Календарно-тематичне планування уроків
до підручника Л.В. Калініної, І.В. Самойлюкевич «Англійська мова» для 10-го класу
спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземної мови
№ уро-ку |
Тема спілкування |
Мовленнєві функції |
Функціональні експоненти |
Мовленнєва компетенція |
Мовна компетенція |
Соціокуль-турна компетен-ція |
|||||||||||||||||
Аудіюван- ня |
Говорін-ня |
Читання |
Письмо |
Фонети- ка |
Лексика |
Граматика |
|||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||||||||||||
Unit 1 |
My Friends and my Family are my Fortress . |
||||||||||||||||||||||
1.1.
01.09 04.09 04.09 06.09 06.09 08.09 |
What is a role model for you? |
Розповіда-ти, хто для тебе є прикладом для наслідування |
-My grandfather (father, mother, grandmother) is my idol - In my opinion, a good personality is not necessarily a great man.
- Someone who has a very strong character |
Ex. a,b,c PB p. 13 |
Ex.2,3,4 PB p.9-10 монолог-розповідь; діалог-обговорен- ня; полілог-дискусія Ex a-p.12 |
Ex.ІІ (а,b) PB p.6-9 |
Exa,b PB, p. 13-14 Ex/a,b p.23 |
Ex. III PB, p. 9 |
strongwilled statesman shrewdness self-respect necessarily inspirative to prevail selfconfidenc |
If + Present Simple + will the Future Continuous, Future Perfect, Imperative, can, could, may, might, ought to and must without to Ex 1,2,3 p 10-11 |
Ex. I , PB p.6 Across Cultures p/9
|
||||||||||||
1.2. 11.09 11.09 13.09 13.09 15.09 18.09 |
Who is your ‘friendly ear |
Описувати свого друга |
- My devoted friend is supportive. - It’s cool to have such a friend. - Life is meaningless without friends. |
Ex. a,b,c PB p. 22-23 |
Ex.1,2,3 PB p/19 монолог-розповідь; діалог-обговорен- ня; полілог-дискусія |
Ex.ІІ (а,b) PB p.15 |
Ex. 1.2.3 PB, p. 20 Ex/a,b p.23 |
Ex. III PB, p. 18 |
- issue siblings to attract colloquial shy to trust faithful to argue to apply to bul |
If + Past Simple + would + Infinitive without to |
Ex. 1, PB p. 15 |
||||||||||||
1.3. 18.09 20.09 20.09 22.09 25.09 |
Can you learn how to resolve confl icts? |
Чи можете ви навчитися вирішувати конфлікти? |
- Misunderstanding and mistrust can cause a conflict. -There are no conflicts in my family - I respect your opinion |
Ex. 2(a,b,c) PB p. 29-30 |
Ex.IV, PB p. 28 монолог-характе- ристика; діалог-обмін думками; полілог-дискусія |
Ex. II(a,b) PB p. 24 |
Ex. 1.2.3 (a,b) PB, p. 27 a, b – p.31 p.216 Writing a personal letter |
Ex. III, PB, p. 26-27 |
to squabble sincerely rivalry respond flexible to deprive |
If + Past Simple + would + Infinitive without to |
Ex. 1, PB p. 24
|
||||||||||||
1.4. 25.09 27.09 27.09 29.09 02.10 02.10 |
Developing Integrated Skills |
Розвиток інтегрованих навичок |
- Are you planning on…? - Does…appeal to you? - I really feel like… - I’m thrilled at the prospect… |
Ex. 1,2 PB p. 32 Ex.4,p 33 |
монолог-опис; діалог-обмін думками; полілог-дискусія |
|
Ex. 3 PB, p. 32 Writing a story |
|
|
|
|
||||||||||||
1.5. 04.10 04.10 |
YOUR TEST FILES |
||||||||||||||||||||||
Unit 2 |
Freaks of Nature |
||||||||||||||||||||||
2.1. 06.10 09.10 09.10 11.10 11.10 13.10
|
Do You Know how to Avert Extreme Weather Events? |
Чи знаєте ви, як запобігти екстремальним погодним явищам? |
- It’s time to decide - We protect our environment
|
Ex. (a,b,c) PB, p. 45-46 |
Ex. III PB, p. 43- 1,2,3, p.43 Ex.IV a p.44-45 монолог-опис; діалог-обмін думками; полілог-дискусія |
Ex. II PB, p.39-42 Ex a,b- p.42 Similar or Different |
Ex. 1,2,3 – p.44-46Ex(a,b,) PB, p. 46 |
Ex. III (1) PB, p. 43 |
earthquake flood hurricane typhoon tornado tsunami wildfire landslide meteorologist awesome devastating
|
A gerund is a base form of verb + ing which can follow some common verbs:
|
Ex. 1 PB, p. 39
|
||||||||||||
2.2. 16.10 16.10 18.10 18.10 20.10 30.10
|
How do Freaks of Nature Infl uence You? |
Як диваки природи впливають на вас? |
- My pet feels the change in the weather -Folk signs help me...
