Календарне планування для учнів 10 класу по автору Л. Калініна (поглиблене вивчення)

Про матеріал
Календарне планування по підручнику Л. Калініна. Видавництво ГЕНЕЗА, 2018 рік. Це планування допоможе вам в роботі і буде економити ваш час на початку навчальногороку
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків

до підручника Л.В. Калініної, І.В. Самойлюкевич «Англійська мова» для 10-го класу 

  спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземної мови

 

№ уро-ку

Тема спілкування

Мовленнєві функції

Функціональні експоненти

Мовленнєва компетенція

Мовна компетенція

Соціокуль-турна компетен-ція

Аудіюван-  ня

Говорін-ня

Читання

Письмо

Фонети-

ка

Лексика

Граматика

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Unit

1

My Friends and my Family are my Fortress .

1.1.

 

01.09

04.09

04.09

06.09

06.09

08.09

What is a role model for you?

Розповіда-ти, хто для тебе є прикладом для наслідування

-My grandfather (father, mother, grandmother) is my idol

- In my opinion, a good personality is not necessarily a great man.

 

- Someone who has a very strong character

Ex.

a,b,c            PB p. 13

Ex.2,3,4 PB p.9-10

монолог-розповідь; діалог-обговорен-

ня; полілог-дискусія

Ex a-p.12

Ex.ІІ (а,b)

PB p.6-9

Exa,b PB, p. 13-14

Ex/a,b  p.23

Ex. III PB, p. 9

strongwilled

statesman

shrewdness

self-respect

necessarily

inspirative

to prevail

selfconfidenc

If + Present Simple + will

the Future Continuous, Future Perfect, Imperative, can, could, may, might, ought to and must without to

Ex 1,2,3 p 10-11

Ex. I ,

PB p.6

Across Cultures p/9

 

1.2.

11.09

11.09

13.09

13.09

15.09

18.09

Who is your ‘friendly ear

Описувати свого друга

- My devoted friend is supportive.

- It’s cool to have such a friend.

- Life is meaningless without friends.

Ex.

a,b,c            PB p. 22-23

Ex.1,2,3 PB p/19

монолог-розповідь; діалог-обговорен-

ня; полілог-дискусія

Ex.ІІ (а,b)

PB p.15

Ex.  1.2.3 PB, p. 20

Ex/a,b  p.23

Ex. III PB, p. 18

- issue

siblings

to attract

colloquial

shy

to trust

faithful

to argue

to apply

to bul

If + Past Simple + would + Infinitive without to

Ex. 1, PB p. 15

1.3.

18.09

20.09

20.09

22.09

25.09

Can you learn how to resolve confl icts?

Чи можете ви навчитися вирішувати конфлікти?

- Misunderstanding and mistrust can cause a conflict.

-There are no conflicts in my family

- I respect your opinion

Ex. 2(a,b,c)                PB p. 29-30

Ex.IV, PB p. 28

монолог-характе-

ристика; діалог-обмін думками; полілог-дискусія

Ex. II(a,b)

PB p. 24

Ex. 1.2.3 (a,b) PB, p. 27

a, b – p.31

p.216

Writing a personal letter

Ex. III,

 PB, p. 26-27

to squabble

sincerely

rivalry

respond

flexible

to deprive

If + Past Simple + would + Infinitive without to

Ex. 1, PB p. 24

 

1.4.

25.09

27.09

27.09

29.09

02.10

02.10

Developing Integrated Skills

Розвиток інтегрованих навичок

- Are you planning on…?

- Does…appeal to you?

- I really feel like…

- I’m thrilled at the prospect…

Ex. 1,2               PB p. 32

Ex.4,p 33

монолог-опис; діалог-обмін думками; полілог-дискусія

 

Ex. 3 PB, p. 32

Writing a story

 

 

 

 

 

1.5.

04.10

04.10

YOUR TEST FILES

Unit

2

Freaks of Nature

2.1.

06.10

09.10

09.10

11.10

11.10

13.10

 

 

Do You Know how to Avert Extreme Weather Events?

Чи знаєте ви, як запобігти екстремальним погодним явищам?

- It’s time to decide

- We protect our environment

 

Ex. (a,b,c)

PB, p. 45-46

Ex. III 

PB, p. 43-

1,2,3, p.43

Ex.IV a p.44-45

монолог-опис; діалог-обмін думками; полілог-дискусія

Ex. II

PB, p.39-42

Ex a,b- p.42

Similar or Different

Ex. 1,2,3 – p.44-46Ex(a,b,) PB, p. 46

Ex. III (1)

PB, p. 43

earthquake

flood

hurricane

typhoon

tornado

tsunami

wildfire

landslide

meteorologist

awesome

devastating

 

 

A gerund is a base form of verb + ing which can follow some common verbs:

advise admit avoid can’t help consider

deny discuss enjoy imagine keep

 mind miss  practise  recommend  regret

 risk suggest  understand

Ex. 1 PB, p. 39

 

2.2.

16.10

16.10

18.10

18.10

20.10

30.10

 

How do Freaks of Nature Infl uence You?

