Краматорська загальноосвітня школа I-III ступенів №1
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора з навчальної роботи
1 семестр ___________ Підгорна В.Г.
01 вересня 2023р.
2 семестр ___________ Підгорна В.Г.
06 січня 2024 р.
Календарно-тематичне планування
з фізичної культури
Для 5-6 класу НУШ
На 2023-2024 навч.рік
Модельна навчальна програма
Рівень стандарт
Учитель Євстаф’єва Тетяна Олександрівна
Розглянуто
На засіданні шкільного методичного об’єднання
Вчителів фізичної культури
Протокол № 1 від 02.09.2023
Голова ШМО Євстаф’єва Т.О.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Модельна навчальна програма «Фізична культура» для 5-6 класів – це комплексна програма для адаптаційного циклу навчання, яка забезпечує наступність між початковою і базовою освітою, гнучкий перехід учнів від молодшого шкільного віку до підліткового. Програма визначає мету, завдання та зміст навчального предмета «Фізична культура», орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання учнів 5-6 класів, види їхньої навчальної діяльності з освітньої галузі «Фізична культура». Вона розроблена на основі Державного стандарту базової середньої освіти. Програма реалізує визначені в стандарті ціннісні орієнтири, ключові компетентності та наскрізні уміння учнів/учениць, й закладає основу для подальшого впроваджування освітньої галузі фізичної культури Державного стандарту базової середньої освіти.
Мета, ціннісні орієнтири, завдання, принципи. Навчання фізичної культури в основній школі спрямоване на досягнення загальної мети базової загальної освіти: розвиток природних здібностей, інтересів, обдарувань учнів, формування компетентностей, необхідних для їхньої соціалізації та громадянської активності, свідомого вибору подальшого життєвого шляху та самореалізації, продовження навчання на рівні профільної освіти або здобуття професії, виховання відповідального, шанобливого ставлення до родини, суспільства, навколишнього природного середовища, національних та культурних цінностей українського народу. Навчання фізичній культурі спрямоване на формування готовності виконувати громадянський та конституційний обов’язок щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави.
Метою освітньої галузі «Фізична культура» є гармонійний фізичний розвиток особистості учня, підвищення функціональних
можливостей організму, вдосконалення життєво необхідних рухових умінь та навичок, розширення рухового досвіду через формування
стійкої мотивації учнів до занять фізичною культурою і спортом.
Завдання навчального предмета: реалізують вимоги до обов’язкових результатів навчання освітньої галузі фізичної культури,
зазначених в додатку 22 Державного стандарту базової середньої освіти, які передбачають, що учень/учениця:
– формує власну психічну та соціально-психологічну сфери особистості засобами фізичного виховання;
– систематично займається фізичною культурою, володіє технікою виконання фізичних вправ;
– усвідомлює значення фізичної/рухової активності для підтримання стану здоров’я та задоволення у процесі фізичного виховання.
Модельна навчальна програма «Фізична культура. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Педан О.С., Коломоєць Г. А. , Боляк А. А., Ребрина А. А., Деревянко В. В., Стеценко В. Г., Остапенко О. І., Лакіза О. М., Косик В. М. та інші)
Наказ МОН від 17.08.2022 № 752
(навчальна програма)
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ І СЕМЕСТР
5 клас НУШ
Модельна навчальна програма «Фізична культура. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Педан О.С., Коломоєць Г. А. , Боляк А. А., Ребрина А. А., Деревянко В. В., Стеценко В. Г., Остапенко О. І., Лакіза О. М., Косик В. М. та інші). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказ Міністерства освіти і науки України від 12 липня 2021 року № 795 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 10 серпня 2021 року № 898).
Міністерство освіти і науки України Модельна навчальна програма «Фізична культура. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Педан О.С., Коломоєць Г. А. , Боляк А. А., Ребрина А. А., Деревянко В. В., Стеценко В. Г., Остапенко О. І., Лакіза О. М., Косик В. М. та інші) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказ Міністерства освіти і науки України від 17.08.2022 року № 752
МОДУЛІ : ВИДИ СПОРТУ : І СЕМЕСТР
РУХЛИВІ ІГРИ . ДИТЯЧА ЛЕГКА АТЛЕТИКА . ФУТБОЛ = 21 год /Вересень-жовтень/
ВОЛЕЙБОЛ. СТРІТБОЛ 3х3. ГАНДБОЛ – 27 год /Листопад – грудень// = 48 год
№_ Уроку |
Зміст уроку 5 - клас |
Вимоги державного стандарту |
Державні вимоги до рівня підготовки учнів |
Дата |
ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ |
|
РУХЛИВІ ІГРИ . ДИТЯЧА ЛЕГКА АТЛЕТИКА . ФУТБОЛ |
Громадянська компетентність
Інформаційно-комунікаційна компетентність
аналізує власне виконання рухових дій, ідентифікує помилки в себе та інших
Здоров’я-збережувальна компетентність
пояснює вплив емоцій на стан здоров’я
Здоров’я-збережувальна компетентність
Комунікативна компетентність
Бере участь у грі футболі за спрощеними правилами.
Комунікативна компетентність
Комунікативна компетентність
|
Характеризує історію розвитку - правила безпеки під час гри дотримується правил техніки безпеки;
обговорення та дискусії (орієнтовні теми з історії розвит- ку рухливих ігор).
Фізкультура для здоров’я, самоконтроль, повага до свого тіла, обговорення заходів в режимі дня.
Фронтальний: обговорення та дискусії (орієнтовні теми з історії доджболу).
дотримується правил техніки безпеки;
Групова та парна робота:
Практичне виконання. Загальна та спеціальна фізична підготовка.
Вплив різних фізичних навантажень на організм людини. Дотриманням правильного положення тіла
|
5А 5Б |
|
1 |
Вступний Інструктаж з безпеки життєдіяльності на уроках. Рухливі ігри як передумова розвитку Олімпійських та Всесвітніх ігор. Рухливі ігри у системі фізичного виховання та історичні аспекти їх розвитку.= та за бажанням учнів. Теорія Історія розвитку дитячої легкої атлетики та футболу. Фізичний стан людини, його об’єктивні та суб’єктивні показники. |
04.09 |
Вправи на коорд.рухів |
||
2 |
БЖД. Правила здорового способу життя. Стройові та загальнорозви-вальні вправи. Розвиток основних рухових якостей та особистісних властивостей. Визначення рівня їх розвитку. Під час уроку бесда- Історія розвитку гімнастики. Базові вправи та комплекси ранкової гімнастики. Рухливі ігри та естафети.Теорія. Самоконтроль за об’єктивними показниками (ЧСС) під час занять фізичними вправами. ( вікторини, теоретичні паузи (розгадування кросвордів, ребусів)з питань легкої атлетики; рухливих ігор та футболу. |
06.09 |
Вправи на коорд.рухів |
||
3 |
БЖД. Стройові та загальнорозвивальні вправи. Організація та прове дення рухливих ігор,естафет, розвага гра «Боротьба в квадратах», «Зайчик», «У ведмедя у бору» Пересування в нападі й захисті; зупинки стрибком та двома кроками; кидки м’яча однією рукою від плеча, двома руками від грудей з місця та в русі. Навчальна гра – футбол. |
07.09 |
Вправи на коорд.рухів |
||
4 |
