КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
ІНФОРМАТИКА
5 КЛАС
І семестр
(35 год, 1 год на тиждень)
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах) за новою програмою 2017 року
Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Тема. Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
Дата |
При-мітка |
||||||||||||||
Тема 1. Інформаційні процеси та системи (7 год) |
||||||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Уміння: послуговуватися технологічними пристроями. Ставлення: усвідомлення міждисциплінарного значення інформатики; усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії. Ставлення: усвідомлення впливу інформатики та інформаційних технологій на людську культуру та розвиток суспільства Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Екологічна безпека та сталий розвиток: Розуміння інноваційного потенціалу ІТ як ключового фактору суспільного розвитку. Знання обов’язків щодо утилізації технологічних пристроїв та її значення у збереженні довкілля Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи. |
||||||||||||||||||
|
5-А |
5-Б |
|
|||||||||||||||
1 |
Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Інформація, дані, повідомлення. |
пояснює поняття інформації; наводить приклади даних і повідомлень; дотри-мується правил безпеки життєдіяль-ності під час роботи з комп'ютерним пристроями; усвідомлює наслідки впли-ву комп’ютерних пристроїв на здоров’я |
|
|
|
|
||||||||||||
2 |
Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини. |
пояснює поняття інформаційної системи; наводить приклади інформаційних процесів; розпізнає різновиди інформаційних процесів; має уявлення про роль інформаційних технологій у житті людини та розвитку суспільства |
|
|
|
|
||||||||||||
3 |
Апаратна і програмна складові інформаційної системи. |
наводить приклади комп'ютерних програм; усвідомлює взаємозв’язок між апаратною та програмною складовими інформаційної системи |
|
|
|
|
||||||||||||
4 |
Комп'ютер як пристрій опрацювання даних. Різновиди комп'ютерів. |
наводить приклади комп'ютерних програм; розрізняє типи комп'ютерів |
|
|
|
|
||||||||||||
5 |
Складові комп’ютерів та їх призначен-ня. Практична робота 1. Складові комп’ютерів та їх призначення |
називає складові комп'ютера та їх призначення |
|
|
|
|
||||||||||||
6 |
Операційна система та її інтерфейс. |
пояснює поняття операційної системи; |
|
|
|
|
||||||||||||
7 |
Файли, папки та операції над ними. Практична робота 2. Операції над об’єктами файлової системи |
уміє виконувати основні операції над файлами та папками |
|
|
|
|
||||||||||||
Тема 2. Мережеві технології та Інтернет (5 год) |
||||||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: усвідомлення комунікаційної ролі ІТ; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: співпрацювати з членами соціуму. Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі. Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Виховання поваги до прав і свобод, зокрема свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті. Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ. |
||||||||||||||||||
8 |
Комп’ютерні мережі. Локальна мере-жа. Використання мережевих папок. |
розуміє поняття комп'ютерної мережі; пояснює відмінність між глобальною та локальною комп'ютерними мережами; використовує мережеві папки для обміну файлами та їх зберігання |
|
|
|
|
||||||||||||
9 |
Пошук інформації в Інтернеті. |
наводить приклади пошукових систем; критично оцінює відомості, отримані з мережі інтернет |
|
|
|
|
||||||||||||
10 |
Авторське право. Завантаження даних з Інтернету. Практична робота 3. Операції над об’єктами файлової системи |
шукає, завантажує та зберігає дані, отримані із всесвітньої мережі; усвідомлює необхідність дотримання авторського права |
|
|
|
|
||||||||||||
11 |
Безпечне користування Інтернетом. Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету. Використання мережі Інтернет для навчання |
наводить приклади навчальних веб-ресурсів; дотримується правил безпеки під час використання інтернету |
|
|
|
|
||||||||||||
12 |
Повторення та систематизація знань учнів з теми:«Інформаційні процеси та системи. Мережеві технології та Інтернет» |
|
|
|
|
|
||||||||||||
Тема 3. Опрацювання текстових даних (8 год) |
||||||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовою: Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами. Інформаційно-цифрова компетентність: розкривається у змісті предмета. Екологічна грамотність і здорове життя: розкривається через наскрізну змістову лінію. Соціальна та громадянська компетентності: розкривається через наскрізну змістову лінію. Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав. Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. |
||||||||||||||||||
13 |
Об’єкти та їхні властивості. Дії над об’єктами. Основні об'єкти текстового документа |
пояснює поняття об’єкта та властивостей об’єкта; називає основні об'єкти текстового документа; уміє редагувати та форматувати об'єкти текстових документів |
|
|
|
|
||||||||||||
14 |
Програмне забезпечення для опрацювання текстів |
називає програмне забезпечення для опрацювання текстів і особливості кожного з них |
|
|
|
|
||||||||||||
15 |
Введення, редагування та форматування символів і абзаців |
називає властивості символів, абзаців; оцінює якість форматування текстового документа |
|
|
|
|
||||||||||||
16 |
Додавання зображень із файлу та їх форматування. Практична робота 4. Форматування символів і абзаців |
називає властивості зображень; додає зображення з файлів та налаштовує їхні параметри; оцінює якість форматування текстового документа |
|
|
|
|
||||||||||||
ІІ семестр
(35 год, 1 год на тиждень)
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах) за новою програмою 2017 року
Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
План виконання навчальної програми
№ з/п |
Тема. Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
Дата |
При-мітка |
|||||||
Тема 3. Опрацювання текстових даних (8 год) |
|||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовою: Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами. Інформаційно-цифрова компетентність: розкривається у змісті предмета. Екологічна грамотність і здорове життя: розкривається через наскрізну змістову лінію. Соціальна та громадянська компетентності: розкривається через наскрізну змістову лінію. Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав. Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||
17 |
Додавання, редагування та форматування таблиць. Практична робота 5. Додавання, редагування та форматування таблиць |
називає властивості таблиць; додає табли-ці, редагує та форматує їх; оцінює якість форматування текстового документа |
|
|
|
|
|||||
18 |
Однорівневі списки |
називає види однорівневих списків; додає однорівневі списки, редагує та форматує їх |
|
|
|
|
|||||
19 |
Сторінки документа та їх форматування |
називає властивості сторінок; налаштовує параметри сторінки (розмір, орієнтацію, поля) |
|
|
|
|
|||||
20 |
Підготовка документа до друку. Друк документа |
готує документ до друку; усвідомлює роль електронного документообігу у сучасному суспільстві |
|
|
|
|
|||||
21 |
Повторення та систематизація знань учнів з теми: «Опрацювання текстових даних» |
|
|
|
|
|
|||||
Тема 4. Алгоритми та програми (15 год.) |
|||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ
|
|||||||||||
22 |
Виконавці алгоритмів та їхні системи команд. |
наводить приклади виконавців та команд, які вони виконують; усвідомлює значущість алгоритмів у житті |
|
|
|
|
|||||
23 |
Способи опису алгоритму. Програма. Середовище опису й виконання алгоритмів. |
пояснює поняття алгоритму та програми, способи опису алгоритму; за необхідності коригує алгоритми; виконує алгоритми, подані у формальному вигляді |
|
|
|
|
|||||
24 |
Типи алгоритмів. Лінійні алгоритми. |
складає прості алгоритми; пояснює сутність алгоритмічних структур; розрізняє алгоритмічні структури; використовує середовище для опису та виконання алгоритмів |
|
|
|
|
|||||
25 |
Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Скретч. Практична робота 6. Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Скретч |
використовує середовище для опису та виконання алгоритмів; обирає алгоритмічні структури для розв'язування поставленої задачі; робить висновки про відповідність результату виконання алгоритму поставленій задачі |
|
|
|
|
|||||
26 |
Алгоритми з розгалуженнями. |
використовує середовище для опису та виконання алгоритмів |
|
|
|
|
|||||
27 |
Реалізація алгоритмів з розгалуженням у середовищі Скретч. |
використовує середовище для опису та виконання алгоритмів; обирає алгоритмічні структури для розв'язування поставленої задачі; робить висновки про відповідність результату виконання алгоритму поставленій задачі |
|
|
|
|
|||||
28 |
Алгоритми з повтореннями. Практич-на робота 7. Реалізація циклічних алгоритмів у середовищі Скретч |
використовує середовище для опису та виконання алгоритмів |
|
|
|
|
|||||
29 |
Реалізація циклічних алгоритмів у середовищі Скретч. Практична робота 8. Реалізація алгоритмів з розгалуженнями та повтореннями у середовищі Скретч |
використовує середовище для опису та виконання алгоритмів; обирає алгоритмічні структури для розв'язування поставленої задачі; робить висновки про відповідність результату виконання алгоритму поставленій задачі |
|
|
|
|
|||||
30 |
Цикли з лічильником. Цикли з умовою |
використовує середовище для опису та виконання алгоритмів; за необхідності коригує алгоритми |
|
|
|
|
|||||
31 |
Складання програм з повторенням у середовищі Скретч. Практична робота 9. Складання програм з повторенням у середовищі Скретч |
використовує середовище для опису та виконання алгоритмів; обирає алгоритмічні структури для розв'язування поставленої задачі; робить висновки про відповідність результату виконання алгоритму поставленій задачі |
|
|
|
|
|||||
32 |
Реалізація алгоритмів з розгалуженням та повторенням у середовищі Скретч.
|
використовує середовище для опису та виконання алгоритмів; робить висновки про відповідність результату виконання алгоритму поставленій задачі |
|
|
|
|
|||||
33 |
Практична робота 10. Реалізація алгоритмів з розгалуженням та повторенням у середовищі Скретч |
використовує середовище для опису та виконання алгоритмів; робить висновки про відповідність результату виконання алгоритму поставленій задачі |
|
|
|
|
|||||
)34 |
Повторення та систематизація знань учнів з теми «Алгоритми та програми» |
|
|
|
|
|
|||||
35 |
Повторення тем вивчених протягом навчального року |
|
|
|
|
|
|||||