Календарне планування уроків літературного читання в 4 класі
(посібник «Українська мова та читання» О. Савченко, І. Красуцька)
ІІ СЕМЕСТР
№ |
Дата |
Тема уроку |
Очікувальні результати |
55. |
10.01
|
Медіавіконце «Електронне листування» С.77-81 Передача інформації (тексти, малюнки, фотографії).
|
розрізняє і пояснює особливості передачі інформації у різних видах медіапродукції. створює медіапродукт ( кадри мультфільма, замітка до газети тощо). [ 4МОВ 3.1],[ 4МОВ 3.3]
розрізняє, правильно називає жанри творів, визначає жанрові ознаки віршів [ 4 МОВ 2.1]
знаходить у тексті засоби художньої виразності (епітети, метафори, порівняння), з’ясовує їх роль [4МОВ 2.2]
висловлює власні аргументовані зв’язні емоційно-оцінні судження [4МОВ 1.5] , [4МОВ 1.6]
знаходить та визначає в тексті засоби художньої виразності, з’ясовує їх роль. [4МОВ 1.5]
обгрунтовує думки, спираючись на власний досвід [4МОВ 1.6]
знає права дітей на одержання інформації, розрізняє і пояснює особливості передачі інформації у різних видах медіапродукції. [4 МОВ 2.2],[4 МОВ 3.1]
самостійно розрізняє та наводить приклади за тематичною приналежністю [4МОВ 2.5]
розрізняє авторські твори і наводить приклади [4МОВ 2.1]
називає імена та прізвища відомих українських поетів, з творами яких зустрічався. [4МОВ 2.1] , [4МОВ 2.2]
знаходить у тексті засоби художньої виразності (епітети, метафори, порівняння), з’ясовує їх роль, використовує образні вислови у власному мовленні. [ 4МОВ 2.1], [4МОВ 2.2], [4МОВ 2.3]
|
56. |
11.01 |
Веселе слово. Д. Білоус «Колядник» С.83-84. Розвиток умінь формулювати пізнавальні запитання на виявлення загального, емоційного сприймання змісту.
|
|
57. |
12.01 |
Пишаємося рідною країною Пишаємося рідною країною. В. Сосюра « Як не любить той край!» с. 86-87. Спостереження за авторським вибором слова у творах різних жанрів в описах природи.
|
|
58. |
17.01 |
Пишаємося рідною країною. Л. Костенко « Усе моє, все зветься Україна». С. 87. Розрізнення інформації історичного характеру.
|
|
59. |
18.01 |
Чарівні рослини. Н. Кирян « Євшан». С. 88. Спостереження за авторським вибором слова у творах різних жанрів під час опису природи.
|
|
60. |
19.01 |
Складання тексту-опису про свою улюблену рослину.
|
|
61. |
20.01 |
Робота з дитячою книжкою Найдзвінкіше – слово рідне… Є. Гуцало « Якого кольору слова». С. 8-9 (зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня» ). Розвивати уміння будувати зв’язні аргументовані оцінні судження щодо змісту твору.
|
|
62. |
24.01 |
Краса українських водойм. В. Лучук « Скільки річок в Україні?» с. 89-90. Спостерігає за авторським вибором слова у описах природи.
