Підготувала вчитель початкових класів
Спаської загальноосвітньої школи I – III ступенів
Савлук Людмила Леонідівна
2020 – 2021 н. р.
Календарне планування з математики
для дітей з інтелектуальним порушенням
2 клас
№ п/п |
Зміст уроку |
Дата |
Примітка |
|
|
|
|
|
Числа, арифметичні дії з числами. Величини |
|
|
1 |
Числа першого десятка та дії з ними (повторення). Утворення чисел першого десятка |
|
|
2 |
Склад числа 2 |
|
|
3 |
Розв’язування прикладів в межах 10 |
|
|
4 |
Склад числа 3 |
|
|
5 |
Розв’язування прикладів в межах 10 |
|
|
6 |
Розв’язування прикладів в межах 10 |
|
|
7 |
Склад числа 4 |
|
|
8 |
Розв’язування прикладів в межах 10 |
|
|
9 |
Склад числа 5 |
|
|
10 |
Розв’язування задач в межах 10 |
|
|
11 |
Склад числа 6 |
|
|
12 |
Розв’язування прикладів в межах 10 |
|
|
13 |
Діагностична робота №1 |
|
|
14 |
Склад числа 7 |
|
|
15 |
Розв’язування задач в межах 10 |
|
|
16 |
Склад числа 8 |
|
|
17 |
Розв’язування прикладів в межах 10 |
|
|
18 |
Склад числа 9 |
|
|
19 |
Розв’язування прикладів в межах 10 |
|
|
20 |
Склад числа 10 |
|
|
21 |
Розв’язування прикладів в межах 10 |
|
|
22 |
Додавання та віднімання в межах 10. |
|
|
23 |
Додавання та віднімання в межах 10. |
|
|
24 |
Додавання та віднімання в межах 10. |
|
|
25 |
Розв’язування прикладів та задач |
|
|
26 |
Розв’язування прикладів та задач |
|
|
27 |
Діагностична робота №2 |
|
|
28 |
Додавання та віднімання в межах 10. Розв’язування прикладів та задач |
|
|
29 |
Додавання та віднімання в межах 10. |
|
|
30 |
Нумерація в межах 20 |
|
|
31 |
Числовий ряд 1-20. |
|
|
32 |
Місце числа в числовому ряді. |
|
|
33 |
Утворення чисел в межах 20 |
|
|
34 |
Утворення чисел в межах 20 |
|
|
35 |
Розв’язування прикладів та задач |
|
|
36 |
Читання та запис чисел другого десятка |
|
|
37 |
Читання та запис чисел другого десятка |
|
|
38 |
Читання та запис чисел другого десятка |
|
|
39 |
Діагностична робота № 3 |
|
|
40 |
Рахування чисел в межах 20 в прямому і зворотному порядку |
|
|
41 |
Числа одноцифрові та двоцифрові. |
|
|
42 |
Числа одноцифрові та двоцифрові. |
|
|
43 |
Порівняння чисел в межах 20 |
|
|
44 |
Порівняння чисел в межах 20 |
|
|
45 |
Додавання і віднімання в межах 20 без переходу через десяток |
|
|
46 |
Додавання та віднімання в межах 20 без переходу через розряд |
|
|
47 |
Діагностична робота №4 |
|
|
48 |
Додавання та віднімання в межах 20 без переходу через розряд |
|
|
49 |
Розв’язування прикладів на одну арифметичну дію |
|
|
50 |
Розв’язування прикладів на одну арифметичну дію |
|
|
51 |
Нуль як компонент дії додавання. |
|
|
52 |
Нуль як компонент дії додавання |
|
|
53 |
Приклади на збільшення та зменшення числа на декілька одиниць. |
|
|
54 |
Приклади на збільшення та зменшення числа на декілька одиниць. |
|
|
55 |
Міри вартості. Монети |
|
|
56 |
Міри вартості. Гривні |
|
|
57 |
Міри довжини. Сантиметр. |
|
|
58 |
Міри довжини. Сантиметр. |
|
|
59 |
Міри довжини. Дециметр. |
|
|
60 |
Міри довжини. Дециметр. |
|
|
61 |
Діагностична робота №5 |
|
|
62 |
Креслення відрізків та їх вимірювання. |
|
|
63 |
Креслення відрізків та їх вимірювання. |
|
|
64 |
Дні тижня. |
|
|
65 |
Кількість діб у тижні. |
|
|
66 |
Маса. Одиниця маси – кілограм. |
|
|
67 |
Ваги. Вимірювання маси невеликих предметів. |
|
|
68 |
Ваги. Вимірювання маси невеликих предметів. |
|
|
69 |
Час. Місяці |
|
|
70 |
