9 клас
Історія України
(педагогічний патронаж)
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ
Укладач: Cпіжева Т.Л., вчитель історії Київської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату №15
№ |
Дата
|
9 клас |
|||
1 |
|
Повторення. |
|
||
2 |
|
Тема 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ НАПРИКІНЦІ XVII — У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XVIII ст. Зовнішня та внутрішня політика гетьмана І. Мазепи. |
Учень/учениця: показує на карті напрямки козацьких походів, місця найважливіших подій та створення найвизначніших культурних пам’яток; встановлює хронологічну послідовність подій періоду. На основі різних джерел інформації: застосовує та пояснює на прикладах поняття і терміни: «Малоросія», «Малоросійська колегія»; визначає причини, суть та наслідки основних явищ і подій періоду; оцінює діяльність українських гетьманів, заходи козацької старшини в її боротьбі за відновлення державних прав; характеризує гетьмана І. Мазепу як історичного діяча; аналізує зміст укладених гетьманами «статей» з Російською імперією, українсько-шведського договору; основних положеньКонституції П. Орлика; умови розвитку економічного та культурного життя; характеризує культурні досягнення, розпізнає найвідоміші пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва, стисло описує їх; висловлює ставлення до історичних діячів доби, судження про доленосні події доби.
|
||
3 |
|
Правобережна Україна наприкінці XVIІ — на початку XVIII ст. |
|||
4 |
|
Україна в подіях Північної війни. |
|||
5 |
|
Полтавська битва. Гетьман І. Мазепа в історії України. К. Гордієнко. |
|||
6 |
|
Становище в Україні після Полтавської битви. П. Орлик і його Конституція. |
|||
7 |
|
Гетьман І. Скоропадський. |
|||
8 |
|
Узагальнення |
|||
9 |
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
10 |
|
Тема 2. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ XVIII ст. Гетьман К. Розумовський, його діяльність. |
Учень/учениця: показує на карті територіальні зміни, що відбулися внаслідок поділів Польщі, російсько-турецької війни (1768—1774), захоплення Росією Криму (1783), ліквідації козацького адміністративно-територіального устрою на Лівобережній Україні, Слобожанщині, території Вольностей Війська Запорізького, території, охоплені національно-визвольним рухом на Правобережній та Західній Україні; встановлює хронологічну послідовність подій періоду. На основі різних джерел інформації: застосовує та пояснює на прикладах поняття і терміни: «Вольності Війська Запорізького», «Підпільненська Січ», «Задунайська Січ», «гайдамаки», «опришки»; визначає причини, суть та наслідки основних явищ і подій періоду; визначає значення українського козацтва, Запорізької Січі та Гетьманщини в історії України; характеризує та оцінює діяльність гетьмана К. Розумовського, кошового отамана П. Калнишевського, поета та філософа Г. Сковороди; характеризує культурні досягнення, розпізнає найвідоміші пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва, стисло описує їх; висловлює ставлення доісторичних діячів доби, судження про доленосні події доби; доводить, що Києво-Могилянська академія була одним із найвпливовіших центрів освіти, науки, видавничої справи в Україні та Росії. |
|
|
11 |
|
Соціально-політичне та економічне становище в Правобережній Україні. Розгортання гайдамацького руху. Коліївщина. |
|||
12 |
|
Опришківський рух. Поділи Речі Посполитої. |
|||
13 |
|
Адміністративно-територіальний поділ та освоєння запорізьких земель Нової (Підпільненської) Січі. Ліквідація Запорізької Січі. |
|||
14 |
|
Особливості розвитку культури в другій половині XVIII ст. |
|||
15 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|||
16 |
|
Резервний час |
|
|
|
17 |
|
Тема3. ФОРМУВАННЯ МОДЕРНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІЇ. ТЕОРІЯ ТА СУСПІЛЬНІ ВИКЛИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХІХ ст. Від етносу до нації; від Малоросії та Галицької Русі до України. |
Учень/учениця: виявляє розуміння понять «етнос», «народність», «нація»; орієнтується у визначеннях «український проект», «російський і польський імперські проекти»; описує і порівнює стан українського питання в межах Російської і Австрійської імперій, різниці суспільно-політичних прав українського населення та сусідніх прийшлих російської та польської націй; визначає мотиви дій української еліти по виокремленню українських національних інтересів; аналізує та узагальнює діяльність провідників українського руху першої половини ХІХ ст. — етнографів, фольклористів, істориків, громадських і церковних діячів, їхні твори, що підносили значення народу, його права керувати суспільним життям на своїй території; зіставляє історичні і літературні джерела, визначаючи програмні цілі ідейних керівників національного руху; здійснює критичний аналіз джерел та інтерпретує теоретичні постулати лідерів українського руху; характеризує зміст програмних ідеологічних творів: «Малоросійські пісні...» М. Максимовича, «Закон Божий» М. Костомарова та ін. |