БЖД. Рухливі ігри – як вагомий засіб фізичного. Виховання дітей та молоді України. Стройові та загальнорозвивальні вправи. Організація та проведення сюжетно-рольових ігор «Зайчик», «У ведмедя у бору». Старт та стартовий розбіг. Біг 30 м, біг 60 м Технічні прийоми нападу і захисту у взаємодіях з партнерами під час навчальної гри у футбол. (рухливі ігри). Теорія Основи самоконтролю емоцій, настрою та їх зв'язок зі станом здоров’я та успішністю спортивно-ігрової діяльності. |
11.09 |
Вправи на поставу |
||
5
|
БЖД. Історія розвитку українського доджболу. Стройові та загально -розвивальні вправи. Особиста гігієна гравця. проведення сюжетно-рольових ігор «Спеціальні вправи для метань Метання стоячи на колінах, «обертальне метання» ГР у міні-футбол. ЗРВ. Рівномірний біг (кросовий ) до 8 хв. Вправи на відтворення ритму. біг до 500 м (без урахування часу); Метання стоячи на колінах, |
13.09 |
Вправи на поставу |
||
6 |
БЖД.Загальна характеристика гри футбол розмітка ігрового май -данчика, розміщення гравців, основні правила гри).Правила безпеки на ігровому майданчику. Стройові та загальнорозвивальні вправи. ЗРВ. Технічні прийоми нападу і захисту у взаємодіях з партнерами під час навчальної гри. - стрибки в довжину з місця, багатоскоки, стрибки в довжину з розбігу способом «зігнувши ноги», стрибки у висоту з розбігу способом «переступання»; - біг за сигналом (зоровим, слуховим). «Обертальне метання» |
14.09 |
Вправи на поставу |
||
7 |
БЖД.Стрибкові вправи, спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса. Стійка футболіста Розміщення гравців на ігровому майданчику. Рухлива гра «Вибивний», ЗРВ.Пересування в нападі й захисті; зупинки стрибком та двома кроками; кидки м’яча однією рукою від плеча, двома руками від грудей з місця та в русі. біг зі зміною напрямку. Вправи на комунікацію - біг «по швидкісній драбині» Навчальна гра. |
18.09 |
Вправи на поставу |
||
8 |
БЖД. Стройові та загальнорозвивальні вправи. Кидки м’яча однією рукою зверху над собою на місці, від стіни, в парах, в колонах, в зустрічних колонах. Кидки м’яча двома руками з за бокової лінії Рухлива гра «Хто найвлучніший?». - біг за сигналом (зоровим, слуховим). «Формула віражів»: спринтерський і бар’єрний біг |
20.09 |
Розвиток фізичних якостей |
||
9 |
БЖД. Вправи для розвитку сили м’язів кистей руКидки та ведення ногою м’яча . Рухливі ігри «Мисливець і звірі», «Вибивний» (2 м’ячами – елементи доджбола). «Обертальне метання» Вправи для розвитку швидкості та спритності. кидки м’яча однією рукою від плеча, двома руками від грудей з місця та в русі. Передачи м’ча – лівоюта правою ногою. Естафети. Навчальна гра. |
дотримується правил безпеки виконує загально -розвивальні вправи
|
21.09 |
Розвиток фізичних якостей |
|
10 |
БЖД.Правила здорового способу життя; Стрибкові вправи, спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса. Рухливі ігрии «М’яч ведучому, «Хто найвлучніший?»Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи. Стрибки через довгу скакалку. Метання в ціль через перешкоду (тенісний м’яч, вортекс), «Обертальне метання» Метання стоячи на колінах, - біг «по швидкісній драбині» Рухливі ігри з елементами бігу, стрибків або естафети. |
Здоров’я-збережувальна компетентність
Комунікативна компетентність
володіє: технікою пересування
Міжпредметна компетентність
Комунікативна компетентність володіє: технікою пересування Бере участь у грі футболі за спрощеними правилами.
Здоров’я-збережувальна та ключова компетентність формуємо вольові якості
Ключова компетентність Соціальна компетентність
Здоров’я-збережувальна компетентність
Соціальна компетентність
Участь у конкурсах та змаганнях участь учнів у конкурсах під час уроків, внутрішньо шкільних змаганнях, флешмобах, а також участь у міських та всеукраїнських подіях Шкільної ліги. |
Практичне виконання. Загальна та спеціальна фізична підготовка.
Учень: володіє технікою виконання вправ; Характеризує- Історія розвитку дитячої легкої атлетики Групова та парна робота:
Практичне виконання. Загальна та спеціальна фізична підготовка
обговорення та дискусіїт (орієнтовні на ЗСЖ) Групова та парна робота: дотримується правил техніки безпеки;
Практичне виконання. Загальна та спеціальна фізична підготовка
Групова та парна робота:
Групова та парна робота: Знає, вміє основні елементи техніки і правила гри
|
25.09 |
Розвиток фізичних якостей |
11 |
БЖД.Правила безпечної поведінки на уроках дитячої легкої атлетики. Спеціальні та прикладні фізичні вправи. Рухливі ігри з елементами бігу, стрибків. Історія розвитку дитячої легкої атлетики. Естафети з елементами л/атлетики. - біг «по швидкісній драбині» удари внутрішньою стороною стопи, удари середньою частиною підйому по нерухомому м’ячу, та м’ячу що котиться; удари по м’ячу головою: середньою частиною лоба без стрибка та у стрибку (м’яч зменшеної ваги); Вправи на комунікацію |
27.09 |
Самовдосконалення |
||
12
|
БЖД. Історія розвитку дитячої легкої атлетики. Види дитячої легкої атлетики Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи, спеціальні вправи для метань Розучування старт та стартовий розбіг на 30 м Естафети з елементами бігу. - передача естафетної палички у статичному, або динамічному положенні Самоконтроль, повага до свого здоров’я, обго -ворення порушень. Рухливі ігри та естафети. Вправи на комунікацію БЖД. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи. Стрибок у довжину з місця. Метання малого м’яча на дальність з місця Рухливі ігри з елементами бігу, стрибків. ЗРВ.Біг з перешкодами (бар’єрами- висота 20 -30 см), біг з перешкодами (слалом) Міні-футбол. удари внутріш -ньою стороною стопи, удари середньою частиною підйому по нерухомому м’ячу, та м’ячу що котиться; удари по м’ячу головою: середньою частиною лоба без стрибка та у стрибку (м’яч зменшеної ваги); Взаємодія під час навчальної гри. Самоконтроль, Естафети. |
28.09 |
Самовдосконалення |
||
13 |
02.10 |
Прави на спритність |
|||
14 |
БЖД. Техніка виконання дитячих легкоатлетичних вправ. Метання малого м’яча на дальність з місця, метання в горизонтальну та верти -кальну ціль. Рухлива гра у міні-футбол. Взаємодія з партнерами під час навчальної гри. Обговорення порушень. Рухливі ігри та естафети. Вправи на комунікацію |
04.10 |
Вправи на коорд.рухів |
||
15 |
БЖД. Спеціальні бігові вправи «Формула – 1» Техніка передачі естафетної палички. Естафети з елементами бігу. Санітарно-гігієнічні вимоги до спортивного інвентарю та обладнання. Особиста гігієна учня/учениці. Стрибкові вправи, спеціальні вправи для швидкості та розвитку гнучкості, вправи на розтягування; вправи для розвитку швидкості та спритності. - передача естафетної палички у статичному, або динамічному положенні Естафети. |
05.10 |
Розвиток фізичних якостей |
||
16 |
БЖД Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи. Стрибки в довжину з місця, з розбігу способом «зігнувши ноги». Гра у футбол за спрощеними правилами та міні-футбол. техніки пересування з технікою володіння м’ячем; удари внутрішньою стороною стопи, удари середньою частиною підйому по нерухомому м’ячу, та м’ячу що котиться; удари по м’ячу головою: середньою частиною лоба без стрибка та у стрибку (м’яч зменшеної ваги); Взаємодія з партнерами під час навчальної гри . Самоконтроль, повага до свого здоров’я, обговорення порушень. Рухливі ігри та естафети.