|
Ex. (a,b,c) PB, p. 52 |
Ex. III (2,3) PB, p.-49-50 ExIV p.51-52 монолог-опис; діалог-інтерв’ю; полілог-порівнян-ня |
Ex. II PB, p. 47-48 Ex a,b-p.49 |
Ex. 1,2,3 PB, p. 50 Ex a,b p/53 Writing a class journal entry |
Ex. III PB, p. 49 |
drought heat simultaneous deafening violent lifeguard shudder adjust tremendous |
use ‘be going + to’ infinitiv |
Ex I- p.47 |
||||||||||||
2.3. 30.10 01.11 01.11 03.11 |
Are You Environmentally Friendly? |
Ви дотримуєтеся певних правил поводження в навколишньому середовищі? |
- I say…, what do you think of…? - It's just incredible ? -If it isn’t…? -Are you kidding? |
Ex. (a,b,c) PB, p. 59 |
Ex. III (1,2) PB, p. 56 Ex IV- p.58 монолог-опис; діалог-обмін думками; полілог-дискусія |
Ex.II PB, p. 54-55 |
Ex. 1,2,3 PB, p. 57-58 Ex a,b p/59-60 p/216 Writing a letter of complaint |
Ex. III (1) PB, p. 56 |
contribution challenge incredible to absorb windmill genuinely |
use negative questions. |
Ex. 1 PB, p. 54
|
||||||||||||
2.4. 06.11 06.11 08.11 08.11 10.11 |
Developing Integrated Skills |
Розвиток інтегрованих навичок |
|
Ex.1, 2, 4 PB, p. 61 |
монолог-опис; діалог-розпиту- вання; полілог-обмін думками |
|
Ex. 3 PB, p. 61 Writing a notice |
|
|
|
|
||||||||||||
2.5 13.11 13.11 15.11
|
YOUR TEST FILES |
||||||||||||||||||||||
Unit 3 |
Art for Heart’s Sake |
||||||||||||||||||||||
3.1. 15.11 17.11 20.11 20.11 22.11
|
What is Art to You? |
Що для вас мистецтво? |
- Do you have any favourite….? - As many teenagers I … |
Ex. (a,b,c) PB, p. 73 |
Ex. 1,2, PB, p. 69 Ex IV p.71 монолог-опис; діалог-обмін думками; полілог-диспут |
Ex. II PB, p. 66 Ex a,b – p.68 Talking about Music Styles |
Ex. 3 PB, p.69 Ex 1,2,3 p/70 Ex a,b p.73 |
Ex. 1 PB, p. 69 |
- to hypnotize; -uplifting; -to evoke emotions; -to judge smb’s music. Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 73 |
Reported Speech: statements Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 74 |
Ex I,p/66 |
||||||||||||
3.2. 22.11 24.11 27.11 27.11 29.11 29.11 |
What Makes an Artist: Genius or Labour and Diligence? |
Що робить митця: геніальність чи праця й старанність? |
- How do you like…? - It was gorgeous… - I have seen his paintings … |
Ex. (a,b,c) PB, p. 81 |
Ex. 3) PB, p. 79 монолог-розповідь; діалог-обмін думками; полілог-диспут |
Ex. 2 PB, p. 74-77 |
Ex. 4,5 PB, p.78 Ex a,b p.82 Writing a biography |
Ex. III PB, p. 78 Ex 1,2,3,-p/78 |
- to absorb parable renowned contemporary incredible landscape seascape still life impressive |
|
Ex. 1 PB, p. 74 Across Cultures: PB, p. 77 |
||||||||||||
3.3.
01.12 04.12 04.12 06.12 06.12
|
Are Art Galleries and Museums in your List of Likes? |
Чи є у вас улюблені художні галереї та музеї? |
- What are your preferences in…? - Does…appeal to you? - Where do your tastes in…? |
Ex. (a,b,c) PB, p. -91-92 |
Ex. 4 PB, p. 89 монолог-розповідь про улюблений концерт; діалог-обмін думками; .полілог-дискусія |
Ex. 2 (a,b) PB, p. 84-87 |
Ex.1,2, 3 PB, p. 88-89 Ex a,b -p.93 |
Ex. III PB, p. 87 |
pretence snootiness to count splatter(s) to worship to marvel world of music. Ex. 1,2,3 PB, p. 87-89 |
the definite article |
Ex I,p/83 p/86 |
||||||||||||
3.4. 08.12 11.12 11.12 13.12
|
Developing Integrated Skills |
Розвиток інтегрованих навичок |
|
|
Ex. 2,3 PB, p. 94 монолог-опис; діалог-обмін думками; полілог-диспут |
|
Ex. 1 PB, p. 94Writing an e-mail |
|
|
|
|
||||||||||||
3.5 13.12
15.12 |
YOUR TEST FILES |
||||||||||||||||||||||
18.12 |
Семестровий контроль навичок читання |
||||||||||||||||||||||
18.12 |
Семестровий контроль навичок аудіювання |
||||||||||||||||||||||
20.12 |
Семестровий контроль навичок письма |
||||||||||||||||||||||
20.12 |
Семестровий контроль навичок говоріння |
||||||||||||||||||||||
22.12 |
Аналіз контрольних робіт |
||||||||||||||||||||||