Час. Місяці |
|
|
70 |
Час. Місяці |
|
|
71 |
Діагностична робота № 6 |
|
|
72 |
Одиниці часу – година, доба, тиждень. |
|
|
73 |
Визначення часу у годинах. |
|
|
74 |
Визначення часу у годинах |
|
|
75 |
Робота з годинником. Визначення часу. |
|
|
76 |
Робота з годинником. Визначення часу. |
|
|
77 |
Робота з годинником. Визначення часу. |
|
|
|
Арифметичні задачі. Робота з даними |
|
|
78 |
Структурні компоненти задачі: умова, числові дані, запитання, розв’язок та відповідь. |
|
|
79 |
Структурні компоненти задачі: умова, числові дані, запитання, розв’язок та відповідь. |
|
|
80 |
Структурні компоненти задачі: умова, числові дані, запитання, розв’язок та відповідь. |
|
|
81 |
Структурні компоненти задачі: умова, числові дані, запитання, розв’язок та відповідь. |
|
|
82 |
Прості текстові арифметичні задачі збільшення (зменшення) чисел на декілька одиниць. |
|
|
83 |
Прості текстові арифметичні задачі збільшення (зменшення) чисел на декілька одиниць. |
|
|
84 |
Діагностична робота № 7 |
|
|
85 |
Прості текстові арифметичні задачі збільшення (зменшення) чисел на декілька одиниць. |
|
|
86 |
Диференціація понять «збільшення на…», «зменшення на…». |
|
|
87 |
Прості арифметичні задачі на знаходження суми |
|
|
88 |
Прості арифметичні задачі на знаходження суми |
|
|
89 |
Прості арифметичні задачі на знаходження суми |
|
|
90 |
Прості арифметичні задачі на знаходження остачі, які мають відношення «менше на…», «більше на…» |
|
|
91 |
Прості арифметичні задачі на знаходження остачі, які мають відношення «менше на…», «більше на…» |
|
|
92 |
Прості арифметичні задачі на знаходження остачі, які мають відношення «менше на…», «більше на…» |
|
|
93 |
Прості арифметичні задачі на знаходження остачі, які мають відношення «менше на…», «більше на…» |
|
|
94 |
Запис розв’язування задачі у вигляді приклада. |
|
|
95 |
Діагностична робота № 8 |
|
|
|
Просторові відношення. Геометричні фігури |
|
|
96 |
Промінь. Відрізок. |
|
|
97 |
Знайомство з поняттям кут. Прямий кут. Гострий кут. Тупий кут. Креслення. |
|
|
98 |
Кути. Прямий кут. Гострий кут. Тупий кут. Креслення |
|
|
99 |
Кути. Прямий кут. Гострий кут. Тупий кут. Креслення |
|
|
100 |
Прямокутник. Креслення фігури. |
|
|
101 |
Квадрат. Креслення фігури. |
|
|
102 |
Трикутник. Креслення фігури. |
|
|
103 |
Порівняння фігур. |
|
|
104 |
Діагностична робота № 9. |
|
|
105 |
Повторення вивченого матеріалу |
|
|
Календарне планування
з корекційно – розвиткової роботи
«Соціально – побутове орієнтування»
2 клас
2 години ( 70 годин на рік)
Для дітей з інтелектуальним порушенням
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
1 |
Вступне заняття. Знайомство з обладнанням приміщення для уроків соціально - побутового орієнтування. |
|
|
2 |
Дотримання правил безпеки і санітарно-гігієнічних вимог у кабінеті соціально-побутового орієнтування (повторення та поглиблення знань). |
|
|
|
Помешкання, школа, домівка |
|
|
3 |
Житлові будинки: одноповерхові, багатоповерхові; їхні характерні особливості. |
|
|
4 |
Види житлових будинків і господарських будівель у місті (багатоповерховий, приватний будинок та ін.), їх призначення. |
|
|
5 |
Вид власного житлового будинку |
|
|
6 |
Багатоповерховий будинок: під’їзд, ліфт, сходова клітка, їх призначення. Призначення приміщень. Знайомство з ліфтом. |
|
|
7 |
Правила поведінки на сходових клітках, під’їздах, ліфті |
|
|
8 |
Види житлових будинків і господарських будівель у селі (житловий будинок, сарай, веранда та ін.), їх призначення. |
|
|
9 |
Квартира. Назви кімнат та їх призначення. |
|
|
10 |
Санітарно-гігієнічні вимоги до житлових приміщень. |
|
|
11 |
Правила безпечної поведінки в приміщеннях школи (коридор, спальня, клас, їдальня, туалет). |
|
|
12 |
Правила безпечної поведінки на перерві. |
|
|
13 |
Правила безпечної поведінки на шкільному подвір'ї. |
|
|
14 |
Практичне заняття. Безпечні ігри на шкільному подвір'ї Дорога до школи. Вибір безпечного маршруту від школи до дому і від дому до школи. |
|
|
15 |
Правила поведінки під час масових шкільних заходів |
|
|
|
Основи загальної гігієни |
|
|
16 |
Особиста гігієна і охайність. Правила особистої гігієни. Догляд за руками. Практична робота. Як правильно мити руки. |
|
|
17 |
Значення дотримання правил для збереження і зміцнення здоров’я. |
|
|
18 |
Предмети особистої гігієни. |
|
|
19 |
Послідовність ранкового туалету. Практичне заняття. Ранковий туалет. Вмивання обличчя. Миття |
|
|
20 |
Послідовність виконання ранкового і вечірнього туалету; періодичність і правила чищення зубів, вух , порядок здійснення ранкового та вечірнього туалету в певній послідовності. |
|
|
21 |
Речі індивідуального користування. Носовичок. Пральний порошок. Мочалка. Зубна щітка і зубна паста. Мило. Натільна білизна. Рушник. Ознайомлення з казкою К.Чуковського «Мийдодір». |
|
|
22 |
Особиста гігієна. Правила особистої гігієни. Ранкові і вечірні гігієнічні процедури. Догляд за зубами. Правила догляду за зубами. Практична робота. Як правильно доглядати за порожниною рота. |
|
|
23 |
Догляд за волоссям. Предмети особистого користування. Гребінець. Зачіска. Практична робота. Причісування волосся. |
|
|
|
Одяг та взуття |
|
|
24 |
Одяг. Головний убір. Види одягу та головних уборів, їх призначення. |
|
|
25 |
Розрізнення одягу в залежності від його призначення (повсякденний, святковий, робочий, спортивний). Підбір одягу, головного убору по сезону. |
|
|
26 |
Взуття. Види взуття (шкіряне, гумове, текстильне). |
|
|
27 |
Догляд за взуттям. Правила догляду за взуттям з різних матеріалів |
|
|
28 |
Розрізнення взуття в залежності від призначення; підготовка взуття до сезонного зберігання. Взуттєва щітка. Крем для взуття. Полиця для взуття. |
|
|
29 |
Утримання у чистоті і порядку особистих речей. |
|
|
|
Гігієна харчування |
|
|
30 |
Харчування і здоров’я. Значення харчування в житті людини. |
|
|
31 |
Овочі, фрукти, молочні продукти, їх значення для росту й розвитку людини. |
|
|
32 |
Вода. Значення води для життя і здоров’я людини. |
|
|
33 |
Правила користування джерелами водопостачання. Бережне ставлення до води. |
|
|
34 |
Культура харчування. |
|
|
35 |
Вітаміни, їх значення для здоров’я. |
|
|
36 |
Продукти харчування, багаті на вітаміни. |
|
|
37 |
Про небезпеку від недоїдання і переїдання. Чому необхідно ретельно пережовувати їжу. |
|
|
38 |
Практична робота. Вибір корисних для здоров’я продуктів. |
|
|
39 |
Вплив правильного харчування на здоров я людини. Вибір продуктів харчування. |
|
|
40 |
Шкідливі продукти. Переваги натуральних продуктів. Негативний страв. вплив смажених |
|
|
41 |
Харчові отруєння. Перша допомога при харчових отруєннях. |
|
|
42 |
Правила поведінки за столом. Як сервірувати стіл, користуватися столовим приладдям |
|
|
43 |
Хімічні засоби по догляду за посудом |
|
|
44 |
Практична робота. Складання пам’ятки: «Як поводитися в шкільній їдальні». |
|
|
|
Соціальна орієнтація |
|
|
45 |
Правила етикету під час зустрічі й прощання з однолітками |
|
|
46 |
Форми звертання з проханням до однолітків та дорослих. |
|
|
47 |
Вітання та спілкування із своїми однолітками та працівниками школи |
|
|
48 |
Твої друзі. Вибір друзів. Друзі за інтересами. Правила товаришування. |
|
|
49 |
Уміння товаришувати. Дівчатка і хлопчики. Практична робота «Розігрування діалогів знайомства», «Спільні ігри для хлопчиків та дівчаток». |
|
|
50 |
Знайомство з людьми Побудова дружніх стосунків. |
|
|
51 |
Як звернутися по допомогу, якщо заблукав чи загубився |
||
52 |
Настрій і почуття людини. Як розпізнавати почуття. Як покращити настрій. Практична робота. Вправа «Вгадай емоцію», вправа «Намалюй настрій»; ігри, що сприяють гарному настрою. |
|
|
53 |
Культура спілкування. Правила культури спілкування. «Золоте правило» спілкування. Як ти спілкуєшся. Умови взаєморозуміння. |
|
|
54 |
Конфлікт. Як уникнути конфлікту. Попередження і розв’язання конфлікту. |
|
|
55 |
Особисті інтереси, смаки і захоплення. Спільні інтереси з іншими людьми. Вплив смаків і захоплень на здоров’я людини. |
|
|
56 |
Людяність, вдячність і співчуття. |
|
|
57 |
Необхідність гуманного ставлення до хворих і людей з особливими потребами. |
|
|
|
Правила поводження на канікулах та в довільний час (Інструктаж) |
|
|
58 |
Безпечні місця для ігор і розваг. Правила безпечної поведінки під час ігор і розваг |
|
|
59 |
Безпека в домі. Побутові небезпеки. |
|
|
60 |
Телевізор, комп’ютер, мобільний телефон. Правила користування телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном. |
|
|
61 |
Практична робота. Створення пам’ятки щодо перегляду телевізійних передач, користування комп’ютером і мобільним телефоном |
|
|
62 |
Безпечна поведінка вдома |
|
|
63 |
Безпечні і небезпечні ситуації. Поведінка дитини в небезпечних ситуаціях за відсутності дорослих. |
|
|
64 |
Правила користування електроприладами. Джерела допомоги в небезпечних ситуаціях. Повідомлення про небезпеку за телефоном екстреної допомоги. |
|
|
65 |
Поведінка в небезпечних ситуаціях. Телефони аварійних служб. |
|
|
66 |
Правила протипожежної безпеки. Що треба робити, щоб не сталося пожежі. Як слід діяти при пожежі. |
|
|
67 |
Наші рятувальники. Поведінка в небезпечних ситуаціях. |
|
|
68 |
Безпечна поведінка вдома. Небезпечні речовини (пральний порошок, засоби для миття посуду тощо). |
|
|
69 |
Як поводитися з незнайомими людьми, які намагаються потрапити до помешкання. Як поводитися з незнайомими людьми, які підійшли на вулиці. |
|
|
70 |
Правила пішохідного руху. Правила поведінки в транспорті і на вулиці. |
|
|
Календарне планування
з корекційно – розвиткової роботи
«Розвиток мовлення»
Для дітей з інтелектуальним порушенням
2 клас
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
|
Закріплення навичок навчальної діяльності. |
|
|
1 |
Бесіди на теми: «Наша школа», «Наш клас», «Шкільне подвір’я» |
|
|
2 |
Бесіди на теми: «Обов’язки учня», «Культура поведінки учнів в школі, на подвір’ї, на вулиці». |
|
|
3 |
Словесні форми спілкування з дітьми та дорослими. |
|
|
4 |
Ознайомлення з навколишнім. Людина. Власні ім’я та прізвище. |
|
|
5 |
Зовнішній вигляд людини: правила охайності. |
|
|
6 |
Розпорядок дня школяра |
|
|
7 |
Корисне харчування. |
|
|
8 |
Предмети побуту, які нас оточують. Користування ними |
|
|
9 |
Екскурсія: приміщення школи. |
|
|
10 |
Розвиток комунікативних здібностей. |
|
|
|
Розвиток слухання-розуміння мовлення вчителя. Накопичення словникового запасу |
|
|
11 |
Слухання-розуміння мовлення вчителя |
|
|
12 |
Наслідування мовлення вчителя. |
|
|
13 |
Пори року |
|
|
14 |
Уявлення про погоду |
|
|
15 |
Вітер, хмари, опади |
|
|
16 |
Погода взимку, влітку. |
|
|
17 |
Відповіді на запитання вчителя ( однозначні). |
|
|
18 |
Називання ( показування) різних предметів за їх зображенням на малюнках. Осінь . |
|
|
19 |
Сезонні зміни у природі. |
|
|
20 |
Овочі, фрукти |
|
|
21 |
Похолодання, випадання дощів. |
|
|
22 |
Зміна забарвлення листя, листопад. |
|
|
|
Активізація мовленнєвої і пізнавальної діяльності. |
|
|
23 |
Розрізнення основних кольорів (чорний, білий, червоний, синій, зелений, жовтий). Овочі. Фрукти. Ягоди |
|
|
24 |
Сприймання і відтворення найпростіших комбінацій з прямих ліній та фігур зліва направо в горизонтальному положенні. |
|
|
25 |
Конструювання з допомогою вчителя простих, добре відомих дітям предметів (драбинка, паркан, ялинка, вікно та ін.). |
|
|
26 |
Складання розрізних малюнків зображення одного-двох предметів (яблуко, груша, котик, півник, чашка з блюдцем, будиночок тощо). |
|
|
27 |
Складання розрізних малюнків зображення одного-двох предметів (яблуко, груша, котик, півник, чашка з блюдцем, будиночок тощо). |
|
|
28 |
Ознайомлення з органами мовлення, їх роль у звуковимові. Органи мовлення та чуттів людини. |
|
|
29 |
Повторення за вчителем окремих звуків, звукосполучень, простих слів і фраз. |
|
|
30 |
Відповіді на запитання вчителя (однозначні, показування). |
|
|
31 |
Сприймання на слух та розуміння окремих слів. |
|
|
32 |
Засвоєння слів-назв предметів певних тематичних груп: класні меблі, навчальне приладдя, іграшки, овочі, фрукти, харчові продукти, посуд, свійські тварини, звірі, одяг та взуття, предмети особистої гігієни |
|
|
33 |
Засвоєння слів-назв предметів певних тематичних груп: класні меблі, навчальне приладдя, іграшки, овочі, фрукти, харчові продукти, посуд, свійські тварини, звірі, одяг та взуття, предмети особистої гігієни |
|
|
34 |
Позначення словом дій предметів за запитанням: Хто що робить? . |
|
|
35 |
Зима. Зимова праця людини. Зимові дитячі ігри |
|
|
|
Підготовка до читання |
|
|
36 |
Ігри та вправи із звуками оточуючого середовища: розрізнення немовних звуків, імітація, співвідношення звука з його джерелом, характеристика звука за силою звучання (голосно, тихо). (Голоси та звуки природи. Шум дерев, струмка, моря…) |
|
|
37 |
Наслідування звуків природи (тварин, птахів). |
|
|
38 |
Тварини свійські: кіт, собака, корова. Зовнішній вигляд |
|
|
39 |
Практичне знайомство із словом, як одиницею мовлення: виділення слова в ряду інших слів (хлопки, відстукування), називання слів за завданням вчителя (з допомогою предметних та сюжетних малюнків, особистий досвід дітей). |
|
|
40 |
Вправи з поскладовим промовлянням слів в супроводі ритмічних рухів (хлопки, кроки, помахи руками та ін..). |
|
|
41 |
Поняття «часть слова» |
|
|
42 |
Практичне знайомство з реченням: повторення речень за вчителем з правильною інтонацією. |
|
|
43 |
Зима. Сезонні зміни у природі. Холодне повітря, мороз, снігопад, лід, сніжинка. |
|
|
44 |
Складання речень за спостережуваною дією, за предметними та сюжетними малюнками, з опорою на власний досвід. |
|
|
45 |
Ділення коротких речень (2-3 слова) на слова («Про кого це речення?», «Що робить…?») |
|
|
46 |
Тварини дикі: вовк, заєць. Зовнішній вигляд. |
|
|
47 |
Розрізнення заданого звука в словах: виділення звука, який часто повторюється; виділення слова, яке починається з заданого звука. |
|
|
48 |
Визначення першого звука в слові. |
|
|
|
Розвиток графічних умінь. |
|
|
49 |
Правильна постава під час письма. (Здоров’я людини.) |
|
|
50 |
Ігрові вправи на активізацію рухів кистей руки, пальців («пальчикова гімнастика»). |
|
|
51 |
Ігрові вправи на активізацію рухів кистей руки, пальців («пальчикова гімнастика»). |
|
|
52 |
Малювання вертикальних ліній різної довжини, вертикальних ліній від початкової крапки |
|
|
53
|
Малювання горизонтальних ліній однакової довжини («Гребінь», «Паркан», «Драбинка»), прямих похилих ліній в різних напрямках («Сонечко», «Гілки дерева»). |
|
|
54 |
Домальовування предметів знайомими лініями. |
|
|
|
Спеціальна підготовка до письма. |
|
|
55 |
Корекція пози за партою. Орієнтування в зошиті. Проведення прямих, прямих ламаних і хвилястих ліній неперервним рухом руки зліва направо (в межах можливого). |
|
|
56 |
Весна. Сезонні зміни у природі. Потепління, танення снігу, цвітіння, приліт птахів |
|
|
57 |
Подальший розвиток координації рухів кисті руки і пальців у процесі виконання гімнастичних вправ та різних видів практичної діяльності. (Здоров’я людини. Вплив фізичної культури на здоров’я людини.) |
|
|
58 |
Розфарбовування кольоровими олівцями геометричних фігур і нескладних малюнків прямими і хвилястими лініями. |
|
|
59 |
Письмо олівцем прямих і похилих паличок в зошиті та крейдою на дошці. |
|
|
60 |
Основні елементи рукописних букв: пряма коротка і довга паличка з різними інтервалами, похила коротка і довга паличка, овал. |
|
|
61 |
Основні елементи рукописних букв: пряма коротка і довга паличка з різними інтервалами, похила коротка і довга паличка, овал. |
|
|
62 |
Удосконалення та подальший розвиток дрібної і загальної моторики. |
|
|
|
Основний період Букварний період. Навчання грамоти.
|
|
|
63 |
Вивчення звуків і букв І етапу: А, У, О, М, Х, С, Н, И, Л, Ш, П, К, Р. |
|
|
64 |
Співвідношення звука і букви, визначення місця звука і букви у слові; фіксація буквою початкового звука у словах. |
|
|
65 |
Птахи: голуб, ворона. Зовнішній вигляд. Охорона тварин. |
|
|
66 |
Формування зорових еталонів букв: знаходження заданої букви серед інших букв чи знаків; впізнавання букв, накладених одна на одну; виділення з ряду правильно написаної букви з опорою на зразок |
|
|
67 |
Складання букв з паличок, паперових смужок, проволоки за зразком; доповнення відсутнього елемента букви; називання та порівняння графічно схожих букв. |
|
|
68 |
Запам’ятовування цілісних образів слів, які складаються з вивчених букв (мама, сон, сом, папа, липа, молоко…), співвідношення слів з предметами, які вони називають. |
|
|
69 |
Складання індивідуальних альбомів вивчених слів, використання їх для вирішення задач навчального та практичного характеру. |
|
|
70 |
Літо. Сезонні зміни у природі. Ягоди, фрукти, овочі. Відпочинок влітку. Повторення та закріплення вивченого матеріалу. |
|
|