|
09.10 |
Розвиток фізичних якостей |
||
17 |
БЖД. ЗРВ. Базові вправи . Санітарно-гігієнічні вимоги до інвентарю. Правила здоро- вого способу життя. Особиста гігієна учня/учениці.Спеціальні та прикладні фізичні вправи. «Хто найвлучніший?» тренування дихання, Рівномірний біг до 500 м Вправи на відтворення ритму. техніки пересування з технікою володіння м’ячем; Естафети з елементами бігу. Самоконтроль, повага до свого здоров’я, обговорення порушень. Рухливі ігри . |
11.10 |
ЗФП |
||
18 |
БЖД. ЗРВ. Спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса Біг з перешкодами (бар’єрами- висота 20 -30 см), біг з перешкодами (слалом) Гра у міні-футбол. тренування дихання, Базові вправи та комплекси ранкової гімнастики. Самоконтроль, повага до свого здоров’я, обговорення порушень. Рухливі ігри та естафети. Рухливі ігри та естафети. Вправи на комунікацію. «Формула віражів»: спринтерський і бар’єрний біг |
12.10 |
ЗФП |
||
19
|
БЖД.Спеціальні вправи для метань. Базові вправи та комплекси ран -кової гімнастики. Метання малого м’яча на дальність з місця, метання в горизонтальну ціль. Рухливі ігри з елементами бігу, стрибків. – спеці -альні вправи для розвитку гнучкості, вправи на розтягування. Ведення м’яча на місті та в русі правою та лівою ногою обведення стійок, підкидання м’яча обома руками. Навчальна гра. Самоконтроль, повага до свого здоров’я, обговорення порушень. |
Знає, вміє основні елементи техніки і правила гри
|
16.10 |
ЗФП |
|
20 |
БЖД. ЗРВ. Спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечо- вого пояса Біг з перешкодами (бар’єрами- висота 20 -30 см), біг з пере- шкодами (слалом) Гра у міні-футбол. Базові вправи та комплекси ран- кової гімнастики. Самоконтроль, повага до свого здоров’я, обговорення порушень. Рухливі ігри та естафети. Вправи на комунікацію; на увагу |
|
18.10 |
Вправи на формуванняпостави |
|
21
|
БЖД.Спеціальні вправи для метань. Базові вправи та комплекси ран -кової гімнастики. Метання малого м’яча на дальність з місця, в гори- зонтальну ціль. Рухливі ігри з елементами бігу, стрибків. Стрибкові вправи, спеціальні вправи для розвитку гнучкості, вправи на розтягу -вання. Ведення м’яча на місті та в русі правою та лівою ногою обведен -ня стійок, підкидання м’яча обома руками. Навчальна гра- Змагання. Згинання та розгинання рук в упорі від підлоги. Самоконтроль. Рухливі ігри та естафети. Змагання, челенж, квести. |
Знає, вміє основні елементи техніки і правила гри |
19.10 |
Вправи на формуванняпостави |
|
22 |
БЖД. Рухливі та спортивні ігри за бажанням учнів. Тематичне оцінювання |
|
|
23.10 |
Вправи на формуванняпостави |
|
Варіативні модулі ВОЛЕЙБОЛ. СТРІТБОЛ 3х3. ГАНДБОЛ |
|
|
5А 5Б |
|
23 |
БЖД.. Теорія. Ознайомлення учнів з варіативними модулями та їх вибір (Волейбол, Баскетбол 3х3. Гандбол,). Ознайомлення з обраними моду- лями Ознайомити з історією розвитку українського волейболу, стрітбо -лу, гандболу. Загальна характеристика гри волейбол, стрітбол та ганд- бол (розмітка ігрового майданчика, розміщення гравців, основні пра -вила гри). |
безпечний рівень умінь і навичок |
Знає: історії розвитку українського гандболу; баскетболу 3х3, волейболу ,загальні правила ігор. |
25.10 |
Вивчити правила ТБ |
24 |
БЖД. Теорія. Бесіда: Фізичний стан людини . Ознайомлення з обрани -ми модулями. Ознайомити з історією розвитку українського волейболу, стрітболу, гандболу. Загальна характеристика гри волейбол, стрітбол та гандбол (розмітка ігрового майданчика, розміщення гравців, основні правила гри). Бакетбол 3х3 Пересування .Різновиди стійок баскетбо -лістів у нападі і захисті. Рухливі ігри за бажанням учнів |
Практичне виконання - Загально розвиваючі вправи. |
|
26.10 |
Знати правила ТБ на уроках волейболу, стрітболу та гандболу |
25 |
БЖД. Теорія.ЗРВ у русі та на місці. Ознайомити з історією розвитку українського волейболу, стрітболу, гандболу. Загальна характеристика гри волейбол, стрітбол та гандбол (розмітка ігрового майданчика, роз -міщення гравців, основні правила гри). Навчити техніці бігових вправ. .Гандбол. Правила безпеки на ігровому майданчику. Стійка гандболіс- та, пересування м’яча без м’яча. Бакетбол 3х3 Пересування Різновиди стійок баскетболістів у нападі і захисті. Прискорення, зупинки і пово- роти. Стрибки. Рухливі ігри за бажанням учнів. |
Вправи на розвиток окремих фізичних якостей. Пересування, зупинка двома крок |
Володіє та використовує: основні стійки; розміщення гравців; пересування, зупинки; ведення; кидки в обрану ціль. |
06.11 |
Вправи на формування постави |
26 |
БЖД. Теорія. Правила безпечної поведінки на ігровому майданчику Волейбол. Стійка волейболіста. Розміщення та перехід гравців на ігро -вому майданчику. Навчити техніці бігових вправ. Гандбол. Правила безпеки на ігровому майданчику. Стійка гандболіста, пересування м’яча без м’яча. Баскетбол 3х3. Різновиди пересувань у нападі і захисті. Прискорення. Зупинки і повороти. Стрибки. Рухливі ігри для спритнос- ті: «Клас, струнко!», «Котики», «Потримай м’яч». |
безпечний рівень умінь і навичок |
Виконує спеціальні та підвідні вправи для розвитку гнучкості; вправи на розтягування; розвитку швидкості та спритності. |
08.11 |
Вивчити ТБ безпеки на уроках баскетбол 3х3, волейбол |
27 |
БЖД. Волейбол. Навчити техніці пересування в стійці волейболіста при -ставними кроками, вибір вихідного положення для виконання передач та прийому м’яча. Навчити техніці бігових вправ. Баскетбол 3х3. Ут -римання і укривання м’яча. Передачі двома і одної рукою на місці та в русі. Ловіння м’яча. Правила безпеки на ігровому майданчику. Стійка гандболіста. Розміщення гравців на ігровому майданчику -передачі, кидки. Рухливі ігри з елементами баскетболу 3х3 та для розвитку витривалості: «Потяг», «Квач», |
Комфортна психологічнаа атмосфера |
Пояснює: значення ЗРВ, роль підвідних та імітаційних. Причини спроб виконання передач та кидків. |
09.11 |
Вправи на формуванняпостави |
28 |
БЖД. Теорія. Санітарно-гігієнічні вимоги до спортивного інвентарю та обладнання. Рухливі ігри для розвитку сили . Волейбол. Навчити пере- дачі м’яча двома руками зверху над собою на місці, від стіни, в парах, в колонах, в зустрічних колонах . Баскетбол 3х3. Утримання і укривання м’яча. Гандбол. Правила безпеки на ігровому майданчику. Стійка ганд- боліста. Розміщення гравців на ігровому майданчику, пересування м’я- ча без м’яча,-передачі, кидки. |
Активна участь учнів у навчанні |
Взаємодіє з однолітками для досягнення спільних колективних дій під час гри та інших видів рухової діяльності. |
13.11 |
Комплекс РГГ Вправи на формуванняпостави |
29 |
БЖД. Теорія. Загальна та спеціальна фізична підготовка. Волейбол. Прийом м’яча знизу над собою, від стіни, з накидання партнер (а/ки). Спеціальні індивідуальні вправи для розвитку фізичних якостей. Бас -кетбол 3х3. Утримання і укривання м’яча. Гандбол. Правила безпеки на ігровому майданчику. Розміщення гравців на ігровому майданчику. Відбивання м’ячів однією та двома руками. |
Різноманітні прийоми, форми та методи роботи з навчальним матеріалом |
Навчається діяти в групі, соціалізація, спрямованість разом на досягнення спільної мети, сприймати свої переваги та недоліки |
15.11 |
Вправи на формуванняпостави |
30 |
БЖД. Загальна та спеціальна фізична підготовка. Рухливі ігри для роз -витку швидкості: «Останній вибуває», «Виклик номерів». Волейбол. Рухлива гра «Малюкбол». Основні правила гри у баскетбол 3х3. Веден- ня м’яча. Різновиди ведення м’яча; Захист м’яча . Гандбол. Ловіння м’яча обома руками,передачі, кидки. Відбивання м’ячів однією та дво- ма руками. |