|
|
63. |
25.01 |
Будь природі другом. Причина і наслідок. В Сухомлинський « Не забувай про джерело» С. 90-92 Спостереження за авторським вибором слова у творах різних жанрів під час опису природи. |
|
64. |
26.01 |
Рідна мова. Г. Кирпа « Моя мова» с. 92 ( напамять).Висловлення власної думки про факти у сприйнятому на слух тексті. |
|
65. |
31.01 |
Медіавіконце» Як стати поінформованою людиною» с. 93 Дослідження індивідуальних інтересів і можливостей доступу до джерел інформації. |
|
66. |
01.02 |
Перевіряю свої досягнення з теми « Пишаємося рідною країною». С.94 Розвиток умінь висловлювати оцінні судження щодо змісту опрацьованого розділу. |
|
67. |
02.02 |
Діагносувальна робота. Аудіювання |
|
68. |
03.02 |
Робота з дитячою книжкою Замислюємося над своїм життям. С. Махотін « Ти зміг би без мене обійтись?» с. 106-110 (зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня»). Розвиток умінь усвідомлювати власні читацькі мотиви для розширення своїх знань. |
|
69. |
07.02 |
Замислюємося над сторінками книжок українського письменства Ознайомлення з творами , які будемо вивчати в розділі. С. 95 . Титани культури нашої держави. |
|
70. |
08.02 |
Тарас Шевченко. Життєвий та творчий шлях великого Кобзаря. Про нього. с. 96 Художні твори відомих українських поетів. |
|
71. |
09.02 |
Життєвий та творчий шлях великого Кобзаря. Обговорення картин сучасного українського художника О. Шупляка. С.97 |
|
72. |
14.02 |
Поезія великого Кобзаря. Т. Шевченко « Вітер віє, повіває» с. 98 Художні твори поетів – класиків. |
|
73. |
15.02 |
Поезія великого Кобзаря. Т. Шевченко « Вітер з гаєм розмовляє» с. 98 Художні твори поетів – класиків. |
|
74. |
16.02 |
Поезія, що стала народною піснею. Т. Шевченко « Реве та стогне Дніпр широкий» с. 99-100. Знаходження в тексті образних засобів (добір порівнянь, епітетів, багатозначних слів, фразеологічних зворотів), пояснення їх ролі у сприйманні прочитаного. |
|
75. |
17.02 |
Робота з дитячою книжкою Великий український Кобзар. Т. Щербаченко « Український лицар» с.63-64 (зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня»). Удосконалення умінь формувати власні думки за змістом тексту.
|
висловлює власне судження щодо змісту тексту [ 4 МОВ 1.8] , [4МОВ 1.6]
самостійно визначає жанрові ознаки вірша [ 4МОВ 2.1]
знаходить у тексті засоби художньої виразності, з’ясовує їх роль [4МОВ 2.1],[4 МОВ 2.3 ]
знає права дітей на одержання інформації [4МОВ 2.2], [4МОВ 2.6]
установлює і пояснює смислові, причиново-наслідкові зв’язки [4МОВ 3.2]
знаходить у тексті засоби художньої виразності ( епітети, метафори, порівняння), з’ясовує їх роль.[4МОВ2.1], [4МОВ 2.2],[ 4МОВ 2.3]
висловлює власне ставлення, оцінні судження , визначає позицію співрозмовника, погоджується з нею чи заперечує її. [4МОВ 1.2], [4МОВ 1.4], [4МОВ 1.6]
визначає основні події у творі, установлює їх послідовність, зв’язки, динаміку розвитку. [4МОВ 3.2]
висловлює власні аргументовані зв’язні емоційно-оцінні судження про прочитаний текст [4МОВ 1.5], [4МОВ 1.6]
характеризує персонажа за його вчинками, визначає мотиви, наслідки його вчинків.[ 4МОВ 2.2], [4МОВ 2.3] складає план переказу твору [ 4МОВ 2.2]
виявляє внутрішній стан героя, його почуття, зміну емоційного настрою [4МОВ 2.2], [4МОВ 2.3]
визначає і характеризує події, явища, мотиви вчинків головних героїв [4МОВ 2.1],[ 4МОВ 2.2]
установлює і пояснює смислові зв’язки між частинами тексту [4МОВ 2.1],[4МОВ 2.2], [4МОВ 2.4]
пояснює мотиви вчинків героїв, авторське ставлення до них [ 4МОВ 2.2 ],[ 4МОВ 2.4]
визначає і характеризує події, явища, мотиви вчинків головних героїв [4МОВ 2.1],[4МОВ 2.2]
установлює і пояснює смислові, причиново-наслідкові зв’язки [4МОВ 3.2]
|
76. |
21.02 |
Іван Франко. Життєвий та творчий шлях Івана Франка. Біографія. С. 101 Художні твори відомих українських поетів.
|
|
77. |
22.02 |
Вірші – картини природи. І. Франко « Дивувалася зима» с. 102. Розширення та поглиблення знань та умінь про жанрові особливості віршів.
|
|
78. |
23.02 |
Вірші – картини природи. І Франко « Дрімають села» с. 103. Спостереження за авторським вибором слова у творах різних жанрів під час описів природи.
|
|
79. |
28.02 |
Леся Українка. Стан природи і настрій людини в поезії Л. Українки. Л. Українка « Давня весна». С. 104-105. Дослідження побудови та змісту художнього тексту.
|
|
80. |
01.03 |
Медіавіконце. Вікіпедія і вікіпедисти. С. 106 Опрацювання доступних дітям джерел і способів передачі інформації.
|
|
81. |
02.03 |
Перевіряю свої досягнення з теми « Замислюємося над сторінками книжок українського письменства» с. 107. Розуміння смислових зв’язків, істотних ознак, понять, висновків. Установлення причиново-наслідкових звязків.
|
|
82. |
03.03 |
Робота з дитячою книжкою Великий український байкар Л. Глібов « Щука», « Квіткове весілля» с. 37-40 (зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня»). Сприймання засобів художньої виразності відповідно до їх функції у творі.
|
|
83. |
07.03 |
Відкриваємо світ літературних байок, казок, п’єс. Байки. Життєвий і творчий шлях Л. Глібова. Біографія. С. 108-109. |
|
84. |
08.03 |
Істотні ознаки байки. Л. Глібов « Зозуля і півень». С. 110-111. Дослідження засобів художньої виразності. |
|
85. |
09.03 |
Інсценізація байки. Л. Глібов « Зозуля і півень» ( продовження ) с. 111-112. Формування умінь висловлювати оцінювальні судження: висловлення власної думки про факти, події. |
|
86. |
14.03 |
Діагностувальна робота. Робота з літературним твором. |
|
87. |
15.03 |
Літературні казки. Дж. Кіплінг. Життєвий та творчий шлях. Біографія. С. 112 |
|
88. |
16.03 |
Історія із книги джунглів. Дж. Кіплінг « Мауглі йде до людей». С. 113-115 Удосконалення умінь визначати основні події у творі, пояснювати динаміку їх розвитку установлювати взаємозв’язки між подіями, фактами спираючись на текст. |
|
89. |
17.03 |
Робота з дитячою книжкою Про найважливіше. Ю. Ярмиш « Сім чудес» с. 27-32 (зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня»). Розвиває уміння будувати зв’язні аргументальні оцінні судження щодо загального змісту книжки, вчинків персонажів. |
|
90. |
21.03 |
Історія із книги джунглів. Дж. Кіплінг « Мауглі йде до людей» ( продовження) С. 113-115 Розвиток умінь характеризувати персонажа за його вчинками, поведінкою, висловлювати власні оцінні судження. |
|
91. |
22.03 |
Історія із книги джунглів. Дж. Кіплінг « Мауглі йде до людей» ( продовження) с.115-116 . Самостійне складання плану тексту , використання плану для переказу твору. |
|
92. |
23.03 |
Казки сучасних письменників. Г. Гузовська – Корисуцька « Лисичка-комерсантка». с. 119-121. Формування умінь висловлювати оцінювальні судження (висловлення власної думки про факти, події). |
|
93. |
04.04 |
Казки сучасних письменників. Г. Гузовська – Корисуцька « Лисичка-комерсантка». с. 121-123. Знаходження і пояснення ознак певних подій, явищ персонажів з метою їх характеристики і підготовки до виразного читання. |
|
94. |
05.04 |
Казки сучасних письменників. Г. Гузовська – Корисуцька « Лисичка-комерсантка». с. 124-125. Розуміння смислових звязків, істотних ознак, понять, висновків. |
|
95. |
06.04 |
П’єса-казка .С. Конощук « Обережно, незнайомець!» ( дія 1) С. 126-128. Вислолювання власної думки про факти, події. |
|
96. |
07.04 |
Робота з дитячою книжкою Вчинки ровесників. В. Чухліб « Деснячки» с. 111-116 (зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня»). Розуміння мотивів вчинків персонажів шляхом авторської позиції щодо ображеного. |
|
97. |
11.04 |
Особливості п’єси-казки як жанру. Будова п’єси. С. Конощук « Обережно, незнайомець!» ( дія 2) С. 129-131. Характеристика певних подій, явищ, персонажів (читання в особах). |
|
98. |
12.04 |
Вибіркова інсценізація п’єси-казки. С. Конощук « Обережно, незнайомець!» ( дія 3) с. 132-133. Установлення причиново- наслідкових зв’язків твору. |
|
99. |
13.04 |
Медіавіконце. Буктрейлер. С. 134-135 Групова робота- створення реклами книги.
