Календарно-тематичне планування
«Вступ до історії України та громадянської освіти»
5 клас
(35 годин)
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
|
Вступ. |
|
|
1. |
Що вивчає наука «Історія». |
|
|
|
РОЗДІЛ I. НАУКИ, ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ. |
|
|
2. |
Історія як наука про розвиток людства. |
|
|
3. |
Джерела історичної інформації. |
|
|
4. |
Науки-помічниці історії. |
|
|
5. |
Археологічні скарби минулого. |
|
|
6. |
Писемні пам’ятки, фольклор і сучасні візуальні джерела про історію. |
|
|
7. |
Урок узагальнення та тематичного контролю з теми «Науки, що вивчають минуле». |
|
|
|
РОЗДІЛ ІІ. ІСТОРИЧНИЙ ЧАС І ПРОСТІР |
|
|
8. |
Час в уявленнях людини протягом історії. |
|
|
9. |
Розвиток систем літочислення. |
|
|
10. |
Способи упорядкування історичного часу. |
|
|
11. |
Як пов’язані історія і простір. |
|
|
12. |
Українські землі на картах упродовж історії.
|
|
|
13. |
Правила роботи з контурною картою. |
|
|
14. |
Урок узагальнення та тематичного контролю з теми «Історичний час і простір». |
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. ІСТОРИЧНА НАУКА ТА ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ |
|
|
15. |
Як народжувалась історична наука. |
|
|
16. |
Науковий період розвитку історичних досліджень. |
|
|
17. |
Хто започаткував наукові дослідження історії України. |
|
|
18. |
Міфи в історії. |
|
|
|
|
|
|
19. |
Історична пам’ять. Формування історичної пам’яті. Культура пам’яті. |
|
|
20. |
Історія України в пам’ятках і пам’ятниках. Пам’ятки історії рідного краю. |
|
|
21. |
Урок узагальнення та тематичного контролю з теми «Історична наука та історична пам’ять». |
|
|
РОЗДІЛ IV. РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ. |
|||
22. |
Поява і розселення людини на Землі. |
|
|
23. |
Що пам’ятає древній сфінкс. |
|
|
24. |
Середні віки: «темні часи» чи доба прогресу.
|
|
|
25. |
Новий час: відкриття Америки, революції, передові ідеї й не тільки. |
|
|
26. |
Новітня історія: події, постаті. Портрет сучасної епохи. |
|
|
27. |
Людина і довкілля протягом історії: господарювання, проблема ресурсів. Людина як частина природи. |
|
|
28. |
Як люди взаємодіяли у спільнотах протягом історії. |
|
|
29. |
Які правила взаємодії існують у суспільстві. |
|
|
30. |
Історія людини і родини — частина історії України. |
|
|
31. |
Народи, які живуть на теренах України. |
|
|
32. |
Міфологія та релігія. Наукове бачення світу. |
|
|
33. |
Наукові знання і художня культура людства. |
|
|
34. |
Урок узагальнення та тематичного контролю з теми «Розвиток людства упродовж історії». |
|
|
35. |
Узагальнення з курсу «Вступ до історії України та громадянської освіти» |
|
|