Календарне планування "Історія України" за програмою 2022р., 7 клас

Про матеріал
Календарне планування уроків історії України для 7-х класів у 2019/2020 н.р. 35 годин (1 година на тиждень) Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: Історія України. Всесвітня історія.6–11 класи, затвердженими наказом МОН № 698 від 03.08.2022 р.)
Перегляд файлу

Календарне планування уроків

історії України для 7-х класів у 2019/2020 н.р.

35 годин (1 година на тиждень)

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: Історія України. Всесвітня історія.6–11 класи, затвердженими наказом МОН № 698 від 03.08.2022 р.)

№ з/п

Тема уроку

Дата

Скор.

При-ка

 

РОЗДІЛ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ

1

Розселення літописних слов’янських племен на території сучасної України.

 

 

Практична робота: позначити на контурній карті територію розселення слов’янських племен на теренах України та їхніх сусідів, напрямки походів київських князів ІХ–Х ст.

2

Суспільство та господарство східних  слов’ян. Сусіди східних слов’ян.

 

 

 

 

Практична робота:  визначити (за доступними текстовими джерелами) особливості повсякденного життя та світобачення слов’ян на теренах України в ІХ–Х ст.

3

Заснування міста Київ. Діяльність військовоторгових груп норманів-русі у Східній Європі. Осідання русі на Середньому Подніпров’ї. Виникнення Русі.

 

 

Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про виникнення Русі (Русі-України).

4-5

Руські князі/княгиня середини ІХ-Хст.: між легендами та історією

 

 

Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про правління перших князів\княгиня Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги, Святослава, їхні походи/заходи; позначити на контурній карті напрямки походів київських князів ІХ–Х ст.

6

Практична робота:  на підставі доступних джерел укласти (за допомогою вчителя) історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава.

 

 

 

7

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Тести, письмово

РОЗДІЛ 2. РУСЬ-УКРАЇНА НАПРИКІНЦІ X – У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XI СТ.

8-9

Правління руських князів наприкінці Х- у першій половині ХІ ст.

Практична робота: позначити на контурній карті територію Русі-України за правління князів Володимира Святославовича та Ярослава Мудрого.

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про правління Володимира Великого та Ярослава Мудрого, хрещення Русі-України, утворення Київської митрополії, розгром Ярославом Мудрим печенігів під Києвом, кодифікацію руського звичаєвого права, інші (на розсуд учителя

10

Впровадження християнства.

 

 

Практична робота: визначити (за доступними джерелами) роль і вплив християнської релігії й церкви в житті руського (давньоукраїнського) суспільства

11

«Руська правда». Влада. Суспільний устрій. Практична робота: охарактеризувати – на основі витягів з відомих правових пам’яток доби («Руська правда» Ярослава Мудрого, «Правда Ярославичів», «Статут» Володимира Мономаха) – правове становище різних верств населення Русі-України.

 

 

Практична робота: Описати (за доступними писемними і візуальними джерелами) суспільний устрій Русі-України в першій половині ХІ ст..

12

Господарство. Повсякдення. Села. Міста. Ремесла. Торгівля. Релігійне життя. Культура.

 

 

 

13

Практична робота: зіставити (за доступними текстовими джерелами) світосприйняття, господарство (економіку), структуру та політичний устрій руського суспільства в період становлення (ІХ – перша половина Х ст.) і розквіту (кінець Х – перша половина ХІ ст.) Русі-України

 

 

 

14

Практична робота: здійснити уявну подорож Києвом часів Володимира Великого / Ярослава Мудрого.

 

 

 

15

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Тести, письмово

РОЗДІЛ 3. РУСЬ-УКРАЇНА У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ XI – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XIII СТ.

16

Поліцентричність руської державності в другій половині XI – першій половині XIII ст.

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про правління спадкоємців Ярослава Володимировича (Мудрого), першу писемну згадку назви «Україна», зведення Успенського собору Києво-Печерської лаври, інші (на розсуд учителя)

17

Вишгородський, Любецький з’їзди князів та їхні рішення.

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Вишгородський та Любецький з’їзди князів

18

Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. Політичне і соціально-економічне життя (оглядово).

 

 

Практична робота: позначити на контурній карті й надписати територіальні межі князівств періоду полі центричності Русі-України  та половецькі землі

19

Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.

 

 

 

20

Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово).

 

 

Практична робота: визначити (за «Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» та іншими доступними джерелами) характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославовича (на вибір учня) вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя

21

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Тести, письмово

Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)

22

Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Утворення Галицько-Волинського князівства («держави Романовичів»)

 

 

Практична робота:  внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про об’єднання Волинського і Галицького князівства в єдину державу, битву на р. Калці, вторгнення монголів на Русь, оборону Києва від монголів, коронування Данила Романовича, інші (на розсуд учителя)

23

Походи монголів на Русь. Особливості підпорядкування Галицько-Волинського князівства («держави Романовичів») та інших князівств Русі – України  Монгольській імперії (Золотій Орді). Способи організації анти монгольської коаліції.

 

 

Практична робота:  позначити на контурній карті територію Королівства Руського, території держав – сусідів Королівства Руського, напрямки монгольських походів на Русь у 1239–1242 рр.

24

Відновлення влади Романовичів на Волині та в Галичині. Коронування Данила Романовича.

 

 

Практична робота:  підготувати та представити історичний портрет короля Данила / іншого князя з династії Романовичів (на вибір учня)

25

Королівство Руське за наступників короля Данила. «Вигасання» династії Романовичів та боротьба претендентів на її спадщину.

 

 

 

26

Культура Галицько-Волинського князівства («держави Романовичів»), королівства Руського. Релігійне життя.

 

 

Практична робота: виявити (за доступними візуальними і текстовими джерелами) свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтв у Королівстві Руському (Галицько-Волинської держави)

27

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Тести, письмово

РОЗДІЛ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО

28

Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Польського королівства та інших держав. Русь як окремий регіон у Польському королівстві.

 

 

Практична робота: Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про: входження руських земель до складу сусідніх держав, битву біля річки Сині Води, Кревську унію, Городельську унію, Луцький з’їзд князів, утворення руських воєводств у складі Польського королівства; привілей Казимира ІV для землевласників; ліквідацію Київського князівства; існування князівства Феодоро, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії, інші (на розсуд учительки/учителя).

29

Кревська, Городельська унії та їх вплив на руську політичну еліту. Луцький з’їзд монархів. Руські землі в суперництві Польщі та Литви. Київське князівство та його ліквідація.

 

 

Практична робота: Позначити на контурній карті території русько-українських земель у складі сусідніх держав, територію Кримського ханства, місця подій, що визначили інкорпорацію князівств південно-західної Русі в XІV – XV ст. до складу сусідніх 29 держав.

30

Особливості державних устроїв Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Польського королівства. Формування шляхетського стану. Привілеї для шляхти в Польському королівстві та привілей великого князя Казимира ІV 1447 р. для землевласників Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського. Права шляхти та її роль в суспільному житті

 

 

Практична робота: Порівняти (за відомостями з наданих учителькою/учителем джерел) правовий статус і повсякденне життя на теренах сучасної України в XІV – XV ст. представників різних станів і етносів

31

Суспільні відносини на теренах сучасної України в XІV – XV ст. Сільське господарство. Міста, магдебурзьке право. Ремесла і торгівля. Релігійне життя. Культура населення русько-українських земель як система цінностей. Пам’ятки культури.

 

 

Практична робота: скласти історичний портрет Костянтина Івановича Острозького

 

32

Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Суспільний устрій та культура ханства.

 

 

Практична робота: Зіставити організацію влади і суспільства в русько-українських землях, Кримському ханстві, Великому князівстві Литовському, Руському і Жемайтійському та Польському королівстві в XV ст.

33

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Тести, письмово

УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ

34

Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України. Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації..

 

 

Практична робота: на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» сформулювати висновок про місце Русі-України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах

35

Повторення та систематизація навчального матеріалу за навчальний рік

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Чучвера Валентина
    Дякую за Вашу працю!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бежан Валентина Василівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 серпня 2022
Переглядів
7805
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку