Програма “Цифрова та медіаграмотність” для 9 класу
інтегрованого курсу за вибором/факультативу (Інформатична освітня галузь, Мовно-літературна освітня галузь, Соціальна і здоров’язбережна освітня галузь, Мистецька освітня галузь за НУШ; Освітні галузі “Технології, “Мови і літератури”, “Мистецтво” - Державний стандарт базової та середньої освіти 2012-2013 р.р. ) Автори: Саражинська Н.А., Якуба С.Ю.
Унікальність даного курсу полягає в тому, що існуючі програми медіаграмотності або мають за мету “формування теоретичної бази знань” без компетентністної та практичної складової використання цифрових інструментів, без безпосередньої творчої активності учнів й організації співпраці, або мають досить вузьку мету - націлені лише на вміння “розпізнавати фейки й пропаганду” .
Актуальність курсу “Цифрова та медіаграмотність” пояснюється необхідністю детального вивчення учнями складових сучасних медіа, формування вміння їх сприймати, створювати власні повідомлення, створювати їх спільно й усвідомлювати, що кожен уже є реальним творцем ЗМІ (засобів масової інформації).
Мета курсу: формування цифрових компетенцій через удосконалення навичок цифрової грамотності та розвитку медіаграмотності шляхом практичної діяльності з цифровими інструментами з перших днів навчання дитини в закладах освіти. Ключові цільові аспекти курсу - основні навички 21-ого століття: цифрове громадянство, спілкування, співпраця, критичне мислення.
Завдання курсу:
● формування культури сприймання сучасного цифрового медіаконтенту, його аналізу й усвідомленої орієнтації в інформаційних потоках;
● розвиток культури сприймання, створення та інтерпретації текстів, графічних зображень, відео, аудіо, та комбінованих;
● формування культури створення та поширення власного медіаконтенту;
● розвиток готовності висловлювати власні судження, в тому числі й через публічні виступи, презентувати власні ідеї;
● становлення толерантних контактів з іншими людьми;
● формування навички позитивного спілкування з використанням цифрових технологій;
● розвиток навички захисту приватного простору, уміння дбати про свою особисту безпеку та здоров’я та безпеку і здоров’я інших людей;1
● розвиток логічного, алгоритмічного, критичного мислення;
● використання цифрових технологій та медіаконтенту для самовираження, творчої самореалізації.
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
Засоби масової комунікації. |
|||
1 |
|
Медіамеседж. |
|
2 |
|
Точка зору, система переконань, подані в медіамесенджах. |
|
3 |
|
Маніпулятивні медіамеседжі у телепередачах. |
|
4 |
|
Репрезентація медійних текстів. |
|
Відео. |
|||
5 |
|
Жанри відео. |
|
6 |
|
Засоби приваблення цільової аудиторії. |
|
7 |
|
Жанровий та сюжетний аналіз. |
|
8 |
|
Контекстуальний аналіз змісту. |
|
9 |
|
Створення та реагування власних відео. |
|
10 |
|
Налаштування власного каналу в YouTube. |
|
11 |
|
Принципи блогингу. |
|
12 |
|
Опис відео: заголовок, зміст, теги. Списків відтворення. |
|
13 |
|
Опис відео: заголовок, зміст, теги. Списків відтворення. |
|
14 |
|
Налаштування приватності. |
|
15 |
|
Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. |
|
16 |
|
Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. |
|
Графічна візуалізація даних. |
|||
17 |
|
Візуалізація як спосіб розуміння даних. |
|
18 |
|
Графічні пакети візуалізації. |
|
19 |
|
Інфографіка як спосіб візуалізації даних. |
|
20 |
|
Служби аналітичних та статистичних даних. |
|
21 |
|
Візуалізація статистичних даних веб-сайтів. |
|
22 |
|
Збір, структурування та візуалізація аналітичних даних. |
|
23 |
|
Збір, структурування та візуалізація аналітичних даних. |
|
Соціальна культура. |
|||
24 |
|
Спілкування в соціальних мережах. |
|
25 |
|
Захист персональних даних. |
|
26 |
|
Графічні об’єкти для дописів. |
|
Створення мобільних додатків. |
|||
27 |
|
Компоненти мобільних додатків. |
|
28 |
|
Роздільна здатність. |
|
29 |
|
Медіа для створення мобільних додатків. |
|
30 |
|
Медіа для створення мобільних додатків. |
|
31 |
|
Обмін даними. |
|
32 |
|
Соціальна комунікація для зворотнього зв’язку між користувачами додатку. |
|
33 |
|
Сенсори. |
|
34 |
|
Спільна розробка мобільних додатків. |
|
35 |
|
Підсумковий урок |
|
35 |
|
Підсумковий урок |
|