|
створює рекламу за аналогією, знаходить і пояснює різницю між фактами думками [4МОВ 2.2]
розрізняє та наводить приклади книжок за тематикою, пояснює мету їх читання, використання. [ 4МОВ 2.5]
знаходить у тексті засоби художньої виразності, з’ясовує їх роль. [4МОВ 2.1] [4МОВ 2.2]
обгрунтовує думку, спираючись на власний досвід, визначає позицію співрозмовника. [4МОВ 1.4] [4МОВ 1.6]
бере участь у колективній дискусії за змістом прочитаного твору, висловлює активну читацьку позицію. [ 4МОВ 1.6],[4МОВ 1.7]
знає права на одержання інформації, наводить приклади, де і як можна перевірити одержану інформацію [4МОВ 2.6], [4МОВ 1.7]
установлює і пояснює смислові зв’язки між частинами твору [4МОВ 2.1], [4МОВ 2.2]
самостійно визначає тему і основну думку твору [ 4МОВ 2.6]
визначає головні і другорядні персонажі твору [4МОВ 2.1], [4МОВ 2.2]
пояснює свої читацькі уподобання, наводить приклади книжок, яким надає перевагу [4МОВ 2.1],[ 4МОВ 2.5]
володіє повноцінною навичкою читання вголос текстів різних видів [4 МОВ 2.1]
створює медіапродукт (класну стіннівку) за вибором [4МОВ 3.1], [4МОВ 3.3]
висловлює власні аргументовані зв’язні емоційно-оцінні судження про прочитану книжку [4МОВ 1.5 ], [4МОВ 1.6] |
100 |
18.04 |
Перевіряю свої досягнення з теми « Відкриваю світ байок, казок, п’єс». С. 136
|
|
101. |
19.04 |
Діагностувальна робота. Читання мовчки.
|
|
102. |
20.04 |
Впізнаємо весну. В. Скомаровський « З чого починається весна» с. 137-138 Розрізнення інформації природничого характеру.
|
|
103. |
21.04 |
Робота з дитячою книжкою Перемога краси. Зірка Мензатюк « Прощання з вербою», М. Людкевич « Принцеса і Весна. 69-71 (зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня»).Розвиток умінь усвідомлювати читацькі мотиви, пояснювати мету читання книжок з текстами різних видів.
|
|
104. |
25.04 |
Впізнаємо весну. Л. Глібов « Хто вона?» с. 138 Розрізнення інформації природничого характеру.
|
|
105. |
26.04 |
Впізнаємо весну. Л. Камінчук « Лічилка». Інсценізація лічилки. С. 139
|
|
106. |
27.04 |
Весняні звуки. М. Вітрановський « Грім» с. 139-140. Спостереження за авторським вибором словом у творах різних жанрів під час опису природи.
