Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Біологія», 7-А клас
70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервні
Програма:
Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Примітка |
Вступ (4 год. + 1 год. резервна). |
||||
|
|
1. Інструктаж з БЖД. Тварина – живий організм. Особливості живлення тварин |
|
|
|
|
2. Основні відмінності тварин від рослин та грибів. |
|
|
|
|
3. Клітини та тканини тварин. |
|
|
|
|
4. Органи та системи органів тваринного організму. |
|
|
|
|
5. Узагальнення знань з теми «Вступ». Тематичне оцінювання |
|
|
Тема 1. Різноманітність тварин (26 год.+ 4 год. резервні) |
||||
|
|
1.Способи класифікації тварин. |
|
|
|
|
2. Кишковопорожнинні. |
Міні-проект: «Як утворюються коралові острови». |
|
|
|
3. Кільчасті черви.
|
Лабораторне дослідження №1: Зовнішня будова та рух кільчастих червів на прикладі дощового черв’яка. |
|
|
|
4. Членистоногі тварини. Ракоподібні. |
|
|
|
|
5. Павукоподібні |
|
|
|
|
6. Комахи. Типи розвитку комах. |
|
|
|
|
7. Комахи з повним та неповним перетворенням. |
|
|
|
|
8. Практична робота №1: Виявлення прикладів пристосувань до способу життя комах. Інструктаж з техніки БЖ |
|
|
|
|
9. Молюски.
|
Лабораторне дослідження №2: Будова черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. |
|
|
|
10. Паразитизм. |
|
|
|
|
11. Паразитичні черви. |
|
|
|
12. Паразитичні членистоногі. |
|
|
|
|
|
13. Риби. Кісткові риби. |
|
|
|
|
14. Хрящові риби. |
|
|
|
|
15. Амфібії (земноводні). |
|
|
|
|
16. Рептилії (плазуни). Різноманітність рептилій. |
|
|
|
|
17. Тематична контрольна робота. Тематичне оцінювання. |
|
|
|
|
18. Птахи. |
|
|
|
|
19. Різноманітність птахів. |
|
|
|
|
20. Основні групи птахів. |
|
|
|
|
21. Практична робота № 2: Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів. |
|
|
|
|
22. Ссавці. |
|
|
|
|
23. Різноманітність ссавців: яйцеродні. |
|
|
|
|
24. Різноманітність ссавців: сумчасті |
|
|
|
|
25. Різноманітність ссавців: плацентарні. Комахоїдні. |
|
|
|
|
26. Різноманітність плацентарних ссавців: рукокрилі, гризуни, зайцеподібні. |
|
|
|
|
27. Різноманітність плацентарних ссавців: Хоботні, копитні та китоподібні. |
|
|
|
|
28. Різноманітність плацентарних ссавців: хижі, ластоногі, примати |
|
|
|
|
29. Практична робота №3: Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування |
|
|
|
|
30.Узагальнення знань з теми «Різноманітність тварин».. Тематичне оцінювання. |
|
|
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (16 год . + 1 год. резервна) |
||||
|
|
1. Дихання та газообмін у тварин. |
|
|
|
|
2. Транспорт речовин у тварин. Кров, її основні функції. |
|
|
|
|
3. Живлення тварин. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. |
|
|
|
|
4. Травлення тварин. Різноманітність травних систем |
|
|
|
|
5. Практична робота №4. Порівняння будови крооносної системи хребетних тварин. |
|
|
|
|
6.Виділення у тварин. |
|
|
|
|
7. Опора і рух тварин. Значення опорно-рухової системи. Типи симетрії та способи пересування тварин. |
|
|
|
|
8. Тематична контрольна робота. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
9. Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
|
|
|
|
10. Покриви тіла, їх різноманітність та функції.
|
Лабораторне дослідження №3: Особливості покривів тіла тварин. |
|
|
|
11. Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин. |
|
|
|
|
12. Значення органів чуття. |
|
|
|
|
13. Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин. |
|
|
|
|
14.Розмноження тварин. Форми розмноження. Статеві клітини та запліднення |
|
|
|
|
15. Індивідуальний розвиток тварин. |
Міні-проект «Турбота про потомство». |
|
|
|
16. Тривалість життя, ріст тварин
|
Лабораторне дослідження №4: Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб. |
|
|
|
17.Узагальнення знань з теми «Процеси життєдіяльності тварин». Тематичне оцінювання |
Міні-проект. |
|
Тема 3. Поведінка тварин (10 год.) |
||||
|
|
1.Поведінка тварин, методи її вивчення.
|
Лабораторне дослідження №5: Спостереження за поведінкою тварин. |
|
|
|
2. Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин |
Міні-проект «Чому мігрують тварини?». |
|
|
|
3. Вроджена та набута поведінка тварин. |
|
|
|
|
4.Форми поведінки тварин. |
|
|
|
|
5. Практична робота №7: Визначення форм поведінки тварин. |
|
|
|
|
6. Типи угрупувань тварин за К. Лоренцом. Ієрархія у групі. Комунікації тварин. |
|
|
|
|
7. Елементарна розумова діяльність тварин |
|
|
|
|
8. Використання тваринами знарядь праці. |
|
|
|
|
9. Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
|
|
|
|
10. Узагальнення та систематизація вивченого з теми «Поведінка тварин». Тематичне оцінювання. |
Екскурсія: Різноманітність тварин свого краю. |
|
Тема 4. Організми і середовище існування (6 год .) |
||||
|
|
|
Міні-проект «Як тварини пристосовані до життя в різних умовах?» |
|
|
2. Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі. |
|
|
|
|
|
3.Співіснування організмів в угрупуваннях.
|
Екскурсія: Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупуванні |
|
|
|
4. Вплив людини та її діяльності в екосистемах. Екологічна етика. |
|
|
|
|
5. Природоохоронні території. Міні-проект |
|
|
|
6. Червона книга України. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Узагальнення (2 год) |
||||
|
|
1.Ознаки та представники основних груп організмів (рослини, тварини, гриби, бактерії) |
|
|
|
2.Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин |
|
|
1