Календарно-тематичне планування для групи дівчат із курсу "Захист Вітчизни" на 2019 - 2020 навчальний рік розроблено згідно з новою програмою (рівень стандарту)
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З КУРСУ ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ ДЛЯ 11 КЛАСУ (ДІВЧАТА)
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Примітки |
||
|
|
Основні положення МГП. |
Учениця (учень): характеризує принципи і норми МГП; особи та розпізнає об'єкти, які знаходяться під захистом МГП; знає Женевські конвенції та Додаткові протоколи до них; розуміє відмінність МГП від права людини. називає умови відповідальності держав і фізичних осіб порушення міжнародного гуманітарного права. |
|
||
|
|
Застосування МГП. |
|
|||
|
|
Засоби і методи ведення воєнних дій. |
|
|||
Домедична допомога при опіках, тепловому та сонячному ударі, обмороженні, електротравмах, утопленні |
||||||
|
|
Поняття про опіки. Характеристика термічних та хімічних опіків. Домедична допомога при термічних та хімічних опіках. |
Знаннєвий і діяльнісний компонент Учениця (учень): класифікує опіки; характеризує опіки; називає порушення в організмі людини від дії електричного струму чи блискавки; називає ускладнення опіків; пояснює способи профілактики сонячного удару, відмороження та ураження електричним струмом; розуміє періоди обмороження та стадії загального замерзання тіла; розрізняє відмінність між ураженнями електричним струмом і блискавкою; надає домедичну допомогу при тепловому та сонячному ударі, діях низьких температур, ураженні електричним струмом; застосовує способи накладання пов’язок при опіках та відмороженнях; пояснює особливості надання допомоги при утопленні. |
|
||
|
|
Тепловий та сонячний удар, причини їх виникнення та симптоми розвитку. Домедична допомога при тепловому та сонячному ударах. |
|
|||
|
|
Обмороження та його періоди. Класифікація обмороження. Домедична допомога при обмороженнях |
|
|||
|
|
Дія електричного струму на організм людини. Електротравма. Надання домедичної допомоги при ураженні електричним струмом. |
|
|||
|
|
Ураження блискавкою. Домедична допомога при ураженні блискавкою. |
|
|||
|
|
Правила безпеки під час допомоги при ураженні електричним струмом і блискавкою. |
|
|||
|
|
Домедична допомога постраждалому при утопленні. |
|
|||
|
|
Підсумковий урок |
|
|||
Отруєння. Домедична допомога при отруєннях, укусах комах, змій та диких тварин |
||||||
|
|
Поняття про отруту і отруєння. Причини та способи потрапляння отрути до організму, шляхи її виведення. Основні ознаки та класифікація отруєнь. |
Учениця (учень): класифікує отруєння організму людини; наводить приклади згубного впливу отруйних речовин на організм людини; характеризує профілактичні заходи отруєння хімічними речовинами, продуктами харчування тваринного та рослинного походження; знає характеристику отруйних речовин хімічної зброї, знає їх дію на організм людини; надає домедичну допомогу ураженнях небезпечними хімічними речовинами; володіє навичками надання домедичної допомоги при отруєнні невідомою речовиною; пояснює особливості укусів отруйних комах; називає симптоми загального отруєння від укусу змій; пояснює особливості укусів диких тварин. |
|
||
|
|
Особливості функціонального отруєння нейротропними препаратами, алкоголем та нікотином. |
|
|||
|
|
Отруєння речовинами, що є хімічною зброєю. Заходи безпеки під час надання домедичної допомоги. |
|
|||
|
|
Отруйні комахи та наслідки їх укусів. Клінічна картина дії отрути комах. |
|
|||
|
|
Укуси отруйних змій. Симптоми загального отруєння від укусу змій. Домедична допомога. |
|
|||
|
|
Укуси диких тварин, особливості надання домедичної допомоги. |
|
|||
Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях |
||||||
|
|
Основні принципи щодо захисту населення. Повідомлення про загрозу і виникнення НС та постійного його інформування про наявну обстановку. |
Учень (учениця): характеризує основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях, призначення та будову основних засобів індивідуального захисту органів дихання та шкіри, сигнали і порядок оповіщення населення про виникнення надзвичайних ситуацій і порядок дій при цьому, способи проведення евакуації населення; вміє користуватися основними засобами індивідуального захисту органів дихання та шкіри. класифікує обладнання та пояснює порядок використання інженерних споруд для захисту населення; характеризує основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях, способи проведення евакуації населення; вміє користуватися медичними засобами захисту (аптечка індивідуальна, індивідуальний протихімічний пакет (ІПП), пакет перев’язувальний індивідуальний (ППІ); пояснює правила безпеки під час захисту населення в надзвичайних ситуаціях, характеризує способи проведення евакуації населення; виконує алгоритм підготовки населення до евакуаційних заходів та розміщення населення. |
|
||
|
|
Спостереження та контроль за ураженістю навколишнього середовища, продуктів харчування та сильнодіючими отруйними речовинами та біологічними препаратами. |
|
|||
|
|
Порядок дій в умовах особливого періоду, під час артилерійського обстрілу, у натовпі, у разі виявленні підозрілого предмету. |
|
|||
|
|
Надання екстреної психологічної допомоги (самодопомоги) при перебуванні в екстрених ситуаціях |
|
|||
|
|
Складання та вміст тривожної валізи на випадок термінової евакуації або переходу до захисних споруд (підвалів, погребів тощо). |
|
|||
|
|
Види терористичних проявів та способи дій терористів. Захист від терористичних проявів та дії населення в умовах надзвичайних ситуацій |
|
|||
|
|
Характеристика зон стихійного лиха. Сутність, зміст і послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт. |
|
|||
|
|
Розшук уражених у завалах, а також в будинках, які пошкоджені і горять. |
|
|||
|
|
Способи рятування людей з-під завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель з використанням табельних і підручних засобів. |
|
|||
|
|
Підсумковий урок |
|
|||
Домедична допомога в бойових умовах |
||||||
|
|
Вступ до курсу тактичної медицини. |
Учениця (учень): Учениця (учень): розуміє особливості та відмінності надання допомоги в цивільних і тактичних умовах. розрізняє етапи надання допомоги в умовах бойових дій. дотримується плану дій під час надання допомоги під активним вогнем супротивника. вміє розпізнати ознаки кровотечі, що загрожує життю. володіє методами виносу та переміщення поранених та вміє зупинити кровотечу, що загрожує життю, на етапі надання допомоги під активним вогнем противника. знає алгоритм дій на етапі допомоги в зоні тактичних умов. володіє технікою зупинки кровотеч, що загрожують життю. володіє маніпуляціями відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів вміє проводити повний огляд грудної клітки та використовувати оклюзійні наклейки. вміє розпізнати ознаки напруженого пневмотораксу. розуміє необхідність виявлення та зупинки інших зовнішніх кровотеч. вміє розпізнати дві головні ознаки геморагічного шоку в пораненого. володіє технікою накладання шин та застосування жорсткого щитка при травмі ока. визначає необхідність прийому набору пігулок для пораненого. розуміє необхідність заходів з попередження гіпотермії. вміє розпізнати ознаки черепно-мозкової травми. розуміє важливість заповнення документації пораненого та підготовки до евакуації. |
|
||
|
|
Причини превентивних смертей при бойовій травмі. |
|
|||
|
|
Етапи надання домедичної допомоги |
|
|||
|
|
Надання допомоги на етапі під вогнем (CUF, Care Under Fire) |
|
|||
|
|
План дій на етапі під вогнем. Техніка виносу пораненого з небезпечної зони |
|
|||
|
|
Ознаки життєзагрозливої зовнішньої кровотечі. Застосування турнікетів для кінцівок. Само- і взаємодопомога. |
|
|||
|
|
Надання домедичної допомоги в зоні тактичних умов (TFC, Tactical Field Care) |
|
|||
|
|
Послідовність дій за алгоритмом «MARCH». Загальні причини зміни стану свідомості. |
|
|||
|
|
Зупинка кровотеч, що загрожують життю. Принцип тампонування ран. |
|
|||
|
|
Використання рекомендованих гемостатичних засобів. |
|
|||
|
|
Використання компресійної пов’язки. Прямий тиск на рану |
|
|||
|
|
Відновлення та забезпечення прохідності дихальних шляхів. Виведення нижньої щелепи. Безпечне введення носового повітроводу. |
|
|||
|
|
Проникаючі поранення грудей. Огляд грудної клітки. Використання герметизуючих (оклюзійних) наклейок. |
|
|||
|
|
Поранення легень. Напружений пневмоторакс |
|
|||
|
|
Повний огляд пораненого, зупинка всіх інших видів зовнішніх кровотеч. Тактично значущі ознаки шоку в поранених |
|
|||
|
|
Зупинка різних видів кровотеч. Накладання джгута. |
|
|||
|
|
Надання домедичної допомоги при переломах, опіках. Накладання шин. |
|
|||
|
|
Особливості накладання шин на верхню та нижню кінцівки. |
|
|||
|
|
Надання допомоги при відмороженнях, проникаючому пораненні ока. Накладання шин |
|
|||
|
|
Застосування жорсткого щитка при травмі ока. Загальновійськовий набір пігулок. |
|
|||
|
|
Попередження гіпотермії та виявлення ознак черепно-мозкової травми |
|
|||
|
|
Підготовка до евакуації. Документація. |
|
|||
|
|
Відпрацювання техніки накладання пов’язок на різні частини тіла |
|
|||
|
|
Відпрацювання техніки накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки. |
|
|||
|
|
Підсумковий урок |
|
|||
Навчальна програма «ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ» ДЛЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ СИСТЕМИ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ (РІВЕНЬ СТАНДАРТУ)
«Затверджено Міністерством освіти і науки України» (Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)