Календарно-тематичне планування з англійської мови І семестр 9 клас. Підручник: "Англійська мова" Несвіт А.М. Видавництво "Генеза"

Про матеріал

Календарне планування англійська мова І семестр 9 клас Алла Несвіт

Календарне планування англійська мова І семестр 9 клас Алла Несвіт складено відповідно до чинної програми з урахуванням методичних рекомендацій.

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування за підручником А. Несвіт

“We learn English”9 клас, 3 уроки  на тиждень

І семестр 2023-2024 н.р.

 

№ уроку

Дата

Тематика ситуативного спілкування

Мовленнєві функції

Засоби вираження

Лінгвістична компетенція

Мовленнєва компетенція

Соціокультурна компетенція

Загально- навчальна компетенція

Домашнє завдання

Лексична

Граматична

Фонетична

Письмо

 

Аудіювання

Читання

 

Говоріння

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Introduction/Повторення

1

01.09

Повертаємось до школи.Повторення ЛО та граматичного матеріалу.

ст. 7-9

Запитувати та надавати інформацію про навчання у дев’ятому класі

The ninth form is different from the other school years.

To maintain discipline, to remain up-to-date, to set high standards, etc

Present Simple,

Past Simple,

Furture Simple,

 

 

Ex 6,7 p8

WB Ex.1p.3

Ex. 2 p7

Ex. 2 p7

Ex 3 p8

Ex. 1,2 p7

Ex 4,5 p8 Ex 8 p9

Повсякденне життя школярів. Вживання та вибір форм звертання

Активно застосовувати мову, що вивчається

Ex 9 p9

WB Ex.2p.3  

2

04.09

Базова середня освіта в Україні. Введення нової лексики.

ст.9-12

Висловлювати власне ставлення до загальної середньої освіти

A school year is a period of studies.  It usually starts in August or September and lasts for 9 months.

the Headmaster, a Vice Principle, the Certificate of Basic Secondary Education,etc

Present Perfect,

Present Perfect

Continuous

Passive Voice

 

Ex 5,6, p.11

 

Ex 3,4 p.11

 

Ex. 1 p9-10

Ex. 7 p12

 

Цінності, ідеали, норми поведінки.

Уважно стежити за презентова-ною інформацією

вивч. ЛО

РЗ впр. 4 ст.5, вивчити слова

3

07.09

Базова середня освіта в Україні.Активізація ЛО теми. Розвиток навичок читання.

ст.9-12

Висловлювати власне ставлення до загальної середньої освіти

A school year is a period of studies. It usually starts in August or September and lasts for 9 months.

the Headmaster, a Vice Principle, the Certificate of Basic Secondary Education,etc

Present Perfect,

Present Perfect

Continuous,

Passive Voice

 

РЗ впр.5 

ст. 6

 

Ex. 2 p10

Ex 3,4 p11

 

Ex. 1 p9-10

Ex. 7 p12

 

Цінності, ідеали, норми поведінки.

Уважно стежити за презентова-ною інформацією

Ex 8 p12

РЗ впр. 6 ст.6

Unit 1. Family and friends/ Я, моя сім’я і друзі

4

08.09

Відкрий себе. Введення нової лексики.

ст. 15-16

Описувати людей, характеризувати якості особистості, вчинки людей, стосунки між людьми

She is friendly and enjoys being with other people.

A personality, to succeed in, to possess, a fault, the inner world, etc

 

 

Ex 3 p16

РЗ впр. 7 ст.7

 

 

 

Ex 1 p15

Ex 4a      p16

 

Міжособистісні стосунки школярів

Усвідомлювати мету поставленого завдання

РЗ впр. 8 ст.7

вивчити слова

5

11.09

 Відкрий себе. Активізація ЛО теми. Розвиток навичок читання.

ст. 17-19

Запитувати та надавати інформацію прориси характеру людини

Do you think that parents should treat their children as equals?

 

Pharasal verbs

 

Ex 10 p19

 

 

Ex 7,8,9

p. 18

 

Повсякденне життя школярів

Ефективно співпрацювати під час парної та групової роботи

Ex 11 p19

WB Ex.9p/8

6

14.09

Як справи?

Розвиток навичок аудіювання та читання.

