календарне планування ЧИТАННЯ

Про матеріал
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ В 4 КЛАСІ( ПОСІБНИК " уКРАЇНСЬКА МОВА ТА ЧИТАННЯ" О. САВЧЕНКО, І. КРАСУЦЬКА) ІІ СЕМЕСТР
Перегляд файлу

Календарне планування уроків літературного читання в 4 класі

(посібник «Українська мова та читання» О. Савченко, І. Красуцька) 

ІІ СЕМЕСТР

 

Дата

Тема уроку

Очікувальні результати

55.

10.01

 

Медіавіконце «Електронне листування»

 С.77-81

Передача інформації (тексти, малюнки, фотографії).

 

розрізняє і пояснює особливості передачі інформації у різних видах медіапродукції.

створює медіапродукт

 ( кадри мультфільма, замітка до газети тощо).

[ 4МОВ 3.1],[ 4МОВ 3.3]

 

 

розрізняє, правильно називає жанри творів, визначає жанрові ознаки віршів [ 4 МОВ 2.1]

 

 

знаходить у тексті засоби художньої виразності (епітети, метафори, порівняння), з’ясовує їх роль [4МОВ 2.2]

 

 

 

висловлює власні аргументовані зв’язні емоційно-оцінні судження  [4МОВ 1.5] , [4МОВ 1.6]

 

 

 

 

знаходить та визначає в тексті засоби художньої виразності, з’ясовує їх роль.  [4МОВ 1.5]

 

 

 

обгрунтовує думки, спираючись на власний досвід [4МОВ 1.6]

 

знає права дітей на одержання інформації, розрізняє і пояснює особливості передачі інформації у різних видах медіапродукції.

 [4 МОВ 2.2],[4 МОВ 3.1]

 

 

 

 

самостійно розрізняє та наводить приклади за тематичною приналежністю

 [4МОВ 2.5]

 

 

 

 

 

 

 

розрізняє авторські твори і наводить приклади

 [4МОВ 2.1]

 

 

 

називає імена та прізвища відомих українських поетів, з творами яких зустрічався. [4МОВ 2.1] , [4МОВ 2.2]

 

 

знаходить у тексті засоби художньої виразності

(епітети, метафори, порівняння), з’ясовує їх роль, використовує образні вислови у власному мовленні.

[ 4МОВ 2.1], [4МОВ 2.2],

[4МОВ  2.3]

 

 

 

 

56.

11.01

Веселе слово. Д. Білоус «Колядник» С.83-84.

Розвиток умінь формулювати пізнавальні запитання на виявлення загального, емоційного сприймання змісту.

 

57.

12.01

              Пишаємося рідною країною

Пишаємося рідною країною. В. Сосюра

« Як не любить той край!» с. 86-87.

Спостереження за авторським вибором слова у творах різних жанрів в описах природи.

 

58.

17.01

Пишаємося рідною країною. Л. Костенко

 « Усе моє, все зветься Україна». С. 87.   

Розрізнення  інформації історичного характеру.

 

59.

18.01

 Чарівні рослини. Н. Кирян « Євшан». С. 88.

Спостереження за авторським вибором слова у творах різних жанрів під час опису природи.

 

60.

19.01

Складання  тексту-опису   про  свою улюблену рослину.

 

61.

20.01

Робота з дитячою книжкою

Найдзвінкіше – слово рідне…

Є. Гуцало « Якого кольору слова». С. 8-9

(зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня» ).

Розвивати уміння будувати зв’язні аргументовані оцінні судження щодо змісту твору.

 

62.

24.01

Краса українських водойм. В. Лучук « Скільки річок в Україні?»  с. 89-90. Спостерігає за авторським вибором слова у описах природи.

 

63.

25.01

Будь природі другом. Причина і наслідок.

 В Сухомлинський  « Не забувай про джерело»  С. 90-92

Спостереження за авторським вибором слова у творах різних жанрів під час опису природи.

64.

