Календарно-тематичне планування уроків
літературного читання
складено відповідно до Типової освітньої програми, розробленою під керівництвом Савченко О. Я, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 року № 743
Підручник для 4 класу ЗЗСО (у 2-х частинах): частина 2 // О. Я. Савченко, І. В. Красуцька. -Київ: УОВЦ "Оріон", 2021. - 160 с.
І семестр — (3,5 години)
Зведений перелік робіт перевірок з мови навчання , які комбінують у діагностувальні роботи з літературного читання
Вид перевірки |
|
|
І сем. |
ІІ сем. |
|
Читання вголос (усно). |
1 |
1 |
Читання мовчки (письмово). |
1 |
1 |
Аудіювання (письмово). |
1 |
1 |
Усний переказ прочитаного твору (усно). |
1 |
- |
Робота з літературним твором (письмово)./медіатекстом |
- |
1 |
Загальна кількість перевірок за сесеместр |
4 |
4 |
Кількісні показники темпу читання вголос
(для розвитку темпу читання)
Клас |
І семестр |
ІІ семестр |
4 |
80-85 сл/хв |
90-95 сл/хв |
|
|
|
Орієнтовний розподіл поточної перевірки уміння читати напам’ять
|
І сем. |
ІІ сем. |
|||
Читання напам’ять віршованих текстів |
4 |
4 |
|||
Читання напам’ять прозових текстів |
- |
1 |
|||
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
|||
|
|
Знайомство з новим підручником. Вступ до розділу. Осінній настрій. Ліна Костенко. Вже брами літа замикає осінь... Олександра Савченко. Як читають книжки (с. 4-6) |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Літні цікавинки в книжках. |
|||
|
|
Марія Манеру. Читач Максимко. Веселе слово. Василь Марсюк. Диктант. напам’ять (с. 7-8) |
|||
|
|
Медіавіконце: види і джерела інформації (с. 9) |
|||
|
|
Давид Гуліа. Розум, знання і сила. Хочеш бути чарівником/чарівницею книжок? Перевіряю свої досягнення. (с.10) |
|||
|
|
Перевіряю свої досягнення. (с.11) |
|||
|
|
Вступ до розділу. Як ще не було початку світа. (Українська народна обрядова пісня) (с. 12-13) |
|||
|
|
Стародавній Єгипет. Створення світу (За єгипетськими міфами). Переповіла Ольга Бондарук (с. 14-15) |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Здрастуй, шкільна бібліотеко! |
|||
|
|
Стародавня Греція. Дедал та Ікар (З міфів Давньої Греції). Переповіла Катерина Гловацька (с. 16-19) |
|||
|
|
Слов’янські народи. Ольга Бондарук. Міфи про створення світу та людей. (с.20-22) |
|||
|
|
Слов’янські народи. Дана й Лада (с.23-24) |
|||
|
|
Медіавіконце: історія . Перевіряю свої досягнення (с.25 -26 ) |
|||
|
|
Діагностувальна робота . Аудіювання (письмово). |
|||
|
|
Аналіз діагностувальної роботи .Вступ до розділу. За Софією Грицою. Наші джерела (с.27-29) |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Сумлінно прислів’я вивчай, у них пораду шукай».І.Сенченко « Де сім господинь,там хата неметена », А Григорук « Що з воза впало,те пропало ».(ст.4-10) |
|||
|
|
Народні казки. Заяче сало (Українська народна казка) (с.29-31) |
|||
|
|
Народні казки. Дев’ять братів-сіроманців (Хорватська народна казка) (с.31-36) |
|||
|
|
Народні казки. Дев’ять братів-сіроманців (Хорватська народна казка) (продовження) (с.31-36) |
|||
|
|
Байки і притчі. Жаба боязкіша від зайця (Народна байка). Без труда нема плода (Народна притча). Записала Олена Пчілка (с.37-38) |
|||
|
|
Народні пісні. Стоїть явір над водою (Українська народна пісня) (с.39-40) |
|||
|
|
Народні легенди. Хліб і золото (с.41-42) |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Щаслива людина у дружній родині. О. Вишня «Гвоздика », В. Лучук «Вередлива дочка »(ст.11-19) |
|||
|
|
Прислів’я і приказки. Українські народні прислів’я. Прислів’я народів світу (с.43-44) |
|||
|
|
Веселе слово. Народні усмішки. Записав Борис Грінченко. Швачка. Син та мати (с.45) |
|||
|
|
Медіавіконце: колекції народної творчості. Перевіряю свої досягнення. (с.46-47) |
|||
|
|
Діагностувальна робота. Усний переказ прочитаного твору. Легенда «Святий Миколай». |
|||
|
|
Вступ до розділу. Олександр Олесь. Наші предки — слов’яни (с.48-51) |
|||
|
|
Олександр Олесь. Ярослав Мудрий (с.51-53) |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. До природи не неси шкоди. А. Давидов « Не рубай під корінь »,А. Давидов «Ескулапова змія» (ст.20-28) |
|||
|
|
Іван Крип’якевич. Книги за княжих часів. Медіавіконце: кінофільми (с.54-55) |
|||
|
|
Олена Герасимова. «Еллісів та еллісівці. Українці в Норвегії» (Уривок з книжки) (с.56-59) |
|||
|
|
Олена Герасимова. «Еллісів та еллісівці. Українці в Норвегії» (Уривок з книжки) (продовження) (с.56-59) |
|||
|
|
Дмитро Білоус. У назвах міст і сіл слова. Алла Коваль. Знайомі незнайомці Єдність і взаєморозуміння. Олесь Лупій. 22 січня . напам’ять (с.60-63) |
|||
|
|
Брати Капранови. Незалежність України (Уривок з книжки «Мальована історія Незалежної України») (с.64-66) |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Книга дає крила розуму. Р.Дал «Пісня Умпа-лумпів »,В.Нестайко « У телебабанії- заекранії » (ст.29-39) |
|||
|
|
Перевіряю свої досягнення. (с.67). |
|||
|
|
Вступ до розділу. Максим Рильський. Зима (с.68-69) |
|||
|
|
Ніна Бічуя. Чотири руді лисиці (с.69-70) |
|||
|
|
Валентина Вздульська. Горобине Різдво (Із збірки «Казки Різдвяного ангела») (с.71-76) |
|||
|
|
Валентина Вздульська. Горобине Різдво (Із збірки «Казки Різдвяного ангела») (продовження). Галина Кирпа. Мій ангел такий маленький . напам’ять (с.71-76) |
|||
|
|
Марія Людкевич. Пригода у хатинці лісника (с.77-81) |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Чи завжди добре там,де нас нема? А.Костецький « Вітка в навпакинії » (ст.40-54) |
|||
|
|
Марія Людкевич. Пригода у хатинці лісника (продовження) (с.77-81) |
|||
|
|
Медіавіконце: електронне листування (с.82) |
|||
|
|
Веселе слово. Дмитро Білоус. Колядник .(с.83-84) |
|||
|
|
Діагностувальна робота. Читання мовчки (письмово). М. Лобату « Гарбуз із золотом » |
|||
|
|
Аналіз діагностувальної роботи . Перевіряю свої досягнення.(с.85) |
|||
|
|
Вступ до розділу. Володимир Сосюра. Як не любити той край... Ліна Костенко. Усе моє, все зветься Україна. напам’ять на вибір.(с.87-88) |
|||
|
|
Надія Кир’ян. Євшан. Володимир Лучук. Скільки річок в Україні? (с.88-90) |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Наша слава-українська держава. А. Лотоцький « Ярославова слава », О. Іваненко «Вербова гілка » (ст.55-63) |
|||
|
|
Василь Сухомлинський. Не забувай про джерело. Галина Кирпа. Мова моя (с.90-92) |
|||
|
|
Діагностувальна робота. Перевірка навички читання вголос .Б.Харчук « Добрий день ». |
|||
|
|
Медіавіконце: як стати поінформованою людиною? (с.93) |
|||
|
|
Перевіряю свої досягнення.(с.94) |
|||
|
|
Підсумковий урок за І семестр. |
|||
|
|
Вступ до розділу. Життя і творчість великого Кобзаря. с. 95-97 |
|||
|
|
Поезія великого Кобзаря. Тарас Шевченко «Вітер віє – повіває». с. 98 |
|||
|
|
Поезія великого Кобзаря. Тарас Шевченко «Вітер з гаєм розмовляє». с. 98-99 |
|||
|
|
Поезія великого Кобзаря. Тарас Шевченко «Реве та стогне Дніпр широкий». напам’ять с. 99-100 |
|||
|
|
Життя і творчість Івана Франка. с. 101 |
|||
|
|
Іван Франко «Дивувалась зима». с. 102 напам’ять |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Казку читаєш –мудрість шукаєш. М. Слабошпицький « Цікаве рибеня », М. Прохасько «Банда кабанів »(ст.64-75) |
|||
|
|
Вірші – картина природи. Іван Франко «Дрімають села». с. 103 |
|||
|
|
Життя і творчість Лесі Українки. с. 104 |
|||
|
|
Стан природи і настрій людини в поезії. Леся Українка «Давня весна». с. 104-105 |
|||
|
|
Медіавіконце: Вікіпедія і вікіпедисти. с. 106 |
|||
|
|
Діагностувальна робота. Аудіювання. В.Сухомлинський «Легенда про Золоте Зернятко Істини » |
|||
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Підсумок за розділом «Замислюємося над сторінками книжок українського письменства». с. 107 |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Яскраві дні дитинства. М.Слабошпицький «Риба від діда Остапа », С. Кочубей « Обережно, гнилі абрикоси »(ст.76-84) |
|||
|
|
Вступ до розділу. Істотні ознаки байки. |
|||
|
|
Життя і творчість Леоніда Глібова. с.108-109 |
|||
|
|
Леонід Глібов. «Зозуля й Півень». Інсценізація байки. с.110-111 |
|||
|
|
Літературні казки. Життєвий і творчий шлях Джозефа Редьярда Кіплінга. с.112 |
|||
|
|
Джозеф Кіплінг «Мауглі йде до лісу». с.113-118 напам’ять уривок. |
|||
|
|
Джозеф Кіплінг «Мауглі йде до лісу» (продовження). Стислий переказ казки. с.113-118 |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою . Люди і тварини- друзі чи ні? Б.Грінченко «Винахідливий грум »,Ю.Смаль «З днем народження » (ст.85-92) |
|||
|
|
Сучасна казка. Казка «Лисичка-комерсантка» Галина Гузовська-Корицька. с.119-125 |
|||
|
|
Казка «Лисичка-комерсантка» Галина Гузовська-Корицька (продовження). с.119-125 |
|||
|
|
Особливості п’єси – казки як жанру. Будова п’єси. Світлана Конощук «Обережно, Незнайомець!». с.125-133 |
|||
|
|
Вибіркова інсценізація п’єси – казки. Світлана Конощук «Обережно, Незнайомець!»(продовження). с.125-133 |
|||
|
|
Вибіркова інсценізація п’єси – казки. Світлана Конощук «Обережно, Незнайомець!» (продовження). с.125-133 |
|||
|
|
Медіавіконце: буктрейлер. с.134-135 |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Душу мають не лише люди? М. Якубовська « Сонячна галявина », М. Слабошпицький « На городі, під лісосмугою »( ст.93-103) |
|||
|
|
Підсумок за розділом «Відкриваємо світ літературних байок, казок і п’єс». с.136 |
|||
|
|
Діагностувальна робота. Читання мовчки.(письмово). О. Кротюк « Чужа слава » ( зошит успішні сходинки ст.76-78) |
|||
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань учнів. |
|||
|
|
Вступ до теми. Акровірш. Вадим Скомаровський «З чого починається весна». с.137-138 |
|||
|
|
Леонід Глібов «Хто вона?». Анатолій Камінчук «Лічилка». с.138-139 |
|||
|
|
Звуки грому. Микола Вінграновський «Грім». с.139-140 |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. З історії винаходів. П. Утевська «Син рослинного світу », П. Утевська « Будьмо знайомі! » (ст.104-110) |
|||
|
|
Змалювання дощу словами. Андрій Малишко «Дощик». напам’ять с.140-141 |
|||
|
|
День матері. Дмитро Павличко «Мати». Виготовлення подарунку матерям. с.141-142 |
|||
|
|
Вічний зв’язок. Федір Петрів «Що починається з малого?». с.142 |
|||
|
|
Медіавіконце: як відзначити Всесвітній день поезії. Підсумок за розділом «Чуємо весняні передзвони». с.143-144 |
|||
|
|
Діагностувальна робота. Робота з літературним твором (письмово)/ медіатекстом. А. Григорук « Коли по хаті ходять пироги? » (зошит сходинки до вершин ст.64-67) |
|||
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань учнів. |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Завітай в читальний зал –там цікавий є журнал. « Є всесвітній день ґудзиків », « Дерево , що росте корінням догори » із журналів. (ст.111-119) |
|||
|
|
Вступ до розділу. Завжди новинкар між нами. Степан Пушик «Новинкар». с.145-148 |
|||
|
|
Повір у себе. Леся Мовчун «Арфа для павучка». с.149-152 |
|||
|
|
Леся Мовчун «Арфа для павучка» (продовження). с.149-152 |
|||
|
|
Хай твоя мрія здійсниться. Надія Кир’ян «Жар-птиця». с.152-153 напам’ять |
|||
|
|
Медіавіконце: мініпроєкт «Наша випускна стіннівка». с.154-155 |
|||
|
|
Перевіряю свої досягнення за темою «Фантазуємо, творимо і мріємо». с.156 |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Школа. В. Нестайко « Терорист грифа », В. Нестайко « Контрольна у 4-Б класі » (ст.120-129) |
|||
|
|
Діагностувальна робота. Перевірка навички читання вголос Л. Полтава « Найкраща писанка » (зошит сходинки до вершин ст.72-73) |
|||
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань учнів. Міні-проєкт «Хмаринка думок » |
|||
|
|
Бібліотечний урок «Подаруй книзі нове життя». |
|||
|
|
Перегляд улюблених мультфільмів. |
|||
|
|
Літературні посиденьки. Читання улюблених віршів. |
|||
|
|
Бібліотечний урок «Щоденник читача». |
|||
|
|
Перегляд дитячих телепередач. |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Фантастика. Л. Воронина « Суперагент 000.Таємниця золотого кенгуру », Ю. Горбачевський « Сонячна система. Твердотіла » (ст.130-141) |
|||
|
|
Театральна постанова казки «Ріпка» на новий лад. |
|||
|
|
Бібліотечний урок «Науково-популярна література для молодших школярів». |
|||
|
|
Вікторина: «У світі казки чарівної». |
|||
|
|
Читаю для себе. |
|||
|
|
Читаю для друга. |
|||
|
|
Читаю для себе. |
|||
|
|
Робота з дитячою книжкою. Мій улюблений український письменник». |
|||
|
|
Читаю для друга. |
|||
|
|
Підсумковий урок за рік. |
|||
|
|
|
|||
1