ст. 19-22

Запитувати та надавати інформацію про події, факти

The reporter asked Adrian Aftanaziv if his childhood dream came true.

 

Pharasal verbs

 

 

Ex 1,2 p19

Ex 1 p19 Ex 3,4 p20

 

Умови життя

Уважно стежити за презентованою інформацією

Ex 5p21

РЗ впр. 10 ст.9

7

15.09

Як справи? Розвиток навичок письма та усного мовлення.

ст. 19-22

Розпитувати з метою роз’яснення і уточнення інформації та надання необхідних відповідей

Why do children meet so many challenges at the age of 14?

 

Pharasal verbs

 

Ex 6p21

РЗ Впр. 11(б) ст.10

 

 

Ex 7 p21

 

Норми поведінки

Усвідомлюва-ти мету поставленого завдання

Ex. 8p22

РЗ впр.11(а) ст.10

8

18.09

Зачіски. Введення додаткових ЛО.

Ст. 24-25

Аргументувати власну думку про різністилімолодіжнихзачісок

Maryna had bright red hair last year. She has short hair now, but she used to have long hair.

 

 

 

 

 

Ex 2,3 p24

РЗ впр. 12 ст. 11

 

Ex 1a,b,c p23

 

 

Соціальні правила поведінки

Усвідомлювати мету поставленого завдання

Ex. 4 p25, вивчити слова

9

21.09

Зачіски. Активізація ЛО теми. Розвиток читання. Виконання лексико-граматичних вправ.

Ст. 25-27

Висловлювати своє враження , почуття та емоції у зв’язку почутим, побаченим.

 

Unique, colours, involved, invention, safety, attractiveness, etc

 

 

Ex. 5 p25

РЗ впр. 13 ст.12

 

 

Ex. 6 p25

Ex. 7 p26

 

Повсякденне життя школярів

Ефективно співпрацювати під час парної та групової роботи

Ex. 8 p26

10

22.09

Сучасна молодь. Розвиток навичок діалогічного мовлення.

Ст. 27-29

Характеризувати вчинки людей, стосунки між людьми

I’ve never thought I can paint on somebody’s face.

 

 

 

РЗ впр. 14 ст. 13

впр. 15 ст.13

 

 

Ex 2 p27

Ex 3 p28

 

 

Ex 1a,b p26

 

Цінності, ідеали, норми поведінки.

Знаходити, розуміти і при необхідностіпередавати нову інформацію

Ex. 4 p28, вивчити діалог

11

25.09

Сучасна молодь. Розвиток навичок усного мовлення та аудіювання. Ст.29-30

Висловлювати своє враження , почуття та емоції у зв’язку почутим, побаченим.

Is the youth subculture influence increasing in the place where you live?

 

PresentSimple,

PastSimple

Active Voice, Passive Voice

 

Ex 7 p29

РЗ впр. 16 ст. 14

 

 

Ex. 9a p29

Ex 5,6 p28

Ex 8 p29

 

Соціальні правила поведінки

Ефективно співпрацюва-ти під час парної та групової роботи

Ex. 9b p29

WB Ex. 17 p.14

12

28.09

Написання автобіографії.Розвиток навичок писемного мовлення. Опрацювання зразка. Активізація ЛО.

Ст.31-34

Розпитувати з метою роз’яснення і уточнення інформації та надання необхідних відповідей

Is the language of an autobiography formal or informal?

 

Present Simple,

Past Simple,

Future Simple, Present Perfect

 

 

РЗ впр. 18 ст.15

Ex 2 p31

 

Ex 3 p32

 

Ex 1 p30

Ex 4 p31

 

 

Повсякденне життя школярів

Усвідомлюва-ти мету поставленого завдання

Ex 5 p33

 

 

13

29.09

Написання автобіографії. Розвиток навичок писемного мовлення.

ст. 31-34

Описуватиподії, розповідати про свої захоплення, уподобання, ідеали, спосіб життя

 

 

Present Simple

 

 

Ex 6b,c p33

РЗ впр. 19 ст.16

 

 

Ex. 5 p33

Ex 6a p33

 

Повсякденне життя школярів

Активно застосовувати мову, що вивчається

Ex 6d,e p34

 

14

05.10

Молодіжна організація. Лексико-граматичні вправи.

ст. 34-38

Аргументувати власну думку про молодіжні організації в Україні

 

Truthful, conscientious, punctual, frugal, just, fair, productive

 

 

Ex 4b p35

РЗ впр. 21 ст.17

впр. 22 ст. 18

 

Впр. 1 ст.36

Ex 1a p34

Ex 2,3 p35

Ex.2,3,4 p.37

 

 

 

Повсякден-не життя школярів

Ефективно співпрацюва-ти під час парної та групової роботи

Повторити ЛО та граматичний матеріал

15

06.10

Виконання тренувальних вправ

Тематичне оцінювання.

Unit2. Nature Magic/ Навколишнє середовище

16

09.10

Це – наша земля. Введення нової лексики.

Ст. 41-43

Аргументувати власну думку про навколишнє середовище

The environment means simply what is around us.

The environment, to refer, to comprise, to concern, destruction, etc

 

 

РЗ впр. 23 ст. 19;

впр. 5,6 ст 43

 

Ex 1 p41

 

Ex 4 p42

 

Ex 2 p41

Ex 3 p42

Ex 5 p43

 

 

Умови життя школярів

Усвідомлюва-ти мету поставленого завдання

РЗ впр. 24 ст.20, вивчити слова

17

12.10

Це – наша земля. Розвиток навичок читання та усного мовлення.

Ст. 41-43

 

 

 

 

 

Розпитувати з метою роз’яснення і уточнення інформації та надання необхідних відповідей

What different types of environment do you know?

 

 

 

Ex 8 p43

 

 

Ex 7 p43

 

Ex 9 p43

Ex 10 p44

 

Умови життя школярів

Ефективно співпрацюва-ти під час парної та групової роботи

Ex 11 p44

 

 

18

 

 

 

13.10

 

Наша планета – Земля. Виконання лексико-граматичних вправ.

Розпитувати з метою роз’яснення і уточнення інформації та надання необхідних відповідей

The environment means simply what is around us.

The environment, to refer, to comprise, to concern, destruction, etc

часові форми дієслів

 

За матеріалами вчителя

 

 

 

Умови життя школярів

Усвідомлюва-ти мету поставленого завдання

Створити презентацію в хмарному середовищі Microsoft Office 356

19

23.10

Запрошуємо до

Асканії-Нової. Введення нової лексики.

Ст. 44-46

Описувати рослинний і  тваринний світ українського національного заповідника Асканія-Нова

There are hundreds of species of plants to be found there.

A lion, a tiger, a deer, a hippopotamus, a fox, an orangutan, a hare, a parrot, a squirrel, etc

 

 

Ex 5 p46

Ex 6 p46

 

РЗ впр. 25 ст. 21

 

 

Ex 1,2,3 p44

Ex 4 p45

 

 

Повсякденне життя школярів

Уважно стежити за презентованою інформацією

Створити хмару слів

20

26.10

Запрошуємо до Асканії-Нової.

Активізація ЛО. Виконання граматичних вправ.

ст. 47-49

Аргументувати власну думку про рослинний і  тваринний світ українського національного заповідника Асканія-Нова

Ascania – Nova, the place where I’ve never been before, is famous for its unique collection of plants, and animals from around the world.

To spread over, steppe, to occupy, species, a shelter, graceful, rare, endangered, a crane, a mammal

Relative Clauses

 

Ex 10 p48

Ex 13p48

 

Ex 7 p47

Ex 8 p48

Ex 9 p48

Ex 10 p49

 

 

Ex 12 p49

 

Повсякденне життя школярів

Знаходити, розуміти і при необхідності передавати нову інформацію

Вивчити правило,

РЗ впр. 26,27 ст. 22

21

 

 

 

 

 

27.10

 

Асканія-нова - український національний заповідник.

Розвиток навичок усного мовлення та аудіювання.

Описувати рослинний і  тваринний світ українського національного заповідника Асканія-Нова

There are hundreds of species of plants to be found there.

The environment, to refer, to comprise, to concern, destruction, etc

часові форми дієслів

 

 

За матеріалами вчителя

 

 

Умови життя школярів

Усвідомлюва-ти мету поставленого завдання

усна розповідь

22

30.10

Національні парки Великобританії. Введення нової лексики. Опрацювання тексту. Розвиток навичок читання.

ст.50-53

Розпитувати з метою роз’яснення і уточнення інформації та надання необхідних відповідей

Why are people so interested in nature protection?

Beautiful nature, the majestic beauty, a picturesque view, a marvelous/breathtaking landscape, etc

 

 

Ex 1a p50

РЗ впр. 28 ст. 23

 

Ex 2a p50

Ex 3 p51

Ex 4 p52

 

Ex 1b p50

Ex 2b p50

Здатність використовувати різні стратегії для контакту з представниками інших культур

Уважно стежити за презентова-ною інформацією

Ex 5 p54, вивчити слова

23

02.11

Національні парки Великобританії. Розвиток аудіювання та діалогічного мовлення.

ст. 54-56

Надавати схвальну/несхвальну оцінку подіям, ситуаціям, вчинкам і діям

The National Parks have some of the best areas in Britain, from traditional routes, where the sport of rock climbing began, to dangerous rocky cliffs hanging above the ocean waves.

Walking, cycling, watersports, horse riding, climbing, fishing,  air trip, wildlife watching, balooning

 

 

Ex 8 p55

РЗ впр. 29 ст. 24

Ex 7a p55

 

 

Ex 6 p54 Ex 7b p55 Ex 9 p56

Умови життя

Ефективно співпрацюва-ти під час парної та групової роботи

Підготувати  інформацію про один із національна парків ВБ

 

24

03.11

День у парку. Розвиток навичок усного мовлення.

 

 

Надавати схвальну/несхвальну оцінку подіям, ситуаціям, вчинкам і діям

 

 

 

 

За матеріалами вчителя

Здатність використовувати різні стратегії для контакту з представниками інших культур

Уважно стежити за презентова-ною інформацією

РЗ впр. 30 ст. 25

25

06.11

Національні парки світу.

Лексико-граматичні вправи.

Ст. 57-60

Розповідати про національні парки світу

 

 

 

 

Ex 2 p57

Ex 1 p58

Ex 2 p58

РЗ впр. 31 ст.26

 

Ex 4 p59

 

 

Ex 3 p58-59

 

Норми поведінки під час дискусії

Використовувати нові технології

Повторити ЛО та граматику

26

09.11

Виконання тренувальних вправ

 

 

 

 

 

З матеріалами вчителя

Повсякденне життя школярів

Усвідомлю-вати мету поставленого завдання

Виконати завдання в Learning apps.

 

 

Тематичне оцінювання

Unit3. Environment and Greener Living/ Природа і погода

27

10.11

Охорона довкілля. Введення нової лексики. Розвиток навичок читання.

Ст. 63-65

Розпитувати з метою роз’яснення і уточнення інформації та надання необхідних відповідей

Nowadays more and more chemicals are used by farmers to increase the amount of food produced.

Rubbish, to end up, landfill, homegrown foods, charity, to cut smth down, etc

 

 

РЗ впр. 32 ст. 27

 

Ex 3 p64

Ex 4 p64

 

 

Ex 1 p63

Ex 2 p63

 

 

Умови життя

Усвідомлю-вати мету поставленого завдання

Вивчити слова

28

13.11

Охорона довкілля. Активізація ЛО.

Ст.65-66

Висловлювати своє враження, почуття та емоції у зв’язку почутим, побаченим.

Why do people have more health problems nowadays?

 

 

 

РЗ впр. 33 ст. 28-29

Ex 6 p65

РЗ впр. 33 ст. 28-29

Ex. 7 p65

Ex. 8 p65

 

 

Норми поведінки під час дискусії

Ефективно співпрацюва-ти під час парної та групової роботи

РЗ впр. 34 ст. 29, повторити слова

29

16.11

Незаконне забруднення довкілля. Введення додаткових ЛО. Розвиток навичок читання та аудіювання.

ст. 66-68

Аргументувати власну думку, точку зору щодо забруднення довкілля

There’s so much litter in the streets!

Illegal, to dump, a bulky item, a taxpayer, to clear smth away, to commit a crime, a vehicle, identifiable, a prosecution, etc

 

 

Ex 5 p68

РЗ впр. 35 ст. 30

 

Ex 2 p66

 

Ex 3 p66

Ex 4 p67

 

Ex 1p66

Ex 6 p68

 

 

Повсякденне життя

Активно застосовувати мову, що вивчається

Ex 7 p68

 

30

17.11

Все залежить від людей. Ст.69-71

Висловлювати власне ставлення щодо використання людиною природних ресурсів

How much of the land in England and Wales is used for food production?