Коригування підходів до навчання, рефлексія |
Дотримується правил ЗСЖ, безпечної поведінки під час рухової діяльності |
16.11 |
Комплекс ЗРВ Вправи на формуванняпостави |
31 |
БЖД. Теорія. Загальна та спеціальна фізична підготовка. Волейбол. Способи пересування гравців по ігровому майданчику, поєднання спо- собів пересування.. Баскетбол 3х3. Ведення м’яча . Різновиди ведення м’яча; захист м’яча Гандбол. Пересування, зупинка двома, передачі, кидки. Відбивання м’ячів однією та двома руками. |
Взаємооціню-вання та само- оцінювання |
Називає спеціальні та підвідні вправи, спеціальні вправи з м’ячем, |
20.11 |
Вправи на розтягування . |
32 |
БЖД. ЗРВ у парах. Проектна діяльність з розподілом на групи і коман-ди. Баскетбол 3х3. Ведення м’яча Різновиди ведення м’яча; захист м’я- ча. Передача м’яча двома руками зверху.Базові стійки та пересування. Розміщення гравців на ігровому майданчику. Гандбол. Пересування, зупинка двома. Відбивання м’ячів однією та двома руками,кидки. |
Знання та їх застосування на практиці |
Контролює самопочуття до, під час та після вправ.. акцент робиться на |
22.11 |
Вправи на розтягування . |
33 |
БЖД. Теорія. ЗРВ у парах, трійках. знизу. Прийом м’яча двома руками знизу після переміщення. Стрибкові вправи. Гандбол -передачі, кидки. Різноманітні передачі з різною траєкторією руху м’яча. Відбивання м’я- чів однією та двома руками. Баскетбол 3х3 . Повторити техніку веден -ня м’яча кроком правою та лівою руками, обведення стійок. Естафети. |
Різноманітні прийоми, форми та методи роботи з навчальним матеріалом |
Усвідомлює значення фізичних вправ для здоров’я; та командної співпраці для досягнення успіху |
23.11 |
Вправ для профілактики плоскосто-пості |
34 |
БЖД. Теорія. ЗРВ у парах. знизу. Волейбол. Прийом м’яча двома рука- ми знизу після переміщення. Стрибкові вправи. Баскетбол 3х3. Зупин -ки стрибком та двома кроками. Передачі, ведення. Гандбол. Навчии техніці ведення м’яча кроком правою та лівою руками. Навчальна гра. |
Особистий прогрес школяра |
Інтегровані завдання |
27.11 |
Комплекс вправ на свіжому повітрі |
35 |
БЖД. Правила гігієни та санітарії під час занять фізичною культурою. Волейбол. Проектна діяльність з розподілом на групи і команди. ЗРВ у парах, трійках. Човниковий біг 4х9. Гандбол. Кидок м’яча зігнутою рукою зверху. Різноманітні передачі з різною траєкторією руху м’яча. Баскетбол 3х3. Зупинки стрибком та двома кроками , передачи, ведення. Естафети та рухливі ігри за бажанням учнів. |
безпечний рівень умінь і навичок |
Безпека та дисципліна – запорука успіху. |
29.11 |
Вправи на формуванняпостави |
36 |
БЖД. ЗРВ. Вивчити комплекс ЗРВ на місці без предмета. Повторити правила гігієни та санітарії під час занять фізичною культурою. Вправи для профілактики плоскостопості та для формування постави. Баскет- бол 3х3. Зупинки стрибком та двома кроками. Ведення м’яча Різнови -ди ведення м’яча; захист м’яча. Гандбол. Кидок м’яча зігнутою рукою зверху. Волейбол. Різноманітні передачі з різною траєкторією руху м’яча. |
Розвиток фізичних якостей |
Проектна діяльність |
29.11 |
Вправи на формуванняпостави |
37 |
БЖД. Теорія. Волейбол. Нижня пряма та бокова подача. Естафети для розвитку фізичних якостей: «Естафета звичайна», «Човник». Баскетбол 3х3. Зупинки стрибком та двома кроками . Баскетбол 3х3. Ведення м’я- ча . Різновиди ведення м’яча; захист м’яча. Спеціальні вправи для роз- витку гнучкості. Гандбол. Кидок м’яча зігнутою рукою зверху. Викону- вати вправи для розвитку сили ніг.Передача в русі парами . |
Виконання освітніх завдань |
Обговорення та дискусії Командна взаємодія – шлях до успіху! |
30.11 |
Вправи для розвитку сили нижніх кінцівок. |
38 |
БЖД. Теорія. Вивчити комплекс ЗРВ на місці без предмета. Ігри для розвитку спритності та уваги:«Правильний рух», «Абетка», «Баранець» Баскетбол 3х3. Зупинки стрибком та двома кроками. Ведення м’яча . Різновиди ведення м’яча. Волейбол. Прийом м’яча знизу після вико -нання нижньої прямої (бокової) подачі від стіни. Вправи для розвитку швидкості та спритності. Жонглювання м’ячом . Гандбол. Способи пересування гравців по майданчику в нападі та захисті. |
Популяризація школярами фізичної активності |
Формування життєво необхідних уміння і навичок. Пошукові завдання самостійний пошук інформації |
04.12 |
Вправи для розвитку сили рук. |
39 |
БЖД. Теорія. ЗРВ. Пересування в нападі й захисті . Волейбол. Рухли- ва гра «Малюкбол» за спрощеними правилами. Баскетбол 3х3. Зупинки стрибком та двома кроками . Кидки м’яча . Техніка виконання подвій- ного кроку; кидки двома, однією рукою зверху; штрафний кидок, фін- ти. Взаємодії з партнерами під час ігор. Човниковий біг 4х9.Обведення стійок, ловіння м’яча обома руками. Виконувати вправи для розвитку сили ніг..Гандбол. Передача в русі парами зі зміною місць Технічні прийоми нападу і захисту у взаємодіях з партнерами під час ігор. |
Взаємооціню-вання та само- оцінювання |
Формування цілеспрямованісті, колективізму, активності, дисципліни, взаємодопомоги, відчуття відповідальності. |
06.12 |
Вправи для розвитку сили м’язів тулуба. |
40 |
БЖД.ЗРВ. Волейболіста. Нижня пряма та бокова подачі з-за лицьової лінії. Кидки двома руками від грудей з місця та в русі. Вправи для роз- витку витривалості. Баскетбол 3х3. Кидки м’яча . Техніка виконання подвійного кроку; кидки двома, однією рукою зверху; штрафний кидок, фінти. Взаємодії з партнерами під час ігор. Технічні прийоми нападу і захисту у взаємодіях з партнерами під час навчальних ігор за модулями Гандбол. Передача з-за голови та від плеча на місці та в русі. Кидки правою й лівою рукою зверху з замахом з місця та в русі. Навчальна гра «Міні-гандбол». Ігрова вправа 2*1;2*2. |
Популяризація школярами фізичної активності |
Практичне виконан -ня інтегрованих завдань у пересуваннях і технічних прийомів під час уроків та внутрішньо шкільних конкурсів. |
07.12 |
Вправи для гнучкості тіла. |
41 |
БЖД. ЗРВ баскетболіста. Баскетбол 3х3. Кидки м’яча Техніка виконан- ня подвійного кроку; кидки двома, однією рукою зверху; штрафний кидок, фінти. Взаємодії з партнерами під час ігор. Волейбол. Верхня пряма подача в стіну. Верхня пряма подача на партнера. Зупинки стриб ком та двома кроками . Вправи для розвитку швидкості та стрибучості. Волейбол. Навчальна гра волейбол. . Баскетбол 3х3. Кидки м’яча. Техні ка виконання подвійного кроку; кидки двома, однією рукою зверху; штрафний кидок, фінти Технічні прийоми під час навчальних ігор за модулями. Гандбол. Виконувати спеціальні вправи для метання.. Пере- сування м’яча без м’яча. Кидки правою й лівою рукою зверху з зама- хом з місця та в русі. Навч. гра «Міні-гандбол». Ігрова вправа 2*1;2*2. |
Використання різних комп’ютерних програм |
Обговорення та дискусії. |
11.12 |
Комплекс вправ на свіжому повітрі Присіди, стрибки угору |
42 |
БЖД. Теорія. Вправи для розвитку спритності . Волейбол. Верхня пряма подача в стіну. Верхня пряма подача на партнера. Баскетбол 3х3. Зупинки стрибком та двома кроками . ЗРВ гандболіста. Естафети за спрямованістю рухових дій: «Естафета комбінована. Стрибки на ска- калці. Човниковий біг 4х9. Верхня пряма подача через сітку із скороче- ної відстані. Кидки м’яча однією рукою від плеча. . Баскетбол 3х3. Кидки м’яча Техніка виконання подвійного кроку; кидки двома, однією рукою зверху; штрафний кидок, фінти Гандбол. Виконувати спеціальні вправи для метання, пересування м’яча без м’яча . Передача з-за голови та від плеча на місці та в русі. Ігрова вправа 2*1;2*2. |
Гармонійний розвиток та особисті можливості організму |
Практичне виконання.