Як диваки природи впливають на вас?

- My pet feels the change in the weather

-Folk signs help me...

 

Ex.  (a,b,c)

PB, p. 52

Ex. III (2,3)

PB, p.-49-50

ExIV p.51-52

монолог-опис; діалог-інтерв’ю; полілог-порівнян-ня

Ex. II

PB, p. 47-48

Ex a,b-p.49

Ex. 1,2,3 PB, p. 50

Ex a,b p/53

Writing a class journal entry

Ex. III

PB, p. 49

drought

heat

simultaneous

deafening

violent

lifeguard

shudder

adjust

tremendous

use ‘be going + to’ infinitiv

Ex I- p.47

2.3.

30.10

01.11

01.11

03.11

Are You Environmentally Friendly?

Ви дотримуєтеся певних правил поводження в навколишньому середовищі?

- I say…, what do you think of…?

- It's just incredible

?

-If it isn’t…?  -Are you kidding?

Ex. (a,b,c)

PB, p. 59

Ex. III (1,2)

PB, p. 56

Ex IV- p.58

монолог-опис; діалог-обмін думками; полілог-дискусія

Ex.II

PB, p. 54-55

Ex. 1,2,3

 PB, p. 57-58

Ex a,b p/59-60

p/216

Writing a letter of complaint

Ex. III (1)

PB, p. 56

contribution  challenge  incredible  to absorb  windmill  genuinely

use negative questions.

Ex. 1 PB, p. 54

 

2.4.

06.11

06.11

08.11

08.11

10.11

Developing Integrated Skills

Розвиток інтегрованих навичок

 

Ex.1, 2, 4

PB, p. 61

монолог-опис; діалог-розпиту-

вання; полілог-обмін думками

 

Ex. 3 PB, p. 61

Writing a notice

 

 

 

 

2.5

13.11

13.11

15.11

 

 YOUR TEST FILES

Unit 3

Art for Heart’s Sake

3.1.

15.11

17.11

20.11

20.11

22.11

 

What is Art to You?

Що для вас мистецтво?

- Do you have any favourite….?

- As many teenagers I …

Ex.  (a,b,c)

PB, p. 73

Ex. 1,2,

PB, p. 69

Ex IV p.71

монолог-опис; діалог-обмін думками; полілог-диспут

Ex. II

PB, p. 66

Ex a,b – p.68 Talking about Music Styles

Ex. 3 PB, p.69

Ex 1,2,3 p/70

Ex a,b p.73

Ex. 1

PB, p. 69

- to hypnotize;

-uplifting;

-to evoke emotions;

-to judge smb’s music.

Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 73

Reported Speech: statements Ex. 2 (a,b,c) PB, p. 74

Ex I,p/66

3.2.

22.11

24.11

27.11

27.11

29.11

29.11

What Makes an Artist: Genius or Labour and Diligence?

Що робить митця: геніальність чи праця й старанність?

- How do you like…?

- It was gorgeous…

- I have seen his paintings …

Ex. (a,b,c)

 PB, p. 81

Ex. 3) PB, p. 79

монолог-розповідь; діалог-обмін думками; полілог-диспут

Ex. 2

PB, p. 74-77

Ex. 4,5 PB, p.78

Ex a,b p.82

Writing a biography

Ex. III

PB, p. 78

Ex 1,2,3,-p/78

- to absorb  parable  renowned  contemporary  incredible  landscape  seascape  still life  impressive

 

Ex. 1 PB, p. 74 Across Cultures: PB, p. 77

3.3.

 

01.12

04.12

04.12

06.12

06.12

 

Are Art Galleries and Museums in your List of Likes?

Чи є у вас  улюблені художні галереї та музеї?

- What are your preferences in…?

- Does…appeal to you?

- Where do your tastes in…?

Ex. (a,b,c)

 PB, p. -91-92

Ex. 4 PB, p. 89

монолог-розповідь про улюблений концерт; діалог-обмін думками;

.полілог-дискусія

Ex. 2 (a,b)

PB, p. 84-87

Ex.1,2, 3 PB, p. 88-89

Ex a,b -p.93

Ex. III

 PB, p. 87

pretence  snootiness  to count  splatter(s)  to worship  to marvel world of music.

Ex. 1,2,3 PB, p. 87-89

the definite article

Ex I,p/83 p/86

3.4.

08.12

11.12

11.12

13.12

 

Developing Integrated Skills

Розвиток інтегрованих навичок

 

 

Ex. 2,3 PB, p. 94

монолог-опис; діалог-обмін думками; полілог-диспут

 

Ex. 1 PB, p. 94Writing an e-mail

 

 

 

 

 

3.5

13.12

 

 

15.12

YOUR TEST FILES

18.12

Семестровий контроль навичок читання

18.12

Семестровий контроль навичок аудіювання

20.12

Семестровий контроль навичок  письма

20.12

Семестровий контроль навичок говоріння

22.12

Аналіз контрольних робіт

 

docx
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання, академічний рівень) 10 клас (Калініна Л.В., Самойлюкевич І.В.)
Додано
12 вересня 2023
Переглядів
1233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку