Календарне планування складено
згідно з оновленими навчальними програмами для початкової школи,
що затверджені наказом Міністерства освіти і науки України
«Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів
загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948;
відповідно до Державного стандарту загальної початкової освіти,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
№ 462 від 20.04.2011 (у 2-4-х класах) до підручника Природознавство 3 клас Нова програма Авт: Гільберг Т. Сак Т. Вид-во:Генеза
2 години на тиждень
Всього – 66 годин з них тематичних контрольних робіт - 6
№ п\п |
Тема уроку |
Дата |
При- мітка |
І семестр ( 31година) |
|||
1 |
Вступ Різноманітність природи. Пізнання природи людиною |
04.09 |
|
Вода ( 7 годин) |
|||
2 |
Вода в природі. Світовий океан, його частини |
07.09 |
|
3 |
Властивості води. Значення трьох станів води для життя на Землі.Температура плавлення льоду та кипіння води. Практична робота: порівняння властивостей води та інших рідин |
11.09 |
|
4 |
Вода — розчинник. Розчинні та нерозчинні речовини. Практична робота: дослідження розчинності речовин, що використовують у побуті |
14.09 |
|
5 |
Прісна та морська вода. Розподіл запасів прісної води на Землі |
18.09 |
|
6 |
Як людина використовує властивості води? |
21.09 |
|
7 |
Охорона водойм |
25.09 |
|
8 |
Узагальнення знань за темою «Вода». Контрольна робота №1 за темою «Вода» |
28.09 |
|
Повітря ( 6 годин) |
|||
9 |
Аналіз контрольної роботи. Газоподібні речовини. Повітря як суміш речовин, його склад та властивості. Практична робота: дослідження властивостей газоподібних речовин на прикладі повітря |
02.10 |
|
10 |
Розширення повітря під час нагрівання, теплопровідність і пружність. Нагрівання та охо-лодження повітря над сушею і над водною поверхнею |
05.10 |
|
11 |
Рух повітря. Виникнення вітру. Вплив вітру на природу Землі |
09.10 |
|
12
|
Як людина використовує властивості повітря? Чому потрібно охороняти повітря від забруднення? |
12.10
|
|
13 |
Навчальний проект «Звідки береться пил?» |
16.10 |
|
14 |
15 Узагальнення знань за темою «Повітря». Контрольна робота №2 за темою «Повітря» |
19.10 |
|
Ґрунти ( 8 годин) |
|||
15 |
Аналіз контрольної роботи. Поняття про гірські породи, що використовує людина, їхня різноманітність |
02.11 |
|
16 |
Види корисних копалин. Як добувають корисні копалини? Практична робота: ознайомлення з колекцією корисних копалин |
06.11 |
|
17 |
Види корисних копалин. Використання корисних копалин у господарській діяльності людини |
09.11 |
|
18 |
Навіщо людям корисні копалини? Навчальний проект «Шукачі скарбів» (корисні копалини рідного краю) |
13.11 |
|
19 |
Ґрунт. Склад ґрунту. Практична робота: виявлення повітря та води у складі ґрунту |
16.11 |
|
20 |
Родючість — основна властивість ґрунту. Роль живих організмів в утворенні ґрунту |
20.11 |
|
21 |
Значення й охорона ґрунтів |
23.11 |
|
22 |
Узагальнення знань за темою «Гірські породи. Ґрунти». Контрольна робота №3 за темою «Грунти» |
27.11 |
|
Енергія в нашому житті ( 9 годин)
|
|||
23 |
Аналіз контрольної роботи. Паливні корисні копалини (вугілля, нафта, газ, торф) та їхнє використання людиною |
30.11 |
|
24 25 |
Невичерпні джерела енергії. Використання людиною енергії Сонця вітру, води |
04.12 07.12 |
|
26 |
Побутові прилади, що споживають енергію |
11.12 |
|
27 |
Урок-екскурсія «Тепло у твоєму домі» (шкільна котельня, магазин електроприладів, електростанція, теплиця тощо) |
14.12
|
|
28 |
Поняття про збереження тепла та електроенергії у побуті (підготовка до проекту) |
18.12
|
|
29 |
Навчальний проект «Як зберегти тепло та економити?» |
21.12 |
|
30 |
Узагальнення знань за темою «Енергія в нашому житті». Контрольна робота №4 за темою |