Farmland, housing, grassland, tilled, woodland, urban, suburban, etc

 

 

Ex5 p71

РЗ впр. 36 ст.31

 

 

Ex 2 p69

Ex 3a p70

Ex4 p71

 

 

Ex 1 p69

Ex 3b p70

 

Умови життя

Активно застосовувати мову, що вивчається

РЗ впр. 37 (а) ст. 32

 

 

31

27.11

Все залежить від людей. Виконання граматичних вправ.

Контроль аудіювання

Аргументувати власну думку щодо природних ресурсів України

The great amount of farming land is being changed by people today.

 

Present Continuous Passive Voice

 

Ex9 p72

 

Ex 7 p71

 

Ex8 p72

 

Ex10 p73

 

Повсякденне життя

Усвідомлю-вати мету поставленого завдання

Ex 11 p74

 

32

30.11

Тварини, які знаходяться на межі зникнення. Аналіз контролю аудіювання.

ст. 74-77

Висловлювати своє враження , почуття та емоції у зв’язку почутим, побаченим.

Why is the protection of animals important?

A sea cow, a kangaroo, a giant turtle, an African elephant, a panda, a sea lion, a kiwi, a polar bear

 

 

РЗ впр. 38 ст. 33

Ex 1b p74

 

Ex 3 p75

Ex 4 p76

 

Ex 1a p74

Ex 2 p74

Ex 5 p76

Ex 6 p77

Ex 7 p77

 

Повсякденне життя

Знаходити, розуміти і при необхідності передавати нову інформацію

РЗ впр. 39 ст. 34

33

01.12

Чи ти захисник довкілля?

ст. 78-81

Контроль читання.

Пропонувати щось та приймати або відхиляти пропозицію

You’ d better

You’ d rather

It would be better …

In my opinion

Would it be possible …?

Do you mind if I …?

 

A compact fluorescent bulb, a full load, to require, to turn up, to switch on/off, to toss, trash, online trading, etc

 

 

 

Ex 1b p78

Ex 2 p79

 

 

Ex 3 p80

Ex 4 p81

 

 

Ex 1a p78

Ex 5 p81

Ex 6 p81

 

 

Умови життя

Активно застосовувати мову, що вивчається

РЗ впр.41 ст.35-36

 

34

04.12

Постійний розвиток.

Ст.82-85

 Аналіз контролю читання.

Висловлювати своє враження , почуття та емоції у зв’язку почутим, побаченим.

As for me, I pay attention to buying products which have been recycled and I always ask the shop assistants not to put the products into plastic bags for me.

Grow, change, vegetation, waste, animals, planet, etc

 

 

РЗ впр. 43 ст. 37

 

Ex 3 p82

 

Ex 1 p82

Ex 2 p82

Ex 4 p83

Ex 5 p84

Повсякденне життя

Ефективно співпрацюва-ти під час парної та групової роботи

Ex 6 p85

 

35

07.12

Яке наше довкілля?

Контроль письма.

Аргументувати власну думку, точку зору щодо охоронидовкілля

 

 

 

 

РЗ впр. 44 ст.38

 

 

Ex 1 p85

Ex 2 p86

Норми поведінки під час дискусії

Використовувати нові технології

Повторити усні теми

 

36

08.12

Довкілля.

Ст.87-90

Аналіз контролю письма.

 

 

 

 

 

Ex 2 p87

Ex 3 p88

Ex 6 p89

 

Ex 1a p87

 

Ex 4 p88

 

Ex 1b p87

Ex 5 p89

 

Повсякденне життя школярів

Усвідомлю-вати мету поставленого завдання

РЗ впр.45 ст. 39

37

11.12

Виконання тренувальних вправ

Висловлювати своє враження , почуття та емоції у зв’язку почутим, побаченим.

Why is the protection of animals important?

A sea cow, a kangaroo, a giant turtle, an African elephant, a panda, a sea lion, a kiwi, a polar bear

 

 

За матеріалами вчителя

Повсякденне життя

 

Виконати завдання в Learning apps.

