Навчальний предмет: Всесвітня історія
Цілі навчання |
Зміст |
Дата
|
Оцінювання знань, які засвоїв учень |
РОЗДІЛ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ |
|||
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Повторення. Велике переселення народів. Розселення слов’ян. Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація |
|
|
Утворення варварських королівств. Франкська держава. |
|
|
|
Хлодвінг. Завоювання Карла Великого. |
|
|
|
Імперія франків.Розподіл імперії |
|
|
|
Візантійська імперія доби Юстініана. Розквіт Візантії за Македонскої династії та династії Комнінів. Культура Візантії.
|
|
|
|
Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммед |
|
|
|
Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабо-мусульманської культури. . |
|
|
|
Практичне заняття. Зіставити організації влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах. |
|
|
|
Узагальнення. |
|
|
|
РОЗДІЛ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ |
|||
Знаю:
Розумію:
Умію: описати повсякденне життя у феодальному замку, міському будинку (майстерня, крамниця), селянській господі; |
Зв'язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація |
|
|
Середньовічне європейське суспільство Середньовічне місто. Повсякденне життя .
|
|
|
|
Узагальнення |
|
|
|
РОЗДІЛ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ В X – XV СТОЛІТТЯХ |
|||
Знаю:
Розумію:
Умію:
визначити наслідки Хрестових походів, Реконкісти, Столітньої війни, Війни троянд. |
Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання. |
|
|
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. |
|
|
|
Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія. |
|
|
|
Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Жанна д’Арк. Консолідація влади в руках французьких королів. Луї ХІ. |
|
|
|
Англія в ХІ–ХV ст. Генрі ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд., |
|
|
|
Практичне заняття. Встановити Цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури. (на основі витягів з тексту документа) |
|
|
|
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями, |
|
|
|
Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція). |
|
|
|
Практичне заняття. Зіставити Устрій станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи (монархіях, середньовічних республіках); тезово (усно або письмово) представити результати зіставлення (висновки); |
|
|
|
Узагальнення. |
|
|
|
РОЗДІЛ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
|||
Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнати будівлі (храми) романського і готичного стилів. |
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними. |
|
|
Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. Практична робота: створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі» |
|
|
|
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм. Практична робота: Описати Повсякденне життя середньовічного студента/учня описати (на основі доступних джерел) |
|
|
|
Практичне заняття. «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи». підготувати ілюстровану уявну екскурсію |
|
|
|
Узагальнення. |
|
|
|
РОЗДІЛ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ В X – XV СТ. |
|||
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Чернечі лицарські ордени ( Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда ( Дмитра) Гедиміновича.
|
|
|
Польське королівство за Казимира ІІІ. Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії. |
|
|
|
Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського XIV – на початку XVІ ст. |
|
|
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії. |
|
|
|
Практичне заняття. Прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи. |
|
|
|
Узагальнення. |
|
|
|
Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД (оглядово). Узагальнення |
|||
Знаю:
Розумію:
Умію: показати на карті території середньовічних Індії, Китаю та Японії; |
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури. Японія. |
|
|
Узагальнення |
|
|