11 КЛАС
70 ГОДИН (2 ГОД В ТИЖДЕНЬ)
№ |
Дата |
Тема |
Практична частина |
|
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
|
|
1 |
. |
Повторення. Вступний та первинний інструктаж з БЖД. Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. |
Демонстрації 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). |
2 |
|
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». |
2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). |
3 |
|
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. |
3. Моделі атомів s-, p- d елементів (у тому числі 3D-проектування). |
4 |
|
Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів |
|
5 |
|
Представлення навчальних проектів. |
|
Навчальні проекти 1. Створення 3D-моделей атомів елементів. 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. |
|||
Тема 2. Хімічний зв'язок і будова речовини |
|||
6 |
|
Йонний, ковалентний, металічний, водневий хімічні зв’язки. |
Демонстрації 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. |
7 |
|
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). |
|
8 |
|
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. |
|
9 |
|
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. Захист навчальних проектів 4-6 |
|
10 |
|
Узагальнення знань «Хімічний зв'язок і будова речовини». ТЕМАТИЧНА 1 |
|
Навчальні проекти 4. Застосування рідких кристалів. 5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. 6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів. |
|||
Тема 3. Хімічні реакції |
|||
11 |
|
Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє. |
|
12 |
|
Розрахункові задачі 1. Обчислення за хімічним рівнянням відносного виходу продукту реакції. |
. |
13 |
|
Гідроліз солей. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід № 1 «Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів». |
|
14 |
|
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. |
|
15 |
|
Розрахункові задачі 1. Обчислення за хімічним рівнянням відносного виходу продукту реакції. |
|
16 |
|
Представлення навчальних проектів. |
|
17 |
|
Узагальнення вивченого по темі ,,Хімічні реакції”. |
|
18 |
|
Контрольна робота з теми ,,Хімічні реакції”. ТЕМАТИЧНА 2 |
|
Навчальні проекти 7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. 8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх. |
|
||
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості |
|
||
19
|
|
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. Демонстрації 7-8 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку Демонстрації 7. Зразки металів і їхніх сплавів. 8. Зразки неметалів. 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). |
20 |
|
Розв’язування задач та вправ. Розрахункові задачі 2. |
|
21 |
|
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Демонстрація 9 |
|
22 |
|
Явище адсорбції. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід № 2. « Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів». |
|
23 |
|
Окисні та відновні властивості неметалів. |
|
24 |
|
Застосування неметалів. |
|
25 |
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. |
|
26 |
|
Особливості водних розчинів неметалічних сполук з Гідрогеном, їх застосування. |
|
27 |
|
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. |
|
28 |
|
Кислоти. Кислотні дощі. |
|
|
|
Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами. |
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу. Розв’язування вправ ТЕМАТИЧНА 3 |
|
|
|
Загальна характеристика металів. |
|
|
|
Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. |
|
|
|
Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості. |
|
|
|
Застосування металів та їхніх сплавів. |
|
|
|
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. |
|
|
|
Розв’язування задач та вправ. |
|
|
|
Солі, їх поширення в природі. |
|
|
|
Середні та кислі солі. Розв’язування задач та вправ. |
|
|
|
Поняття про жорсткість води та способи її усунення. ТЕМАТИЧНА 4 |
|
|
|
Сучасні силікатні матеріали. |
|
|
|
Мінеральні добрива. Застосування мінеральних добрив. |
|
|
|
Поняття про кислотні та лужні ґрунти. |
|
|
|
Якісні реакції на деякі йони |
|
|
|
ІНСТРУКТАЖ З БЖД. Лабораторний дослід № 3-8 «Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію». «Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів». |
|
|
|
ІНСТРУКТАЖ З БЖД. Практична робота № 1 « Дослідження якісного складу солей».
|
|
|
|
Представлення навчальних проектів 7-14 |
|
|
|
Практичне заняття. Розв’язування вправ |
|
|
|
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. |
Зразки металів та неметалів |
|
|
Особливості будови атомів металів. Поширення у природі. |
|
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
|
Практична робота 2. Інструктаж з БЖД. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами |
|
|
|
Розв’язування вправ і задач. Узагальнення знань з теми ,,Неорганічні речовини і їхні властивості”. |
|
|
|
Контрольна робота з теми ,,Неорганічні речовини і їхні властивості”. ТЕМАТИЧНА 5 |
|
Навчальні проекти 7. Штучні алмази у техніці. 8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. 10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості. 11. Кислотні дощі. 12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. 13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. 14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води. |
|||
Тема 5. Хімія і прогрес людства |
|||
|
|
Роль хімії у створенні нових матеріалів |
|
|
|
Роль хімії в розвитку нових напрямів технологій |
|
|
|
Роль хімії в розв’язанні продовольчої системи |
|
|
|
Практичне заняття. Розв’язування вправ |
|
|
|
Роль хімії в розв’язанні сировинної проблеми |
|
|
|
Роль хімії в розв’язанні енергетичної проблеми |
|
|
|
Роль хімії в розв’язанні екологічної проблеми |
|
|
. |
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
|
|
Представлення навчальних проектів 15-16 |
|
|
|
Практичне заняття. Розв’язування вправ |
|
69 |
|
Підведення підсумків за 2 семестр. Коригування знань |
|
70 |
|
Повторення вивченого матеріалу за рік. ТЕМАТИЧНА 6 |
|
Навчальні проекти 15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». |