26.01

Рідна мова. Г. Кирпа « Моя мова» с. 92

 ( напамять).Висловлення власної думки про факти у сприйнятому на слух тексті.

65.

31.01

Медіавіконце» Як стати поінформованою людиною» с. 93

Дослідження індивідуальних інтересів і можливостей доступу до джерел інформації.

66.

01.02

Перевіряю свої досягнення з теми

 « Пишаємося рідною країною». С.94

Розвиток умінь висловлювати оцінні судження щодо змісту опрацьованого розділу.

67.

02.02

Діагносувальна робота.  Аудіювання

68.

03.02

Робота з дитячою книжкою

Замислюємося над своїм життям.

С. Махотін « Ти зміг би без мене обійтись?» с. 106-110 (зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня»). Розвиток умінь усвідомлювати власні читацькі мотиви для розширення своїх знань.

69.

07.02

    Замислюємося над сторінками книжок                          українського письменства

Ознайомлення з творами , які будемо вивчати в розділі. С. 95 . Титани культури нашої держави.

70.

08.02

Тарас Шевченко. Життєвий та творчий шлях великого Кобзаря. Про нього.  с. 96

Художні твори відомих  українських поетів.

71.

09.02

Життєвий та творчий шлях великого Кобзаря. Обговорення картин сучасного українського художника  О. Шупляка. С.97

72.

14.02

Поезія великого Кобзаря. Т. Шевченко « Вітер віє,  повіває» с. 98

Художні твори поетів – класиків.

73.

15.02

Поезія великого Кобзаря. Т. Шевченко « Вітер з гаєм розмовляє» с. 98

Художні твори поетів – класиків.

74.

16.02

Поезія, що стала народною піснею.

Т. Шевченко « Реве та стогне Дніпр широкий» с. 99-100.

Знаходження в тексті образних засобів (добір порівнянь, епітетів, багатозначних слів, фразеологічних зворотів), пояснення їх ролі у сприйманні прочитаного.

75.

17.02

Робота з дитячою книжкою

Великий український Кобзар.

Т. Щербаченко « Український лицар»

 с.63-64 (зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня»).

Удосконалення умінь формувати власні думки за змістом тексту.

 

висловлює власне судження щодо змісту тексту [ 4 МОВ 1.8] ,

[4МОВ 1.6]

 

 

 

 

 

 

 

самостійно визначає жанрові ознаки вірша

[ 4МОВ 2.1]

 

 

 

 

 

 

знаходить у тексті засоби художньої виразності, з’ясовує їх роль

[4МОВ 2.1],[4 МОВ 2.3 ]

 

знає права дітей на одержання інформації

 [4МОВ 2.2],  [4МОВ 2.6]

 

установлює і пояснює смислові, причиново-наслідкові зв’язки

 [4МОВ 3.2]

 

 

знаходить у тексті засоби художньої виразності

 ( епітети, метафори, порівняння), з’ясовує їх роль.[4МОВ2.1],

[4МОВ 2.2],[ 4МОВ 2.3]

 

 

 

 

 

висловлює власне ставлення, оцінні судження , визначає позицію співрозмовника, погоджується з нею чи заперечує її.

[4МОВ 1.2], [4МОВ 1.4], 

[4МОВ 1.6]

 

 

 

 

 

визначає основні події у творі, установлює їх послідовність, зв’язки, динаміку розвитку.  [4МОВ 3.2]

 

 

висловлює власні аргументовані зв’язні емоційно-оцінні судження про прочитаний текст

[4МОВ 1.5], [4МОВ 1.6]

 

 

 

характеризує персонажа за його вчинками, визначає мотиви, наслідки його вчинків.[ 4МОВ 2.2],

[4МОВ 2.3]

складає план переказу твору [ 4МОВ 2.2]

 

 

 

виявляє внутрішній стан героя, його почуття, зміну емоційного настрою

[4МОВ 2.2], [4МОВ 2.3]

 

визначає і характеризує події, явища, мотиви вчинків головних героїв

[4МОВ 2.1],[ 4МОВ 2.2]

 

установлює і пояснює смислові зв’язки між частинами тексту

[4МОВ 2.1],[4МОВ 2.2],  [4МОВ 2.4]

 

 

пояснює мотиви вчинків героїв, авторське ставлення до них

[ 4МОВ 2.2 ],[ 4МОВ 2.4]

 

 

визначає і характеризує події, явища, мотиви вчинків головних героїв

[4МОВ 2.1],[4МОВ 2.2]

 

установлює і пояснює смислові, причиново-наслідкові зв’язки

 [4МОВ 3.2]

 

76.