|
13.12 |
Комплекс вправ на свіжому повітрі Стрибки зі скакалкою. |
43 |
БЖД. Волейбол. Прийом м’яча двома руками знизу після верхньої прямої подачі від стіни та в парах. Кидки двома руками від грудей з місця та в русі. Баскетбол 3х3. Обведення стійок, ловіння м’яча обома руками. Волейбол. Навчальні ігри : волейбол, баскетбол 3х3, гандбол. Жонглювання м’ячом . Гандбол. Способи пересування гравців по майданчику в нападі та захисті. Виконувати вправи для розвитку сили ніг.. Передача в русі парами зі зміною місць,вільні кидки з опорного положення . |
Учнівство є пріоритетом і знахдиться у центрі уваги |
Загальна та спеціальна фізична підготовка |
14.11 |
Спеціальні вправи щодо модулів |
44 |
БЖД. Теорія. Баскетбол 3х3. Рухлива гра «Перестрілка». Ведення м’я- ча на місії та в русі правою та лівою руками. Обведення стійок, ловіння м’яча обома руками. Технічні прийоми нападу і захисту у взаємодіях з партнерами під час навчальних ігор за модулями. Гандбол. Жонглюван ня м’ячом . Способи пересування гравців по майданчику в нападі та захисті. Спеціальні вправи для метання.. Гандбол. пересування м’яча без м’яча . Вправи для розвитку сили ніг.. Передача в русі парами зі зміною місць. Естафети комбіновані: за модулями. Вправи для розвитку гнучкості. Навчальні ігри за спрощеними правилами |
Нестандартний інструментарій для організації освітнього процесу |
Контролює власний емоційний стан Реалізація ключових компетентностей при вивченні видів спорту
|
18.11 |
Присіди. Вправи з м’ячем |
45 |
БЖД. Особиста розминка. Вправи для розвитку спритності. Баскетбол 3х3 - Кидки м’яча однією рукою від плеча . Кидки м’яча Техніка вико- нання подвійного кроку; кидки двома, однією рукою зверху; штрафний кидок, фінти Волейбол. Повторення прийому м’яча . Повторити впра- ви на дихання під час виконання вправ. Гандбол. Передача м’яча однією та двома руками з місця. Повторити вправи на дихання під час виконання вправ. Перехват м’яча під час передачі. Вправи для розвитку гнучкості. Навчальна гра за спрощеними правилами. Естафети за спря- мованістю рухових дій: «Естафета з перешкодами та веденням м’яча» |
Досягання успіху |
Реалізація ключових компетентностей при вивченні видів спорту
|
20.11 |
Комплекс вправ на свіжому повітрі Вправи з м’ячем |
46 |
БЖД. Теорія. Урок закріплення набутих вмінь та навичок з варіатив- них модулів. Вправи для розвитку спритності. Баскетбол 3х3. Зупинки стрибком та двома кроками . Кидки м’яча Техніка виконання подвійного кроку; кидки двома, однією рукою зверху; штрафний кидок, фінти. Волейбол. Естафета «Ривок за м'ячем». «Правильний рух». Жон- глювання м’ячом . Гандбол. Способи пересування гравців по майдан -чику . Вправи для розвитку сили ніг.. Передача в русі парами зі зміною місць. Перехват м’яча під час передачі. Штрафні і вільні кидки з опор- ного положення . Навчальна гра за спрощеними правилами |
Спрямування на ЗСЖОрієн |
Участь у змаганнях з інтегрованими завданнями у пересуванні, веденні та передачах м’яча під час уроків, внутрішньо шкільних змагань і фестивалів. |
21.12 |
Комплекс вправ на свіжому повітрі Вправи з м’ячем |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ з фізичної культури І семестр
6 клас
Модельна навчальна програма «Фізична культура. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Педан О.С., Коломоєць Г. А. , Боляк А. А., Ребрина А. А., Деревянко В. В., Стеценко В. Г., Остапенко О. І., Лакіза О. М., Косик В. М. та інші) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказ Міністерства освіти і науки України від 12 липня 2021 року № 795 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 10 серпня 2021 року № 898)
Міністерство освіти і науки України Модельна навчальна програма «Фізична культура. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Педан О.С., Коломоєць Г. А. , Боляк А. А., Ребрина А. А., Деревянко В. В., Стеценко В. Г., Остапенко О. І., Лакіза О. М., Косик В. М. та інші) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказ Міністерства освіти і науки України від 17.08.2022 року № 752
МОДУЛІ : ВИДИ СПОРТУ : І СЕМЕСТР
І чверть : РУХЛИВІ ІГРИ . ДИТЯЧА ЛЕГКА АТЛЕТИКА . ФУТБОЛ = 21 год /Вересень-жовтень/
ІІ чверть : ВОЛЕЙБОЛ. СТРІТБОЛ 3х3. ГАНДБОЛ – 27 год /Листопад – грудень//
Загальна кількість годин на І семестр = 48 год
№_ Уроку |
Зміст уроку 6 - клас |
Вимоги державного стандарту |
Державні вимоги до рівня підготовки учнів |
Дата |
ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ |
|||
|
І чв. РУХЛИВІ ІГРИ . ДИТЯЧА ЛЕГКА АТЛЕТИКА . ФУТБОЛ |
Громадянська компетентність Інформаційно-комунікаційна компетентність
Аналізує власне виконання рухових дій, ідентифікує помилки в себе
Здоров’я-збережувальна компетентність
Пояснює вплив емоцій на стан здоров’я
Здоров’я-збережувальна компетентність
Комунікативна компетентність
Бере участь у грі футболі за спрощеними правилами
Комунікативна компетентність
Комунікативна компетентність
|
Дотримання правил техніки безпеки
Обговорення та дискусії (орієнтовні теми з історії розвит- ку рухливих ігор).
Фізкультура для здоров’я, самоконтроль, повага,
Фронтальний: обговорення та дискусії (орієнтовні теми з видів спорту).
Дотримується правил техніки безпеки
Практичне виконання: завдань
Вплив різних фізичних навантажень на організм людини.
Дотримання правильного положення тіла
|
6А 6Б |
|
|||
1 |
Вступний інструктаж з безпеки життєдіяльності. Рухливі ігри за бажан -ням учнів. Рухливі ігри у системі фізичного виховання та історичні аспекти їх розвитку. Історія розвитку дитячої легкої атлетики,футболу. |
05.09 |
04.09 |
Вправи на координ. рухів |
||||
2 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Загальна фізична підготовка . Фізи-чна /рухова активність робить життя людини цікавим, насиченим, зміс- товним. Базові вправи . Рухливі ігри та естафети. Самоконтроль (ЧСС) під час занять фізичними вправами. Вікторини, теоретичні паузи з пи-тань легкої атлетики; рухливих ігор та футболу. Вправи для формуван -ня постави та запобігання плоскостопості, профілактики (корекції) пору -шень постави. Формування ключових компетентностей. |
06.09 |
06.09 |
Вправи на коордиг. рухів |
||||
3 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Загальна фізична підготовка. ЗРВ. Рухливі ігри,естафети, розваги . Формування ключових компетент -ностей. Пересування по майданчику, кидки м’яча однією рукою від плеча з місця та в русі. Навчальна гра за спрощеними правилами – футбол. Вправи для формування постави та запобігання плоскостопості, профілактики (корекції) порушень постави. |
07.09 |
07.09 |
Вправи на координ. рухів |
||||
4 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Рухова активність людини. Загаль- на фізична підготовка–загальнорозвивальні та спеціальні вправи за ви- дами спорту. Організація та проведення сюжетно-рольових ігор. Старт та стартовий розгін - біг 30 м. Технічні прийоми нападу і захисту у вза- ємодіях з партнерами під час навчальної гри у футбол. Самоконтроль емоцій під час спортивно-ігрової діяльності. |
12.09 |
11.09 |
Вправи на поставу |
||||
5
|
БЖД. Теоретико-методичні знання. Прояви фізичної /рухової / діяльно - сті у повсякденному житті. Формування ключових компетентностей. Стройові та загально-розвивальні вправи. Спеціальні вправи для ме -тань. Метання стоячи на колінах, «обертальне метання» . Міні-футбол. Рівномірний біг (кросовий ) до 3 хв. Вправи на відтворення ритму. Ме- тання стоячи на колінах. Формування постави . |
13.09 |
13.09 |
Вправи на поставу |
||||
6 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Згубний вплив шкідливих звичок на дитячий організм і чому модно бути здоровим. Розмітка ігрового майданчика, розміщення гравців, основні правила гри. Правила без- пеки на ігро- вому майданчику. ЗРВ. Технічні прийоми нападу і захисту у взаємодіях з партнерами під час навчальної гри у футбол. Стрибки у довжину з місця, багатоскоки, біг за сигналом (зоровим, слуховим). «Обертальне метання». Вправи на розслаблення. Рухливі ігри. |
14.09 |
14.09 |
Вправи на поставу |
||||
7 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Чому модно бути здоровим. Фор -мування ключових компетентностей . Загальна фізична підготовка. Спе- ціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса. Стій ка футболіста. Розміщення гравців на ігровому майданчику. Рухлива гра «Вибивний (доджбол) ». .Пересування в нападі й захисті; зупинки стрибком кидки м’яча однією рукою від плеча, двома руками від гру- дей. вправи для формування постави та запобігання плоскостопості, (корекція порушень постави. Вправи на комунікацію - рухливі ігри.. |
19.09 |
18.09 |
Вправи на поставу |
||||
8 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Види та способи загартування. Формування ключових компетентностей. Стройові та загальнорозви -вальні вправи. .Вправи з елементами новизни; вправи з незвичних вихідних положень; асиметричні рухи. Різновиди кидків м’яча в па- рах, в колонах, в зустрічних колонах, кидки м’яча двома руками з за бокової лінії. Рухива гра «Хто найвлучніший?». - біг за сигналом (зоровим, слуховим). «Формула віражів»: спринтерський біг. |
20.09 |
20.09 |
Розвиток фізичних якостей |
||||
9 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Хто така вольова людина? Загаль- на фізична підготовка. Вправи для розвитку сили м’язів кистей рук. Вправи для формування постави та запобігання плоскостопостіі. Кидки та ведення футбольного м’яча. Передачи м’ча - лівою та правою ногою. Рухливі ігри «Мисливець і звірі», «Вибивний» (2 м’ячами-елементи доджбола). Обертальне метання. Вправи для розвитку швидкості та спритності. Естафети з елементами футболу. |
Дотримання правил безпеки, виконує загально -розвивальні вправи
|
21.09 |
21.09 |
Розвиток фізичних якостей |
|||
10 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Вольові якісті людини. Правила здо- рового способу життя; Формування ключових компетентностей. Стриб- кові , спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього пле- чового пояса. Рухливі ігрии «М’яч ведучому, «Хто найвлучніший?». Стрибко-ві вправи. Стрибки через довгу скакалку. Метання в ціль через перешкоду (тенісний м’яч, вортекс), Обертальне метання. Метання стоячи на колінах. Біг «по швидкісній драбині». Рухливі ігри . |
Здоров’я-збережувальна компетентність
Володіє: технікою пересування
Міжпредметна компетентність
Комунікативна компетентність
Здоров’я-збережувальна та ключова компетентність Формування вольових якостей
Ключова компетентність Соціальна компетентність
Здоров’я-збережувальна та комунікативна компетентність
Соціальна компетентність
Участь у конкурсах під час уроків,
Соціальна компетентність
Взаємодія для досягнення спільних цілей |
Практичне виконання. Загальна та спеціальна фізична підготовка.
