Програма “Цифрова та медіаграмотність” для 8 класу
інтегрованого курсу за вибором/факультативу (Інформатична освітня галузь, Мовно-літературна освітня галузь, Соціальна і здоров’язбережна освітня галузь, Мистецька освітня галузь за НУШ; Освітні галузі “Технології, “Мови і літератури”, “Мистецтво” - Державний стандарт базової та середньої освіти 2012-2013 р.р. ) Автори: Саражинська Н.А., Якуба С.Ю.
Унікальність даного курсу полягає в тому, що існуючі програми медіаграмотності або мають за мету “формування теоретичної бази знань” без компетентністної та практичної складової використання цифрових інструментів, без безпосередньої творчої активності учнів й організації співпраці, або мають досить вузьку мету - націлені лише на вміння “розпізнавати фейки й пропаганду” .
Актуальність курсу “Цифрова та медіаграмотність” пояснюється необхідністю детального вивчення учнями складових сучасних медіа, формування вміння їх сприймати, створювати власні повідомлення, створювати їх спільно й усвідомлювати, що кожен уже є реальним творцем ЗМІ (засобів масової інформації).
Мета курсу: формування цифрових компетенцій через удосконалення навичок цифрової грамотності та розвитку медіаграмотності шляхом практичної діяльності з цифровими інструментами з перших днів навчання дитини в закладах освіти. Ключові цільові аспекти курсу - основні навички 21-ого століття: цифрове громадянство, спілкування, співпраця, критичне мислення.
Завдання курсу:
● формування культури сприймання сучасного цифрового медіаконтенту, його аналізу й усвідомленої орієнтації в інформаційних потоках;
● розвиток культури сприймання, створення та інтерпретації текстів, графічних зображень, відео, аудіо, та комбінованих;
● формування культури створення та поширення власного медіаконтенту;
● розвиток готовності висловлювати власні судження, в тому числі й через публічні виступи, презентувати власні ідеї;
● становлення толерантних контактів з іншими людьми;
● формування навички позитивного спілкування з використанням цифрових технологій;
● розвиток навички захисту приватного простору, уміння дбати про свою особисту безпеку та здоров’я та безпеку і здоров’я інших людей;1
● розвиток логічного, алгоритмічного, критичного мислення;
● використання цифрових технологій та медіаконтенту для самовираження, творчої самореалізації.
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
Медійна інформація. |
|||
1 |
|
Управління медіаконтентом. |
|
2 |
|
Кіно, як засіб візуальної комунікації. |
|
3 |
|
Елементи кіноіндустрії. |
|
Графіка. |
|||
4 |
|
Багатошарові зображення, розміщення об’єктів на шарах. |
|
5 |
|
Багатошарові зображення, розміщення об’єктів на шарах. |
|
6 |
|
Побудова зображень з графічних примітивів. |
|
7 |
|
Побудова зображень з графічних примітивів. |
|
8 |
|
Перетворення формату зображення. |
|
Візуалізація пошукових даних. |
|||
9 |
|
Тенденції пошуку в Google. |
|
10 |
|
Візуалізація популярних пошукових запитів. Порівняння пошукових запитів. |
|
11 |
|
Рейтинги. (Google Trends та Visualizin Google data) |
|
Ігри. |
|||
12 |
|
Ігрові жанри |
|
13 |
|
Розважальні та навчальні ігри. |
|
14 |
|
Ключові елементи гри. |
|
15 |
|
Художні концепції відеоігр. |
|
16 |
|
Визначена багатоваріантість ігрового процесу. |
|
17 |
|
Вікові обмеження. |
|
18 |
|
Віртуальна та доповнена реальність. |
|
Соціальні мережі. |
|||
19 |
|
Модель використання соціальних мереж. |
|
20 |
|
Стратегія спільного навчання, співпраці в соціальних мережах. |
|
21 |
|
Персональний профіль. |
|
22 |
|
Доступ до контенту інших персональних сторінок. |
|
23 |
|
Спільноти як суспільне явище. |
|
24 |
|
Пошук інформації в спільнотах. |
|
25 |
|
Дописи. |
|
26 |
|
Створення та модерування спільноти. |
|
27 |
|
Безпека в соціальних мережах. |
|
Створення мобільних додатків. |
|||
28 |
|
Середовище розробки мобільних додатків.. |
|
29 |
|
Комбінація графічного середовища розробки з візуальною мовою програмування. |
|
30 |
|
Режим дизайнера. |
|
31 |
|
Тестування додатків. Інструменти візуалізації |
|
32 |
|
Додатки з декількома екранами. |
|
33 |
|
Додатки з функцією малювання на полотні. |
|
34 |
|
Списки для візуального сприймання. |
|
35 |
|
Підсумкове заняття |
|