21.02

Іван Франко. Життєвий та  творчий шлях  Івана Франка. Біографія. С. 101

Художні твори відомих  українських поетів.

 

77.

22.02

Вірші – картини природи. І. Франко

 « Дивувалася зима» с. 102.

Розширення та поглиблення знань та умінь про жанрові особливості віршів.

 

78.

23.02

Вірші – картини природи. І Франко

 « Дрімають села»  с. 103.

Спостереження за авторським вибором слова у творах різних жанрів під час описів природи.

 

79.

28.02

Леся Українка. Стан природи і настрій людини в поезії Л. Українки.  Л. Українка

 « Давня весна». С. 104-105.

Дослідження побудови та змісту художнього тексту.

 

80.

01.03

Медіавіконце. Вікіпедія і вікіпедисти. С. 106

Опрацювання доступних дітям джерел і способів передачі інформації.

 

81.

02.03

Перевіряю свої досягнення з теми

 « Замислюємося над сторінками книжок українського письменства» с. 107.

Розуміння смислових зв’язків, істотних ознак, понять, висновків. Установлення причиново-наслідкових звязків.

 

82.

03.03

Робота з дитячою книжкою

Великий український байкар

Л. Глібов « Щука»,  « Квіткове весілля»

 с. 37-40  (зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня»).

Сприймання засобів художньої виразності відповідно до їх функції у творі.

 

83.

07.03

Відкриваємо світ літературних байок, казок, п’єс.

Байки. Життєвий і творчий шлях Л. Глібова. Біографія. С. 108-109.

84.

08.03

Істотні ознаки байки. Л. Глібов « Зозуля і півень». С. 110-111.

Дослідження засобів художньої виразності.

85.

09.03

Інсценізація байки. Л. Глібов « Зозуля і півень» ( продовження ) с. 111-112.

Формування  умінь висловлювати оцінювальні судження: висловлення власної думки про факти, події.

86.

14.03

Діагностувальна робота. Робота з літературним твором.

87.

15.03

Літературні казки. Дж. Кіплінг. Життєвий та творчий шлях. Біографія. С. 112

88.

16.03

Історія із книги джунглів. Дж. Кіплінг

« Мауглі йде до людей». С. 113-115

Удосконалення умінь визначати основні події у творі, пояснювати динаміку їх розвитку установлювати  взаємозв’язки між подіями, фактами спираючись на текст.

89.

17.03

Робота з дитячою книжкою

Про найважливіше.

Ю. Ярмиш « Сім чудес»  с. 27-32

(зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня»).

Розвиває уміння будувати зв’язні аргументальні оцінні судження щодо загального змісту книжки, вчинків персонажів.

90.

21.03

 Історія із книги джунглів. Дж. Кіплінг

 « Мауглі йде до людей» ( продовження)

С. 113-115

Розвиток умінь характеризувати персонажа за його вчинками, поведінкою, висловлювати власні оцінні судження.

91.

22.03

Історія із книги джунглів. Дж. Кіплінг

« Мауглі йде до людей» ( продовження)

 с.115-116 . Самостійне складання плану тексту , використання плану для переказу твору.

92.

23.03

Казки сучасних письменників. Г. Гузовська – Корисуцька « Лисичка-комерсантка».

с. 119-121. Формування умінь висловлювати оцінювальні судження (висловлення власної думки про факти, події).

93.

04.04

Казки сучасних письменників. Г. Гузовська – Корисуцька « Лисичка-комерсантка».

с. 121-123. Знаходження і пояснення ознак певних подій, явищ персонажів з метою їх характеристики і підготовки до виразного читання.

94.

05.04

Казки сучасних письменників. Г. Гузовська – Корисуцька « Лисичка-комерсантка».

с. 124-125.

 Розуміння смислових звязків, істотних ознак, понять, висновків.

95.

06.04

П’єса-казка .С. Конощук « Обережно, незнайомець!» ( дія 1)  С. 126-128. Вислолювання власної думки про факти, події.

96.

07.04

Робота з дитячою книжкою

Вчинки ровесників. В. Чухліб « Деснячки»

 с. 111-116 (зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня»).

Розуміння мотивів вчинків персонажів шляхом авторської позиції щодо ображеного.

97.

11.04

Особливості п’єси-казки як жанру. Будова п’єси. С. Конощук « Обережно, незнайомець!»

 ( дія 2) С. 129-131.

Характеристика певних подій, явищ, персонажів (читання в особах).

98.

12.04

Вибіркова інсценізація п’єси-казки.

С. Конощук « Обережно, незнайомець!»

 ( дія 3)  с. 132-133.

 Установлення причиново- наслідкових зв’язків твору.

99.

13.04

Медіавіконце. Буктрейлер. С. 134-135

Групова робота- створення реклами книги.

 

створює рекламу за аналогією, знаходить і пояснює різницю між фактами думками

[4МОВ 2.2]

 

 

 

 

 

 

розрізняє та наводить приклади книжок за тематикою, пояснює мету їх читання, використання.

[ 4МОВ 2.5]

 

 

 

 

 

 знаходить у тексті засоби художньої виразності, з’ясовує їх роль.

[4МОВ 2.1]  [4МОВ 2.2]

 

 

 

 

 

 

 

 

обгрунтовує думку, спираючись на власний досвід, визначає позицію співрозмовника.

 [4МОВ 1.4] [4МОВ 1.6]

 

 

 

 

бере участь у колективній дискусії за змістом прочитаного твору, висловлює активну читацьку позицію.

[ 4МОВ 1.6],[4МОВ 1.7]

 

 

 

 

знає права на одержання інформації, наводить приклади, де і як можна перевірити одержану інформацію  [4МОВ 2.6],

[4МОВ 1.7]

 

 

 

 

 

 

 

установлює і пояснює смислові зв’язки між частинами твору

[4МОВ 2.1], [4МОВ 2.2]

 

самостійно визначає тему  і основну думку твору

[ 4МОВ 2.6]

 

визначає головні і другорядні персонажі твору  [4МОВ 2.1],

 [4МОВ 2.2]

 

пояснює свої читацькі уподобання, наводить приклади книжок, яким надає перевагу

 [4МОВ 2.1],[ 4МОВ 2.5]

 

 

 

володіє повноцінною навичкою читання вголос

текстів різних видів

 [4 МОВ 2.1]

 

створює медіапродукт    (класну стіннівку) за вибором  [4МОВ  3.1],

[4МОВ 3.3]

 

 

 

 

 

висловлює власні аргументовані зв’язні емоційно-оцінні судження про прочитану книжку

[4МОВ 1.5 ], [4МОВ 1.6]

100

18.04

Перевіряю свої досягнення з теми

 « Відкриваю світ байок, казок, п’єс». С. 136

 

101.

19.04

Діагностувальна робота.  Читання мовчки.

 

 

102.

20.04

Впізнаємо весну. В. Скомаровський « З чого починається весна»  с. 137-138

Розрізнення інформації природничого характеру.

 

103.

21.04

Робота з дитячою книжкою

Перемога краси.

Зірка Мензатюк « Прощання з вербою»,

М. Людкевич « Принцеса і Весна. 69-71

(зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня»).Розвиток умінь усвідомлювати читацькі мотиви, пояснювати мету читання книжок з текстами різних видів.

 

104.

25.04

Впізнаємо весну. Л. Глібов « Хто вона?»

 с. 138

Розрізнення інформації природничого характеру.