|
|
18 |
|
Ідея соборності українських земель. Релігійно-конфесійні проблеми в національному питанні. |
|||
19 |
|
Тема 4. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ТА АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЙ НАПРИКІНЦІ ХVІІІ — У ПЕРШІЙ ТРЕТИНІ ХІХ ст. Українські землі у складі Російської імперії: адміністративно-територіальний устрій та регіональний поділ. |
|||
20 |
|
Включення західноукраїнських земель до складу Австрійської імперії: адміністративно-територіальний устрій та регіональний поділ. |
|||
21 |
|
Вплив міжнародних відносин на розвиток українських земель в першій третині ХІХ ст. |
Учень/учениця: визначає хронологічну послідовність подій періоду; показує на карті українські землі у межах імперій; на основі карти порівнює політико-адміністративний устрій українських земель у складі Російської імперії з політико-адміністративним устроєм українських земель у складі Австрійської монархії; показує на карті територіальні зміни; описує та порівнює становище українського населення та риси повсякденного життя українців у складі Російської та Австрійської імперій; визначає цілі (мотиви) участі українців у війнах за їхніми діями; аналізує та узагальнює історичні факти, визначає причини, сутність і наслідки піднесення національної ідеї, національного та суспільно-політичного рухів; зіставляє дані історичних та літературних джерел для аналізу програмних позицій антиурядових організацій; здійснює критичний аналіз джерел та інтерпретує події, подані в історичних документах; характеризує зміст і значення «Енеїди» та «Русалки Дністрової». |
||
22 |
|
Початок національного відродження. Національна ідея в суспільно-політичному русі України. |
|||
23 |
|
Поширення ідей Просвітництва у Західній Україні. «Руська трійця». |
|||
24 |
|
Масонство в Україні. Україна в програмних документах декабристів. |
|||
25 |
|
Узагальнення |
|||
26 |
|
Тематичне оцінювання |
|||
27 |
|
Тема 5. СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНЕ ЖИТТЯ НАРОДУ ТА УКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ РУХ У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ ст. Сільське господарство. |
Учень/учениця: визначає хронологічну послідовність подій періоду, хронологічно співвідносить діяльність Кирило-Мефодіївського братства та національно-визвольний рух на західноукраїнських землях під час революцій 1848—1849 рр. у Австрійській імперії та інших країнах Європи; пояснює на основі карти економічні та соціальні процеси (наприклад, господарська інфраструктура, спеціалізація регіонів, особливості становища населення у зв’язку з економічним розвитком тощо), показує на карті території, охоплені антикріпосницьким рухом; показує на карті й співвідносить території, охоплені національно-визвольним рухом в українських землях та революційними подіями у країнах Європи; порівнює соціально-економічний розвиток українських земель, становище населення та явища повсякденного життя українців під владою Росії та Австрії; характеризує та оцінює особливості розвитку сільського господарства, промисловості й торгівлі даного періоду; доводить, що кріпосне право гальмувало економічний розвиток України, призводило до посилення національного та соціального гніту тощо; визначає та характеризує передумови, причини, форми, характер і наслідки протесту різних верств українського населення, сутність програмних вимог національно-визвольного руху; порівнює мету, завдання і форми національного руху наприкінці 40-х років ХІХ ст. в українських землях під владою Росії та Австрії з вимогами європейських народів під час революцій; дає власну оцінку діяльності У. Кармелюка, Т. Шевченка, Кирило-Мефодіївського братства та значення подій 1848—1849 рр. на західноукраїнських землях. |
|
|
28 |
|
Початок промислової революції. |
|
||
29 |
|
Соціально-економічне становище українського населення під владою Австрійської та Російської імперій. |
|||
30 |
|
Селянські виступи під проводом У.Кармелюка. |
|||
31 |
|
Утворення Кирило-Мефодіївського братства. Програмні документи й громадсько-політична діяльність братчиків. |
|||
32 |
|
Риси ментальнісних установок, що відрізняли українців від сусідніх національних спільнот: поляків і росіян. |
|||
33 |
|
Національно-визвольний рух на західноукраїнських землях під час революції 1848—1849 рр. в Австрійській імперії. |
|||
34 |
|
Утворення та діяльність Головної руської ради. |
|||
35 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|