Групова та парна робота:
Практичне виконання завдань Обговорення та дискусії
Дотримується правил техніки безпеки
Практичне виконання завдань під час уроку
Групова та парна робота, дискусія
Знає, вміє основні елементи техніки і правила гри
Групова та парна робота:
Пошукові завдання, самостійний пошук і підбір інформації (історичних фактів, результатів змагань, прикладів поведінки згідно Духу гри, тактик тощо) для використання командою чи класом |
26.09 |
25.09 |
Розвиток фізичних якостей |
||
11 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Правила безпечної поведінки на уроках дитячої легкої атлетики. Історія розвитку дитячої легкої атлети- ки. Спеціальні та прикладні фізичні вправи. Вправи на розвиток сили: максимальної сили; швидкісної сили; вправи спрямовані на розвиток силової витривалості. Рухливі ігри та естафети з елементами бігу, стрибків, біг «по швидкісній драбині» удари внутрішньою стороною стопи, удари середньою частиною підйому по нерухомому м’ячу, та м’ячу що котиться; удари по м’ячу головою: середньою частиною лоба без стрибка та у стрибку (м’яч зменшеної ваги). Вправи на поставу. |
27.09 |
27.09 |
Самовдосконалення |
||||
12
|
БЖД. Теоретико-методичні знання. Особливості формування вольових яко -стей у шкільному віці. Формування ключових компетентностей. Види дитячої легкої атлетики. Спеціальні бігові вправи, стрибкові, для ме- тань. Розучування старт та стартовий розгін, біг по дистанції. Еста- фети з елементами бігу. - передача естафетної палички у статичному, або динамічному положенні. Самоконтроль, повага до свого здоров’я, БЖД. Теоретико-методичні знання. Спеціальні вправи легкоатлета. Стрибок у довжину з місця. Метання малого м’яча на дальність з місця. Рухливі ігри з елементами бігу, стрибків. Біг з перешкодами (бар’є ра- ми-висота 20 -30 см), біг з перешкодами (слалом) Міні-футбол. Удари по воротах (м’яч зменшеної ваги). Взаємодія під час навчальної гри. |
28.09 |
28.09 |
Самовдосконалення |
||||
13 |
03.10 |
02.10 |
Прави на спритність |
|||||
14 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Емоційні стани під час фізичної ак- тивно -сті. Формування ключових компетентностей. Загальна фізична підготовка. Техніка виконання дитячих легкоатлетичних вправ. Вправи на розвиток сили: швидкісної сили; вправи спрямовані на розвиток си- лової витривалості. Низький старт. Метання малого м’яча на дальність з місця, метання в горизонтальну та вертикальну ціль. Рухливаі ігри, мі- ні-футбол. Взаємодія з партнерами під час ігор. Обговорення порушень |
04.10 |
04.10 |
Вправи на координ. рухів |
||||
15 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Виконання вправ для розвитку фі -зичних якостей – основа твого успіху. Спеціальні бігові вправи «Фор- мула – 1». Особиста гігієна учня/учениці. Вправи, з елементами новиз- ни; вправи з незвичних вихідних положень; асиметричні рухи. Вправи на розтягування; вправи для розвитку швидкості та спритності. Техніка передачі естафетної палички у статичному, або динамічному положен- ні. Вправи на розвиток силової витривалості. Робота над помилками. |
05.10 |
05.10 |
Розвиток фізичних якостей |
||||
16 |
БЖД Теоретико-методичні знання. Вправи для розвитку фізичних якостей. Формування ключових компетентностей. Загальна фізична підготовка. Бігові та стрибкові вправи. Стрибки в довжину з місця. Формування постави та запобігання плоскостопості. Гра у міні-футбол. Техніка пересування з технікою володіння м’ячем; удари середньою частиною підйому по нерухомому м’ячу, та м’ячу що котиться;удари по м’ячу головою: середньою частиною лоба без стрибка та у стрибку (м’яч зменшеної ваги); Взаємодія, самоконтроль, повага . Обговорення |
10.10 |
09.10 |
Розвиток фізичних якостей |
||||
17 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Правила змагань з обраних видів спорту/варіативних модулів. ЗРВ. Базові вправи. Підбір інвентарю. Спеціальні та прикладні фізичні вправи. Тренування дихання через рівномірний біг до 200 м. Вправи на розвиток: швидкісної сили. Самоконтроль. Обговорення помилок. Рухливі ігри . |
11.10 |
11.10 |
ЗФП |
||||
18 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Права, обов’язки, соціальні ролі учасни- ків рухової (спортивно-ігрової) діяльності. ЗРВ та спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса Біг з пере -шкодами (бар’єрами- 20 см). Гра у міні-футбол. Базові вправи футбо -ліста. Вправи, з елементами новизни; вправи з незвичних вихідних положень; асиметричні рухи. Рухливі ігри . «Формула віражів». |
12.10 |
10.11 |
ЗФП |
||||
19
|
БЖД. Теоретико-методичні знання. Характерні особливості співпраці учасників у процесі рухової (спортивно-ігрової) діяльності . Формуван- ня ключових компетентностей. Спеціальні вправи для метань. Вправи для формування постави та запобігання плоскостопості; Метання малого м’яча на дальність. Вправи для розвитку гнучкості. Навчальна гра. Обговорення порушень. Формування ключових компетентностей. |
Знає, вміє основні елементи техніки і правила гри |
17.10 |
16.10 |
ЗФП |
|||
20 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Значення взаємодопомоги і спів -праці між учасниками рухової (спортивно-ігрової) діяльності. Спеціаль- ні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса Біг з пере- шкодами (слалом). Міні-футбол. Рухливі ігри та естафети на увагу. Вправи на комунікацію самооцінювання, дискусії. |
Контролюь самопочуття |
18.10 |
18.10 |
Вправи на формуванняпостави |
|||
21
|
БЖД. Теоретико-методичні знання. Спортивно-ігрова діяльністіь. Спе- ціальні вправи для метань. Стрибки зі скакалкою.Метання малого м’я- ча на дальність. Вправи на розтягування. Ведення м’яча на місті та в ру сі правою та лівою ногою обведення стійок, підкидання м’яча обома руками. Навчальна гра. Змагання, челенж, квести. Формування ключових компетентностей. |
Дотримання техніки і правила гри |
19.10 |
19.10 |
Вправи на формуванняпостави |
|||
22 |
БЖД. Рухливі та спортивні ігри за бажанням учнів. Обговорення .