 

105.

26.04

Впізнаємо весну. Л. Камінчук « Лічилка». Інсценізація лічилки. С. 139

 

106.

27.04

Весняні звуки. М. Вітрановський « Грім»

 с. 139-140.

Спостереження за авторським вибором  словом у творах різних жанрів під час опису природи.

 

107.

02.05

Весняні звуки. А. Малишко « Дощик»

 с. 140-141.

Висловлення власної думки про факти, події у сприйнятому на слух тексті.

 

108.

03.05

Мати в піснях, віршах, казках. Д. Павличко

 « Мати»  с. 141-142 ( напам’ять).

Висловлення власної думки про факти, події у сприйнятому на слух тексті.

 

109.

04.05

Вічний зв'язок людини і природи. Ф. Петрів

« Що починається з малого?» с. 142

Обговорення інформації, доповнення її, обгрунтування власної думки.

 

110.

05.05

Робота з дитячою книжкою

Іскринки моєї творчості.

А. Камінчук « Як я став письменником»

 с. 150-152 (зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня»).

Удосконалення умінь брати активну участь у колективному обговоренні змісту прочитаного.

111.

09.05

Медіавіконце. Як відзначають Всесвітній день поезії.  С. 143є

Опрацювання доступних джерел і способів передачі інформації , аналіз ситуацій.

112.

10.05

Перевіряю свої досягнення з теми

 « Відкриваємо світ літературних байок, казок і п’єс» с. 144.

Розвиток умінь висловлювати оцінні судження щодо змісту опрацьованого розділу.

 

 

          Фантазуємо, творимо і мріємо

113.

11.05

Фантазери, мрійники люблять змінювати світ. С. Пущик « Новинкар» с. 145-147

Розуміння смислових звязків, істотних ознак, понять, вчинків.

114.

16.05

Фантазери, мрійники люблять змінювати світ. С. Пущик « Новинкар» с. 147-148

Діагнстувальна робота. Читання вголос.

Удосконалення прийомів смислової та технічної сторін навички читання вголос.

115.

17.05

Повір у себе.  Л. Мовчун « Арфа для павучка». с. 149-150

Діагнстувальна робота. Читання вголос.

Розвиток умінь усвідомлювати та визначати тему і основну думку твору.

116.

18.05

Повір у себе.  Л. Мовчун « Арфа для павучка». с. 151-152

Діагнстувальна робота. Читання вголос.

Визначення головних і другорядних героїв твору, розрізнення персонажів у ставленні їх до головного героя.

117.

19.05

Робота з дитячою книжкою

Хочу і буду мріяти.

М. Коцюбинський « Іванко та Чугайстир»

С. 155-158 (зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня»).

Розвиток умінь аргументувати власні читацькі переваги.

118.

23.05

Хай твоя мрія здійсниться. Н. Кир’ян

 « Жар – птиця». Створення хмаринки думок.

С. 152-153

Діагнстувальна робота. Читання вголос.

Удосконалення прийомів смислової та технічної сторін навички читання вголос.

119.

24.05

Медіавіконце. Мініпроєкт « Наша випускна стіннівка». С. 154-155.

Створення доступних медіапродуктів.

120.

25.05

Перевіряю свої досягнення з теми

 « Фантазуємо, творимо і мріємо»  с. 156.

Дослідження індивідуальних інтересів і можливостей доступу  до джерел інформації.

121.

30.05

Поспішаємо творити добро. Читання улюблених віршів.

122.

31.05

Вікторина « У світі казки чарівної».

Розрізнення жанрів усної народної творчості.

123.

01.06

Літературні посиденьки « Розповіді про нас самих».

Відпрацювання пошуку відповідей на поставлені питання.

124.

02.06

Робота з дитячою книжкою

Літо, літо – радості пора!

І. Прокопенко « Куди сховалися гриби

 с. 167-168

(зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня»).

Розвиток умінь будувати зв’язні аргументовані оцінні судження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 січня 2023
Переглядів
2130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку