Календарно-тематичне планування уроків історії України 7 клас 2022/2023 н.р.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків історії України 7 клас 2022/2023 н.р. За програмою: ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698) ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. 7 клас (35 годин)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків історії України

7 клас

2022/2023 н.р.

За програмою:

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ

Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти

Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. 7 клас (35 годин)

Структура курсу.

Розділ 1. Виникнення Русі-України.

Розділ 2. Русь-Україна наприкінці X – в першій половині XI ст.

Розділ 3. Русь-Україна у другій половині XI – першій половині XIII ст.

Розділ 4. Галицько-Волинське князівство («держава Романовичів») кінця ХІІ – середини ХІІІ ст. Королівство Руське середини ХІІІ–XIV ст.

Розділ 5. Руські землі у складі сусідніх держав (середина XIV – початок XVІ ст.). Кримське ханство.

Узагальнення до курсу. Історія України в контексті Середніх віків.

№ ур.

Дата

Тема

Примітки

Дист.

навч.

1.

 

Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ

Розселення літописних слов’янських племен на території сучасної України.

 

 

2.

 

Суспільство та господарство східних слов’ян. Сусіди східних слов’ян.

 

 

3.

 

Заснування міста Київ. Діяльність військовоторгових груп норманів-русі у Східній Європі. Осідання русі на Середньому Подніпров’ї. Виникнення Русі.

Практична робота.

Внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про започаткування виникнення Русі (Русі-України), правління князів/княгині Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги, Святослава, їхні походи/заходи.

 

4.

 

Руські князі/княгиня середини ІХ–Х ст.: між легендами та історією.

Практична робота. Позначити на контурній карті територію розселення слов’янських племен на теренах сучасної України та їхніх сусідів, напрямки походів руських князів/княгині середини ІХ–Х ст.

 

5.

 

Практичне заняття.

Визначити (за доступними текстовими джерелами) особливості повсякденного життя та світобачення слов’ян на теренах сучасної України в середині ІХ–Х ст.

Творча робота.

 На підставі доступних джерел укласти (за допомогою вчительки/вчителя) історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава.

 

 

6.

 

Узагальнення.

 Тематичний контроль за розділом «ВИНИКНЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ»

 

 

7.

 

Розділ 2. РУСЬ-УКРАЇНА наприкінці X – у першій половині XI ст

Правління руських князів наприкінці X – у першій половині XI ст.

Практична робота.

Позначити на контурній карті території підлеглі Русі-Україні за правління Володимира Святославовича (Великого) та Ярослава Володимировича (Мудрого).

 

8.

 

Впровадження християнства. «Руська правда».

 

 

9.

 

Влада. Суспільний устрій. Господарство. Повсякдення. Села. Міста. Ремесла. Торгівля.

Віртуальна екскурсія. Здійснити уявну подорож Києвом часів Володимира Святославовича (Великого) / Ярослава Володимировича (Мудрого).

 

10.

 

Релігійне життя. Культура.

Міжпредметні зв’язки: — 7 клас. Образотворче мистецтво. Розділ: Мистецтво: діалог традицій і новаторства. Тема: Мистецтво в нашому житті (Учень/учениця усвідомлює необхідність збереження пам’яток архітектури як художнього надбання людства); — 7 клас. Українська мова. Розділ: Дієслово. Тема: Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль (Учень/учениця складає допис, есе про значення родинних традицій у житті людини).

 

11.

 

Практичне заняття.

Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про правління Володимира Святославовича (Великого) та Ярослава Володимировича (Мудрого), хрещення Русі, утворення Київської митрополії, розгром Ярославом Володимировичем печенігів біля Києва, започаткування кодифікації руського звичаєвого права, інші (на розсуд учительки/учителя).

 

 

12.

 

Практичне заняття.

1. Описати (за доступними писемними і візуальними джерелами) суспільний устрій Русі-України в першій половині ХІ ст.

2.  Схарактеризувати – на основі витягів з відомих правових пам’яток доби («Руська правда» Ярослава Володимировича (Мудрого), «Правда Ярославовичів», «Статут» Володимира Всеволодовича (Мономаха)) – правове становище різних верств населення Русі-України.

3.  Визначити (за доступними джерелами) роль і вплив християнської релігії й церкви в житті руського суспільства.

 

 

13.

 

Узагальнення.

 Тематичний контроль за розділом  «РУСЬ-УКРАЇНА наприкінці X – у першій половині XI ст.»

 

 

14.

 

Розділ 3. РУСЬ-УКРАЇНА у другій половині XI – першій половині XIII ст.

Поліцентричність руської державності в другій половині XI – першій половині XIII ст.

Практична робота.

Позначити на контурній карті й надписати територіальні межі князівств періоду поліцентричності Русі-України та половецькі землі

 

15.

 

Вишгородський, Любецький з’їзди князів та їхні рішення.

Практична робота.

Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Вишгородський, Любецький з’їзди князів, правління спадкоємців Ярослава Володимировича (Мудрого), першу писемну згадку назви «Україна», зведення Успенського собору Києво-Печерської лаври, інші (на розсуд учительки/учителя).

 

16.

 

Київське, Чернігівське та Переяславське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст.: політичне і соціально-економічне життя (оглядово).

 

 

17.

 

Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.

 

 

18.

 

Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово).

Міжпредметні зв’язки: — 7 клас. Зарубіжна література. Розділ: Билини і балади. Тема: Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах (Учень/учениця поважає загальнолюдські чесноти, родинні цінності, героїзм і відданість вітчизні).

 

19.

 

Практичне заняття.

Визначити (за «Повчанням дітям», «Словом про похід Ігорів» та іншими 26 доступними джерелами) характерні для Володимира Всеволодовича (Мономаха), Ігоря Святославовича (на вибір учениці/учня) вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя.

 

 

20.

 

Узагальнення.

Тематичний контроль за розділом « РУСЬ-УКРАЇНА у другій половині XI – першій половині XIII ст.»

 

 

21.

 

Розділ 4. ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКЕ КНЯЗІВСТВО («ДЕРЖАВА РОМАНОВИЧІВ») кінця ХІІ – середини ХІІІ ст. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ середини ХІІІ–XIV ст

Галицьке та Волинське князівства в ХІІ ст. Утворення ГалицькоВолинського князівства («держави Романовичів»).

Практична робота.

Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про об’єднання Волинського і Галицького князівства в єдине, битву обабіч р. Калка, вторгнення монголів на Русь-Україну, оборону Києва від монголів, коронування Данила Романовича та інші (на розсуд учительки/учителя).

 

22.

 

Походи монголів на Русь. Особливості підпорядкування ГалицькоВолинського князівства («держави Романовичів») та інших князівств РусіУкраїни Монгольській імперії (Золотій Орді). Спроби організації антимонгольської коаліції.

 

 

23.

 

Відновлення влади Романовичів на Волині та в Галичині. Коронування Данила Романовича. Королівство Руське за наступників короля Данила.

Практична робота.

Позначити на контурній карті умовні територіальні межі Галицького й Волинського князівств («держави Романовичів»), королівства Руського), держав-сусідів, напрямки монгольських походів на Русь-Україну в 1239– 1242 рр.

 

24.

 

«Вигасання» династії Романовичів та боротьба претендентів на її спадщину.

 

 

25.

 

Релігійне життя. Культура ГалицькоВолинського князівства («держави Романовичів»), королівства Руського.

 

 

26.

 

Практичне заняття.

1. Виявити (за доступними візуальними і текстовими джерелами) свідчення впливу культур країн Центральної Європи на повсякденне життя і розвиток мистецтв у Галицько-Волинському князівстві («державі Романовичів»), королівстві Руському. –

Творча робота.

Підготувати та представити історичний портрет князя/короля Данила (іншого князя/короля з династії Романовичів на вибір учениці/учня).

 

 

27.

 

Узагальнення.

 Тематичний контроль за розділом «ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКЕ КНЯЗІВСТВО («ДЕРЖАВА РОМАНОВИЧІВ») кінця ХІІ – середини ХІІІ ст. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ середини ХІІІ–XIV ст.»

 

 

28.

 

Розділ 5. РУСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ (середина XIV – початок XVІ ст.). КРИМСЬКЕ ХАНСТВО

Інкорпорація руських земель до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Польського королівства та інших держав. Кревська, Городельська унії та їх вплив на руську політичну еліту. Русь як окремий регіон у Польському королівстві. Луцький з’їзд монархів. Руські землі в суперництві Польщі та Литви. Київське князівство та його ліквідація.

Практична робота.

Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про: входження руських земель до складу сусідніх держав, битву біля річки Сині Води, Кревську унію, Городельську унію, Луцький з’їзд князів, утворення руських воєводств у складі Польського королівства; привілей Казимира ІV для землевласників; ліквідацію Київського князівства; існування князівства Феодоро, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії, інші (на розсуд учительки/учителя).

 

29.

 

Особливості державних устроїв Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Польського королівства. Формування шляхетського стану. Привілеї для шляхти в Польському королівстві та привілей великого князя Казимира ІV 1447 р. для землевласників Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського. Права шляхти та її роль в суспільному житті.

 

 

30.

 

Суспільні відносини на теренах сучасної України в XІV – XV ст. Сільське господарство. Міста, магдебурзьке право. Ремесла і торгівля.

 

 

31.

 

Релігійне життя. Культура населення русько-українських земель як система цінностей. Пам’ятки культури.

 

 

32.

 

Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Суспільний устрій та культура ханства.

Практична робота.

Позначити на контурній карті території русько-українських земель у складі сусідніх держав, територію Кримського ханства, місця подій, що визначили інкорпорацію князівств південно-західної Русі в XІV – XV ст. до складу сусідніх держав

 

33.

 

Практичне заняття.

1. Зіставити організацію влади і суспільства в русько-українських землях, Кримському ханстві, Великому князівстві Литовському, Руському і Жемайтійському та Польському королівстві в XV ст.

2. Порівняти (за відомостями з наданих учителькою/учителем джерел) правовий статус і повсякденне життя на теренах сучасної України в XІV – XV ст. представників різних станів і етносів.

Творча робота.

 Укласти історичний портрет Костянтина Івановича Острозького.

 

 

34.

 

Узагальнення.

Тематичний контроль за розділом «РУСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ (середина XIV – початок XVІ ст.). КРИМСЬКЕ ХАНСТВО»

 

 

35.

 

Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СЕРЕДНІХ ВІКІВ

Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України. Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації.

Практична робота.

На підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» сформулювати висновок про місце Русі-України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах.

 

 

Погоджено                                                    Заступник директора

Дата                                                                  ----------------

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Попова Поліна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Штучка Людмила Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чучвера Валентина
    Дякую за Вашу працю!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Козак Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
4 вересня 2022
Переглядів
18357
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку