Календарне планування уроків біології для 7-го класу складено відповідно до чинної програми, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, до підручника Задорожного К.М.
БІОЛОГІЯ
7-й клас
(2 год. на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
|
Вступ (4 години) |
||||
1 |
04.09.2018 |
Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення тварин |
|
|
2 |
06.09.2018 |
Будова клітин у тварин |
|
|
3 |
11.09.2018 |
Будова тварин: тканини та їх функції |
|
|
4 |
13.09.2018 |
Органи та системи органів тварин |
|
|
Тема 1. Різноманітність тварин (30 годин) |
||||
5 |
18.09.2018 |
Поняття про класифікацію тварин |
|
|
6 |
20.09.2018 |
Тип Кишковопорожнинні |
|
|
7 |
25.09.2018 |
Тип Кільчасті черви. Клас Багатощетинкові черви |
|
|
8 |
27.09.2018 |
Тип Кільчасті черви. Класи Малощетинкові черви і П’явки. Лабораторне дослідження 1: Зовнішня будова та рух кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка) |
|
|
9 |
02.10.2018 |
Тип Членистоногі. Клас Ракоподібні |
|
|
10 |
04.10.2018 |
Тип Членистоногі. Клас Павукоподібні |
|
|
11 |
09.10.2018 |
Тип Членистоногі. Клас Комахи. |
|
|
12 |
11.10.2018 |
Різноманітність комах. Практична робота № 1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах |
|
|
13 |
16.10.2018 |
Роль комах у природі та значення в житті людини |
|
|
14 |
18.10.2018 |
Паразитизм. Паразитичні черви. Паразитичні членистоногі |
|
|
15 |
30.10.2018 |
Тип Молюски або М’якуни. Клас Черевоногі молюски |
|
|
16 |
01.11.2018 |
Тип Молюски або М’якуни. Клас Двостулкові молюски. Лабораторне дослідження 2: Будова черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків |
|
|
17 |
06.11.2018 |
Тип Молюски або М’якуни. Клас Головоногі молюски |
|
|
18 |
08.11.2018 |
Порівняння і визначення молюсків за будовою мушлі |
|
|
19 |
13.11.2018 |
Контрольна робота № 1. Проміжне тематичне оцінювання |
|
|
20 |
15.11.2018 |
Тип Хордові. Загальна характеристика типу |
|
|
21 |
20.11.2018 |
Надклас Риби. Клас Хрящові риби |
|
|
22 |
22.11.2018 |
Надклас Риби. Клас Кісткові риби. Розмноження і розвиток риб |
|
|
23 |
27.11.2018 |
Різноманітність риб |
|
|
24 |
29.11.2018 |
Клас Земноводні, або Амфібії |
|
|
25 |
04.12.2018 |
Клас Плазуни, або Рептилії |
|
|
26 |
06.12.2018 |
Клас Птахи |
|
|
27 |
11.12.2018 |
Розмноження і розвиток птахів |
|
|
28 |
13.12.2018 |
Різноманітність птахів. Практична робота № 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у різних птахів |
|
|
29 |
18.12.2018 |
Клас Ссавці |
|
|
30 |
20.12.2018 |
Розмноження і розвиток ссавців |
|
|
31 |
27.12.2018 |
Різноманітність ссавців |
|
|
32 |
15.01.2019 |
Різноманітність ссавців |
|
|
33 |
17.01.2019 |
Практична робота № 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування |
|
|
34 |
22.01.2019 |
Захист міні-проектів: Тварини рекордсмени. Як утворюються коралові острови? Як утворюються перлини? Тварини-будівельники. Узагальнення з теми «Різноманітність тварин» |
|
|
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (16 годин) |
||||
35 |
24.01.2019 |
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення |
|
|
36 |
29.01.2019 |
Різноманітність травних систем |
|
|
37 |
31.01.2019 |
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання (газообміну), їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині |
|
|
38 |
05.02.2019 |
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її функції |
|
|
39 |
07.02.2019 |
Практична робота № 4. Порівняння кровоносної системи хребетних тварин |
|
|
40 |
12.02.2019 |
Виділення, його значення для організму. Форми виділення у тварин. Органи виділення тварин |
|
|
41 |
14.02.2019 |
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин |
|
|
42 |
19.02.2019 |
Практична робота № 5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин |
|
|
43 |
21.02.2019 |
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лабораторне дослідження 3: Особливості покривів тіла тварин |
|
|
44 |
26.02.2019 |
Органи чуття, їх значення |
|
|
45 |
28.02.2019 |
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин. Практична робота № 6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин |
|
|
46 |
05.03.2019 |
Поняття про регуляцію діяльності організму тварин. |
|
|
47 |
07.03.2019 |
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення |
|
|
48 |
12.03.2019 |
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Загальне поняття про регенерацію у тварин. Періоди та тривалість життя тварин. Лабораторне дослідження 4: Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб) |
|
|
49 |
14.03.2019 |
Захист міні-проектів: Майстерність маскування. Як бачать тварини. Турбота про потомство. Як тварини визначають напрямок руху |
|
|
50 |
19.03.2019 |
Контрольна робота № 2 |
|
|
Тема 3. Поведінка тварин (9 годин) |
||||
51 |
21.03.2019 |
Поведінка тварин у природі та методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка. Лабораторне дослідження 5: Спостереження за поведінкою тварин |
|
|
52 |
02.04.2019 |
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин |
|
|
53 |
04.04.2019 |
Форми поведінки тварин: дослідницька харчова, захисна, гігієнічна |
|
|
54 |
09.04.2019 |
Форми поведінки тварин: репродуктивна, територіальна, соціальна |
|
|
55 |
11.04.2019 |
Типи угруповань тварин за К.Лоренцем. Захист міні-проектів: Спільноти тварин |
|
|
56 |
16.04.2019 |
Ієрархія у групі. Комунікація тварин. Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність. Захист міні-проектів: Як спілкуються тварини. Як тварини користуються знаряддями праці. |
|
|
57 |
18.04.2019 |
Практична робота № 7. Визначення направленості поведінкових актів тварин (за відеоматеріалами) |
|
|
58 |
23.04.2019 |
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення |
|
|
59 |
25.04.2019 |
Узагальнення з теми «Поведінка тварин» |
|
|
Тема 4. Організми і середовище існування (6 годин) |
||||
60 |
30.04.2019 |
Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища |
|
|
61 |
02.05.2019 |
Ланцюги живлення і потік енергії |
|
|
62 |
07.05.2019 |
Взаємозв’язок компонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупованнях. Екскурсія Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні |
|
|
63 |
14.05.2019 |
Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика |
|
|
64 |
16.05.2019 |
Основи охорони природи. Природоохоронні території. Червона книга України |
|
|
65 |
21.05.2019 |
Захист міні-проектів: Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. Заповідні території України. |
|
|
Узагальнення |
||||
66 |
23.05.2019 |
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин – свідчення єдності живої природи |
|
|