|
|
107. |
02.05 |
Весняні звуки. А. Малишко « Дощик» с. 140-141. Висловлення власної думки про факти, події у сприйнятому на слух тексті.
|
|
108. |
03.05 |
Мати в піснях, віршах, казках. Д. Павличко « Мати» с. 141-142 ( напам’ять). Висловлення власної думки про факти, події у сприйнятому на слух тексті.
|
|
109. |
04.05 |
Вічний зв'язок людини і природи. Ф. Петрів « Що починається з малого?» с. 142 Обговорення інформації, доповнення її, обгрунтування власної думки.
|
|
110. |
05.05 |
Робота з дитячою книжкою Іскринки моєї творчості. А. Камінчук « Як я став письменником» с. 150-152 (зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня»). Удосконалення умінь брати активну участь у колективному обговоренні змісту прочитаного. |
|
111. |
09.05 |
Медіавіконце. Як відзначають Всесвітній день поезії. С. 143є Опрацювання доступних джерел і способів передачі інформації , аналіз ситуацій. |
|
112. |
10.05 |
Перевіряю свої досягнення з теми « Відкриваємо світ літературних байок, казок і п’єс» с. 144. Розвиток умінь висловлювати оцінні судження щодо змісту опрацьованого розділу. |
|
|
|
Фантазуємо, творимо і мріємо |
|
113. |
11.05 |
Фантазери, мрійники люблять змінювати світ. С. Пущик « Новинкар» с. 145-147 Розуміння смислових звязків, істотних ознак, понять, вчинків. |
|
114. |
16.05 |
Фантазери, мрійники люблять змінювати світ. С. Пущик « Новинкар» с. 147-148 Діагнстувальна робота. Читання вголос. Удосконалення прийомів смислової та технічної сторін навички читання вголос. |
|
115. |
17.05 |
Повір у себе. Л. Мовчун « Арфа для павучка». с. 149-150 Діагнстувальна робота. Читання вголос. Розвиток умінь усвідомлювати та визначати тему і основну думку твору. |
|
116. |
18.05 |
Повір у себе. Л. Мовчун « Арфа для павучка». с. 151-152 Діагнстувальна робота. Читання вголос. Визначення головних і другорядних героїв твору, розрізнення персонажів у ставленні їх до головного героя. |
|
117. |
19.05 |
Робота з дитячою книжкою Хочу і буду мріяти. М. Коцюбинський « Іванко та Чугайстир» С. 155-158 (зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня»). Розвиток умінь аргументувати власні читацькі переваги. |
|
118. |
23.05 |
Хай твоя мрія здійсниться. Н. Кир’ян « Жар – птиця». Створення хмаринки думок. С. 152-153 Діагнстувальна робота. Читання вголос. Удосконалення прийомів смислової та технічної сторін навички читання вголос. |
|
119. |
24.05 |
Медіавіконце. Мініпроєкт « Наша випускна стіннівка». С. 154-155. Створення доступних медіапродуктів. |
|
120. |
25.05 |
Перевіряю свої досягнення з теми « Фантазуємо, творимо і мріємо» с. 156. Дослідження індивідуальних інтересів і можливостей доступу до джерел інформації. |
|
121. |
30.05 |
Поспішаємо творити добро. Читання улюблених віршів. |
|
122. |
31.05 |
Вікторина « У світі казки чарівної». Розрізнення жанрів усної народної творчості. |
|
123. |
01.06 |
Літературні посиденьки « Розповіді про нас самих». Відпрацювання пошуку відповідей на поставлені питання. |
|
124. |
02.06 |
Робота з дитячою книжкою Літо, літо – радості пора! І. Прокопенко « Куди сховалися гриби с. 167-168 (зі збірки О. Я. Савченко « Моя домашня читальня»). Розвиток умінь будувати зв’язні аргументовані оцінні судження. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|||
|
|
||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|
||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|