|
Взаємодія командна |
Виконання фізичних вправ |
24.10 |
23.10 |
Вправи на формуванняпостави |
||
|
Тематична
ІІ чверть: ВОЛЕЙБОЛ. СТРІТБОЛ 3х3. ГАНДБОЛ |
|
|
|
|
|
||
23 |
БЖД.. Теоретико-методичні знання. Ознайомлення учнів з варіативни -ми модулями за їх вибором: Волейбол, Баскетбол 3х3.Гандбол. Історія розвитку українського волейболу, стрітболу (баскетбол 3х3), гандболу. За- гальна характеристика ігор (розмітка ігрових майданчиків, розмі -щення гравців, основні правила ігор).Загальна фізична підготоіка. |
Безпечний рівень умінь і навичок |
Знає: історії розвитку українських видів спорту та загальні правила ігор |
25.10 |
25.10 |
Вивчити правила ТБ |
||
24 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Норми співпраці учасників рухової діяльності . Загальна фізична підготовка. Ознайомлення з обраними модулями, з історією розвитку українського волейболу, стрітболу, гандболу. Бакетбол 3х3. Пересування .Різновиди стійок баскетболістів у нападі і захисті. Волейбол. Базові стійки та пересування.. |
Практичне виконання - Загально розвиваючі вправи |
Виконання творихі завдань |
26.10 |
26.10 |
Повторитиправила ТБ на уроках |
||
25 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Олімпійський принцип Fair Play («чесна гра»). ЗРВ у русі та на місці. Загальна характеристика гри во -лейбол, стрітбол та гандбол . Вчити техніці бігових вправ. Гандбол. Правила безпеки на ігровому майданчику. Стійка гандболіста, пересу -вання м’я- ча без м’яча. Бакетбол 3х3. Пересування, різновиди стійок баскетболіс тів у нападі і захисті. Прискорення, зупинки і повороти. |
Розвиток фізичних якостей |
Володіє у команді |
07.11 |
06.11 |
Вправи на формування постави |
||
26 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Про необхідність поваги до супер- ника, суддів, уболівальників, здобуття перемоги завдяки наполегливим тренуванням, а не за будь-яку ціну та ін. Волейбол. Стійка волейболіс- та. Розміщення та перехід гравців на ігровому майданчику. Гандбол. Стійка гандболіс- та, пересування без м’яча. Баскетбол 3х3. Різновиди пересувань у напа ді і захисті. Прискорення. зупинки і повороти, стриб- ки. Рухливі ігри для спритності: «Клас, струнко!», «Котики». |
Безпечний рівень умінь і навичок |
Виконання творихі завдань |
08.11 |
08.11 |
Вивчити ТБ безпеки |
||
27 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Правила безпечної поведінки на ігровому майданчику. Волейбол. Вибір вихідного положення для ви- конання передач та прийому м’яча, техніці бігових вправ. Базові стійки та пере сування. Стійка волейболіста. Розміщення та перехід гравців на ігровому майданчику Баскетбол 3х3. Утримання і укривання м’яча. Передачі двома і одної рукою на місці та в русі, ловіння м’яча.Стійка гандболіста. Розмі- щення гравців, передачі, кидки. Рухливі ігри з еле- ментами баскетболу 3х3 «Потяг», «Квач». Сомооцінювання. Дискусії. |
Комфортна психологічнаа атмосфера |
Виконання рухових дій |
09.11 |
09.11 |
Вправи на формуванняпостави |
||
28 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Чому допінг це порушення етичних норм у спорті і руховій діяльності? Загальна фізична підготовка. Рухли- ві ігри для розвитку сили . Волейбол. Вчити передачі м’яча двома рука- ми зверху над собою на місці,від стіни, в парах, в колонах, в зустрічних колонах . Прийом м’яча двома руками знизу від стіни, в парах, в коло- нах; з накидання партнера тощо.. Баскетбол 3х3. Утримання та укри- вання м’яча. Гандбол. Правила безпеки на ігровому майданчику. Стійка гандболіста, розміщення, пересування м’яча без м’яча, передачі. ЗФП. |
Конунікативна компетентність |
Взаємодіє з однолітками для досягнення спільних колективних дій |
14.11 |
13.11 |
Вправи на формуванняпостави |
||
29 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Санітарно-гігієнічні вимоги до спор- тивного інвентарю та обладнання. Загальна та спеціальна фізична підго товка. Пружні вправи з розслабленою мускулатурою. Волейбол. Прийом м’яча знизу над собою, від стіни, з накидання партнер (а/ки). Прийом м’яча двома руками знизу від стіни, в парах, в колонах; з наки- дання партнера тощо. Спеціальні індивідуальні вправи для розвитку фі - зичних якостей. Баскетбол 3х3. Гандбол. Звхисні дії на ігровому май -данчику. Відбивання м’ячів однією та двома руками. |
Соціальна компетентність |
Спрямованість на досягнення спільної мети, сприймати свої переваги та недоліки |
15.11 |
14.11 |
Вправи на формуванняпостави |
||
30 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Згубний вплив заборонених препаратів допінгу на організм людини. Загальна фізична підготовка. Рухливі ігри для розвитку швидкості: «Останній вибуває», «Виклик номерів». Волейбол. Прийом м’яча двома руками знизу від стіни, в парах, в колонах; з накидання партнера тощо. Рухлива гра «Малюкбол» Різновиди ведення м’яча; Захист м’яча. Гандбол. Ловіння м’яча обома руками, передачі, кидки, відбивання м’ячів . Самоконтроль. |
Коригування підходів до навчання, |
Дотримується правил ЗСЖ |
16.11 |
15.11 |
Комплекс ЗРВ Вправи на формуванняпостави |
||
31 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Техніка фізичних вправ – основа успішного фізичного розвитку та самореалізації у руховій (спортивно-ігровій) діяльності. Формування ключових компетентностей Загальна та спеціальна фізична підготовка. Волейбол. Способи пересування гравців по ігро -вому майданчику, поєднання способів пересування.. Баскетбол 3х3. Ведення м’яча . Різновиди ведення м’яча; захист м’яча. Гандбол. Пересування, передачі, кидки. Відбивання м’ячів . |
Взаємооціню-вання . прийомів форм та методів роботи |
Називає спеціальні та підвідні вправи, спеціальні вправи з м’ячем |
21.11 |
20.11 |
Вправи на розтягування . |
||
32 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Загальна фізична підготовка. Робо- та у парах. Біг «по швидкісній драбині», вистрибування з напівприсіду та присіду; стрибки на скакалці та ін. Проектна діяльність з розподілом на групи і команди. Баскетбол 3х3. Ведення м’яча. Різновиди ведення м’яча; захист м’яча. Передача м’яча двома руками зверху.Базові пере-сування.. Вправи на розвиток сили та витривалості. Гандбол-н/гра. |
Знання та їх застосування на практиці |
Контроль самопочуття |
22.11 |
22.11 |
Вправи на розтягування . |
||
33 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Оцінка техніки та динамічно-про- сторових параметрів виконання фізичних вправ. Вправи для запобіган- ня плоскостопості. ЗРВ у парах, трійках. знизу. Прийом м’яча двома руками знизу після переміщення. Стрибкові вправи, спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса. Пружні вправи з розслабленою мускулатурою. Гандбол - передачі, кидки. Баскетбол 3х3 Повторити техніку ведення м’яча. Естафети. Обговорення та дискусії |
Різноманітні прийоми, форми та методи роботи з навчальним матеріалом |
Усвідомлення значення фізичних вправ |
23.11 |
23.1 |
Вправ для профілактики плоскосто-пості |
||
34 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Використання правил у ігровій та змагальній діяльності. Загальна фізична підготовка. ЗРВ у парах. Волей бол. Стрибкові вправи, спеціальні вправи для розвитку гнучкості верх -нього плечового пояса. Прийом м’яча двома руками знизу після пере -міщення. Стрибкові вправи. Баскетбол 3х3. Зупинки двома кроками. Передачі, ведення. Гандбол. Навчии техніці ведення м’яча кроком правою та лівою руками.Навчальна гра. Самокогтроль,самооцінювання. |
Особистий прогрес школяра |
Інтегровані завдання
|
28.11 |
27.11 |
Комплекс вправ на свіжому повітрі |
||
35 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Вчимося відчувати власне тіло, емоції, відчуття здоров’я та задоволення після фізичної активності. Формування ключових компетентностей Волейбол. Проектна діяль- ність з розподілом на групи і команди. ЗРВ у парах, трійках. Човнико -вий біг 4х9. Гандбол. Кидок м’яча зігнутою рукою зверху. Різноманітні передачі з різною траєкторією руху м’яча. Баскетбол 3х3. Зупинки стрибком та двома кроками , передачи, ведення. |
Безпечний рівень умінь і навичок
|
Безпека та дисципліна .. вміння боротися, гідно поводиться
|
29.11 |
29.11 |
Вправи на формуванняпостави |
||
36 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Захоплюючий світ спорту. ЗРВ. Повторити правила поведінки під час занять фізичною культурою. Вправи для профілактики плоскостопості та для формування постави. Баскетбол 3х3. Зупинки стрибком та двома кроками. Ведення м’яча Різновиди ведення м’яча; захист м’яча. Гандбол. Кидок м’яча зігнутою рукою зверху. Волейбол. Стрибкові вправи, спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса. Різноманітні передачі з різною траєкторією руху м’яча. Вправи на розвиток фізичних якостей.. |
Розвиток фізичних якостей |
Проектна діяльність. Досягнення спільних командних цілей |
30.11 |
30.11 |
Вправи на формуванняпостави |
||
37 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Українці на олімпійських іграх, спортивній світовій арені. Волейбол. Нижня пряма та бокова подача. Естафети для розвитку фізичних якостей: «Естафета звичайна», «Чов -ник». Баскетбол 3х3. Зупинки стрибком та двома кроками . Баскетбол 3х3. Ведення м’яча . Різновиди ведення м’яча; захист м’яча. Спеціальні вправи для розвитку гнучкості. Самооцінювання. |
Виконання освітніх завдань |
Обговорення та дискусії Командна взаємодія – шлях до успіху! |
05.12 |
04.12 |
Вправи для розвитку сили нижніх кінцівок. |
||
38 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Від Стародавньої Греції до сучасної України.. Загальна фізична підготовка. Ігри для розвитку спритності та уваги:«Правильний рух», «Абетка», «Баранець» Баскетбол 3х3. Волей -бол. Прийом м’яча знизу після виконання нижньої прямої (бокової) подачі від стіни. Вправи для розвитку швидкості та спритності. Жонглю вання м’ячем . Гандбол. Способи пересування гравців по майданчику в нападі та захисті. Вправи, з елементами новизни. Самоконтроль. |
Популяризація фізичної активності |
Формування життєво необхідних умінь і навичок. Пошукові завдання |
06.12 |
06.12 |
Вправи для розвитку сили рук. |
||
39 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Формування ключових компе -тентностей Вправи для формування постави . Пересування в нападі й захисті. Волейбол. Рухлива гра «Малюкбол» за спрощеними правила -ми. Баскетбол 3х3. Зупинки стрибком та двома кроками. Кидки м’яча . Техніка виконання подвійного кроку; кидки двома, однією рукою звер- ху; штрафний кидок, фінти. Взаємодії з партнерами під час ігор. Човни- ковий біг 4х9. Гандбол. Передача в русі парами зі зміною місць. Технічні прийоми у взаємодіях у грі. |
Взаємооціню-вання та само- оцінювання |
Формування відчуття відповідальності |
07.12 |
07.12 |
Вправи для розвитку сили м’язів тулуба. |
||
40 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Самоконтроль під час занять та виконання фізичних вправ. Біг «по швидкісній драбині», «Формула – 1»); вправи з різкою зміною темпу і напрямку руху; швидкісносилові вправи: стрибки з ноги на ногу; вистрибування з напівприсіду та присі- ду; стрибки на скакалці та ін. ЗРВ. волейболіста. Нижня пряма та бокова подачі з-за лицьової лінії. Кидки двома руками від грудей з місця та в русі. Баскетбол 3х3. Техніка виконання подвійного кроку; кидки дво -ма, однією рукою зверху; штрафний кидок, фінти. Взаємодії на ігрово- му майданчику.Технічні прийоми нападу і захисту. Гандбол. Передача з-за голови та від плеча на місці та в русі. Кидки правою й лівою рукою зверху з замахом з місця та в русі. Навчальна гра «Міні-гандбол». Ігрова вправа 2*1;2*2. |
Популяризація школярами фізичної активності
|
Практичне виконан -ня інтегрованих завдань у пересуваннях і технічних прийомів під час уроків |
12.12 |
11.12 |
Вправи для гнучкості тіла. |
||
41 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Характерні помилки під час вико -нання фізичних вправ та їх причини. Формування ключових компетент- ностей . Баскетбол 3х3. Техніка виконання подвійного кроку; кидки двома, однією рукою зверху; штрафний кидок, фінти. Волейбол. Верх- ня пряма подача в стіну та на партнера. Зупинки стрибком та двома кроками . Вправи на розвиток сили.. Техніка подвійного кроку; кидки двома, однією рукою зверху; штрафний кидок, фінти Технічні прийо -ми . Гандбол. Спеціальні вправи для метан ня. Пересування без м’яча. Кидки правою й лівою рукою зверху з замахом з місця та в русі. Навча- льна гра «Міні-гандбол». Ігрова вправа 2*1;2*2. Елементи новизни. |
Використання різних комп’ютерних програм |
Обговорення та дискусії. Усвідомлення значення фізичних вправ для здоров’я |
13.12 |
13.12 |
Присіди, стрибки угору |
||
42 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Вплив різних фізичних наванта -жень на організм людини. Дотриманням правильного положення тіла щодо розвитку спритності . Волейбол. Верхня пряма подача в стіну. Верхня пряма подача . Баскетбол 3х3. Зупинки стрибком та двома кро -ками . Естафети за спрямованістю рухових дій. Стрибки на скакалці. Верхня пряма подача через сітку із скороченої відстані. Кидки м’яча однією рукою від плеча. Баскетбол 3х3. Кидки м’яча, подвійний крок; кидки двома, однією рукою зверху; штрафний кидок, фінти Гандбол. Спеціальні вправи для метання, пересування без м’яча . Передача з-за голови та від плеча на місці та в русі. Ігрова вправа 2*1;2*2.
|
Гармонійний розвиток та особисті можливості організму |
Практичне виконання.
|
14.12 |
14.12 |
Стрибки зі скакалкою. |
||
43 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Самоконтроль за об’єктивними показниками (ЧСС) під час занять фізичними вправами. Формування ключових компетентностей Волейбол. Прийом м’яча двома руками знизу після верхньої прямої подачі від стіни та в парах. Кидки двома руками від грудей з місця та в русі. Баскетбол 3х3. Обведення стійок, ловіння м’яча обома руками. Волейбол. Навчальні ігри .Жонглювання м’ячом . Способи пересування у нападі та захисті. Передача в русі па- рами зі зміною місць,вільні кидки . Обговорення та дискусії |
Учнівство є пріоритетом і знахдиться у центрі уваги |
Загальна та спеціальна фізична підготовка |
19.12 |
18.12 |
Спеціальні вправи щодо модулів |
||
44 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Самостійна розминка.. Баскетбол 3х3. Загальна фізична підготовка. Вправи для формування постави. Ведення м’яча на місії та в русі правою та лівою руками. Обведення стійок, ловіння м’яча обома руками. Жонглюван ня м’ячом . Спеціальні вправи для метання.. Гандбол. Вправи для розвитку сили ніг.. Передача в русі парами зі зміною місць. Естафети комбіновані: за модулями. Вправи для розвитку гнучкості. Навчальні ігри . |
Нестандартний інструментарій для організації освітнього процесу |
Реалізація ключових компетентностей при вивченні видів спорту
|
20.12 |
20.12 |
Присіди. Вправи з м’ячем |
||
45 |
БЖД. Теоретико-методичні знання. Стан людини, його об’єктивні та суб’єктивні показники. Особиста розминка. Вправи для розвитку сприт ності. Баскетбол 3х3 - Кидки м’яча однією рукою від плеча . Техніка виконання подвійного кроку; штрафного , фінти. Волейбол. Повторен- ня прийому м’яча . Повторити вправи на дихання під час виконання вправ. Гандбол. Передача м’яча. Гра за спрощеними правилами. Еста- фети за спрямованістю рухових дій: Пружні вправи з розслабленням. |
Досягання успіху |
Реалізація ключових компетентностей при вивченні видів спорту
|
21.12 |
21.12 |
Комплекс вправ на свіжому повітрі Вправи з м’ячем |
||
|
Тематично-формувальне оцінювання. Підведення підсумків І семестр. |
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|||