Календарне планування уроків біології для 6-го класу складено відповідно до чинної програми, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, до підручника Костікова І.Ю.
БІОЛОГІЯ
6-й клас
(2 год. на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
|
Вступ (4 години) |
||||
1 |
05.09.2018 |
Біологія – наука про життя. Основні властивості живого |
|
|
2 |
06.09.2018 |
Різноманітність життя. Поняття про віруси |
|
|
3 |
12.09.2018 |
Науки, що вивчають життя |
|
|
4 |
13.09.2018 |
Методи вивчення організмів |
|
|
Тема 1. Клітина (10 годин) |
||||
5 |
19.09.2018 |
Клітина – одиниця живого. Історія вивчення клітини. Основні положення клітинної теорії |
|
|
6 |
20.09.2018 |
Лупа. Мікроскоп. Практична робота 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
|
|
7 |
26.09.2018 |
Будова клітини на світлооптичному рівні. Практична робота 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
|
|
8 |
27.09.2018 |
Будова клітини на електронно-мікроскопічному рівні |
|
|
9 |
03.10.2018 |
Будова рослинної клітини Лабораторне дослідження 1, 2: Будова клітини листка елодеї. Рух цитоплазми в клітинах листка елодеї. |
|
|
10 |
04.10.2018 |
Будова тваринної клітини |
|
|
11 |
10.10.2018 |
Спільні та відмінні риси будови рослинної і тваринної клітин |
|
|
12 |
11.10.2018 |
Надходження речовин у клітину |
|
|
13 |
17.10.2018 |
Утворення нових клітин. Ріст клітин |
|
|
14 |
18.10.2018 |
Узагальнення з тем «Вступ», «Клітина». |
|
|
Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності (9 годин) |
||||
15 |
31.10.2018 |
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Будова, поширення, розмноження бактерій |
|
|
16 |
01.11.2018 |
Роль бактерій у природі |
|
|
17 |
07.11.2018 |
Значення бактерій у житті людини. Захист міні-проектів(за вибором): Чому скисає молоко? Корисний йогурт. Живі фільтри. |
|
|
18 |
08.11.2018 |
Особливості одноклітинних організмів. Дріжджі – одноклітинні гриби |
|
|
19 |
14.11.2018 |
Амеба, інфузорія – одноклітинні твариноподібні організми. Лабораторне дослідження 3: Спостереження інфузорій |
|
|
20 |
15.11.2018 |
Хвороби людини, спричинені одноклітинними тваринами |
|
|
21 |
21.11.2018 |
Евглена зелена. Хламідомонада, хлорела – одноклітинні водорості |
|
|
22 |
22.11.2018 |
Вольвокс, губки, ульва – багатоклітинні організми |
|
|
23 |
28.11.2018 |
Контрольна робота № 1. |
|
|
Тема 3. Рослини (19 годин) |
||||
24 |
29.11.2018 |
Рослина – живий організм. Фотосинтез як характерна особливість рослин. |
|
|
25 |
05.12.2018 |
Живлення (ґрунтове та повітряне), дихання рослин |
|
|
26 |
06.12.2018 |
Тканини рослин |
|
|
27 |
12.12.2018 |
Корінь: будова, основні функції. Лабораторне дослідження 4: Будова кореня у зв’язку з його функціями. |
|
|
28 |
13.12.2018 |
Кореневі системи. Видозміни кореня |
|
|
29 |
19.12.2018 |
Пагін: будова, основні функції. Лабораторні дослідження 5,6: Будова пагона. Будова бруньки |
|
|
30 |
20.12.2018 |
Стебло – осьова частина пагона |
|
|
31 |
26.12.2018 |
Листок – бічний орган пагона |
|
|
32 |
27.12.2018 |
Внутрішня будова листка |
|
|
33 |
16.01.2019 |
Різноманітність та видозміни вегетативних органів. Лабораторне дослідження 7: Будова цибулини та коренеплоду (на прикладі моркви) |
|
|
34 |
17.01.2019 |
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин |
|
|
35 |
23.01.2019 |
Квітка – орган статевого розмноження. Лабораторне дослідження 8: Будова квітки |
|
|
36 |
24.01.2019 |
Запилення і запліднення |
|
|
37 |
30.01.2019 |
Суцвіття |
|
|
38 |
31.01.2019 |
Насінина. Лабораторне дослідження 9: Будова насінини. Проростання насіння |
|
|
39 |
06.02.2019 |
Плід, поширення плодів. Лабораторне дослідження 10: Будова плода |
|
|
40 |
07.02.2019 |
Рухи рослин. Рослина – живий організм |
|
|
41 |
13.02.2019 |
Поняття про класифікацію рослин |
|
|
42 |
14.02.2019 |
Узагальнення з теми «Рослини». Захист міні-проектів |
|
|
Тема 4. Різноманітність рослин (12 годин) |
||||
43 |
20.02.2019 |
Водорості. Лабораторне дослідження 11: Будова зелених нитчастих водоростей. |
|
|
44 |
21.02.2019 |
Мохи. Лабораторне дослідження 12: Будова моху. |
|
|
45 |
27.02.2019 |
Папороті, хвощі, плауни. Лабораторне дослідження 13: Будова папоротей. |
|
|
46 |
28.02.2019 |
Голонасінні. Лабораторне дослідження 14: Будова голонасінних рослин. |
|
|
47 |
06.03.2019 |
Покритонасінні (Квіткові). Практична робота 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
|
|
48 |
07.03.2019 |
Покритонасінні. Клас Дводольні |
|
|
49 |
13.03.2019 |
Покритонасінні. Клас Однодольні |
|
|
50 |
14.03.2019 |
Сільськогосподарські рослини. |
|
|
51 |
20.03.2019 |
Екологічні групи і життєві форми рослин. Практична робота 4. Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах. |
|
|
52 |
21.03.2019 |
Рослинні угруповання |
|
|
53 |
03.04.2019 |
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини. Захист міні-проектів: Як утворився торф і кам’яне вугілля? Викопні рослини. |
|
|
54 |
04.04.2019 |
Контрольна робота № 2. |
|
|
Тема 5. Гриби (9 годин) |
||||
55 |
10.04.2019 |
Особливості живлення грибів |
|
|
56 |
11.04.2019 |
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. |
|
|
57 |
17.04.2019 |
Розмноження і поширення грибів |
|
|
58 |
18.04.2019 |
Групи грибів: симбіотичні мікоризоутворюючі шапинкові гриби. Лабораторне дослідження 15: Будова шапинкових грибів |
|
|
59 |
24.04.2019 |
Групи грибів: сапротрофні – цвілеві гриби. Лабораторне дослідження 16: Будова цвілевих грибів |
|
|
60 |
25.04.2019 |
Групи грибів: паразитичні |
|
|
61 |
02.05.2019 |
Лишайники |
|
|
62 |
08.05.2019 |
Значення грибів у природі та житті людини. |
|
|
63 |
15.05.2019 |
Практична робота № 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості |
|
|
64 |
16.05.2019 |
Узагальнення з теми «Гриби». Захист міні-проектів. |
|
|
Узагальнення |
||||
65 |
|
Будова та життєдіяльність організмів |
|
|
66 |
|
Будова та життєдіяльність організмів |
|
|