 

 

Тематичне оцінювання.

Unit4. Повторення

38

14.12

Охорона довкілля. Контроль говоріння.

Розпитувати з метою роз’яснення і уточнення інформації та надання необхідних відповідей

Nowadays more and more chemicals are used by farmers to increase the amount of food produced.

Rubbish, to end up, landfill, homegrown foods, charity, to cut smth down, etc

 

 

 

 

Ex 3 p64

Ex 4 p64

 

 

Ex 1 p63

Ex 2 p63

 

 

Умови життя

Усвідомлю-вати мету поставленого завдання

Ex 4 p64

Ex 5 p65

39

15.12

Проблеми навколиш

нього середовища

Висловлювати своє враження , почуття та емоції у зв’язку почутим, побаченим.

Why do people have more health problems nowadays?

 

 

 

 

Ex 6 p65

 

Ex. 7 p65

Ex. 8 p65

 

 

Норми поведінки під час дискусії

Ефективно співпрацюва-ти під час парної та групової роботи

Ex 9 p66

40

18.12

Забруднення довкілля

Аргументувати власну думку, точку зору щодо забрудненнядовкілля

There’s so much litter in the streets!

Illegal, to dump, a bulky item, a taxpayer, to clear smth away, to commit a crime, a vehicle, identifiable, a prosecution, etc

 

 

Ex 5 p68

 

Ex 2 p66

 

Ex 3 p66

Ex 4 p67

 

Ex 1p66

Ex 6 p68

 

 

Повсякден-не життя

Активно застосовувати мову, що вивчається

Ex 7 p68

 

41

21.12

Домашнє читання

Висловлювати власне ставлення щодо використання людиною природних ресурсів

How much of the land in England and Wales is used for food production?

Farmland, housing, grassland, tilled, woodland, urban, suburban, etc

 

 

Ex5 p71

 

 

Ex 2 p69

Ex 3a p70

Ex4 p71

 

 

Ex 1 p69

Ex 3b p70

 

Умови життя

Активно застосовувати мову, що вивчається

Ex6 p71

 

42

22.12

Все залежить від людей

 

Аргументувати власну думку щодо природних ресурсів України

The great amount of farming land is being changed by people today.

 

Present Continuous Passive Voice

 

Ex9 p72

 

Ex 7 p71

 

Ex8 p72

 

Ex10 p73

 

Повсякден-не життя

Усвідомлю-вати мету поставленого завдання

Ex 11 p74

 

43

25.12

Навколишнє середовище

 

Висловлювати своє враження , почуття та емоції у зв’язку почутим, побаченим.

Why is the protection of animals important?

A sea cow, a kangaroo, a giant turtle, an African elephant, a panda, a sea lion, a kiwi, a polar bear

 

 

 

Ex 1b p74

 

Ex 3 p75

Ex 4 p76

 

Ex 1a p74

Ex 2 p74

Ex 5 p76

Ex 6 p77

Ex 7 p77

 

Повсякден-не життя

Знаходити, розуміти і при необхідності передавати нову інформацію

Ex 8 p77

 

44

28.12

Природа і погода

 

Пропонувати щось та приймати або відхиляти пропозицію

You’ d better

You’ d rather

It would be better …

In my opinion

Would it be possible …?

Do you mind if I …?

 

A compact fluorescent bulb, a full load, to require, to turn up, to switch on/off, to toss, trash, online trading, etc

 

 

 

Ex 1b p78

Ex 2 p79

 

 

Ex 3 p80

Ex 4 p80

 

 

Ex 1a p78

Ex 5 p81

Ex 6 p81

 

 

Умови життя

Активно застосовувати мову, що вивчається

Ex 7 p81

 

45

29.12

Постійний розвиток

Висловлювати своє враження , почуття та емоції у зв’язку почутим, побаченим.

As for me, I pay attention to buying products which have been recycled and I always ask the shop assistants not to put the products into plastic bags for me.

Grow, change, vegetation, waste, animals, planet, etc

 

 

 

 

Ex 3 p82

 

Ex 1 p82

Ex 2 p82

Ex 4 p83

Ex 5 p84

 

 

Повсякденне життя

Ефективно співпрацюва-ти під час парної та групової роботи

Ex 6 p85

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
2 листопада 2023
Переглядів
586
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку