь – щедра господиня лісу, саду»

 

Сприйняття кольору.

Основні і проміжні кольори. Формування уявлень про кольорову насиченість.

 

Контрастні кольори. Визначення кольорової гами простих зображень.

Знаходження заданої кольорової гами в реальному житті.

 

Розташування колірної смуги в порядку зростання (спадання) відтінків заданого кольору.

Практична  робота.

 

Сприйняття розміру.

Повторення вивченого в 1 класі.

 

Виправлення неправильного ряду геометричних фігур, предметів за розміром, довжиною, висотою, шириною, товщиною на зображеннях.

 

Порівняння предметів на малюнках, в реальному житті за розміром та іншими параметрами (за зразком, напам’ять).

 

Практичні роботи. Схематичне зображення фігур, їх збільшення (зменшення) за розміром. Конструювання фігур, предметів (папір, картон, дріт тощо). Побудова геометричних фігур за допомогою лінійки.

 

Вимірювання довжини, ширини, висоти, товщини фігур (предметів) за допомогою лінійки (см, дм). 

 

Групування предметів, предметних малюнків, геометричних фігур за двома однаковими ознаками.

 

Сприйняття розміру та інших параметрів предметів. Предметний урок: «Порівняльний опис ґави і горобця».

 

Сприйняття часу.

Повторення вивченого в 1 класі (частини доби, дні тижня, пори року).

 

 Місяць. Рік.

 

Поняття про календар. Практична робота з календарем.

 

Визначення параметрів часу, послідовності подій на сюжетних малюнках і в природі.

 

Секунда. Хвилина. Тренувальні вправи (розвиток почуття часу). Визначення тривалості епізодів під час перегляду епізодів мультфільмів.

 

Сприйняття рухів і пози.

Рухи в неживій та живій природі.

 

 Екскурсія в парк.

 

Екскурсія до акваріуму.

 

Роль рухів в житті людини. Пози людини. Рухи і здоров’я.

 

Практична робота. Виконання рухів за словесною інструкцією, за зразком, за малюнками.

 

Природні пози тварин. Дидактична гра «Зоологічне лото».

 

Екскурсія в кабінет біології.

 

Практична робота. Малювання (ліплення) тварин. 

 

Сприйняття особливих властивостей предметів.

Температура.

Термометр. Визначення температури предметів за допомогою дотику, термометра.

 

Сприйняття температури предметів, явищ на картинці. Роль сонця в нагріванні предметів в різні пори року.

 

Якість поверхні.

Визначення якості поверхні предметів за допомогою дотику з відкритими і закритими очима, за словесною інструкцією, «на око».

 

Класифікація предметів за даною ознакою, вилучення зайвого. Матеріал, з якого зроблена поверхня предмета (дерево, камінь, папір, пластмаса, метал).

 

Вага.

 Визначення ваги предмета у реальному житті, за малюнками. Визначення ваги предмета в русі (падіння).

 

Порівняння предметів за вагою. Незалежність ваги предмета від його розміру.

 

Впізнавання легких і важких предметів на простих сюжетних малюнках і предметних картинках. Практичні роботи.

 

Смак.

Визначення смаків предметів на малюнках. Емоційна реакція на смак продуктів харчування.

 

 Групування продуктів харчування за їх смаковими якостями. Опис смакових якостей.

 

 Визначення ступеню стиглості овочів (фруктів). Практичні роботи.

 

Запах.

 Спостереження за запахами в приміщеннях Визначення запахів у природі (екскурсії, цільові прогулянки).

 

Практичні роботи. Порівняння запахів різних предметів. Визначення предметів  за запахом із відкритими (закритими) очима. 

 

Звуки і шуми. Шуми і звуки в навколишньому середовищі: голоси тварин, птахів, шуми машин, приладів тощо (екскурсії, аудіозаписи).

 

 Звуки і шуми на уроці, перерві, прогулянці. Імітація голосом звуків живої і неживої природи.