28.12 |
|
ІІ семестр (35 годин) Живі організми та середовища їхнього існування ( 25 годин)
|
|||
31 |
Аналіз контрольної роботи. Рослини — живі організми. Різноманітність рослин |
15.01 |
|
32 |
Хвойні та квіткові рослини. Розмноження квіткових рослин. Практична робота: розпізнавання квіткових рослин за наочністю (гербарієм) |
18.01 |
|
33 |
Однорічні та багаторічні рослини. Умови розвитку рослин |
22.01 |
|
34 |
Пристосування рослин до різних умов середовища (світло, тепло, вода, родючість ґрунту, повітря) |
25.01 |
|
35 |
Культурні рослини. Значення рослин у природі та для людини |
29.01 |
|
36 |
Урок-екскурсія. Культурні рослини (город, квітник, сад, теплиця, оранжерея, інше) |
01.02 |
|
37 |
Навчальний проект «Теплиця на моєму підвіконні» (виготовлення моделі теплиці, вирощування рослин з насіння) |
05.02 |
|
38 |
Узагальнення знань за темою «Рослини — зелене диво Землі». |
08.02 |
|
39 |
Різноманітність тварин. Комахи. Розмноження та розвиток тварин, піклування про потомство |
12.02 |
|
40 |
Різноманітність тварин. Риби. Розмноження та розвиток тварин, піклування про потомство |
15.02 |
|
41 |
Різноманітність тварин. Земноводні й плазуни. Розмноження та розвиток тварин, піклування про потомство |
19.02 |
|
42 |
Різноманітність тварин. Птахи. Розмноження та розвиток тварин, піклування про потомство |
22.02 |
|
43 |
Різноманітність тварин. Звірі (ссавці). Розмноження та розвиток тварин, піклування про потомство |
26.02 |
|
44 |
Рослиноїдні, м’ясоїдні, всеїдні тварини. Ланцюги живлення |
01.03 |
|
45 |
Пристосування тварин до життя в різних умовах. Свійські та дикі тварини |
05.03 |
|
46 |
Гриби — живі організми. Будова грибів. Значення грибів у природі |
12.03 |
|
47 |
Бактерії. Значення бактерій у природі та для людини |
15.03 |
|
48 |
Урок-екскурсія. Корисні бактерії (дріжзавод, молокозавод, хлібзавод, інше) |
19.03 |
|
49 |
Червона книга України. Охорона рослинного і тваринного |
22.03 |
|
50 |
Державні заповідники. Ботанічні сади |
26.03 |
|
51 |
Заповідні території рідного краю |
29.03 |
|
52 |
Навчальний проект «Який дар природи для людства найцінніший?» (повітря, вода, тварини, рослини, ґрунти, корисні копалини) |
09.04 |
|
53 |
Урок-екскурсія «Різноманітність тварин і рослин рідного краю» (заповідник, заказник, ботанічний сад, національний парк, пам’ятка природи, ферма, зоопарк, інше) |
12.04 |
|
54 |
Узагальнення знань за темою «Живі організми та середовища їхнього існування». Контрольна робота №5 за темою |
16.04 |
|
55 |
Аналіз контрольної роботи. Навчальний проект «Добра справа для природи» |
19.04 |
|
Людина та її організм ( 10 годин)
|
|||
56 |
Організм людини. Системи органів тіла людини та їхнє значення для життя людини |
23.04 |
|
57 |
Організм людини. Опорно-рухова система |
26.04 |
|
58 |
Організм людини. Травна система. Харчування. Практична робота «Складання раціону здорового харчування» |
30.04 |
|
59 |
Організм людини. Дихальна система. Запобігання захворюванням органів дихання |
02.05 |
|
60 |
Організм людини. Кровоносна система. Значення крові в організмі людини |
07.05 |
|
61 |
Організм людини. Шкіра. Значення шкіри для організму людини та її гігієна |
10.05 |
|
62 |
Організм людини. Нервова система. Значення нервової системи для організму людини |
14.05 |
|
63 |
Організм людини. Органи чуття. Гігієна органів чуття Правила здорового способу життя. |
17.05 |
|
64 |
Узагальнення знань за темою «Людина та її організм». Контрольна робота №6 за темою. |
21.05 |
|
65 |
Аналіз контрольної роботи. Урок-екскурсія. «Твоє здоров’я» (шкільний медичний кабінет, фельдшерсько-акушерський пункт, лікарня, поліклініка, магазин екопродуктів, аптека, інше) |
24.05 |
|