 

 Мова людини. Музика (спів, музичні інструменти).

 

Сприйняття цілого предмета.

 

Сприйняття і впізнавання предмета окремими аналізаторами й усіма відразу.

 

 Впізнавання предметів за частинами. Конструювання цілого предмета з частин. Виявлення схожого і відмінного в предметах.

 

Впізнавання предметів за словесним описом, у різному просторовому положенні, зображенні, на дотик (дидактична гра «Чарівна торбинка»).

 

 Порівняльний опис предметів за сенсорними еталонами. Складання загадок.

 

Підсумкове заняття.

 

Корекція сприйняття складних явищ навколишнього світу. Розвиток навичок практичної діяльності (56 год)

 

Сприйняття ілюстрацій.

Сприйняття ілюстрацій, малюнків, пейзажів. Розташування героїв у просторі і часі, їх дії.

Опис основних і другорядних об’єктів.

 

Фон. Роль фону і додаткових деталей у передачі сюжету.

 

 Виявлення змісту ілюстрацій через з’ясовування дій героїв, їхніх поз, міміки, жестів, обстановки.

 

Складання розповідей за ілюстраціями, малюнками, пейзажами.

 

Сприйняття літературних творів.

Сприйняття змісту творів (на вибір вчителя). Герої і їхні дії.

 

 Переживання героїв. Емоційний тон твору. послідовність подій, взаємозв’язок між ними.

 

Характеристика героїв, їх взаємовідносин. Сприйняття почуттів через міміку, жести, слова, обстановку тощо.

 

Практичні роботи. Добір різних кінцівок. Робота з деформованим текстом. Складання плану. Переказ за планом. 

 

 «Рослини і тварини взимку»,

 

Сприйняття соціальних явищ.

Поводження людини в різних життєвих ситуаціях.

 

Визначення настрою, рис характеру людини за його мімікою, жестами, позою, мовою, одягом тощо.

 

Драматизація літературних творів (на вибір вчителя).

Сюжетно-рольові ігри.

 

Характеристика настрою людини в реальному житті, за сюжетними малюнками, епізодами мультфільмів.

 

Виразне читання художніх творів, читання в особах.

 

Театральна постановка сюжету за вибором.

 

Сприйняття природи

Повторення вивченого про природу в 1 класі.

Нежива природа.  Погода (гроза, шторм, туман).

 

Поверхня землі (яр, болото, ставок, гора, озеро, річка).

 

Пори року, їхні ознаки у рослинному і тваринному світі, у погоді і картинах природи.

 

Екскурсія «Теплі кроки весни».

 

Екскурсія «Перші весняні квіти».

 

 

Екологія. Цільова прогулянка в природу з метою пошуку рослин, які потребують «допомоги».

 

Тваринний світ.

 

 Предметний урок. Комахи.

 

Предметний урок. Риби.

 

 Предметний урок. Земноводні. Плазуни.

 

 Порівняльний опис двох об’єктів з різних класифікаційних груп.

 

 Інсценізація української народної казки «Заєць, Лисиця і Півник».

 

Природа у творах поетів, письменників, художників.

 

Природа в декоративно-прикладному мистецтві.

 

Предметний урок «Складання квіткових композицій».

 

Сприйняття складних рухів.

Повторення вивченого про рухи в 1 класі.

 

Підкорення своїх дій заданій меті. Рухливі ігри на свіжому повітрі (на вибір вчителя).Фізичні вправи.

 

Види спорту (футбол, гімнастика, хокей, настільний теніс).

 

Розвиток емоційно-вольової сфери (спільно з психологом).

Уточнення понять про емоції. Емоційна стабільність.

 

Подолання труднощів і негативних проявів емоцій.

 

Виразні засоби емоцій (міміка, рухи, жести, пози).

 

Узагальнююче повторення (2 год)

Контрольні заняття з перевірки рівня засвоєння, сформованості вмінь та навичок протягом року.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Планування
Інкл
Додано
2 травня 2020
Переглядів
960
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку